Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

maja2
Pyörä: BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Millainen ero käytännön kestävyydellä on 2 vs. 3 kerros laminaatilla ? Esim. Rukalla näyttää olevan molempia ja hinta nousee kerrosten lisääntyessä. Kuluuko 2-kerros laminaatti myös GoreTex leimalla varustettuna puhki sispuolelta muutamassa vuodessa tai onko kukaan saanut 3-kerroslaminaattia kulutettu puhki ikinä muuten kuin kaatumalla.
Viimeksi muokannut maja2, Ti Heinä 07, 2026 2:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Jani M kirjoitti: Ma Heinä 06, 2026 9:20 pm Hellekelille minulla on jo helletakki, enkä tarkene ajaa sillä alle 25 asteen, joten ei ole tänä kesänä tullut ajattua sillä vielä kertaakaan. Myöskin helletakin päälle puettava kalvotakki tuntuu tuhran hankalalta suurimpaan osaan minun ajoja.
Miten olisi Rukan Ventu? Itse olen tykännyt, mielestäni Rukan malliston paras matkaenduropuku.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
MotoAuto
Pyörä: Tenere WR

Viesti Kirjoittaja MotoAuto »

Kunkku kirjoitti: Ma Heinä 06, 2026 11:17 pm
Jani M kirjoitti: Ma Heinä 06, 2026 9:20 pm Hellekelille minulla on jo helletakki, enkä tarkene ajaa sillä alle 25 asteen, joten ei ole tänä kesänä tullut ajattua sillä vielä kertaakaan. Myöskin helletakin päälle puettava kalvotakki tuntuu tuhran hankalalta suurimpaan osaan minun ajoja.
Miten olisi Rukan Ventu? Itse olen tykännyt, mielestäni Rukan malliston paras matkaenduropuku.
Samaa mieltä, todella hyvän tuntuinen ja kevyt päällä👍
maja2
Pyörä: BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Ajokampetaktiikkaa tässä mietitty ja edelleen tökkii Lindstrandin kestoikä vs. hinta.

Mutta joo arpalippu on heitetty ja seuraava halpis (saumoista hajoava?) takki on tilattu.

https://www.fc-moto.com/en-gb/p/merlin- ... 97-BLK-SML

https://www.youtube.com/watch?v=d9QFo-SOgd8&t=983s

Ilmastointia löytyy reilusti. Mukana 3DO Level 1 suojat, myös selkäpanssari, rintasuoja puuttu. Kyynärpäissä ja olkapäissä keraamilujitetut palat. Kalvo jokulie halpis laminoitu 2-kerros-systeemi.
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

MotoAuto kirjoitti: Ti Heinä 07, 2026 8:19 am
Kunkku kirjoitti: Ma Heinä 06, 2026 11:17 pm Miten olisi Rukan Ventu? Itse olen tykännyt, mielestäni Rukan malliston paras matkaenduropuku.
Samaa mieltä, todella hyvän tuntuinen ja kevyt päällä👍
Pitää käydä hypistelemässä ja testaamassa kokoa. Reisien tuuletusvetoketjut on kyllä tosi lyhyet Klimiin verrattuna. Housuissa vedenpitävät reisitaskut ja takin etupuolellakin kaksi vedenpitävää taskua, niin riittää jo minulle. Khaki väri olisi hyvä ja housutkin saa sillä eikä pelkästään mustana, kuten monesti Rukalla. Hinnan puolesta osuu aika samaan, mitä aikanaan maksoin Badlandsistä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Dervish
Pyörä: Himalayan 2024

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Itsellä nyt toista kesää tuo Rukka Ventu-R puku päivittäisessä käytössä, toki vasta kolmas ajokausikin itsellä tauon jäliltä.
Olen kyllä tykännyt, ja on niillä hellepäivilläkin pärjännyt hyvin, kun vaan muistaa tuuletusta aukoa, eikä mene johonkin Tampereen keskustaan katselemaan punaisia liikennevaloja.

Toisin oli ekalle kesälle hankitut lindsrandsin tarjous "pelti"housut (zionit, aivan karmeet housut) ja jotain yoko/richa takkia joiden kanssa tuli harjoteltua ja todettua että Rukkan gorea pitää saada niin pääsee niin paljon vähemmällä kuin sadeasujen ja vaatteiden SISÄpuolella olevien sadekalvojen jne kanssa leikkimisessä. Ja kun itse diggaan ajella sadekelissä enemmän kuin paisteessa.

Onhan nuo arvokkaita, että pitihän noihin säästellä tovi ylityö,loma,bonus, lahja jne rahoja, mutta ei kyllä kaduta.
Viime syksynä kävi housut tosin takuukorjauksessa kun lahkeiden vetoketjut ei vaan halunnut enää toimia vaikka niitä koitti rasvatakin jne. Taisivat vaihtaa uudet, tai niin ainakin paperissa luki.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Vaan lyhyttä lahjepituutta ei saakaan kuin mustana, eli vaalean ruskeana pitäisi ottaa vähän piukat ja vähän pitkät housut. Tampereen Biketeamissa oli hyvin kokoja sekä takista että housuista, että pääsi sovittelemaan.

Lähetetty minun SM-G556B laitteesta Tapatalkilla

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Dervish
Pyörä: Himalayan 2024

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Joo ei tosiaan saa persjallka editionia kun mustana.
Ja ymmärsin kanssa Biketeamista ostaessani noita että ei niitä ole ennenkään saanut.

Laitoin kyllä Rukkan suuntaan palautettakin siitä mutta tuskin niitä yhden köyhän nysän huutelut kiinnosti.
Vastaa Viestiin