Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

tami
Pyörä: suzuki dr

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja tami »

ceevu kirjoitti:Nyt voi kantaa omaa kortta kekoon ja todeta että noi kärkkäisen myymät falco:t ajaa kyllä asiansa ainakin ton husan kanssa. Mopo kintuille(liian kapeita polkuja kun ei mahdu stonga näreitten välistä:( ) ei haittaa ja kantoja/kiviäkin voi potkia vauhdissa...Lisänä nivel joka mahdollistaa myös kävelyn. Toki tukevampiakin on olemassa ja niihin varmaan kannattaa panostaa jos meinaa kovaa ajaa...
Oisko kuvaa ja minkä hintaiset kärkkäisen saappaista oisko vielä mallia sorsa jalalle.
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

http://www.eurobiker.fi/product_info.ph ... ts_id=4011
tollaset ,tosin tuo hinta on jotain muuta kun mitä sillon oli tarjous....
Ymmärsin että ne tilaa erän (kärkkäinen) ja myy sen edullisesti pois. Lesti on riittävän levee,ei purista eikä ahista ja numerokin on sama kun normaaleissa kengissä. (mulla falcot 44,turvasaappaat 43 ja lenkkarit 45 joten suunnilleen oikeen)
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Nyt jo jonkin verran ajettu Noille Sidin Adventureilla ja yleiskengäs varsin passelit. Muutaman kerran on kepakot tökkineet jalkoja pois tapeilta ja pipiä ei ole tullut tai edes tehnyt kipeää. Vesikin pysyy ulkopuolella - ovat saaneet huolella roiskeita ja on ajettu myös kaatosateessa.

Sisäsivut ovat kovin pehmeät. Vasen jalka osui yhdessä tilanteessa jalkatappiin pohkeen kohdalta (siis sisäreuna). Se tekin jo hiukan kipeää eli sillä puolella suojaus melko huono.

Kyllä näistä on sellaisen semialustaisen reissun kengiksi, mutta vetäisen kuitenkin mielummin TCX Pro2-monot jalkaan, kun lähden rymistelemään. Ja se koko? Mulla Sievin työkenkä kokoa 41 ja nämä otin 42. Se 41 ois ollu passeli, mutta halusin kylmien kelien varalle sen yhden lisäsukan tilan. Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-W-
Pyörä: Dune RR

Viesti Kirjoittaja -W- »

Å kirjoitti:..Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...
No jaa, miten sen nyt ottaa.. Minulta nuo taas jäi kauppaan kun olivat lestiltään niin kapeat että olisi pitänyt ottaa ainakin 45 numeroinen jotta olis käynnyt mun 43 Sieviläiseen kavioon.. :cry:

Täytyy naristella jatkossakin TCX Pro 2:lla ja noilla X-Forceilla jotka ostin "työmatka-ajoon". Harmi, muuten tuo Sidi olis ollut aika hyvän oloinen "välikelin" kenkä.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Posteljooni kiikutti tänään TCX Pro:t Pololta Saksasta. Onneksi otin pari numeroa normikokoa isommat, mutta silti jää villasukka ainakin sisäkengän kanssa haaveeksi. Ainiin 209€ kotiin tuotuna...
Kura lentää...
ktndwn
Pyörä: Suahan tiijä..

Viesti Kirjoittaja ktndwn »

tertsu kirjoitti:Posteljooni kiikutti tänään TCX Pro:t Pololta Saksasta. Onneksi otin pari numeroa normikokoa isommat, mutta silti jää villasukka ainakin sisäkengän kanssa haaveeksi. Ainiin 209€ kotiin tuotuna...
Ompas edullinen. Tohtiskoha tilata sovittamatta.. 47 tuntui vähän ahtaalta ja 48 ois viel tarjolla.
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

ktndwn kirjoitti:
tertsu kirjoitti:Posteljooni kiikutti tänään TCX Pro:t Pololta Saksasta. Onneksi otin pari numeroa normikokoa isommat, mutta silti jää villasukka ainakin sisäkengän kanssa haaveeksi. Ainiin 209€ kotiin tuotuna...
Ompas edullinen. Tohtiskoha tilata sovittamatta.. 47 tuntui vähän ahtaalta ja 48 ois viel tarjolla.
Niin TCX Pro:t? Ei Pro kakkoset? Onkohan niissä eroa.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

rainerb kirjoitti: Niin TCX Pro:t? Ei Pro kakkoset? Onkohan niissä eroa.
Oli niissä se kakkonenkin. Siis TCX Pro 2.
Kura lentää...
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

tertsu kirjoitti:
rainerb kirjoitti: Niin TCX Pro:t? Ei Pro kakkoset? Onkohan niissä eroa.
Oli niissä se kakkonenkin. Siis TCX Pro 2.
No sitten ne ovat ollet hyvä ostos! Eihän siitä ole kuin pari vuotta, niin ainakin Suomessa noista pyydettiin 379 € :oops:

Vai onko noissa jokin jekku? Onko ne vaaleanpunaiset? :lol:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
gulag
Pyörä: Yamaha TT600 '86 ja FZS600 '03

Viesti Kirjoittaja gulag »

Onkos kokemuksia näistä bilteman mx-saappaista:

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -598_h.jpg

Kympin halvemmista bilteman saappaista on ollut jonkin verran juttua, mutta näistä en löytänyt. On näissä ainakin metallinen soljen lukkomekanismi.

Pikaisella kokeilulla koot vaikuttavat aika pieniltä. Yleensä käytössä on 44, mutta näissä vielä 45 tuntui aika ahtaalta. Aikaisempaa kokemusta on vain katusaappaista, joten en osaa oikein muuta sanoa, kuin että tukevalta tuntuivat :mrgreen:
TEEPEE
Pyörä: Polkupyörä...

Viesti Kirjoittaja TEEPEE »

-W- kirjoitti:
Å kirjoitti:..Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...
No jaa, miten sen nyt ottaa.. Minulta nuo taas jäi kauppaan kun olivat lestiltään niin kapeat että olisi pitänyt ottaa ainakin 45 numeroinen jotta olis käynnyt mun 43 Sieviläiseen kavioon.. :cry:

Täytyy naristella jatkossakin TCX Pro 2:lla ja noilla X-Forceilla jotka ostin "työmatka-ajoon". Harmi, muuten tuo Sidi olis ollut aika hyvän oloinen "välikelin" kenkä.
Adventureihin olen päätymässä, mutta vielä arvon tuota kokoa, kun en pääse missään sovittamaan. Mulla Sievi/Jalas 43, Falco crossikenkä 45, Dainese ajosaapas 46 (villasukka vara). Jalka kapea lestinen. Oiskohan se Sidi sitten sopiva 44?
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
-W-
Pyörä: Dune RR

Viesti Kirjoittaja -W- »

TEEPEE kirjoitti:Adventureihin olen päätymässä, mutta vielä arvon tuota kokoa, kun en pääse missään sovittamaan. Mulla Sievi/Jalas 43, Falco crossikenkä 45, Dainese ajosaapas 46 (villasukka vara). Jalka kapea lestinen. Oiskohan se Sidi sitten sopiva 44?
Minulle olisi nuo olleet 44 koossa juuri passelit muuten, mutta leveä räpylä teki tenkkapoon (minulla siis Sieviläinen 43 normikengän koko). Että voi hyvinkin olla soppeli tuo 44 jos omistaa kapean kavion..
laahari
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja laahari »

Sidi adventuret olleet AT-rallin jälkeen käytössä. Jalkaterä on kantapäästä pottuvarpaan kärkeen 29cm. Ostin numerolla 46. Ehkä 45 ois mahtunut jalkaan. Nyt on sopiva kun laittaa villasukan päälle.

- Jukka.
Ensio
Pyörä: Tracer GT & Radon ja Moustache

Viesti Kirjoittaja Ensio »

TEEPEE kirjoitti:
Adventureihin olen päätymässä, mutta vielä arvon tuota kokoa, kun en pääse missään sovittamaan. Mulla Sievi/Jalas 43, Falco crossikenkä 45, Dainese ajosaapas 46 (villasukka vara). Jalka kapea lestinen. Oiskohan se Sidi sitten sopiva 44?
Mulla sieviläinen 42, samoin muut tavan kengät. 43-koon Adventureilla ajellut nyt pari viikkoa ja kenkä on justiinsa passeli paksummallakin sukalla. 42:kin meni jalkaan, mutta olisi varmaan ruvennut painamaan päkiän kohdalta pidemmällä siivulla. Eli 'kotimainen koko +1' taitaa tosiaan olla aika lähellä sopivaa kun muillakin kerran on samoja kokemuksia, siis jos vaan jalkaterä on kapeaa sorttia.
mamoller
Pyörä: KTM 640 Adv. 2003 /RE Bullet 500 1967

Viesti Kirjoittaja mamoller »

GAERNE G-X1
Tuollaset postipate kiikutti Saksasta. Hintaa sellanen 160€. Tilasin koon 45, joka oli varsin sopiva. Ensimmäiset mx kengät, joten vertailupohjaa ei juuri ole. Tehty Italiassa, metalliset soljenvääntimet jne. Tulivat aika sileällä pohjalla, nyt huomasin nettisivuilta et oishan noita ollu jossain enduropohjallakin..tiedä sitten huomaisko eroa. Tosiaan tähän asti ajellu jäykillä vaelluskengillä ja nyt ku nuo laitto jalkaan ni välillä tuntu kömpelöltä vaihdella vaihdetta ylöspäin, mut kai siihen tottuu. Ihan tyytyväinen kyllä olen, ovat ihan mukavan tuntuiset ja kokokin sattui.
Vastaa Viestiin