Ensi lauantai ja sunnuntai Iso-Syötteellä

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Ensi lauantai ja sunnuntai Iso-Syötteellä

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ajattelin näin uudesta pyörästäni innostuneena lähteä ensi lauantaina Iso-Syötteen mökille.

Mukaan mahtuisi noin neljä muutakin sorapyöräilijää.

Lauantaina mökille, ja jos aikaa jää paikallisia metsäteitä
Illalla sauna ja vaikka hirvisoppaa.

Sunnuntaina taas paikallisia metsäteitä ja sitten kotiin.

Tarkoitus olisi ajaa sorateitä ja metsäteitä, mutta ei yhtään polkua eikä suota. Mun taidoilla ei sinne lähdetä eikä varmaan tolla mun pyörälläkään.

Kokoontuminen Pattijoen Shellillä klo 10.00 lauantaina 23.10.2004.
Lähtö 10.30. Homma peruuntuu jos viikonloppuna on pakkasta ja tiet jäässä, kun mulla ei ole nastarenkaita, vielä ;o(

Reitti suurinpiirtein:
Pattijoki - Heinolanperä - Paavola - Saarikoski - Meijerinkylä - Tyrnävä - Muhos - Ylikiiminki - Hetekylä - jne. ( mun GT kartta loppui tohon )
Jos löytyy muita hyviä reittiehdotuksia, ne ovat aina tervetulleita.

Porukkaan voisi liittyä myös vaikka Muhokselta tai Tyrnävältä.

Mökki ei maksa mitään ja siellä on jotain mukavuuksiakin ( niinkuin sähkö )

Ilmoittakaa tänne halukkuus, jos vaikka saataisiin porukka kokoon.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

PS. Tänään ajelin Helsingistä Raaheen. Matkalla näin vain yhden toisen motoristin ( BMW R1150 RT ). Hyvä keli lähes koko matkan, vaikka jonkun matkaa satoi. Kahvalämmittimet riittivät mainiosti, joten vielä ei tarvinnut rakennella "hanskapusseja", joista täällä juteltiin "ajohanskat" ketjussa.
Avatar
Raimo
Viestit: 1276
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Iso-Syötteelle...

Viesti Kirjoittaja Raimo »

En tiedä ehdinkö mukaan, mutta voisi olla mahdollisuuksien rajoissa, että lauantaiksi tai sunnuntaiksi lähtisin mukaan ajelemaan.

Tuo sun reittisi on varmasti ihan OK, jos ajattelee, että ajo tapahtuu pääasiassa Syötteellä, kyllähän tuolle välille löytyy jo muutama sata kilsaa soratietä, mutta nehän eivät sieltä minnekään karkaa. Mutta jos haluat, niin voin nakata kuvakopiona parit-kolmet reittivaihtoehdot.

Aja kuitenkin tuolta Tyrnävältä Murron tietä, ja siitä Juurussuon kautta Madekoskelle, Oulujoen yli ja hiukan Ouluun päin, ja siitä lähtee Yli-Kiiminkiä kohti tie nro 8331 (Sanginjoen tie), joka muuttuu puolinvälin tietämillä soraksi. Ja varo sillä pätkällä muutamaa 90-asteista mutkaa...Tie on ison matkaenskan unelmapätkä.

Mutta käys nyt hjuva mies ostamassa alueen gt-kartta, sehän taitaa maksaa kokonaista 8 euroa.. Kun niillä parhailla teillä ei tahdo viittojen kanssa suunistaminen onnistua.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joo, kyllä mä sen GT-kartan ostan ihan justiinsa. Vielä en oo kerinnyt kun tää homma on niin uus ja olen ihan innoissani.

:oops: :oops:

Kiitos reittivihjeistä. Nakkaa ne nyt vaan kuvakopioina (?? ) tai sitten iimeilinä mulle: pekka.vuorelma@keycast.fi

Pekka
:shock: :shock: :shock:

PS. Mieluummin matkallakin ajettaisiin upeita sorateitä. :D :D
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Oon jo lupautunut mukaan lani-iltaan, isot äijät pelailee pelejä, juo kaljaa ja syö pitsaa... mutta, jos ei tänä vuonna niin sitten ens vuonna... ! Oikeen hyvää matkaa syötteelle !
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Täytyy muuttaa reittisuunnitelmia ja opetella lukemaan GT-karttaa.
:? :?

Kävin tänään vähän tutkimassa lähistön teitä alueella Pattijoki - Revonlahti - Ruukki - Heinolanperä. 125 km.

Huomasin, että oranssit tiet ovatkin päällystettyja ja vasta keltaiset soraa.
Kallionevan lenkki oli irtosoraa ja Revonlahti - Relletti kovapintainen savitie ( tai jotain ). Oli aika hauskaa painella kaikenlaisia teitä uudella pyörällä.

Jos sinne Iso-Syötteelle haluaa sorateitä, on mentävä vähän toisenlaisia mutkia. Eiköhän sinne vielä reitti löydy.

Pekka
:shock: :shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Eiks löydy Iso-Syötteelle lähtijöitä. :( :(

Suunnitelma on vielä voimassa, sorateitä vaan tiirailen kartasta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ois tosi mahtavaa lähteä käymään Syötteen perällä mutta ei onnistu. Tällä viikolla on lasten syysloma ja meillä on vaimon kanssa perinne, että syysloman aikana mulla pittää käyttää häntä Meton pyynnissä Kittilän perällä.

HUOM! pyynnissä, meikä kuuluu ns. pyyntimiehiin jotka on siis eri miehiä kuin ns. saamamiehet
Avatar
Raimo
Viestit: 1276
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Pekkavee kirjoitti:Suunnitelma on vielä voimassa, sorateitä vaan tiirailen kartasta.
Taitaa olla suurimmalla osalla pyörät seisomassa. Mulla varmistui niin, että sunnuntaina koetan ajella. Lauantai menee pihalla ja autotallin sisustuksessa :)



Nyt pitäis vielä päättää, että minkä värikseksi tallin seinät. Pitäisköhän maalata KTM:n oranssilla, tai Jammun sinisellä, tai Bemarin valkoisella, tai Suzukin keltaisella tai Hondan punaisella...Elämässä pitää joskus tehdä vaikeita päätöksiä :lol:
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lapset raportoivat äsken Taivalkosken kirkolla olevasta mummolasta tehneensä lumiukon.

Tästä voinee päätellä, että alueella saattaa esiintyä liukkautta, olkaahan varovaisia :!:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Oho, että lumiukkoja.

Täytyypä olla varovainen.
Kiitos varoituksesta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Ps: värkkään sitä karttatelinettä parhaillaan
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kiitos Raimo reittivihjeistä.

Se 8331 tie oli mainio. Siinä voi helposti ajaa 100 - 130 km/h ja pinta oli hyvä. Mutkia riitti vallan mainiosti. Ja ne 90 asteen mutkat oli ihan hyvin merkattu.

Pekka
:shock: :shock:
Vastaa Viestiin