Laitan tästä meidän viikon 33 Venäjän reissusta oma topikiin
Eli matkan tarkoituksena oli löytää ja ajaa oikoreitti Arkangeliin , eli ajaa Arkangeliin lännen suunnusta , kartoista kyseistä tietä ei löytynyt , niissä näkyi vain talvitie
Minulla oli myös tarkoituksena vierailla Suojärvellä katsomassa isäni suvun kotipaikkoja .
Alkuperäinen reittisuunnitelma oli : Wärtsilä -Suojärvi - Karhumäki - Povonets - Valdai (Karjalan ) - Malasuika - Nemega -Onega - Arkangeli
Aikaa oli varattu 1 viikko 14-22.08.2010
Olin hommannut Minkistä Venäjän topot Garminille ( reitittävät
Matkassa oli kolme foorumilaista minä Gessulla , juhi66 Domilla ja qwer Dr 650 :llä
Olin jättänyt gessun Suomeen Uraan jälkeen ,tulin Suomeen 13.8 illalla Minskistä ja pyörä oli tottakai levällään tankki irti koska olin ajatellut laitta turhatekin virran ulosotto rasian kiinni ja sehän tulee tankin alle ..., sekä piti asentaa Zumon kiinnikkeet ja virran syöttö

Sain pyörän kasaan lauantai aamuna klo 3 ..., sitten muutaman tunni unet ja matkaan Järvenpäästä -Kiteelle , matkalla pysähdyin Lappeenrannan satatorille tapamaan yhtä kaveria , laitoin pyrän parkkin ja luokseni tuli mies ja kysyi ,where you go ? , puhuttiin sitten kyllä Suomea , kyseinen herra ( M.A )on myös kova enska kuski ja on ajanut Rallia aiemmin Italiaisilla autoilla MM-tasolla sekä osallistunut Dakariin 3 kertaa , lopuksi kun kaverini tuli torille he olivat myös tuttuja keskenään .
Matka jatkui Kiteelle ,pojat tulivat Kiteelle ja tavattiin Tolosenmäen Nesteellä
DAY 1
Siitä sitten rajalle ja nopeasti yli , ajettiin sitten Sortavalaan rahanvaihtoon ja jotenkin eksyttiin hotelli piipun pihaan ajateltiin syödä siellä ,mutta oli lauantain ilta ja huomattiin että ei kuuluta joukkoon ...ja nopeasti pois kohti Suojärveä , pimeää pukkasi ,
Läskelässä tankattiin pyörät ja ruokatarpeet ,kaupan luona törmättiin vanhaan kiteläiseen tuttuuni Hannu H:n ,yö paikka emme tienneet , mutta olin käynyt Suojärvellä vuonna -95 ja tiesin suurinpiirtein minne teltat laitettaisiin .
Hiekkatiet olivat kuivat ja pölyäminen sen mukaista ,Loimolan kohdalla alkoi metsäpalojen haju onneksi se sitten meni ohi , sitten ennen Suojärveä käänos vasemmalle entiselle Annatehtaalle (Karatsalmi ) josta vähän eteenpäin ja noin klo yksi yöllä ajettiin pyörät Suojärven hiekkarannalle ja teltat pystyyn , vähän rukaa ja ja single maltia omasta työkaluputkestaan

DAY 2
Aamulla huomattiin että ollan beechillä , sinne tuli muutama paikallinen jotka alkoivat simmarit jalassa laskemaan verkkoja (kahlasivat ), me heitettin simmarit pois ja mentiin aamu uinnille , super fiilis
jatkuu huomenna