Pääkaupunkiseudun sorapätkät 2007

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Eddie
Pyörä: Yamaha dt 125 r

Re: Kolmperään Enskaamaan?

Viesti Kirjoittaja Eddie »

anttiv kirjoitti:Moi,

Oon käynyt nyt pitkin vuotta ajelemassa Espoon moottorikerhon enskaradalla Kolmperässä, eli Ämmässuolla.

Oisko innokkaita kanssa-ajajia, kun pistää välillä vähän vituttamaan kun upottaa ittensä yksin suohon, muutenkin hauskempaa porukassa.

Olen käynyt siellä viikonloppuisin. Ratamaksun voi maksaa lauantaisin kiskalle.

Pyöristä ja soveltuvuudesta, ajelin ensin siellä '92 DR 650 R:llä, mutta se on kyllä liian painava tuohon maastoon. Mun mielestä Kolmperän maasto on aika vaikeeta, etenkin kun koko ajan on märkää, eli liukasta ja soista. Eikä osaa ajaa.

T Antti (antti@vilant.com)
Ps. Tarkoitan siis nyt nimenomaan spooria (noin 10 km ristiin rastiin), en motocross-rataa joka avataan vasta kesällä taas. Paikka on sama.
Oletko vielä käynyt siellä ajamassa? .. tartteis tyypätä crossipyörää ja ilmeisesti ainut mahdollinen ajopaikka pääkaupunkiseudulla on nyt tää enskapätkä?

t. Juha
950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Re: Kolmperään Enskaamaan?

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

juha71 kirjoitti:

Oletko vielä käynyt siellä ajamassa? .. tartteis tyypätä crossipyörää ja ilmeisesti ainut mahdollinen ajopaikka pääkaupunkiseudulla on nyt tää enskapätkä?

t. Juha
Myös Hanskallio on auki tänä vkl, vähän hankalaa on tää rospuuttoaika kun ei tiedä millä renkailla pitäisi olla liikenteessä.

http://www.vantaanmoottorikerho.fi/

-Tomi
Eddie
Pyörä: Yamaha dt 125 r

Viesti Kirjoittaja Eddie »

Saakos tuolla hansakalliossa ajaa crossilla vai ohjataanko isällisesti poistumaan paikalta?
Joka tapauksessa... täytyypä pistäytyä siellä huomenna töiden jälkeen.

t. Juha
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

TomiKoo kirjoitti:
mikaj kirjoitti:voip olla että menee puun tyveen että kolisee mut menköön ;)
Äläs Mika viiti olla turhan vaatimaton. Minä pärjäsin omalla motoDertsillä vallan mainiosti esim Espoon motocross-radalla ja Lavangon motoradalla, jossa osa on soraa ja hyppyä. Suurin este menolle oli levoton vannekoko ja läski kuski. Sun enskapelillä paukuttelee millä tahansa radalla ihan mainiosti menemään! Samoin muillakin matkaenskoilla, ainakin kokeilumielessä!

Hyvänä "maanpinnalle pudottajana" voisi toimia tuo Espoon motocross-rata ämmässuolla. On pitkä ja hauska rata lähellä, jossa rapakuntoisella tulee parin kierroksen jälkeen hiki... :twisted: Toisesta päästä hyvänä verrokkina HarMi varvasi LC4:lla loppukesästä hitaita crosseja kierroksella... :shock: :wink:

Nimim. kolme kierrosta ja kotiin... :lol:

Poikkesin muuten vähän aikaa sitten tuolla Ämmässuon crossiradalla harjoittelemassa. (Jäi vähän korpeamaan se konttailu Hämeenkankaalla joten nyt treenailen erilaisilla alustoilla...)

Laiskuuttani/tyhmyyttäni en sitten jalkautunut tutustumaan rataan etukäteen ja pakko sanoa että meinasi tulla jännäkakka housuun kun vetäsin siihen kolmosnyppylään TA:lla kaasu pohjassa - ykkösellä tosin.

On meinaan huonot liito-ominaisuudet Alpissa. Tuntu että koko pyörä kaivautuu siihen alastulokohtaan ja pauke oli melkoinen. Jostain kumman syystä pysyin kuitenkin pystyssä mitä en mielestäni kyllä ansainnut.

Seuraavilla kierroksilla muistin ottaa sen paikan rauhallisemmin sitten. Jyrki tosin varmaan sanois tähän että vauhtia oli vain liian vähän... :shock:

Jos nyt kuitenkin joku menee sinne ekaa kertaa niin varokaa sitä kolmosta jollette ole synnynnäisiä heikkimikkoloita.

sami
jyrki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

korpipolku kirjoitti: Poikkesin muuten vähän aikaa sitten tuolla Ämmässuon crossiradalla harjoittelemassa. (Jäi vähän korpeamaan se konttailu Hämeenkankaalla joten nyt treenailen erilaisilla alustoilla...)

Laiskuuttani/tyhmyyttäni en sitten jalkautunut tutustumaan rataan etukäteen ja pakko sanoa että meinasi tulla jännäkakka housuun kun vetäsin siihen kolmosnyppylään TA:lla kaasu pohjassa - ykkösellä tosin.

On meinaan huonot liito-ominaisuudet Alpissa. Tuntu että koko pyörä kaivautuu siihen alastulokohtaan ja pauke oli melkoinen. Jostain kumman syystä pysyin kuitenkin pystyssä mitä en mielestäni kyllä ansainnut.

Seuraavilla kierroksilla muistin ottaa sen paikan rauhallisemmin sitten. Jyrki tosin varmaan sanois tähän että vauhtia oli vain liian vähän... :shock:
Olen kyllä pyrkinyt esittämään asiat niin että nopeuden lisäys ei ole se aloittelijoiden kaikkivoipa yleiskäyttöinen pelastusrengas, mutta ulosantini on valitettavan epäselvää.

Sanotaan nyt sitten niin että pehmeällä hiekalla joissain tapauksissa, joillakin kuskeilla ja joillakin pyörillä vauhdin lisäys saattaa antaa (valheellisen?) tunteen siitä että ajaminen on helpompaa kuin hitaasti. Jos vauhdin lisäys ei tunnu auttavan, niin kannattaa miettiä voiko asialle tehdä jotain muuta (mitä?). Lisäksi voin todeta että jos vastaan tulee esim. kymmenmetrinen oja tai harjanne, jonka taakse ei näe, niin kannattaa miettiä onko vauhdin lisäys kyseisessä paikassa oikea ratkaisu.

Täytynee jättää ohjeistuksen antaminen osaaville ihmisille, kun näyttää siltä että antamani ohjeet saavat aikaan vain vaarallisia tilanteita (toivottavasti ei kuitenkaan sen pahempaa).
Huono tie, parempi mieli.
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

jyrki kirjoitti:
korpipolku kirjoitti: Täytynee jättää ohjeistuksen antaminen osaaville ihmisille, kun näyttää siltä että antamani ohjeet saavat aikaan vain vaarallisia tilanteita (toivottavasti ei kuitenkaan sen pahempaa).
Älä nyt himskatti, en minä tosissani... Parhaat neuvot olen sinulta toistaiseksi saanut.

Tänään oltiin Sottapytyn (?) kera pienellä ajelulla. Etupäässä mutkatietä mutta joukkoon mahtui soraa,pientä spooria ja metsäkoneen mylläämää multaa ja hiesua. Siellä en ois edennyt ilman sinunkin ohjeitasi.

Tottakai pitää järjellä soveltaa.

Niinkuin sanoin niin itse olen vastuussa siitäkin kolmosnypyn ylläristä kun en jalkautunut etukäteen tutkimaan. Ja onneksi ei käynyt kuinkaan.

Jatka vaan ihan samalla linjalla kuin ennekin.

sami
Vastaa Viestiin