Pääkaupunkiseudun sorapätkät 2007

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

tand
Pyörä: Yamaha Tenere Extreme Honda TLR200

Viesti Kirjoittaja tand »

2old kirjoitti:teillä taisi olla upea päivä. Löytyykö T-and Porkkalan niemellä mitään ajamisen arvoista. Kaikkihan varmaan ollaan ne asfalttipätkät ajettu kahville sinne kärkeen, mutta löytyisikö sieltä jotain muuta.
Taitaa kyllä tuo Porkkalanniemi olla niin monen firman ja päätäkääntävän omaisuutta että sielä en ole löytänyt ajokelpoisia paikkoja.
Upiniemen varuskunnan alueella on paljon hyviä reittejä missä minä ajelin vuosia sitten. Sinne ei vaan enää ole asiaa.
T-and
950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

Vähiin on jäänyt omalta osaltani yhteissurauttelut. Eilen tuli käytyä Hanskalliolla kokeilemassa miten iso pyörä menee enskareitillä ja ihan hyvinhän se menee kun antaa mennä vaan, vauhdin loputtua on kyllä välittömästi jumissa. Lopuksi piti sitten vielä upottaa mutakuoppaan kun ei muuten tarpeeksi haastetta löytynyt :) Onko täällä muita Hanskallion tai vastaavien enskapaikkojen matkaendurolla koluajia? Noita ajopaikkoja ei kyllä mitenkään liikaa ole täälläpäin.

-Tomi
HarMi
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long

Viesti Kirjoittaja HarMi »

950Tomi kirjoitti:Onko täällä muita Hanskallion tai vastaavien enskapaikkojen matkaendurolla koluajia? Noita ajopaikkoja ei kyllä mitenkään liikaa ole täälläpäin.
-Tomi
Omia kokemuksia ajopaikoista matkaenskamoto-kuskina:
- Hansakallio on kiva paikka ajaa. Polut oli kesällä merkitty epäselvästi.
- Ämmässuon savipohjaista krossirataa ajaa jopa sileillä katurenkailla silloin kun se on kuiva.
- Ämmässuon enskapolku kannattaa jättää kisaenskoille. Matkaenska on vaan turhan painava ja kankea siellä kivien ja juurien keskellä.
- Keimolakin on kokeilemisen arvoinen paikka, siellähän menee enskapolkua radan sisällä. Radalla voi kuitenkin tulla vastaan lastenvaunuja, koirankusettajia....
- Lavangon krossirataa voi hyvin ajaa matkaenskalla jos rata on just huollettu. Urille ajettuna erityiseti hyppyrit on vaikeita kun mopo sinkoilee sinne tänne.
- Lavangon supermotorata on mukava mikkihiiriyhdistelmä asfalttia, soraa ja hyppyreitä.
- Hyvinkään rallikross-rata on vauhdikas yhdistelmä irtosoraa ja asfalttia. Supermotovuoro torstaisin, sinne sopii mennä mukaan myös matkaenskalla.
Viimeksi muokannut HarMi, To Touko 08, 2008 12:01 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
routaisten peltojen pehtoori
ScB
Pyörä: EXC 450

Viesti Kirjoittaja ScB »

Onko kaikilla pyörät jo pukeilla ensi kesää odotellen?
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

ScB kirjoitti:Onko kaikilla pyörät jo pukeilla ensi kesää odotellen?
Kyllä toi pyörä on vielä tossa parkkipaikalla.
Viikon päästä on Etelän Pystymettä, johon olisi tarkoitus mennä.
http://www.sci.fi/~kekku/pysty07.htm

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

ScB kirjoitti:Onko kaikilla pyörät jo pukeilla ensi kesää odotellen?
Noei oo, mut muutto sotkee pahasti seuraavat viikonloput, eli jää sitten jo puoli vuotta suunniteltu Pystymettäkin väliin... :evil:
Taas menossa jonnekin...
SS
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51

Viesti Kirjoittaja SS »

- HiekkaHentusen montulla Vihdissä on sora-/hiekkapohjaista enskapolkua. Lupa pitää hankkia varmaankin Nummelan moottorikerhosta.[/quote]

Tuolla edellämainitulla paikalla ei ole mitään tekemistä Nummelan Moottorikerhon (NMK) kanssa !
NMK:lla ei ole mitään lupia ko. alueelle.!

Muutamilla kerholaisilla on sinne henkilökohtainen lupa ajaa, heilläkin tarkoin säädeltyinä aikoina.
Ko. alueelle ei kenelläkään ole mitään asiaa ilman maanomistajan lupaa.
Alueella naapureita, jotka aiheuttavat ongelmia jo luvallisillekin ajajille.
mikaj

Viesti Kirjoittaja mikaj »

Onkohan missään kootusti yhteystietoja eri paikkojen/ratojen luvista ja maksuista vastaaville?

Mika
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

Minulla ei ole mitään tekemistä Hiekka-Hentusen kanssa, enkä puolustele luvatonta ajamista.

Jäi vaan mietityttämään, että miten naapurit voivat vaikeuttaa luvallista ajamista? Eikö maastossa saakaan ajaa maanomistajan luvalla? Vai käyvätkö nämä naapurit suoraan ajajiin käsiksi? Vai miten?

Siksi lähinnä kyselen kun itsekin ajelen vieraissa metsissä maanomistajan luvalla.
jyrki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Einari kirjoitti:Minulla ei ole mitään tekemistä Hiekka-Hentusen kanssa, enkä puolustele luvatonta ajamista.

Jäi vaan mietityttämään, että miten naapurit voivat vaikeuttaa luvallista ajamista? Eikö maastossa saakaan ajaa maanomistajan luvalla? Vai käyvätkö nämä naapurit suoraan ajajiin käsiksi? Vai miten?

Siksi lähinnä kyselen kun itsekin ajelen vieraissa metsissä maanomistajan luvalla.
Kyllähän esimerkiksi melu voi häiritä naapureita. Jos lääniä on niin paljon ettei mikään ääni kuulu rajan taa, niin saat varmaan tehdä mitä tahansa mihin tahansa aikaan. Muussa tapauksessa kannattaa miettiä ainakin hetken koska tekee ja mitä tekee.
Huono tie, parempi mieli.
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

Joo, meluasian ymmärrän hyvin. Mutta jos ja kun ajan enskavaimentajalla ja klo 7-22 välisenä aikana, ei mielestäni naapureilla ole asiaan mitään mahdollisuuksia puuttua.

Ottaen huomioon mitä Maastoliikennelaki 5 § asiasta sanoo:

" Moottorikäyttöistä ajoneuvoa on maastossa käytettävä siten, että vältetään vahingon ja haitan aiheuttamista luonnolle ja muulle ympäristölle, kiinteistölle ja luontaiselinkeinolle sekä tarpeettoman häiriön aiheuttamista asutukselle ja muulle ympäristölle."

Häiriötä siis saa aiheuttaa, mutta ei tarpeetonta. Katukäyttöön hyväksytyillä äänillä ei tarpeetonta häiriötä voine aiheuttaa. Crossiputki olisi ehkä toinen juttu, mutta tulkinnanvarainen sekin.

Edelleen lakilainaus 30 §:

"Moottorikäyttöisillä ajoneuvoilla tapahtuvaan kilpailujen ja harjoitusten toistuvaan tai pysyvään järjestämiseen samassa maastossa on haettava sen lisäksi, mitä luvan- ja suostumuksenvaraisuudesta muualla laissa säädetään, kunnan ympäristönsuojeluviranomaisen lupa."

Vaikka ajankin toistuvasti samassa maastossa, ei tämä kohta minua koske, koska en aio kilpailla enkä siis harjoittele vaan ajelen omaksi huvikseni.
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

vieläkö muutkin ajelee

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Tuli siis hommattua viime viikolla TA ja kun se on vaan niin mukavaa niin melkein joka päivä on tullut pientä lenkkiä tehtyä.

Toisaalta olisi kiva myös lähteä jonkun paikallisen asioista enemmän tietävän kanssa ajamaan joku pätkä ennen lumia.

Siis tarkoitan että olen ihan noviisi tässä lajissa niin vinkkejäkin saattaisin samalla saada ja oppia jotain.

Mutta siis, jos halukkaita löytyy niin mulle käy lähiviikolla parhaiten arkena (saan helposti järkättyä ip:n vapaaksi) ja sitten parin viikon päästä myös viikonloppuna.

Tuo sääennustekin lupaa nyt heti alkuviikolle sellasia 8-9 asteen helteitä että menoksi.

sami
mikaj

Viesti Kirjoittaja mikaj »

Enpä mä kovin ihmeellisiä reittejä tiedä, etenkään oikeaa maastoa missä saisi ajaa, mutta jos joku porukka olisi sopivana iltapäivänä lähdössä ajelulle niin mukaan voisi olla kiva tuppautua. Siuntiosta olen mutta pääseehän tolla mopolla muuallekin. Sen verran aloittelija olen että kovin hurjaa kyytiä en edes yritä...

Mika
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

mikaj kirjoitti:Enpä mä kovin ihmeellisiä reittejä tiedä, etenkään oikeaa maastoa missä saisi ajaa, mutta jos joku porukka olisi sopivana iltapäivänä lähdössä ajelulle niin mukaan voisi olla kiva tuppautua. Siuntiosta olen mutta pääseehän tolla mopolla muuallekin. Sen verran aloittelija olen että kovin hurjaa kyytiä en edes yritä...

Mika
No sitten meitä olisi jo tässä kaksi noviisia valmiina ajoon mutta retkenjohtajaa uupuu? Onkohan kaikki ip:t töissä vai ovatko jo laittaneet Pystiksen jälkeen mopot naftaliiniin.

Foreca lupailisi esim. torstaille ihan hellettä vielä (+8C varjossa)....

Vaan jos ei löydy vetoapua niin lähdetkö kokeilemaan navigaattoriarvontaa? Se on ollut tässä yksin ajellessa aika hupa tapa löytää ihme polkuja. Ruksaan kaikki muut paitsi hiekkatien pois vaihtoehdoista - määränpääksi jokin sopiva kylä 100 kilsan säteellä ja menoksi. :wink: Oon kyllä välillä joutunut tekeen myös uukkareita kun on tullut puomeja vastaan mutta muuten ihan hauskoja reittejä.

Mulle käy tuo torstai ip ja varauksin myös perjantai.

sami
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joo mulle käy myös torstai ja perjantai ip.

Reittejä en kyllä juuri tiedä. Olen ollut muiden peesissä näissä hommissa tällä seudulla.
Uukkarit on ihan normaaleja juttuja tässä hommassa. Ei mene vetäjän piikkiin. :D :D

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin