Onko Lappeenrannan seudulla kurapyörämiehiä?

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
MarkoV
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Onko Lappeenrannan seudulla kurapyörämiehiä?

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Itselläni on alla KTM 660 SMC eli smoto jossa renkaina Pirellin MT60:t. Eli ei noilla nyt ihan jokapaikassa pääse, mutta tasaiset polut/metsäautotiet ja sitä isommat urat kelpaa. Jos joku on ajoseuraa vailla niin minusta saa kaverin lähiseutujen reiteille.

Jaa, ja jos on sellaisia reittejä mihin voi kilvettömällä pyörällä lähteä niin sitten on käytössä ihan rupulikumivehje ;-)

Marko Viik
0509184106
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Viesti Kirjoittaja an13 »

Minä ajelen wanhalla afrikaanolla nyt kuudetta kesää seudulla. On tullut kierrettyä jos jonkinmoiset reitit, enimmäkseen karttaan merkittyjä pätkiä.
Avatar
MarkoV
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

an13 kirjoitti:Minä ajelen wanhalla afrikaanolla nyt kuudetta kesää seudulla. On tullut kierrettyä jos jonkinmoiset reitit, enimmäkseen karttaan merkittyjä pätkiä.
Jees, lähdetkö joku kerta opastamaan hyville reiteille tässä lähiaikoina?

Marko
0509184106
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Lappeenranta on täältä katsottuna lähimaastoa,jos sinne järjestyy joku ajelu,
ja mopo kunnossa ja järjestyy aikaa,niin voisin osallistua.Mielenkiintoa mopoiluun on. 8)
Avatar
MarkoV
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

LightSpeed kirjoitti:Lappeenranta on täältä katsottuna lähimaastoa,jos sinne järjestyy joku ajelu,
ja mopo kunnossa ja järjestyy aikaa,niin voisin osallistua.Mielenkiintoa mopoiluun on. 8)
No ottaisiko joku vähän enemmän uria kolunnut kaveri kontolleen suunnitella jonkun yhteisen ajopäivän? Itse lähden miellelläni mukaan esim. ilta-ajeluna suoritettavaan ajeluun tai sitten viikonloppuna koko päivän kestävään turneeseen. Voisi vaikka aloittaa ilta-ajelulla ja katsoa löytyykö kuskeja.

Kuka rohkenisi ottaa reitin suunnittelun harteilleen, muutenhan riittää kun mahdollisimman moni saapuu paikalle sovittuna aikana. ja tietysti voidaan vaan kokoontua jonnekkin ja suunnitella reittiä vaikka matkan edetessä...

Milloin lyödään koneet tulille ;-)

Marko
0509184106
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minäkin olen jonkin verran noita Kouvola-Hamina-Lappeenranta-kolmion sisä- ja vähän ulkopuolellakin olevia sorateitä kolunnut. On tuo Uraa-reissu sekä lähettikurssi lähiajan ohjelmistossa ja vähän juopotellakin siinä välissä pitäisi mutta loppupuolella syyskuuta voisi kenties jonkinlaista porukkaruovittelua kehitellä.
Anssi
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 10:34 am
Paikkakunta: Joutseno

Yksi kiinnostunut lisää

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Täällä olisi myös intoa lähteä mukaan Etelä-Karjalan alueella. En varmaan teidän perässä pysy mutta saapihan sitä tulla hännillä rauhallisemminkin... kai?!?

Tiedän LPR-Joutseno-Imatra-Ruokolahti alueelta muutaman kivan sorapätkän, mutta niihin tulee väkisin siirtymiä asfaltilla väliliin.

Mulle kävisi parhaiten arki-illat, joskin ainoa vapaa parin viiko sisään olisi 30.8?

Anssi
JAMPPERI
Viestit: 155
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 10:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja JAMPPERI »

Voishan tuota itsekkin harkita jos mukaan mahtuu, mutta kun ei ole vielä kun noi supermopo gummit :cry:
Avatar
IceFire
Viestit: 533
Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja IceFire »

Mitäs löytyy LPR:n crossirata? Kävin tänään autolla etsimässä muukosta, mutta löysin vain kartingradan. Samalla tuli reititettyä hyvää metsäautotie pätkää. Itse olen varmaan ensi viikon alussa täällä ajelemassa ja pyörää huoltamassa.
-Eero K
Anssi
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 10:34 am
Paikkakunta: Joutseno

Muukko

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Muukon crossiradalle pääsee kääntymällä kutostieltä Muukon risteyksestä Muukonkankaantielle (sama risteys kuin mikroautoradalle mentäessä). Nyt ei vaan käännytä seuraavasta oikealla vaan ajetaan suoraan tätä kutostien suuntaista tietä niin lopulta monttu jää vasemmalle puolelle.

Siellä lähistöllä on kiva reitti Joutsenoon Lampikankaalle.. sähkölinjaa ja pieni soramonttukin missä olen välillä käynyt rypemässä töihin tullessa. Nurin ei ole mennyt mutta lähellä ollut monta kertaa.. Ja Lampikankaalta kun jatkaa edelleen sähkölinjaa niin pääsee Joutsenon Shellille asti.
VPH
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 10:45 pm
Pyörä: Suzuki DR800.Specialized
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja VPH »

Voisin myös lähteä ajelemaan Lpr/Ruokolahti välille tms. Kauemmaksikin voisi mennä, mutta ei tahdo aika riittää.
Tässä lähitienoolla ehtisi ajella ihan hyvin viikollakin töiden jälkeen. Ruokolahden hiekkateihin olen tutustunut jonkin verran.
Avatar
IceFire
Viestit: 533
Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja IceFire »

Kävin ajelemassa kyseistä aluetta LPR-Joutseno -välillä. Se pikkumonttu on siinä ison montun eteläpuolella. Sähkölinjaa tultaessa reitti menee sen läpi. Mutta lännempänä löytyy myös toinen crossirata: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... cale=16000

Radat ovat kyllä aivan liian pehmeitä möhkölle katuenduro renkailla, mutta väänsin ne läpi kerran. Polkuja menee ristiin rastiin Joutsenon lähellä aivan valtava määrä, eikä niitä ole sen ihmeemmin merkitty liikennemerkeillä tai edes karttaan. Osa on selkeästi hevosten käytössä ja osa varmaan jotain retkeily polkuja. Hevosia ei näkynyt, mutta takasin päin tullessani meinasin ajaa lehmän päälle, kun yksi loikkasi ojasta eteen. Sähköaitojen tai lehmien kunto ei näköjään kaikkia kiinnosta.

Voisin tehdä karttaan reittini, mutta siitä puuttuu niin valtavasti teitä, ettei siinä paljon järkeä olisi. Lisäksi en itsekään tiennyt missä olin puolestakaan ajasta, kun sokkona piti ajaa.
-Eero K
Anssi
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 10:34 am
Paikkakunta: Joutseno

pikkumonttu

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Moro,

Tarkoitatko pikkumontulla sitä minirataa joka on ihan ison montun vieressä, saman "parkkipaikan" yhteydessä? Siinä ei vauhti karkaa, jossain kohtaa ehtii kakkoselle vaihtaa hetkeksi : ) Luulisin sen kuitenkin olevan tarkoitettu ihan oikeille lapsille ; )

Tuossa Muukon lähistön sähkölinjan reitissä pitää muistaa kunnioittaa kanssaliikkujia, siellä on nimittäin jonkin verran jalankulkijoita ja mopopoikia..

Toinen paikka samassa kaupungissa missä olen muutaman kerran ajellut on Myllymäen laskettelurinteen seutu. Ei nekään polut näy kartassa.

Sinne voisi kyllä mennä ihan porukallakin katsomaan mitä sieltä löytyy, jos vaikka löytyi Tenereni katteiden palasia kun niitä on varissut sinne..

Anssi
Avatar
MarkoV
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Re: pikkumonttu

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Anssi kirjoitti:Moro,

Tarkoitatko pikkumontulla sitä minirataa joka on ihan ison montun vieressä, saman "parkkipaikan" yhteydessä? Siinä ei vauhti karkaa, jossain kohtaa ehtii kakkoselle vaihtaa hetkeksi : ) Luulisin sen kuitenkin olevan tarkoitettu ihan oikeille lapsille ; )

Tuossa Muukon lähistön sähkölinjan reitissä pitää muistaa kunnioittaa kanssaliikkujia, siellä on nimittäin jonkin verran jalankulkijoita ja mopopoikia..

Toinen paikka samassa kaupungissa missä olen muutaman kerran ajellut on Myllymäen laskettelurinteen seutu. Ei nekään polut näy kartassa.

Sinne voisi kyllä mennä ihan porukallakin katsomaan mitä sieltä löytyy, jos vaikka löytyi Tenereni katteiden palasia kun niitä on varissut sinne..

Anssi
Jeps. tuttuja seutuja molemmat, tosin Myllymäki vähemmän. Millonkas me saataisiin se yhteisajelu järjestettyä? Pitäiskö kokeilla ihan viikolla joku arki-ilta ensialkuun? Mulla olisi sopivia päiviä yleensä ti/to/pe ja sitten viikonloput vaihtelevasti.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Anssi
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 10:34 am
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Mulle kävisi lähiajoista ainoastaan ensi viikon ti ilta, muut ei oikein mitenkään. Tämä ja ensi viikonloppu on myös kiinni.

Mihin aikaan lähdettäisiin? Varmistetaan homma maanantaina.

Muutkin tervetulleita!

Reitti voisi olla vaikka Muukko-Karjalaisenkylä-Penttilä-Vesikkola-Ahola-Imatra ja sama takaisin. Tai sinne päin.

Anssi
Vastaa Viestiin