Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja miki. »

Omasta kokemuksesta voin kehua Sinisalon rukkasia, kun täällä sai muistakin rukkasista puhua..taitavat maksaa noin 30,-

Menee kotarin karjarautojen (alumiini -ja muovirunkoisten) yli ja ovat kestävät. Mulla ollu kolmena talvena paikoillaan ja kontattu on ihan kiitettävästi..ei meinaa luut kestää :lol:

Joskus tullu ajettua vajaan 20 asteen pakkasessa palelluttamatta sormia, tankorukkasten alla hiihtohanskatyyliset sormikkaat ilman kahvanlämppäreitä. Tietenki tuo sormien paleltuminen on niiiiin yksilöllistä ja kyllä tuossa pakkasessa siirtymillä tuli kylmä muuallekkin kuin sormille! Noissa voi ilmankiertoa säädellä sieltä tangon juuren kiristysnarusta, mikäli tuntuu että sormet hikoaa.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Sinisalojen ainoat noteeraamani huonot puolet kehitystyötä tekeen lähtiessäni: valuu keskellä ollessaan vähitellen ulospäin (itse en kyllä koskaan työnnä keskelle - miksi? jotta aina kaatuessa kaikki kastuis?) ja materiaali ei ole kestävää (tietty suhteellista, mulla on kyllä katkennu ohjauksen topparikin...) ja pyörä on joskus tosi vaikea nostaa pystyyn myssy paikallaan. Vetoketjun saa auki ja pääsee kunnolla stongaan kiinni, ravistaa lumen myssystä ja lykkää takasin paikalleen.
Ja kun nyt kerta kummiskin piti tehdä itselle mittojen mukaan pienemmät 8)

Sain muuten luvan käyttää asiakkaan F800GS:ää mallipoikana (omistaja voi ilmoittautua, jos haluaa nimensä julki, kiitokset joka tapauksessa hänelle), joten nyt on olemassa kaava ja ensimmäiset parit myös todellista XXL-mallia, kuvia jo aiemmin mainitulla sivulla.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Kävin just parin tunnin lenkki heittää mopottimen kans.
Mittari näyttää tääl kotona -16,eli ihan sopiva keli :mrgreen:

Nytt oli eka ajo THA,n rukkasilla ja en mä mitään huonoa niissä löytänyt!
Kesäkrossihanskat kädes ja kahvalämppärit LOW asennossa niin hikihän siinä tuli lumi/sorateillä :lol:
Siirtymäajoa kans,vauhti 90-100km/h eikä mun mielestä tuuli läpi tullut kun viilee olo ei tullut rukkasten sisällä!

Niin ja pelasti mua varmaan polisien pysäyttämisestä kans kun näillä pääsee helpolla vilkkua käyttää :mrgreen:

Pitkään ne kyll kattos (voihan se siitäkin ola et seisoin tapeilla? :roll: ) mut vilkku vissin pelasti kun eivät vaivautuneet pysäyttää kun risteyksessä ei ollut edes ylinopeutta :wink:
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Eilen kävin vähän kauempana ajamassa, eli mopo kulki autossa siirtymän. Ja hemmetti kypärä pukiessa huomasin, että toinen ajohanska puuttuu. Eikä autossa yhtään paria (pakkasta, aina kosteet jos ollu autossa, pidän lämpösessä kämpillä) varalla, eikä vyölaukussa. No perhana kotan ajaa ilman... vesurikin oli mukana, aina vesoessa vilu kyllä iski sormmin (-18C), mutta kun rukkasen suun muisti läpsäyttää alas, oli vielä hieman lämpöä odottamassa sisällä. Ajettuakin tuli lopuksi pari rundia ja ainoot palelut tuli kaatumisten jälkeen, joissa upposi paljas käsi hankeen. Joutu lämmittään kättä änkän päässä tai housuissa, mutta kun tunto palas, kylä rukkanen piti lämpösenä kahvan ja sormet. Ja nyt oli nimenomaan paikallaan ihan se perusmalli vetoketjulla, ilman avarrusta. N. 20x puihin nojailuja, myssyt ihan virheettömät edelleen. Hyvä että tuli testattua umpipöpperössä ja reilusti kaatuillen, alun perin tuli testattua vaan yksillä kunnon lojoilla tiesiirtymillä rossihanskoilla. Jonkon kommentin pohjalta tarviikin ens kerralla pyyhkästä motarille, että pärjääkö ilman niitä lämppäreitä rossihanskoilla vai ei, mulla ei ainakana watit semmosille jaettavaks asti riitä.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Sori jonkko mä käytän sua pikkasen hyväkseni, mut eiks naiset yleensäkin miehiä :roll:

Eli jos haluutte nähdä ton matkaenduromallin livenä, niin jääpersejonkon pyörässä ne näytti menestyksellisesti läpi ajetun suorituksen jälkeen vielä ehjinä olevna paikallaan IBAn osastolla, käykää kummastelemassa!
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

En tiedä kuinka mones kehitysversio toi THA:n mulle toimittama on, mutta hyvät ovat.
Tuotekehitys on edennyt huippuunsa. :P
Sain ne viikko sitten.
Sopivat hienosti BMW R1100GS möhköenduroon, jossa on isot Touratechin rysterisuojat ja omasta takaa valonappuloita yms. ihan tarpeeksi.

Laitatin niihin ompelimossa vielä vetoketjut peilejä varten, jolloin ne saa hienosti paikalleen peilin kanssa 10 sekunnissa. Vetoketjut sisäreunoissa ovat tosi mainio juttu. Asennus on helppoa.
Ja se remmikiristys pitää ne hyvin kanssa paikoillaan.
Ompelija oli ihmeissään, kun vein työn tehtäväksi, että mitä nämä ovat ja niitä hakiessani kertoi, että miestuttavansa olivat kanssa kovin kiinnostuneita vermeistä, olivat kuulemma myös moottoripyöräharrastajia.

Näillä keleillä, jotain 5 astetta, on mukava ajella kesähanskoilla ja kahvalämppärit voi pitää vain pienemmällä teholla. Muuten tulee liian kuuma.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Liitteet
Tankotumput.jpg
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Vaikka mulla onkin pyörässä nykyään DW versio rukkasista niin ei mulla tosiaan ole yhtään mitään pahaa sanottavaa THA,n tankorukkasist!!!
Parit talvet kunnon pakkasilla ja myös lippoineen eikä vieläkään ole ryysterit mennyt läpi,ei oikeastaan huomaa jälkiäkään jos ei osaa ettiä.
Vielä ne on tallis odottamassa toista tankoa mutta poiskaan en niitä anna 8)

Ehdottomasti hinta laatu kohtavat toiseensa :idea:
-jn-
Pyörä: SE/EXC350/GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi

Jouduin pesemään tankorukkaset , pesun aikana "fyllingit" olivat menne toiseen päähän pitää varman aukaista ja laittaa uudet fyllingit ja tikata ne ompelimossa paremmin kiinni :oops:

terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Auts, pesulappua ei ole ja tietenkään ei ole muistunut mieleen sanoa asiaa ellei ole kysytty:
Konepesu ja etenkin linkous myttyää fyllit, nou nou, käsin vadissa, ei kiertäen tai puristaen kuivausta.

Kiitos jn palautteesta, nyt asia on verkkokauppaankin lisätty, lähetä tänne korjattavaksi.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
sahtiveikko
Pyörä: BMW 800 GS Yamaha WR 250R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sahtiveikko »

Hienosti pelasivat rukkaset viime talvena. Pieni parannusehdotus olisi. Joskus tosi harvoin kun ajellut isompaa tietä, on sattunut talvella tulemaan motoristi vastaan, jolloin morjenstamisen aikana ajoviima on painanut rukkasen suun kiinni, jolloin käden pujottelu tangolle on hieman hankalaa. Jos siihen ulkoreunan taitokseen ompelisi jonkun jäykisteen,niin voisi pysyä auki kovemmassakin vauhdissa.
Pekkavee

sahtiveikko kirjoitti:Hienosti pelasivat rukkaset viime talvena. Pieni parannusehdotus olisi. Joskus tosi harvoin kun ajellut isompaa tietä, on sattunut talvella tulemaan motoristi vastaan, jolloin morjenstamisen aikana ajoviima on painanut rukkasen suun kiinni, jolloin käden pujottelu tangolle on hieman hankalaa. Jos siihen ulkoreunan taitokseen ompelisi jonkun jäykisteen,niin voisi pysyä auki kovemmassakin vauhdissa.
Kyllä mä olen moikkaillut nyt motoristeja joka päivä ja ne mun tumput pysyy kyllä auki. Ehkä niissä on jo asia huomioitu.
Se moikkailu on muuten vaan vähän hankalampaa, kun käsi pitää vetää sieltä pois ja työntää takaisin, mutta eiköhän se kestetä. Ei se ole tumpun syytä, että moikkaillaan. :lol: :lol: :lol:
Ja ei niitä moikkailtaviakaan enää kovin paljoa ole tähän aikaan vuodesta.
Hyvähän noiden kyykkykuskien on moikatessa vaan vähän nostella sormia pitäen käsi kiinni siinä kahvassa.
Mutta kylmä niillä on, hä hää. :twisted: :twisted: :twisted:

Pekka
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Ihan informaatioksi, koska tämä on nopein tapa tavoittaa tärkein ryhmä:
Tilanne tankorukkasten kanssa on se, että MX-mallia on valmiina 3 paria, enduromallia 1 punamusta, 1 täysmusta ja 1 vetoketju toisinpäin lunastamatta jätetty erikoistilaus ilman laajennusta, sekä 3pr puolivalmisteita, joista kaikista tulee matkaenduromalleja, 1pr tulee punamusta, 1pr punaoranssi ja viimeinen tulee mitä materiaalia (pun. tai or.) niihin riittää.
Näiden jälkeen tilanne on täysin auki. Lisämateriaali oli alkuun oranssina hieman kevyempää ja liukkaampaa (eli hemetin hankalaa) kuin muut, sitten materiaalin valmistaja teki kaikista yli 30% ohuempaa. Oranssia riitti vielä, punaiselle ja mustalle jouduin etsimään uuden valmistajan. Niitä ei kuitenkaan voinut enää pestä edes 42C kun värit alkoivat seota, seuraava kokeilu jo toimi ja sain viime talven kysynnän täytettyä.
Nyt tilanne on se, että materiaalivalmistaja muuttuu taas ja senkin osuus alkaa näkyä hinnassa. Vetoketjujen hinta nousi jo viime talveksi 60cnt ja tälle talvelle 70cnt lisää. Puolivalmisteen saatavuus ja hinta on vielä auki, mutta ilmeisesti ne saadaan edelleen Duell'sta, tosin muutamasta speciaaliseikasta johtuen niihinkin tulee 3-4e/pr lisää. Eli kaiken kaikkiaan hinta nousee, mutta saattaa myös olla että erään kotimaisen valmistajan kanssa saadaan jo sitten samana rahaan uudistettuna koko mallisto, tämä selviää alkuviikosta. Pintamateriaalin kestävyydestä en lähde tinkimään, talven jos joku konttaamatta pääseekin, suurin osa ei ja kertakäyttötumppuja voi jokaisen itse väkerrellä vaikka solumuovista ja jesarista - ei o mun juttu.

Tuosta suuaukon auki pysymisestä. Reunaan ei ole sitten viime talven muutoksia tehty, mutta sen aukipysymisen kannalta peilin paikka on oleellinen. Eli toisissa asennuksissa se vaan pysyy paremmin kuin toisissa, eroa peilin reiän paikass aon helposti 5cm. Paras tapa edesauttaa aukipysymista on kääntään 20-50mm matkalta se suu kaksinkerroin ja satasen vauhdissa ei kannata enää räpylää kaivaa tumpusta ulos, pujotteleen joutuu varmasti takaisin lämpimään päästäkseen. Olen kokeillut tuohon reunaan ihan jäykistettäkin, ulkoreunaan n. 50mm matkalle ylä- ja alapuolelle, tuntui heikentävän tiiveyttä. Ehtouksiakin otan avoimesti vastaan, mutta kaikki vain ei ole toteutettavissa, esim. viime talven kelkkamallin kehitys tyssäsi siihen että materiaaleja oli saatavana vain rajallisia eriä ja maailmaöta tilaaminen "sikaa säkissä" täysinä rullina oli täysi fiasko johtaen koko tumppu"bisneksen" tappiollisuuteen viime talven osalta.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pekkavee

No on toi tumppubusiness näköjään aika vaikeaa.

Itse olen kuitenkin tosi tyytyväinen noihin mun tumppuihin.
Toi oli hyvä vinkki, että reunaa voisi kääntää kaksinkerroin, niin pysyy paremmin auki.

Jatkan noilla ja olen tosi tyytyväinen.
Ei noin hyviä tumppuja löydy mistään muualta.

Kiitos. :P

Pekka
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Juu, sen tarttis olla oikeesti bisnes että sais edes aina samaa. Mut tässä on ollukin liikkeelle paneva voima oma tarve, siitä on sit kehittyny vähitellen semmonen oma tuotekin. Aika pitkälti tän foorumin kautta kun tuli toiveita "siitä ja tästä".

Iso kiitos kiitoksista joka tapauksessa, mikään ei ole mukavampaa kun saada tuommosta palautetta omastaan! Ei voi kun toivoo samaa sun tulevalle yritykselle, toivottavasti viihdyt ja jaksat pk-seudulla ruuhkia yms. painimista mistä täällä maalla ei tarvi piitata ensinkään!
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

THA kirjoitti:Olen kokeillut tuohon reunaan ihan jäykistettäkin, ulkoreunaan n. 50mm matkalle ylä- ja alapuolelle, tuntui heikentävän tiiveyttä. Ehtouksiakin otan avoimesti vastaan...
Oletko kokeillut reunaan vaijerinkuorta? Neulo sille sopivan tiukka "tunneli" ja sopivanmittainen vaijerin kuoren pätkä sisään. Tämmöinen ehtous. :lol: (toimivuudesta ei sitten niin mitään hajua saati takeita.....)
- taas kahden mopon taktiikalla -
Vastaa Viestiin