Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Huhti 09, 2020 12:50 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 11:47 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Viestit: 257
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Honda, HVA
Niin missä ne M9 -kierteet on? Melkein uskallan väittää, että et saa siihen tehtyä M10 kierteitä, jos sisäkierteestä on kysymys. Tämä otaksunta on tehty jouluhönössä... :D

Tossa kierretaulukko; http://www.projektit.biz/kuvat/kupla_ju ... ulukko.pdf


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 27, 2012 12:24 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Niin eli vanhat kannenpultithan ne on venahtaneet eikä kaikki niistä kestäneet enää kiristämistä momenttiin. Kierteet ovat siis ehjät..toistaiseksi. Helikoileilla noita kierteitä kaverin Dominaattoriin on korjailtu ja silloin porattiin isommaksi reikiä joten kyllä sieltä varaa löytyy isompienkin kierteiden tekoon ja pulttien vaihtoon.. Mutta kansi on nyt siis kiinni momentissa ja tilanne ei ole päällä joten no hätä! Kunhan saan venttiilikopan tiivisteen niin isken koneen kasaan ja tulille katsotaaan sitten kuin käy :roll:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 27, 2012 10:21 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
JUHHisi kirjoitti:
Mukavaa luettavaa kun kuviakin on vähintääkin riittävästi..

Taidankin tietää minne kuskaan oman maamoottorini jos se joskus alkaa temppuilemaan.. :D
Eiköhän toi 400-versiokin aukene samallatavalla mitä noi 600-650.. :wink:


Kiitos, kyllä näitä remonttirapsoja mielellään kirjoittelee jos vaan aika riittää.. Alkaa oleen melko tuttu tuo Hondan 650 moottori joten siitä jotain jo tiedänkin. XR400 moottoria en ole ennen aukaissut mutta eipä siinäkään mitään ihmeellistä pitäisi olla, samaa yksinkertaista tekniikkaa. Lämmin talli ja korjauskirja sekä vähän työkaluja niin onnistuu kyllä vaikka ei mikään koneinsinööri olisikaan. You Tube on muuten hyvä apuväline remonttien teossa, sieltä löytyy ohjeita hommaan kuin hommaan..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 27, 2012 10:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 696
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Siis lämmin talli, korjauskäsikirja, vähän työkaluja ja nettiyhteys. :D

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 28, 2012 9:48 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
:lol: juu kyllä se vähintään meganen yhteys on hyvä olla että pyörii juutuuppi videot isommin pätkimättä. Tässä muuten ajankohtainen esimerkki aihe mutta toisinpäin.. http://www.youtube.com/watch?v=_zh6WHEaH1Y

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2012 11:27 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Aatto ehtoon viettoa.. Venttiilikopan tiiviste tuli enkä malttanut pysyä pois tallilta.
Liitteet:
venttiilikopan tiiviste.jpg
venttiilikopan tiiviste.jpg [ 101.07 KiB | Katsottu 5027 kertaa ]

Koppa, kaasari ja pakosarja paikalleen reippaalla tahdilla.
Liitteet:
niputus menossa.jpg
niputus menossa.jpg [ 157.06 KiB | Katsottu 5027 kertaa ]

Lopuksi venttiiit säätöihin, öljyt koneeseen ja eikun tulille! Yläkerta remppa valmis :)
http://youtu.be/Kvlx4yYcQec

Hyvää uutta vuotta :!:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 02, 2013 8:14 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 972
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Dominator kirjoitti:
JUHHisi kirjoitti:
Mukavaa luettavaa kun kuviakin on vähintääkin riittävästi..

Taidankin tietää minne kuskaan oman maamoottorini jos se joskus alkaa temppuilemaan.. :D
Eiköhän toi 400-versiokin aukene samallatavalla mitä noi 600-650.. :wink:


...XR400 moottoria en ole ennen aukaissut mutta eipä siinäkään mitään ihmeellistä pitäisi olla, samaa yksinkertaista tekniikkaa. Lämmin talli ja korjauskirja sekä vähän työkaluja niin onnistuu kyllä vaikka ei mikään koneinsinööri olisikaan. You Tube on muuten hyvä apuväline remonttien teossa, sieltä löytyy ohjeita hommaan kuin hommaan..


Jooooo... Eihän se purkaminen yleensä oo tuottanu ongelmia, mutta kasaus vaiheessa tuntuu aina käyvän jotain mystistä. :lol:

nimim.Honda Monkeystä katosi 1-vaihde vaikka purin ja kasasin moottorin 2-kertaa uudelleen.. :mrgreen:
No hyvin sillä puoliautomaatilla pääs 2. ja 3vaihteellakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2013 8:24 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kurkistin siinä tallilla pressun alle ja laitoin XR:n akun latauksen. Samalla päätin laittaa etulyhdyn suojuksen uusiksi koska löysin Etralta sopivan hukka palan kirkasta Polykarbonaattia. Se kestää iskua ja sitä voi työstää sahaamalla ja poraamalla niin siitä on helppo rakentaa kestävä suojus.

Bilteman pyöränkorin pohjasta rakennettu suojus oli muuten hyvä mutta se söi valotehoa liikaa
Liitteet:
uusi vs. vanha.jpg
uusi vs. vanha.jpg [ 131.93 KiB | Katsottu 4753 kertaa ]

Taittelin pellinpaloista sopivat kiinnikkeet ja iskin ne popniiteillä kiinni kehykseen ja plexiin
Liitteet:
kiinnikkeet.jpg
kiinnikkeet.jpg [ 118.88 KiB | Katsottu 4753 kertaa ]

Ei siitä tullu ees kovin ruma :D Pitäis kestää kivisuihkua ja estää lyhdyn halkeaminen
Liitteet:
valonsuojus.jpg
valonsuojus.jpg [ 100.51 KiB | Katsottu 4753 kertaa ]

Hyvin tulee valo läpi! Eiköhän tällä taas hetken pärjää..
Liitteet:
valoteho.jpg
valoteho.jpg [ 67.12 KiB | Katsottu 4753 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2013 11:05 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kiinanpojalta aikaa sitten tilaamani veden, kuran ja iskun kestävä volttimittari tuli vastaan tallilla laatikkoja penkoessani. Nopeusmittarin kyljestä löytyi sopiva paikka ja tinttasin mittarin kiinni tarranauhalla siihen. Nyt näkee kätevästi akun jännitteen ja latausjännitteen :)
http://www.ebay.com/itm/370540829692?ss ... 1497.l2649
Liitteet:
Volttimittari.jpg
Volttimittari.jpg [ 117.47 KiB | Katsottu 4451 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2013 11:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 972
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
kas noin, tilasin kans tommosen mittarin... :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 24, 2013 8:27 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kevät tulee ja surautuskelit lähestyy, keulahuollon aika! Viime kesänä vaihdoin keulaöljyt kertaalleen mutta koska ei ole tarkkaa tietoa milloin keulaputkiin on viimeksi uusittu liukuholkit ja stefat niin tilasin Parts Europen kautta uudet ja kävin remonttihommiin..
Liitteet:
keula irti.jpg
keula irti.jpg [ 120.98 KiB | Katsottu 3988 kertaa ]

Olin niin touhukas että kerkesin vaihtaan holkit ja stefat ennekuin huomasin ottaa yhtäkään kuvaa :lol: Kuvassa vanhat. Stefat ovat kovettuneet ja liukuholkkien teflonpinta kulunut joten ihan tarpeeseen tuli vaihto.
Liitteet:
sefat ja holkit.jpg
sefat ja holkit.jpg [ 179.81 KiB | Katsottu 3988 kertaa ]


Vanhat haitarikumit oli haurastuneet ja halkeilivat. Uudet Polisportit tilalle.
Liitteet:
Haitarikumit.jpg
Haitarikumit.jpg [ 151.42 KiB | Katsottu 3988 kertaa ]

Mittarinpyörittäjä oli halki niin että vaijeri ei pysynyt paikoillaan ja mittari ei sen vuoksi aina toiminut. Uusi pyörittäja sekä vaijeri tilalle.
Liitteet:
Pyöritin ja vaijeri.jpg
Pyöritin ja vaijeri.jpg [ 187.84 KiB | Katsottu 3988 kertaa ]

Valvolinen 10W keulaölppää 5,5 dl / pumppu
Liitteet:
keulaöljyt.jpg
keulaöljyt.jpg [ 136.36 KiB | Katsottu 3879 kertaa ]

Keulahuolto tehty, uudet haitarikumit kiiltää ja nopeusmittarikin toimii hienosti :)
Liitteet:
keula kiinni.jpg
keula kiinni.jpg [ 160.7 KiB | Katsottu 3879 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 07, 2013 9:54 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Lunta sataa ja talvi ei anna periksi, remppahommat jatkuu ja ajohommat odottaa..

Ostin kaverilta tarpeettmaksi jääneen Lambdan ja hain Biltemasta hitsattavan rosterikierteen.
Liitteet:
Lambda.jpg
Lambda.jpg [ 112.87 KiB | Katsottu 3844 kertaa ]

Porakone käteen ja reikäsahalla reikä pakosarjaan
Liitteet:
Reikäsaha.jpg
Reikäsaha.jpg [ 194.84 KiB | Katsottu 3844 kertaa ]

Ammattimies vetäisi kierteen kiinni putkeen ja jälki on vakuuttavaa. Hyvin sopii anturi pytyn ja kaasarin viereen kaveriksi
Liitteet:
vitosen sauma.jpg
vitosen sauma.jpg [ 126.43 KiB | Katsottu 3844 kertaa ]

Tilasin jenkkilästä muutamia suuttimia valmiiksi
Liitteet:
suuttimia.jpg
suuttimia.jpg [ 129.78 KiB | Katsottu 3844 kertaa ]

Mikuni mahtuu kääntymään juuri sen verran että suuttimet saa vaihdettua ilman kaasarin irroitusta. Käsi perhana alkoi vapista juuri kuvanotto hetkellä
Liitteet:
suutinten vaihto.jpg
suutinten vaihto.jpg [ 130.37 KiB | Katsottu 3844 kertaa ]

Nyt vaan odotellaan ajokelejä niin pääsee säätään..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 9:05 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Aurinko paistaa ja äijät on koko päivän tallin uumenissa.. Vuorossa takaiskarin öljyhuolto!

Ilmanputsarikotelo pois tieltä ja iskari irti yläkautta
Liitteet:
Iskari pois.jpg
Iskari pois.jpg [ 154.97 KiB | Katsottu 3739 kertaa ]

jousen irroitus iskarista
Liitteet:
Jousi.jpg
Jousi.jpg [ 146.08 KiB | Katsottu 3739 kertaa ]

Puristusvaimennuksen säätimen ja typpisäiliön venttiilin irroitus. Kaasut ensin ulos muuten tulee öljyt silmille..
Liitteet:
säädin.jpg
säädin.jpg [ 199.31 KiB | Katsottu 3739 kertaa ]

Öljyn pumppaus ulos
Liitteet:
vanhat öljyt.jpg
vanhat öljyt.jpg [ 100.5 KiB | Katsottu 3726 kertaa ]

Iskariöljy sisään ja ilmaaminen
Liitteet:
uudet ölpät.jpg
uudet ölpät.jpg [ 107.15 KiB | Katsottu 3739 kertaa ]

Tee se itse osuus tehty. Seuraavaksi typet sisään iskarihuollossa n. 20 eurolla ja öljynvaihtohuolto valmis.

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2013 9:10 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Operaatio: KICK START -> XR650L/Dominator

Varma huhu kertoo että XR:ään ja kaikkiin samalla koneella oleviin 650cc Hondiin saa sovitettua kickstartin. Honda Dominaattorin ensimmäisessä versiossa 88-89 oli kickstartti ja tästä päätellen voisi olettaa että kiksi menee heittämällä myös uudempiin malleihin. XR650L pikkusisar XR600 mallissa on myös kickstartti ja lohkot ovat täysin samat kuin XR650L mallissa. Kickstartin akseli ja rattaat ovat myös täysin yhteensopivia XR650L/Dominator kanssa. Hankitaan siis XR600 osat purkaamolta ja sovitetaan!
Liitteet:
Kiksin osat.jpg
Kiksin osat.jpg [ 115.34 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]

Pyörä kyljelleen ja kytkinkoppa irti. Öljyt pysyy nätisti toisella poskella.
Liitteet:
remonttisohva.jpg
remonttisohva.jpg [ 139.92 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]

Kytkin poistettu ja vetoakselin pää näkyy (ylhäällä vasemmalla). Samalla paljastuu myös MAJOR PROBLEM. Vetoakselin kytkimen puoleinen pää on 19mm halkaisijaltaan!
Liitteet:
Vetoakselinpää.jpg
Vetoakselinpää.jpg [ 187.73 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]

Tähän vetoakselin päähän kiksin asennus heittämällä sitten kaatuukin. Vanhemmissa kiksillisissä Dominaattoreissa ja XR600 mallissa tuo vetoakselin pää on 17mm. Akseliin tulee ratas (iddle gear) joka välittää voiman kiksin rattaalta kytkimen rattaalle ja edelleen ensiörattaalle. Äkkiä voisi tietenkin ajatella että miksei poraa tuota rattaan reikää isommaksi ja ongelma ratkaistu. Mutta sehän ei käy kun rattaan ja akselin valissä on voitelu-uralla varustettu kaulus. Ratas pyörii moottorin mukana ja leikkaisi kiinni ilman voitelua. Seuraavissa kuvissa XR600 ja XR650 akseleiden erot näkee hyvin. Vasemmalla XR600 ja oikella XR650L.
Liitteet:
akselit.1.jpg
akselit.1.jpg [ 144.27 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]
Liitteet:
akselit.2.jpg
akselit.2.jpg [ 116.14 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]
Liitteet:
akselit.3.jpg
akselit.3.jpg [ 155.15 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]
Yllä olevassa kuvassa XR600 vetoakselin pään kavennuksessa näkee myös öljyreijän josta rattaan kaulus saa voitelun. Viimeisessä kuvassa vielä tuo maaginen idle gear ratas kauluksineen ja XR600 vetoakseli
Liitteet:
idle gear.jpg
idle gear.jpg [ 84.8 KiB | Katsottu 3592 kertaa ]

Yhteenvetona voi siis tiivistää että XR650L ja Dominator sekä muihin samalla koneella oleviin Hondiin kiksin asenns on teoriassa mahdollista mutta edellyttää koneen purkamisen ja vetoakselin vaihtamisen XR600 malliseen jossa kytkimen puoleinen pää on tuo 17mm..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2013 11:27 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Viritys on onnistunut kun teho ei laskenut..

Tällä teemalla on menty ja XR on saanut moottoriinsa stage 1 nokan, ylikoko 657cc/korkeapuriste 10.5:1 männän sekä suoraveto Mikunin ja hengittävän rosteri putkiston. viewtopic.php?f=8&t=24560&start=30#p255569 Talvella tuli vielä vaihdettua kunnostettu kansi jota hiukan tasohiottiin sekä uudet männärenkaat viewtopic.php?f=8&t=24560&start=75#p277187 Seurauksena on ollut persdynolla todettu selvä tehon lisääntyminen mutta myös kiusallinen ongelma :x Reippaasti kasvanut puristus ja ylikokomäntä sekä virinokasta puuttuva automaattinen puolipuristin aiheuttivat vakio startille ja akulle liian suuren kuorman eikä kone kylmänä jaksanut enää käynnistyä. Tarkistin kaikki liitokset, maadoitukset, kokeilin toisella startilla ja uudella akulla mutta mikään ei auttanut. Hetken aikaa ehti jo olla sormi suussa mutta lopulta varsin yksinkertainen ratkaisu ongelmaan löytyi netistä ameriikan veljien kurapyörä palstalta. XR650L mallissa on sama akku vakiona kuin Dominaattorissa eli YTX9-BS. Tuossa akussa on 8Ah ja CCA (kylmäkäynnistysvirta) 120 Amppeeria. Amerikan kuraveljet ovat kuitenkin keksineet että YTZ14-S tai YTZ14-BS akku on lähes saman kokoinen fyysisesti kuin YTX9-BS mutta siinä on 11.2 Ah ja Kylmkäynnistysvirta on 230 Amppeeria. YTZ14-BS akun hintakaan ei päätä huimaa sillä sitä löytyy esim. Motonetistä 49,90. http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/900028/0
Tuolla akulla lähtee sitten käymään aivan eri malliin kuin vakio akulla. Virtaa riittää ja startti pyörittää iloisesti. Erittäin hyvä vinkki mm. Dominaattori kuskeille joilla akun vaihto on ajankohtainen :!:
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Hyvin sopii!
YTZ14-S.jpg
YTZ14-S.jpg [ 140.76 KiB | Katsottu 3538 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com