Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Huhti 09, 2020 1:42 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 18, 2012 10:16 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Nyt ollaan asian ytimessä.. Kun on kummankin pyörän omistanut niin vertailua on helppo tehdä. Dominaattori on tehty keski-eurooppalais tyyppiseen asfaltti-/hiekkatie surautteluun jolla taittuu työmatka ja viikonloppuna tehty makkaranpaisto reissu oikein mukavasti. XR on taas täysverinen off-road pyörä pitkine joustoineen korkeine maavaroineen. Sillä sujuu selkeästi huonomman maaston ajaminen ilman että pyörän ominaisuudet loppusivat kättelyssä niinkuin Domilla tahtoo polun kavetessa käydä. XR:llä suorituskyvyn rajat tulevat vastaan silloin kun mennään oikein kivikkoiselle (Suomi)enduropolulle koska se painaa kuitenkin käyttökunnossa n.150kg ja on hyvin yläpainoinen.

"Budjettipyörä" on hyvä ilmaisu sekä Dominaattorin että XR:n kohdalla.
Pyörät on varustettu yksinkertaisella ja kestävällä tekniikalla. Varaosia saa helposti kumpaankin, ylläpito on halpaa ja korjaaminen helppoa. Pyörät on suunniteltu kuitenkin hyvin erilaista käyttöä ajatellen ja hankinta vaiheessa kannataakin miettiä minkälaista ominaisuuksia pyörältään kaipaa. Ettei käy niinkuin entiselle miehelle joka yritti vuositolkulla rakentaa Dominaattorista kelvollista off-road pyörää todetakseen vain lopulta ettei siitä sellaista saa tekemälläkään :o

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 12:12 am 

Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Viestit: 258
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Pyörä: SE & MXV & EN
Dominator kirjoitti:
Hyvin pelaa A-herkku joten ei isompia päivityksiä.. Ilmanputsari hässäkkä selvisi kun sain XR 400 kehyksen jonka kanssa uusi putsari sopi kuin nakutettu. Tulipahan sekin nyt selvitettyä että 400, 600 ja 650L käy samat putsarit.


Mistä löysit kehikon? Uusi maksaa Suomessa noin 80 euroa ja e-baysta olen löytänyt vain rapakon takana olevia tavaroita, joten käytetyllekin tulee hintaa lähes saman verran.

_________________
Janne
http://www.urheilukuvat.net


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 3:31 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
0malla kohtaa kävi tsäkä ja sopiva putsarin kehikko löytyi tutulta XR400 kuskilta. Joissain tarvike putsareissa kehikko tulee putsarin mukana ja on selvästi halvempi kuin tuo orginaali kuten esim tässä XR650L mallin putsarissa http://www.ebay.com/itm/UNI-dual-stage- ... 83&vxp=mtr

Huomionarvoinen seikka on se että XR650L mallissa on isompi putsarikotelo ja putsari kuin pienemmissä XR malleissa joten ne eivät sovi käsittääkseni pienempiin XR malleihin. Pienemmät XR250-400-600 putsarit sen sijaan sopivat myös isoon XR:ään kunhan kehikko on myös mallia pienempi..

E: Löytyi yhtäkkiä tämä http://www.ebay.com/itm/HONDA-XR250R-AI ... 1c2a20f5fd Postikuluja pystyy varmaan neuvottelemaan alaspäin, nyt antaa oletuksena kirjatun lähetyksen hinnan joka on melko kallis..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Pe Loka 19, 2012 9:51 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 9:50 am 

Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Viestit: 258
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Pyörä: SE & MXV & EN
Juu, näinhän se. Pari myynnissä olevaa filtteriä kehikkoineen olen löytänyt, mutta eivät postita Suomeen.

_________________
Janne
http://www.urheilukuvat.net


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 11:46 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1090
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Kysyitkö sitä postitusta vai uskoitko ilmoitusta?
Mie oon voittopuolisesti saanut "Tjaa, miksipä ei?" -vastauksen kun on vaan nätisti kysyny että:
"Versand nach Finnland, bitte?"
*FIN-oma postinumero*

MFG,
*oma ebay tunnus*


Tuo mfg= Mit Freundlichen Grüßen eli Ystävällisin terveisin.
Saksalaiset on kohteliasta väkeä ja jos osaa pari fraasia nakata, niin pianpa arvelevat olevansa tekemisissä
korrektin kauppakumppanin kanssa -> paketti lähtee Suomeen.

Niin tää oli Saksan ebaystä havaittua, jenkit ei lähetä vaikka seisois alasti päällään maissipellossa ja soittas "Sweet Home Alabama" banjolla.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 3:10 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Rässi66 kirjoitti:
jenkit ei lähetä vaikka seisois alasti päällään maissipellossa ja soittas "Sweet Home Alabama" banjolla.

Kyllä ne jenkitkin dollarin haistaa kun vaan kysäisee et kuinka olis.. Brittien kans on joskus ollut hankalampaa, en ilmeisesti osaa tarpeeksi pokkuroida paikallisia lordeja sähköpostitse :lol:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 10:08 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3726
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Jaa, mullon menny just päin vaston, sakuja ei saa lähettään mitään, jos ovat niin ilmon laittaessaan päättäneet, mut brittien kans aina joustoo löytyny. Perhanan sakut osaa käyttää ees paypalia.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 11:07 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
kyllä mulle on yleensä saksasta suostuttu myymään(paria poikkeusta lukuunottamatta) vaikka olen ihan englanniks kyselly,vastauksen on ollu välillä samanlaista mongerrusta kun kyselykin . :mrgreen:
sen sijaan yks jenkkimyyjä jolta olen aiemmin ostanu,kieltäyty myymään suomeen enää koska paketit häviää matkalla (kirjekoko,taas pakettina hinta kohtuuton)

_________________
Olen pahoillani jos mielipiteeni ovat vääriä,kirjoitukset liian pitkiä,eikä rivityskään mahdu i padin ruudulle. Ei niitä ole pakko lukea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2012 12:27 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Mopot ja kuski on sitten telakalla ja näin aikaa jää paremmin remppahommille :) Ensimmäisenä otin pikku-Hondan(CR) koneen auki ja se odottelee yhtä OEM laakeria vetoakseliin. Kaikki muut laakerit olivatkin standardeja.
Liitteet:
CR250 kone.jpg
CR250 kone.jpg [ 146.79 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Pikku-Hondan laakeria odotellessa päätin kurkata kesällä Pohjankankaan maastoajokoulutuksessa jumiin menneen XR:n alakertaan..
Liitteet:
jumittunut alakerta.jpg
jumittunut alakerta.jpg [ 149.62 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Vauhtipyörän pultin irroitukseen täytyi kehittäää joku konsti koska vauhtipyörästä ei saa kunnon otetta millään työkalulla kun ei siinä ole mitään koloja. Nettiä selaillessani tuli vastaan kyseinen lankku+putki kikka jolla pultti aukesi helposti. Putki on alumiiniä ja siinä on jeesusteippiä vielä pehmukkeena ympärillä ettei kiertokangen silmä naarmuunnu.
Liitteet:
vauhtipyörän pultin irroitus.jpg
vauhtipyörän pultin irroitus.jpg [ 152.92 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Seuraavaksi vauhtipyörän ulosveto 22x1.5 pultilla. Hiukka täytyi antaa lämpöä kaasutoholla ennenkuin suostui lähtemään.
Liitteet:
vauhtipyörän ulosveto.jpg
vauhtipyörän ulosveto.jpg [ 138.19 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Kone ympäri ja kytkimen puoli työn alle
Liitteet:
Kytkimen puoli.jpg
Kytkimen puoli.jpg [ 133.29 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Kytkinkorin kiinnipitotyökalu(EBC) tuli joskus tilattua muiden romujen mukana rapakon takaa 15 dollarilla. Nyt sekin pääsi tositoimiin ja osoittautui erittäin toimivaksi.
Liitteet:
kytkimen irroitus.jpg
kytkimen irroitus.jpg [ 136.28 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Ensiörattaankin pultin olisi voinut aukaista samaa EBC:n työkalua apuna käyttäen mutta halusin kokeilla kolikko kikkaa jossa laitetaan pehmeä metallikolikko(alumiini,messinki jne.) kytkinkorin- ja ensiörattaan väliin. Kätevästi lähtee auki näinkin..
Liitteet:
kolikko kikka.jpg
kolikko kikka.jpg [ 144.18 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Vuorossa lohkojen halkaisu ja sen tekemiseen on varmasti yhtä monta tapaa kuin on tekijääkin. Seuraavassa videossa yksi kotikonstein onnistuva. Itse en suosittele ruuvarin käyttöä lohkojen kampeamisessa vaan paremmin toimii muovikiilat ja muovinen "sorkkarauta"
http://www.youtube.com/watch?v=SbQJdLP9 ... plpp_video
Liitteet:
sisuskalut  näkyvillä.jpg
sisuskalut näkyvillä.jpg [ 131.57 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Ja sitten alkoikin syyt vaihteiston jumittumiselle löytyä. Lohkon sisällä pyöri irtonaisena kaksi hammasta :o
Liitteet:
pari hammasta.jpg
pari hammasta.jpg [ 104.95 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Kuten arvata saattaa puuttuvat hampaat olivat peräisin vaihderattaista. Tarkemmin kun kuvaa katsoo saattaa huomata ylemman akselin vasemman reunan ensimmäisestä rattaasta puuttuvan hampaan. Se on kakkosvaihteen ratas ja siitä on pari hammasta lohjennut irti.
Liitteet:
vaihteisto.jpg
vaihteisto.jpg [ 129.74 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Liitteet:
kakkosen ratas.jpg
kakkosen ratas.jpg [ 111.08 KiB | Katsottu 5034 kertaa ]

Siinä siis syy siihen miksi maastoajokulutus Niinisalon hiekkakentillä jäi vain yhden päivän mittaiseksi. Nyt pengon ensin omat varaosalaatikot ja jos ei ehjää kakkosen ratasta löydy niin täytyy marssia marmoritiskille. Samalla uusin kaikki kuluneet laakerit ja stefat niin on sitten kunnostettu vara-alakerta odottamassa seuraavaa mossahdusta :D

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 20, 2012 10:14 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Pikku-Hondan(CR) kampura ja mäntä tuli vaihdettua niin sitten taas Iso-Honda työn alle! Viime kesänä kasasin XR:n koneen vaihdelaatikon hajoamisen jälkeen turhan hätäisesti kun ajaan piti päästä äkkiä.. Öljyn kulutus oli syksyllä sen verran runsasta että päätin ottaa talven aikana vielä kertaalleen yläkerran auki tarkoituksena vaihtaa ainakin männänrenkaat ja ohjurinkumit. Satunnainen Saksan ebayssä surffailu tuotti taas tuloksen ja löysin XR:ään sopivan Dominaattorin kannen venttiilikoppineen purkaamolta 49 eurolla! Kanteen sopivat venttiiilit sattuivat olemaan Stormilla alennuksessa niin ajattelin että tehdään siihen sitten kunnon kansiremppa. XR:ssä nyt kiinni olevan kannen laitan varalle odottamaan seuraavaa remppaa. Kiikutin hankkimani kannen ja uudet venttiilit Tammer-Dieseliin ja viikon päästä oli kansi tasohiottu, venttiilit koneistettu sekä ohjurinkumit vaihdettu.

Sitten vaan purkuhommiin.. tankki, penkki, pakosarja ja kaasari pois tieltä. Venttiilikopan saa XR:ssä onneksi nostettua pois ilman koneen irroitusta niin homma etenee nopeasti. Kohta olikin jo nokka-akseli irti ja kansi pöydällä kunnostetun kannen vieressä..
Liitteet:
vanha ja uusi.jpg
vanha ja uusi.jpg [ 177.33 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Seuraavaksi sylinterin irroitus. Heti kun sain pytyn ylös katsoin männänrenkaiden asennon ja ylemmän ja alemman painerenkaan katkokset olivat lähes päällekkäin ja öljyrenkaankin katkokset samalla puolella :o Yksi syy öljyn kulutukseen saattoi olla siis jo tässä. En kuitenkaan tunnusta kasanneeni näin huolimattomasti renkaita joten niiden on ollut pakko liikkua ollakseen nyt kaikki samalla puolella mäntää.
Liitteet:
Mäntä.jpg
Mäntä.jpg [ 139 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Uudet männänrenkaat tulivat jenkkilästä 28 dollarilla. Sopiva hinta ja viikon toimitusaika. Silmämääräiseti vanhatkin renkaat näyttivät hyviltä..
Liitteet:
männänrenkaat.jpg
männänrenkaat.jpg [ 103.58 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Nyt kun tehdään huolellisesti niin mittasin renkaiden kuluneisuuden ja laitoin käytetyn ylemmän painerenkaan pyttyyn alapuolelle noin 2cm syvyyten kuten korjauskirja neuvoo. Päiden välys tulisi olla 0.20 - 0.40mm
Liitteet:
vanha ylempi painerengas.jpg
vanha ylempi painerengas.jpg [ 128.13 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Mittaus osoitti että sekä ylemmän että alemman käytetyn painerenkaan välykset olivat vaihteluvälin maksimissa. Uusilla renkailla sama mittaus ja välys oli vaihteluvälin minimissä joten renkaiden kuluneisuus oli selvästi mitattavissa.
Liitteet:
välyksen mittaus.jpg
välyksen mittaus.jpg [ 114.41 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Uusien renkaiden asennus mäntään tarkasti oikeaan asentoon Wisecon ohjeiden mukaisesti: Painerenkaiden päät männäntapin suuntaisesti eripuolille ja öljyrenkaan katkos imupuolelle sekä öljyrenkaan ylemmän ja alemman tiivisterenkaan katkokset pakopuolelle eri kohtiin.
Pytty ei enää renkaiden vaihdon jälkeen tipahtanutkaan paikalleen niin vaan. Melkoisen sormipainin joutui käymään enenkuin suostui luiskahtamaan mäntä sisälle. Toivottavasti pysyi renkaiden katkokset oikeissa asennoissaan, yritin kyllä parhaani mukaan pitää ne paikoillaan..
Liitteet:
ahdas väli.jpg
ahdas väli.jpg [ 122.99 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Olin jo melkein laittamassa kantta paikoilleen kun nokkaketjun ohjaimesta katkesi pala käteen :shock: Onneksi katkesi nyt eikä myöhemmin täysillä kierroksilla vedättäessä. Ketjun luiskahtaminen pois paikaltaan olisi aiheuttanut melkoista tuhoa koneessa!
Liitteet:
nokkaketjun ohjain.jpg
nokkaketjun ohjain.jpg [ 95.17 KiB | Katsottu 4820 kertaa ]

Onneksi varaosalaatikoista muistaakseni löytyy myös pari vara nokkaketjun ohjuria :)

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2012 8:18 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Varaosalaatikoiden syövereistä löytyi ehjä nokkaketjun ohjain ja homma jatkuu.. Menin eilen tallille sillä mielellä että nyt laitan joulunpyhiksi koneen nippuun ja otan siitä savut, toisin kuitenkin kävi. Mikähän siinä on että kun lähtee nopeasti tekemään jotain hommaa niin aina tulee vastoinkäymisiä :?

Ensimmäinen tuli jo tiiviste"sarjan" muodossa. Olin tilannut Parts Europelta Cometic merkkisen yläkerran tiivistesarjan ja hämmästys oli suuri kun paketista ei löytynytkään lohkontiivisteen lisäksi kuin kannentiiviste ja venttiilikopantiiviste jäi puuttumaan :o Se selittää sarjan halpaa hintaa 22euroa..
Liitteet:
tiivistesarja.jpg
tiivistesarja.jpg [ 134.47 KiB | Katsottu 4732 kertaa ]

Homma tulisi siis jokatapauksessa jäämään kesken mutta ajattelin että laitan kannen ja nokan paikalleen ja kiristän kannenpultit lopulliseen momenttiin.. Hyvin meni siihen asti kun esikiristin pultit ensin 25 nyyttoniin. Sitten aloin vääntään pultteja lopulliseen kireyteen eli 36Nm. Kuudesta pultista yksi katkesi ennenkuin vaadittu momentti saavutettiin :shock: Tiesin kyllä että kannenpultit eivät ole ikuisia vaan kestävät varmasti vain noin kaksi kiristystä ja ovat sen jälkeen venyneitä eivätkä enää välttämättä kestä. Näillä pulteilla oli menossa nyt ainakin neljäs kiristys ja se oli näemmä jo liikaa..
Liitteet:
momentti.jpg
momentti.jpg [ 140.5 KiB | Katsottu 4732 kertaa ]

Taas oli mentävä varaosalaatikolle penkomaan ja sieltä löytyi onneksi muutama kannenpultti. Kansi irti ja lukkopihdeillä pultin tynkä pois. Kansi takaisin pulttien kiristys ja sama toistui :evil: Nyt rupesi olemaan hermo huonossa kunnossa! Sama operaatio vielä kolmannen kerran ja pelko perseessä pultteja momenttiin. Tällä kertaa pultit kestivät kiristyksen ja helpotus oli suuri. XR:n kannenpultit ovat 9 millisiä ja kierre 1.25 nousulla, niitä ei tietääkseni saa kuin orginaaleina ja hinta on noin 10 euroa kappale. Seuraavalla kerralla on kuitekin sijoitettava myös uusiin pultteihin..
Liitteet:
kannenpultit.jpg
kannenpultit.jpg [ 110.16 KiB | Katsottu 4732 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 10:53 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Joulunpyhät alkoivat tapanina tuntua puuduttavalta ja niinpä lähdin tallille remonttihommiin.. Yläkertaremppa jäi kesken puuttuvan venttiilikopantiivisteen takia mutta vaihdelaatikko vikainen alakerta odotti vielä uutta kakkosen ratasta ja kasaamista. Hintatiedustelu marmoritiskillä oli tehty ja uuden rattaan hinnaksi selvisi 84 euroa. Saksan ebaystä löytyi kuitenkin SLR650 Hondasta purettu alakerta vaihteistoineen 79 eurolla :o Tein välittömästi kaupat tuosta alakerrasta koska se on yhteensopiva XR650 kanssa. Sain siis koko vaihteiston, lohkot ja paljon muuta osaa yhden uuden rattaan hinnalla! Mikä parasta kaikki osat olivat ehjiä ja hyväkuntoisia..

SLR650 lohkot ja vaihteisto vasemmalla ja XR650 vastaavat + kampura oikealla
Liitteet:
SLR650 alakerta.jpg
SLR650 alakerta.jpg [ 156.75 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Identtiset vaihteistot vierekkäin SLR650 ja XR650
Liitteet:
vaihteistot.jpg
vaihteistot.jpg [ 155.97 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Kakkosen ratas, ehjä SLR650 ja rikkinäinen XR650
Liitteet:
kakkosen rattaat.jpg
kakkosen rattaat.jpg [ 125.83 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

XR650L kone on siis yhteensopiva myös vaihteistonsa osalta NX650, SLR650 ja FMX650 mallien kanssa. Alakerran laakereiden tutkiminen paljasti että ne ovat vielä käyttökelpoisessa kunnossa. Samalla selvisi myös se että niistä suurin osa on Hondan omia spesiaali kokoja joita ei saa laakerikaupasta ja hinnat ovat useampia kymppejä kappale. Loppujen lopuksi vaihdoinkin vain vetoakselin kytkimenpuoleisen laakerin joka rohisi selvästi sitä sormin pyöritellessä.
Liitteet:
laakeri.jpg
laakeri.jpg [ 171.74 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Biltemasta ostettu laakeri ja stefatyökalu on osoittautunut mainioksi apuvälineeksi laakereiden asennuksessa.
Liitteet:
laakerityökalu.jpg
laakerityökalu.jpg [ 133.28 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Tiivisteiden poisto on ärsyttävää puuhaa.. Kaasutoholla kuumentamalla saa tiivisteen irtoamaan huomattavasti helpommalla.
Liitteet:
kaasutoho.jpg
kaasutoho.jpg [ 156.22 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Kuumentamisen jälkeen tiivisteen rapsutus irti partaterällä
Liitteet:
lasta.jpg
lasta.jpg [ 165.03 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Tiivistejäämien poiston jälkeen lohkojen puhdistus, tasapainoakselin asennus ja vaihteiston kasaus sekä öljyäminen. XR kone kasataan ja puretaan niin että sisuskalut asennetaan ensin lohkon vasempaan puoliskoon.
Liitteet:
sisuskalut.jpg
sisuskalut.jpg [ 207.21 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Uusi tiiviste väliin ja lohkon oikea puoli paikoilleen kumivasaralla naputellen. Joskus joutuu antamaan kaasutoholla lämpöä jotta runkolaakerin saa uppoamaan lohkonkylkeen mutta tällä kertaa sitä ei tarvittu vaan homma onnistui ns. kylmänä.
Liitteet:
lohko nipussa.jpg
lohko nipussa.jpg [ 118.46 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Lopuksi vielä ensiörattaan, nokkaketjun, öljypumpun, ja kytkimen sekä vauhtipyörän asennus. Kytkinakselin, ensiörattaan ja vauhtipyörän pultin momenttiinvääntö kytkinkorin kiinnipitotyökalun avulla.
Liitteet:
Momenttiin kiristys.JPG
Momenttiin kiristys.JPG [ 229.58 KiB | Katsottu 4626 kertaa ]

Näin on vara-alakerta kunnostettu kohtuu kustannuksin ja nyt se varastoidaan hyvin öljyttynä odottamaan mahdollisesti ilmenevää käyttötarvetta :)

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 11:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 972
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Mukavaa luettavaa kun kuviakin on vähintääkin riittävästi..

Taidankin tietää minne kuskaan oman maamoottorini jos se joskus alkaa temppuilemaan.. :D
Eiköhän toi 400-versiokin aukene samallatavalla mitä noi 600-650.. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 11:12 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Jos meinaat luottavaisin mielin ajaa enemmänkin kun yhen kerran niin ehkä kannattas laittaa ne kansipultit uusiks tässä vaiheessa. osaa ne katketa käytössäkin kun kerta katkeevat kiristäessäkin.Ja sehän tapahtuu aina sillon kun ei pitäs

_________________
Olen pahoillani jos mielipiteeni ovat vääriä,kirjoitukset liian pitkiä,eikä rivityskään mahdu i padin ruudulle. Ei niitä ole pakko lukea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 11:39 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
No jos ihan rehellisiä ollaan ei tuolla 19 vuotiaalla voi ajaa kertaakaan luottavaisin mielin :shock: Mutta sehän tässä budjettienskalla ajossa onkin niin jännää kun ei tiedä mikä hajoaa milloinkin :lol: Onneks mulla oli noita varapulteja toisesta koneesta jota ei ole aukaistu kuin kerran joten niiden pulttien pitäisi kestää vielä. Jos nekään ei kestä niin sitten menee koko kansipulttisysteemi uusiks. Teen sylinteriin uudet kierteet 10mm pulteille ja vaihdan pultit ruuvikaupasta saataviin standardeihin ja unohdan 10 euroa kappale maksavat orginaalipultit..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com