Sodankylä ja ympäristö
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
tummasavolainen
- Pyörä: DR650SE
Sodankylä ja ympäristö
Reittiehdotuksia ja mahdollisesti ajoseuraa olisin vailla. Täällä tulee majoituttua ainakin juhannukseen asti. Kirkenesin reissu ainakin suunnitelmissa. Pyöränä DR650RSE...
Tommi
Tommi
Re: Sodankylä ja ympäristö
Kaarestunturin länsireunan yli menee aika kiva ura eikä ole kovin kaukana kirkolta.
Jos tuolla suunnalla pyörit niin itseä kiinnostaisi tietää joko Lokan eteläpuolinen tie on ajettavissa.
Muistelen kuulleeni sikäläisiltä, että tie ei ole vielä valmis mutta kyllä siitä mopolla luulis pääsevän.Jari kirjoitti:Jos tuolla suunnalla pyörit niin itseä kiinnostaisi tietää joko Lokan eteläpuolinen tie on ajettavissa.
Joo,ei se tie ole vielä valmis,sorastettu jonku matkaa lokasta etiäpäin,mut voipi olla aika ravalla ja pehmiä väliltä..Mutta lokasta pihtijoelle on sulatie ja aika hyvin jo kuivunnukki..Luntahan silläperällä on vielä ihan kivasti..
Ajoseuraa löytyy, laita vain ehotuksia milloin olet lähössä. Ja mulle saattaa käyä päivisinki.
Pienemmät urat on vielä osittain jääsä, mutta kuraa ainaki löytyy helposti...
Pienemmät urat on vielä osittain jääsä, mutta kuraa ainaki löytyy helposti...
-Joo, kävin tarkhailees uria. Hyvääkin soraa löytyi, mut vielä tuli muutamia jännittäviä hetkiä, kun tie olikin lumen ja jään peitosa...
-
tummasavolainen
- Pyörä: DR650SE
RSE ja sen rengastus rajoittaa kulkemista pienemmillä urilla mutta tuli kuitenkin käytyä tuolla Kaarestunturin juurella hetki sitten. Jeesiönratsuntietä oli mukava lojotella auringonpaisteessa vaikka muutama itsetuhoisen oloinen poro yritti häiritä ajelua. Tarkoitus olisi saada SE huollosta pois parin viikon sisään että pääsisi vähän maastoonkin...
Isoja teitä etupääsä tullee ajeltua ainakin näin alkukauesta. Vieläkin jäätä ja lunta ja etenkin pehmeitä pintoja pienemmillä teillä. Eli mulle käyp ajelut tasasemmillakin baanoilla.
Oon täällä nähny muitaki sorapyöriä, eivät taida tosin täällä forumilla ajella..
No, lähen tästä taas ajelhen, jos vaikka joku sattuis vasthan.
Laita infoa milloin olisit lähösä, jos huolit mukhan.
Oon täällä nähny muitaki sorapyöriä, eivät taida tosin täällä forumilla ajella..
No, lähen tästä taas ajelhen, jos vaikka joku sattuis vasthan.
Laita infoa milloin olisit lähösä, jos huolit mukhan.
Jep niillä mestoilla pyöritään.
Kylistähän löytyy reilustikkin harrastajaa...
Kalusto on sitä kevemmästä päästä kyllä suurimmaksi osaksi, siis niitä 450.
Jos kaluston likaantumista ei pelkää niin senne metsään vaan kyll net sulina jo on.
Itse olen viel tyytynyt sliksi kumeilla vetämään kun työt haittaa harrastamista.
(Ja tarkoitus olis vetee eka kausi ilman saikkua.)
Onko kuskit nimimerkkejen takana paikalla viikon loppuna ?
Itsehän painan työn saralla koko viikon lopun, mutta jos kahvit riipis esson paarissa?
Jähy
Kylistähän löytyy reilustikkin harrastajaa...
Kalusto on sitä kevemmästä päästä kyllä suurimmaksi osaksi, siis niitä 450.
Jos kaluston likaantumista ei pelkää niin senne metsään vaan kyll net sulina jo on.
Itse olen viel tyytynyt sliksi kumeilla vetämään kun työt haittaa harrastamista.
(Ja tarkoitus olis vetee eka kausi ilman saikkua.)
Onko kuskit nimimerkkejen takana paikalla viikon loppuna ?
Itsehän painan työn saralla koko viikon lopun, mutta jos kahvit riipis esson paarissa?
Jähy
Tämä ja seuraavakin viikonloppu mennee eteläsä, palaamme asiaan...