Oisko kuvaa ja minkä hintaiset kärkkäisen saappaista oisko vielä mallia sorsa jalalle.ceevu kirjoitti:Nyt voi kantaa omaa kortta kekoon ja todeta että noi kärkkäisen myymät falco:t ajaa kyllä asiansa ainakin ton husan kanssa. Mopo kintuille(liian kapeita polkuja kun ei mahdu stonga näreitten välistä:( ) ei haittaa ja kantoja/kiviäkin voi potkia vauhdissa...Lisänä nivel joka mahdollistaa myös kävelyn. Toki tukevampiakin on olemassa ja niihin varmaan kannattaa panostaa jos meinaa kovaa ajaa...
Surauttelusaappaista
Valvoja: Moderaattorit
Re: Surauttelusaappaista
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
http://www.eurobiker.fi/product_info.ph ... ts_id=4011
tollaset ,tosin tuo hinta on jotain muuta kun mitä sillon oli tarjous....
Ymmärsin että ne tilaa erän (kärkkäinen) ja myy sen edullisesti pois. Lesti on riittävän levee,ei purista eikä ahista ja numerokin on sama kun normaaleissa kengissä. (mulla falcot 44,turvasaappaat 43 ja lenkkarit 45 joten suunnilleen oikeen)
tollaset ,tosin tuo hinta on jotain muuta kun mitä sillon oli tarjous....
Ymmärsin että ne tilaa erän (kärkkäinen) ja myy sen edullisesti pois. Lesti on riittävän levee,ei purista eikä ahista ja numerokin on sama kun normaaleissa kengissä. (mulla falcot 44,turvasaappaat 43 ja lenkkarit 45 joten suunnilleen oikeen)
Nyt jo jonkin verran ajettu Noille Sidin Adventureilla ja yleiskengäs varsin passelit. Muutaman kerran on kepakot tökkineet jalkoja pois tapeilta ja pipiä ei ole tullut tai edes tehnyt kipeää. Vesikin pysyy ulkopuolella - ovat saaneet huolella roiskeita ja on ajettu myös kaatosateessa.
Sisäsivut ovat kovin pehmeät. Vasen jalka osui yhdessä tilanteessa jalkatappiin pohkeen kohdalta (siis sisäreuna). Se tekin jo hiukan kipeää eli sillä puolella suojaus melko huono.
Kyllä näistä on sellaisen semialustaisen reissun kengiksi, mutta vetäisen kuitenkin mielummin TCX Pro2-monot jalkaan, kun lähden rymistelemään. Ja se koko? Mulla Sievin työkenkä kokoa 41 ja nämä otin 42. Se 41 ois ollu passeli, mutta halusin kylmien kelien varalle sen yhden lisäsukan tilan. Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...
Sisäsivut ovat kovin pehmeät. Vasen jalka osui yhdessä tilanteessa jalkatappiin pohkeen kohdalta (siis sisäreuna). Se tekin jo hiukan kipeää eli sillä puolella suojaus melko huono.
Kyllä näistä on sellaisen semialustaisen reissun kengiksi, mutta vetäisen kuitenkin mielummin TCX Pro2-monot jalkaan, kun lähden rymistelemään. Ja se koko? Mulla Sievin työkenkä kokoa 41 ja nämä otin 42. Se 41 ois ollu passeli, mutta halusin kylmien kelien varalle sen yhden lisäsukan tilan. Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
No jaa, miten sen nyt ottaa.. Minulta nuo taas jäi kauppaan kun olivat lestiltään niin kapeat että olisi pitänyt ottaa ainakin 45 numeroinen jotta olis käynnyt mun 43 Sieviläiseen kavioon..Å kirjoitti:..Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...
Täytyy naristella jatkossakin TCX Pro 2:lla ja noilla X-Forceilla jotka ostin "työmatka-ajoon". Harmi, muuten tuo Sidi olis ollut aika hyvän oloinen "välikelin" kenkä.
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Posteljooni kiikutti tänään TCX Pro:t Pololta Saksasta. Onneksi otin pari numeroa normikokoa isommat, mutta silti jää villasukka ainakin sisäkengän kanssa haaveeksi. Ainiin 209€ kotiin tuotuna...
Kura lentää...
Ompas edullinen. Tohtiskoha tilata sovittamatta.. 47 tuntui vähän ahtaalta ja 48 ois viel tarjolla.tertsu kirjoitti:Posteljooni kiikutti tänään TCX Pro:t Pololta Saksasta. Onneksi otin pari numeroa normikokoa isommat, mutta silti jää villasukka ainakin sisäkengän kanssa haaveeksi. Ainiin 209€ kotiin tuotuna...
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Niin TCX Pro:t? Ei Pro kakkoset? Onkohan niissä eroa.ktndwn kirjoitti:Ompas edullinen. Tohtiskoha tilata sovittamatta.. 47 tuntui vähän ahtaalta ja 48 ois viel tarjolla.tertsu kirjoitti:Posteljooni kiikutti tänään TCX Pro:t Pololta Saksasta. Onneksi otin pari numeroa normikokoa isommat, mutta silti jää villasukka ainakin sisäkengän kanssa haaveeksi. Ainiin 209€ kotiin tuotuna...
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Oli niissä se kakkonenkin. Siis TCX Pro 2.rainerb kirjoitti: Niin TCX Pro:t? Ei Pro kakkoset? Onkohan niissä eroa.
Kura lentää...
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
No sitten ne ovat ollet hyvä ostos! Eihän siitä ole kuin pari vuotta, niin ainakin Suomessa noista pyydettiin 379 €tertsu kirjoitti:Oli niissä se kakkonenkin. Siis TCX Pro 2.rainerb kirjoitti: Niin TCX Pro:t? Ei Pro kakkoset? Onkohan niissä eroa.
Vai onko noissa jokin jekku? Onko ne vaaleanpunaiset?
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
gulag
- Pyörä: Yamaha TT600 '86 ja FZS600 '03
Onkos kokemuksia näistä bilteman mx-saappaista:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -598_h.jpg
Kympin halvemmista bilteman saappaista on ollut jonkin verran juttua, mutta näistä en löytänyt. On näissä ainakin metallinen soljen lukkomekanismi.
Pikaisella kokeilulla koot vaikuttavat aika pieniltä. Yleensä käytössä on 44, mutta näissä vielä 45 tuntui aika ahtaalta. Aikaisempaa kokemusta on vain katusaappaista, joten en osaa oikein muuta sanoa, kuin että tukevalta tuntuivat
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -598_h.jpg
Kympin halvemmista bilteman saappaista on ollut jonkin verran juttua, mutta näistä en löytänyt. On näissä ainakin metallinen soljen lukkomekanismi.
Pikaisella kokeilulla koot vaikuttavat aika pieniltä. Yleensä käytössä on 44, mutta näissä vielä 45 tuntui aika ahtaalta. Aikaisempaa kokemusta on vain katusaappaista, joten en osaa oikein muuta sanoa, kuin että tukevalta tuntuivat
-
TEEPEE
- Pyörä: Polkupyörä...
Adventureihin olen päätymässä, mutta vielä arvon tuota kokoa, kun en pääse missään sovittamaan. Mulla Sievi/Jalas 43, Falco crossikenkä 45, Dainese ajosaapas 46 (villasukka vara). Jalka kapea lestinen. Oiskohan se Sidi sitten sopiva 44?-W- kirjoitti:No jaa, miten sen nyt ottaa.. Minulta nuo taas jäi kauppaan kun olivat lestiltään niin kapeat että olisi pitänyt ottaa ainakin 45 numeroinen jotta olis käynnyt mun 43 Sieviläiseen kavioon..Å kirjoitti:..Kummalliset Sidit, kun koko vastaa about suomalaista jalkamuotoa...![]()
Täytyy naristella jatkossakin TCX Pro 2:lla ja noilla X-Forceilla jotka ostin "työmatka-ajoon". Harmi, muuten tuo Sidi olis ollut aika hyvän oloinen "välikelin" kenkä.
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Minulle olisi nuo olleet 44 koossa juuri passelit muuten, mutta leveä räpylä teki tenkkapoon (minulla siis Sieviläinen 43 normikengän koko). Että voi hyvinkin olla soppeli tuo 44 jos omistaa kapean kavion..TEEPEE kirjoitti:Adventureihin olen päätymässä, mutta vielä arvon tuota kokoa, kun en pääse missään sovittamaan. Mulla Sievi/Jalas 43, Falco crossikenkä 45, Dainese ajosaapas 46 (villasukka vara). Jalka kapea lestinen. Oiskohan se Sidi sitten sopiva 44?
Sidi adventuret olleet AT-rallin jälkeen käytössä. Jalkaterä on kantapäästä pottuvarpaan kärkeen 29cm. Ostin numerolla 46. Ehkä 45 ois mahtunut jalkaan. Nyt on sopiva kun laittaa villasukan päälle.
- Jukka.
- Jukka.
Mulla sieviläinen 42, samoin muut tavan kengät. 43-koon Adventureilla ajellut nyt pari viikkoa ja kenkä on justiinsa passeli paksummallakin sukalla. 42:kin meni jalkaan, mutta olisi varmaan ruvennut painamaan päkiän kohdalta pidemmällä siivulla. Eli 'kotimainen koko +1' taitaa tosiaan olla aika lähellä sopivaa kun muillakin kerran on samoja kokemuksia, siis jos vaan jalkaterä on kapeaa sorttia.TEEPEE kirjoitti:
Adventureihin olen päätymässä, mutta vielä arvon tuota kokoa, kun en pääse missään sovittamaan. Mulla Sievi/Jalas 43, Falco crossikenkä 45, Dainese ajosaapas 46 (villasukka vara). Jalka kapea lestinen. Oiskohan se Sidi sitten sopiva 44?
- mamoller
- Pyörä: KTM 640 Adv. 2003 /RE Bullet 500 1967
GAERNE G-X1
Tuollaset postipate kiikutti Saksasta. Hintaa sellanen 160€. Tilasin koon 45, joka oli varsin sopiva. Ensimmäiset mx kengät, joten vertailupohjaa ei juuri ole. Tehty Italiassa, metalliset soljenvääntimet jne. Tulivat aika sileällä pohjalla, nyt huomasin nettisivuilta et oishan noita ollu jossain enduropohjallakin..tiedä sitten huomaisko eroa. Tosiaan tähän asti ajellu jäykillä vaelluskengillä ja nyt ku nuo laitto jalkaan ni välillä tuntu kömpelöltä vaihdella vaihdetta ylöspäin, mut kai siihen tottuu. Ihan tyytyväinen kyllä olen, ovat ihan mukavan tuntuiset ja kokokin sattui.
Tuollaset postipate kiikutti Saksasta. Hintaa sellanen 160€. Tilasin koon 45, joka oli varsin sopiva. Ensimmäiset mx kengät, joten vertailupohjaa ei juuri ole. Tehty Italiassa, metalliset soljenvääntimet jne. Tulivat aika sileällä pohjalla, nyt huomasin nettisivuilta et oishan noita ollu jossain enduropohjallakin..tiedä sitten huomaisko eroa. Tosiaan tähän asti ajellu jäykillä vaelluskengillä ja nyt ku nuo laitto jalkaan ni välillä tuntu kömpelöltä vaihdella vaihdetta ylöspäin, mut kai siihen tottuu. Ihan tyytyväinen kyllä olen, ovat ihan mukavan tuntuiset ja kokokin sattui.