Bilteman ajovarusteet

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Bilteman ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja jonkko »

En nytt sanos et noi mitenkään rumia ole,enkä viel löytänyt logoakaan ku kuva kattoo,vituttais vaan joss on selkälogona biltema :lol:

Mutt hinnaltaan aikas ok,n näköiset cordurat,toi korkea irrotettava kaulus on iso +

Tuotenro
82206 takki

Tuotenro
82210 housut

Biltema kataloogist saa kyll paremman kuvan misä housut ja takki samassa kuvassa.
Tommi

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Joo mä katoin kanssa että se kaulus voi olla hyvä viileämmillä keleillä. Nykysessä MP asun katu-ajelu takissa on kaulus samankorkuinen kuin normaalissa teepaidassa joten joskus hieman viima ottaa kaulaan.

No sen näkee sitte kuin toi toimii kun pääsee ajelee, eli takin hankin mut housut jäi kauppaan. Tulee mun mielestä vähän liian uniformumainen lookki jos on housut/takki samaa settiä.
Kevyt Työntää Metsässä
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Löytyyks siin takis joku biltema logo jostain???
Tommi

jonkko kirjoitti:Löytyyks siin takis joku biltema logo jostain???
Mun mielestä ei ollut ulospäin mitään logoja, ei ainakaan mitään silmiinpistävää. Voin tarkastaa iltasella kun pääsen kotio.
Kevyt Työntää Metsässä
Omakinen
Pyörä: KTM 950 SE

Viesti Kirjoittaja Omakinen »

Itse kävin paikallisessa Biltemassa katsemassa vehkeitä. Kaikkea mukavaa krääsäähän siellä oli. Ajovarusteet vaikuttivat yllättävän laadukkailta, hintaansa nähden tietenkin.

Mukaan tarttui talviajeluun mainiot "kahvamuhvit" , hintaa taisi olla peräti 9-10 euroa.

Tuossa kaulus asiassa itse lähden ainakin siitä liikkeelle, että mielummin matala kaulus. Huomattavasti mukavampi käytössä. Ei aina ahdista ja hankaa kun päätä kääntelee. Kylmä/veto katoaa tehokkaasti windstopper-materiaalista valmistetulla kypärähupulla, jossa reilun kokoinen "kauluriosa".

Makuasioita edelleen...

Ps. Muistelisin että lähes kaikista tuotteista löytyy logo tyyliin: "B:."
Mielestäni ei lukenut että "Biltema"
Tommi

Takissa ei logoa muualla paitti sisävuoressa niskan kohdalla B kirjain.
Se kaulus on tosiaan irroitettava ja koeajolla sen sitte huomaa kuinka se pelaa.
Kevyt Työntää Metsässä
Tuuba
Pyörä: Transalp Super Four version R -97

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Mun huomioni herätti se mattamusta lasikuituinen Crossipotta.... 59 ekeä, ei kallis, onkohan kukaa vielä livenä moista nähny, oliskohan minkäänmoinen prääsöökypärä....? pitääs joku vaan potski hommata vähä niinku hätävarakypäräksi, mutta jotenki ei vakuuta...
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Omakinen

Itseasiassa sujautin potan piruuttani päähäni. Ja täytyy sanoa, että uskomattoman hyvän tuntuinen tuon hintaiseksi pikakokeilulla. Ainakin minun päähäni istui hyvin.

Lähes (LÄHES) yhtä hyvin kuin oma kypäräni, joka on noin 5 kertaa kalliimpi . Iskukestävyydestä ja siitä millaiseksi muotoutuu ajan kanssa, en osaa sanoa mitään.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Itseäkin alkoi kiinnostaa. Potta oli hyvän näköinen ja "kuitupotta". MP-kaupoissakin mainostavat aina miten joku kypärä on aito "kuitupotta" mutta samaa kuttaperkkaa taitaa olla kuin biltemankin valmiste.
Pitäis käydä vääntelemässä jotain arain pottaa soikeaksi kun se on ollut tapana joka kypärää testatessa. Loppujen lopuksi se jäykkyys ei ole merkittävin tekijä vaan isku otetaan vastaan kypärän kuoren ja styroksin yhteisvaikutuksella. Aika huonosti löytää mistään tietoa miten halvempi ja kalliimpi kypärä oikeasti eroavat toisistaan. Sama rakenne niissä on eli kuitua pinta, alla styroksia ja sisimpänä toppaukset.

Paino on myös yksi merkitsevä tekijä. Oma katukypärä on X-Liten testivoittaja malli ja ainakin kaupassa huomasi miten ko. kypärä on huomattavasti paksummalla styroksi-sisuksella kuin muut saman kokoiset kypärät. Tämä varmasti vaikuttaa myös iskunvaimennukseen.
Omakinen

Bilteman potta oli kyllä aika painava. Sellainen mielikuva että (aivan mutu) lähempänä 1400gr.

Itse en moista päivittäiseen käyttöön hankkisi, mutta esimerkiksi satunnaiselle matkustajalle varmasti ihan ok.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Omakinen kirjoitti:Bilteman potta oli kyllä aika painava. Sellainen mielikuva että (aivan mutu) lähempänä 1400gr.

Itse en moista päivittäiseen käyttöön hankkisi, mutta esimerkiksi satunnaiselle matkustajalle varmasti ihan ok.
Arain Tour-X:kin painaa 1400g luokkaa. Mitenköhän kevyisiin kypäriin olet tottunut?
Omakinen

No niin. Piti kirjoittaa että 1600 gr. Mutta kuten sanottua, aivan mutu tieto.Sellainen muistikuva että kypärän takana tarrassa niin lukisi. Voin olla väärässäkin.

Mutta oikeasti kevyet kypärät on 1100gr luokkaa. Esim. X-lite X501 sarja.

Arai Tour-X ei taida varsinainen "crossipotta" olla.
2old
Pyörä: KTM 990 Adv

Viesti Kirjoittaja 2old »

.....tuon Bilteman katalogin mukaan Offroad kypärä n. 1300 g, avokypärä n. 1150 g ja kokokypärä n 1400 g....

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... vasto.html
- ....but, Alive and Kicking-
Omakinen

Eli olin siis väärässä :oops:
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Rahalla saa varmasti myös täyshiilikuituisen oman pään mukaan tehdyn ja TODELLA kevyen kypärän mutta nythän puhuttiinkin rahasta ja nimenomaan vähästä rahasta ja saako sille vastinetta. X-501 maksaa yli kolmesataa. On toki kevytkin. Bilteman potta maksaa 59 ja nyt pitäisi vain saada selville onko siitä mihinkään.

Pitääkin laittaa moottoripyörälehtiin vinkki jotta testaisivat. Ei ainakaan testikulut nouse kovin valtaviksi kun testiaihioita saa Biltemasta melko halvalla ;)

Oma käsitykseni on että crossipotta tai sen mallinen potta suojaa huonommin kuin umpikypärä. Siksipä maksimaalista suojausta haettaessa olisi umpipotta järkevin. Paljon näkee kyllä offroad-käytössä myös sellaista että ajetaan avattavalla umpikypärällä mutta leukasuoja auki. Jotenkin vaikuttaisi että turvalleen lentäessä jopa Bilteman halpiskypää suojaisi leukaperiä enemmän kuin avattava kypärä leukasuoja niskantakana.
Tämmöiseen matkaendurokäyttöön pitäisi löytää hyvä kompromissi koska asfalttisiirtymillä voidaan ajaa 120 lasissa ja käsittääkseni crossipotta ei ole parhaimmillaan vauhdikkaissa kaatumississa; leukasuoja voi tarttua johonkin ja vääntää niskat nurin. Vastaavasti mettäpoluilla ryteikköön ajaessa pitäisi kypärän suojata pään kolahtelua puihin.

Löytääkö joku jostain crossikypärätestiä. Näkisi mitä juttuja on testattu ja mistä erot syntyvät halpojen ja kalliiden kypärien välillä.
Vastaa Viestiin