Jos muita ilmoittautuu niin laitelkaa siis viestejä, itse starttailen Siuntioon päin siis noin 13.30-14.00 ja menen sen verran mutkitellen että ehdin sinne kolmen tienoille..
Jos Tomi jänistää tai syö pullansa itse niin meillä on kyllä kahvia. Ja pallokaloja. Niitä ei tosin saa - tai kannata - syödä.
Laitan tekstiviestin sulle kun lähden töistä, siitä voi arvioida että menee tasan puoli tuntia siihen että olen kotona. Voit vaikka soitella jos jollain stopilla huomaat saaneesi viestin, niin sovitaan tapaamispaikka.
Lavanko cup III ensi sunnuntaina http://vmk.forumcircle.com/viewtopic.php?t=98&start=15
Kaikki saa ajaa. Olis hienoa jos siellä ajettaisiin myös pohjolan kurapyöräilijöiden takatappilähtö. Itse olen silloin parantelemassa krapulaa metsätöissä.
HarMi kirjoitti:Lavanko cup III ensi sunnuntaina http://vmk.forumcircle.com/viewtopic.php?t=98&start=15
Kaikki saa ajaa. Olis hienoa jos siellä ajettaisiin myös pohjolan kurapyöräilijöiden takatappilähtö. Itse olen silloin parantelemassa krapulaa metsätöissä.
Hmmm...
Pitäisköhän heittää nappulat alle ja lähteä katupyöräluokkaan.
HarMin kanssa olinkin siellä joskus kaahailemassa.
Kiitokset tämänpäiväisestä lenkistä Samille, hauskaa oli vaikka kahden matkaajan kokoiseksi saattue kutistuikin! On se navikaatioväline kätevä vaikka välillä vähän ympyröitä pyörittelikin
mikaj kirjoitti:Kiitokset tämänpäiväisestä lenkistä Samille, hauskaa oli vaikka kahden matkaajan kokoiseksi saattue kutistuikin! On se navikaatioväline kätevä vaikka välillä vähän ympyröitä pyörittelikin
Mika
Kiitos itsellesi, mukavaa oli! Kotona kymmenen maissa. Katselin tuossa että mun päivä oli karvan yli neljäsataa ja sun kanssa siitä balttiarallaa 150. Ei hassumpi ilta-ajelu
Katsellaan jos vielä marraskuussa ehtisi kerran pari. Vois vaikka kehitellä semmoisen reitin, että poiketaan matkalla jonnekin enskaradalle. Sä voit sitten kouhota siellä Susnallasi ja mä talutan TA:ta perässä
Mitä nyt välillä vähän sivulle... Jep, radalle tekee mieli, kunhan ei ihan pahimpia heti alkuun. Tyvestä puuhun sanotaan, voip olla että menee puun tyveen että kolisee mut menköön
TomiKoo kirjoitti:
Äläs Mika viiti olla turhan vaatimaton. Minä pärjäsin omalla motoDertsillä vallan mainiosti esim Espoon motocross-radalla ja Lavangon motoradalla, jossa osa on soraa ja hyppyä. Suurin este menolle oli levoton vannekoko ja läski kuski. Sun enskapelillä paukuttelee millä tahansa radalla ihan mainiosti menemään! Samoin muillakin matkaenskoilla, ainakin kokeilumielessä!
Joo en sitä pyörää epäile yhtään, se on ennemminkin se kuski jonka rajat tulee eteen äkkiä. Mutta yrittänyttä ei pan... siis toivottavasti kumminkin, mutta eihän sitä voi jättää yrittämättä!
Hyvänä "maanpinnalle pudottajana" voisi toimia tuo Espoon motocross-rata ämmässuolla.
Onhan meillä tuo Siuntionkin krossirata, vai onko se sellainen että aloittelijat älkööt vaivautuko? Lähellä ja halpa ainakin olisi.
Oon käynyt nyt pitkin vuotta ajelemassa Espoon moottorikerhon enskaradalla Kolmperässä, eli Ämmässuolla.
Oisko innokkaita kanssa-ajajia, kun pistää välillä vähän vituttamaan kun upottaa ittensä yksin suohon, muutenkin hauskempaa porukassa.
Olen käynyt siellä viikonloppuisin. Ratamaksun voi maksaa lauantaisin kiskalle.
Pyöristä ja soveltuvuudesta, ajelin ensin siellä '92 DR 650 R:llä, mutta se on kyllä liian painava tuohon maastoon. Mun mielestä Kolmperän maasto on aika vaikeeta, etenkin kun koko ajan on märkää, eli liukasta ja soista. Eikä osaa ajaa.
T Antti (antti@vilant.com)
Ps. Tarkoitan siis nyt nimenomaan spooria (noin 10 km ristiin rastiin), en motocross-rataa joka avataan vasta kesällä taas. Paikka on sama.
Ms-suolla on ehdottomasti vaikein enskaspoori mitä minä olen ajanut. Maasto on lähinnä suota, järkyttävää kivikko tai niiden yhdistelmää. Kyllähän sitä lyhyttä lenkkiä tuli kesän aikana ajeltua, mutta ei tosiaan yksin sinne viitsi lähteä, kun onnettomuuden sattuessa sieltä ei pääse pois. Kyllä se crossirata pitäisi talveksi avautua, kunhan maa jäätyy ja tulee lunta.
Kävin viikonloppuna lappeenrannan muukon radalla. Sieltä löytyy 5 km enskaspoori, joka on kyllä todella mukava ajettava harrastelijakuskille. Helppoja mäkiä ja metsämaastoa. Ei suota eikä paljon kivikkoa. Kyllä muuttui käsitys enskaamisesta, kun tuo ms-suo antaa niin väärän kuvan.
IceFire kirjoitti:
Kävin viikonloppuna lappeenrannan muukon radalla. Sieltä löytyy 5 km enskaspoori, joka on kyllä todella mukava ajettava harrastelijakuskille. Helppoja mäkiä ja metsämaastoa. Ei suota eikä paljon kivikkoa. Kyllä muuttui käsitys enskaamisesta, kun tuo ms-suo antaa niin väärän kuvan.
Milläs "ehdoilla" Muukon radalla ja spoorissa pääsee ajamaan? Pitänee käydä ens kesänä kokeilemassa.
Mulla kyllä taitaa vielä tässä vaiheessa vaikeat radat jäädä odottamaan. Renkaatkin tohon dertsiin pitänee vaihtaa ennenkuin mihinkään suohon lähtee upottamaan, nuo trailmaxit nimittäin ei pidä pehmeässä yhtään. Sellaista luistoa kaipaa ihan muissa puuhissa.
950Tomi kirjoitti:
Milläs "ehdoilla" Muukon radalla ja spoorissa pääsee ajamaan? Pitänee käydä ens kesänä kokeilemassa.
-Tomi
Ei ole mitään tietoa. Pari kertaa olen käynyt crossiradan kiertämässä, eikä silloin ole ollut ketään paikalla. Tällä kertaa enskamiehet olivat juuri purkamassa pyöriä ja sanoivat että näyttävät enskaspoorin jos kiinnostaa. Aika vähällä käytöllä rata tuntuu olevan. Se on paikoin niin pehmeää hiekkaa että adventurella aikoinaan sai luukuttaa 2. vaihteella täysiä että kulki edes eteenpäin. Oli kyllä katuendurorenkaat alla.