Edullinen karttateline
Valvoja: Moderaattorit
- trukki-jukka
- Pyörä: KTM Freeride 350
Re: Edullinen karttateline
Suomentaisitko vielä tuon "kuvan"? Siis mistä ostit??
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Aha,siis täältä ostin http://www.kuvamp.fi/ molempiin Gessuihin
Menee kait vähän offiksi,kun puhuttiin karttatelineistä,mut noista stauffeista tää lähti
Ja nyt tuohon talvimopoon tulee tällainen,koska tuon crashin jälkeen en enää koskaan lähde ilman lokia tallettavaa navia tien päälle
Tää löytyi viime työreissulta Saksasta Mediamarkt-jätiltä,mut kokemuksia saadaan kun pääsen kuntoon
Menee kait vähän offiksi,kun puhuttiin karttatelineistä,mut noista stauffeista tää lähti
Ja nyt tuohon talvimopoon tulee tällainen,koska tuon crashin jälkeen en enää koskaan lähde ilman lokia tallettavaa navia tien päälle
Tää löytyi viime työreissulta Saksasta Mediamarkt-jätiltä,mut kokemuksia saadaan kun pääsen kuntoon
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mä ostin tollasen pussin Verkkokaupasta ja hyvin toimii jos ei aja sateella, ei tarvii kovin kauaa sataa niin vedet menee sisälle.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
ja mä prismasta,fillaritarvikkeena. Ei mulla suurempaa ongelmaa oo veden kanssa ollu,tietysti vaikuttaa millanen pleksi on edessä ettei kaikki viima paina suoraan koteloon
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
No mikä läpinäkyvä huokee säkki sit OIKEESTI pitää veden ulkopuolella?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- gixxerman
Tuo,minkä Kuva mp:ltä ostin ja,joka näkyy noissa molemmissa gessuissa olevan.Tosin se jää plexin taa hyvin suojaan,mut itellä on ollut kolme vuotta sama autonavi,joka ei ole vedenkestävä,eikä mitään ongelmia ole ollut,nakuilusta
,ei kokemuksia. pääseekö siinä tapauksessa vesi paremmin kimppuun.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
Koheltaja
Vesi hyökkää kimppuun silloin kun pelit on parkissa, eipä paljoa pleksit auta ainakaan Teneressä
Naapurin pyörässä on muutaman euron kalliimpi vastaavan näköinen pussi ja sen kanssa vedet pysyy ulkopuolella, vetoketju aukee altapäin joten yläpinta jää tiiviiksi.
Mutta, sellainen karttapussi pitää käydä ostamassa ja talven aikana rakentaa jonkinlainen karttateline. Rukkimiehen teline vaikutti hyvältä mutta alkoi hirvittämään noi kommentit mahdollisesta törmäyksestä, tostahan voi tulla pahimmassa tapauksessa munaleikkuri
Naapurin pyörässä on muutaman euron kalliimpi vastaavan näköinen pussi ja sen kanssa vedet pysyy ulkopuolella, vetoketju aukee altapäin joten yläpinta jää tiiviiksi.
Mutta, sellainen karttapussi pitää käydä ostamassa ja talven aikana rakentaa jonkinlainen karttateline. Rukkimiehen teline vaikutti hyvältä mutta alkoi hirvittämään noi kommentit mahdollisesta törmäyksestä, tostahan voi tulla pahimmassa tapauksessa munaleikkuri
- gixxerman
No,joo,kahvitaukoa lukuunottamatta,mä en jätä sitä sinne ja mulla vehkeet aina yöt tallissa.Siitä ei kokemusta,jos viikon seisoo pihalla
sateessa.
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
eiköhän toi oo niin huurussa sisältäkin jos sateessa säilyttää että oppii kerrasta ottamaan sisälle,varsinkin kun siinä on pikaklipsi varressa joten ei oo edes mitenkään ylitsepääsemätön ongelma
photonavin laturi huolettaa enemmän kun itse gepsi jos sateella tarvii käyttää.
-
Koheltaja
En nyt tarkoittanut kausisäilytystä vesisateessa vaan riittää kun pitää taukoja tai peli on pysähdyksissä vähän kauemmin
Mä heivasin ton pikakiinnityksen pois, on mun makuun liian heiveröinen. Kiinnititn ohjaustangon kiinnikkeisiin levyn missä on velcro tarra ja vastaava modaus pussin takapinnalle, helppo lätkäistä pussi kiinni levyyn ja napata pois siitä.
Mutta, nyt mennään jo aika kauas otsikon karttatelineesta...
Mä heivasin ton pikakiinnityksen pois, on mun makuun liian heiveröinen. Kiinnititn ohjaustangon kiinnikkeisiin levyn missä on velcro tarra ja vastaava modaus pussin takapinnalle, helppo lätkäistä pussi kiinni levyyn ja napata pois siitä.
Mutta, nyt mennään jo aika kauas otsikon karttatelineesta...
Mulla karttatelineen virkaa tohtorissa ajaa biltemasta ostettu roadbook-kotelo.
Aluksi leikkasin ja rullasin sisälle autoilijan tiekartasta etelä-Suomen alueen, mutta tein siitä liian leveän ja rullatessa se alkoi siirtymään sivuun ja repeileen reunoista. Lopullisesti kartta hajosi kun kotelon sisään pääsi vettä pyörän seistessä sateessa yhden päivän.
Meinasin jo repiä irti koko telineen, mutta päätin vielä yrittää tiivistää sitä. Kävin ostamassa pyöräilijän tiekartan, leikkasin ja teippasin sen tällä kertaa reilusti koteloa kapeammaksi, jotta pienet vinoon rullaukset ei heti repisi kartan reunoja hajalle.
Kannen reunoille laitoin silikonimassaa ja vedin teippiä kannen sauman päälle, sitten porasin vielä pienen "tuuletusreiän" kotelon pohjaan.
Kartta kattaa ylhäältä -Keuruu-Lievestuore ja alhaalta -Hämeenlinna-Kouvola sisään jäävän alueen. Ihan pienimpiä teitä siinä ei tietenkään näy, mutta on reilusti tarkempi kuin autolijan tiekartta.
Ihan kohtuullisesti se on pelittänyt, eikä sateellakaan kosteus ole enään kotelon sisään päässyt.
Tulevana talvena olis vielä tarkoitus viritellä jonkinlainen karttavalo kotelon sisään rullien väliin, niin olis kartan luku pimeällä vähän helpompaa.
Aluksi leikkasin ja rullasin sisälle autoilijan tiekartasta etelä-Suomen alueen, mutta tein siitä liian leveän ja rullatessa se alkoi siirtymään sivuun ja repeileen reunoista. Lopullisesti kartta hajosi kun kotelon sisään pääsi vettä pyörän seistessä sateessa yhden päivän.
Meinasin jo repiä irti koko telineen, mutta päätin vielä yrittää tiivistää sitä. Kävin ostamassa pyöräilijän tiekartan, leikkasin ja teippasin sen tällä kertaa reilusti koteloa kapeammaksi, jotta pienet vinoon rullaukset ei heti repisi kartan reunoja hajalle.
Kannen reunoille laitoin silikonimassaa ja vedin teippiä kannen sauman päälle, sitten porasin vielä pienen "tuuletusreiän" kotelon pohjaan.
Kartta kattaa ylhäältä -Keuruu-Lievestuore ja alhaalta -Hämeenlinna-Kouvola sisään jäävän alueen. Ihan pienimpiä teitä siinä ei tietenkään näy, mutta on reilusti tarkempi kuin autolijan tiekartta.
Ihan kohtuullisesti se on pelittänyt, eikä sateellakaan kosteus ole enään kotelon sisään päässyt.
Tulevana talvena olis vielä tarkoitus viritellä jonkinlainen karttavalo kotelon sisään rullien väliin, niin olis kartan luku pimeällä vähän helpompaa.
-
Koheltaja
No mutta, tuo on just sellainen ratkaisu mitä olen välillä miettinyt että onko toteuttamis kelpoinen ja nähtävästi on. Täytyy talven synkkinä päivinä alkaa väsäämään jotain tollasta rullakarttaa, bilteman koteloa katellut mutta vähän sirompi malli on mielessä joten varmaan joutuu kaivaa POM muoviharkosta mieleisen kotelon esille, ellei sitten löydy mieleistä kaupallista versiota.