Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Joulu 11, 2019 2:12 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2012 4:22 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tälläkin foorumilla on ollut juttua siitä kuinka hankalaa/mahdotonta on nykyään ulkoa tuotujen XR 600 ja XR 650 kilvitys suomessa :shock: Olen kuitenkin saanut tietoa asiantuntijataholta että muuttopyörän kilvitys on hiukan helpompaa! Kellään kokemuksia XR Hondien kilvittämisestä?

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:06 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ohjelmassa pientä laittoo.. Marmoritiskiltä ulkomaantilaukseen menneet XR600 orginaali pinnat (2.80e/kappale) saapuivat parissa viikossa. Ei ollut myyjän mukaan kaikista kysytyin artikkeli kun ei muistanut oliko ikinä tilannut moisia :roll:

Takavanteesta oli kolme pinnaa jo valmiiksi poikki ja suurin osa löysällä. Jotain oli siis tehtävä enenkuin on vanne ihan mutkalla..
Liitteet:
uudet pinnat.jpg
uudet pinnat.jpg [ 169.32 KiB | Katsottu 4943 kertaa ]

Pinnat ovat 5mm eripituisia rattaan ja jarrulevyn puolella. Ihan umpiruosteessa oli tämäkin katkennut pinna/nippa..
Liitteet:
uusi vs. vanha.jpg
uusi vs. vanha.jpg [ 159.62 KiB | Katsottu 4943 kertaa ]

Nippojen voitelun irroitusöljyllä olin aloittanut heti pyörän saatuani mutta osa nipoista ei inahtanutkaan. Veikkaampa ettei ole hetkeen pinnoja kiristelty. Pakko siis ottaa hevimmät konstit käyttöön..
Liitteet:
herkistelyä.jpg
herkistelyä.jpg [ 172.32 KiB | Katsottu 4943 kertaa ]

Samoilla töillä laitoin uuden norsunkortsun sekä Innovan 140/80.
Liitteet:
nakki ja munkki.jpg
nakki ja munkki.jpg [ 160.89 KiB | Katsottu 4943 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:16 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 12:55 pm
Viestit: 458
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: F650ST
Kattelinkin asfalttisiirtymällä että pikkasen on hetkittäistä sivuttaisliikettä havaittavissa takapyörässä :shock:
Välillä vipatti ja sitten oli jonkun matkaa ihan nätisti.

_________________
All go, no show !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2012 9:29 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Juu, oli tiedossa mutta ajattelin että saattaa jopa kestää yhden "rauhallisen" porukka-ajelun :lol: Seuraavaks pitäiskin vaihtaa takaiskarin laakerit ylä- ja alapäähän sekä pyöränlaakerit niin loppuis vemputukset ja kolinat takapäästä..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 10:00 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Laitetaas nyt sitten kun on hyvä vauhti päällä.. Pikku klappi oli takaiskarin kiinnityksissä joten tilasin jenkkilästä laakerisarjan http://www.ebay.com/itm/SHOCK-BEARING-K ... 39&vxp=mtr Tuli muuten tasan viikossa postilaatikkoon :shock:

Iskarin ujutus rungon ja linkun välistä onnistui pienellä pähkäilyllä
Liitteet:
ahdas väli.jpg
ahdas väli.jpg [ 167.35 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Pihaverstas taas käytössä :)
Liitteet:
iskari irti.jpg
iskari irti.jpg [ 178.31 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Laakerisarjassa on linkuston mötikkään iskarin alalaakeri ja iskarin yläpäähän tuleva laakeri
Liitteet:
laakerisarja.jpg
laakerisarja.jpg [ 131.62 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Sitten linkuston mötti ruuvipenkkiin ja kahdella hylsyllä laaakerin prässäys ulos
Liitteet:
ulostaminen.jpg
ulostaminen.jpg [ 92.43 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Samalla metodilla uusi lakeri sisään. Aavistuksen joutui antamaan lämpöä sen verran oli nahea sovitus
Liitteet:
sisentäminen.jpg
sisentäminen.jpg [ 91.76 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Vuorossa iskari
Liitteet:
prässäys.jpg
prässäys.jpg [ 97.54 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Kokoonpanossa lykkäsin vielä kunnolla rasvaa laakereille kun kerran rasvanipat löytyy vakiona Hondasta
Liitteet:
rasvanippa.jpg
rasvanippa.jpg [ 164 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

Kauniiksi lopuksi tarra linkkuun merkiksi siitä että homma tehty :lol:
Liitteet:
tarra.jpg
tarra.jpg [ 131.48 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 9:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Olipas ihmeen vähäsateinen syysvapaapäivä tänään ja kun kaikki osatkin oli valmiina niin mikäs sen mukavampaa kuin tehdä pikku remonttia parkkiksella :lol:
Liitteet:
Remppa hommia.jpg
Remppa hommia.jpg [ 186.84 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]


Kytkin oli niin jäykkä että rispaantunut ja mutkalle vääntynyt vaijeri meni uusiksi http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... ri-xr600r/
Liitteet:
Kaapeli.jpg
Kaapeli.jpg [ 282.1 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]


Takapyörän laakerit oli myös lopussa. Laakerien poistoon tarvittavat työkalut: pari lankun pätkää, tuurna ja vasara.. näillä lähtee!
Liitteet:
Työkalut.jpg
Työkalut.jpg [ 260.5 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]

Melko karussa kunnossa oli vanhat laakerit, ihme ettei oo hajonnu totaalisesti ja jättänyt matkalle :shock: Uudet tilalle http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-WHEEL-BE ... 3ca4b1bc48
Liitteet:
Takapyörän laakerit.jpg
Takapyörän laakerit.jpg [ 146.13 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]

Uudet laakerit sisään sopivalla hylsyllä ja vasaralla
Liitteet:
Laakerin asennus.jpg
Laakerin asennus.jpg [ 178.34 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]

Laakerin lukkomutterin asennukseen tuli hankittua oikein erikoistyökalu 8) http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... umaa-22mm/ yleensähän nämä aukaistaan/suljetaan hakkaamalla ja jälkikin on sen näköistä..
Liitteet:
Laakerin pidike työkalu.jpg
Laakerin pidike työkalu.jpg [ 145.63 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]

Nyt kun takarengas oli irti niin vaihdoin vielä yhtä hammasta pienemmän eturattaan (13) http://www.ebay.de/itm/PBR-Motorritzel- ... 3cc416cc7e sekä takahaarukan laahauspalan http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... a-musta-7/ vanha olikin jo ihan puhki kulunut..
Liitteet:
Ratas ja laahain.jpg
Ratas ja laahain.jpg [ 127.92 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]

Siinähän se syyspäivä askarrellessa vierähtikin. Pari kivaa tarraa tuli taas varaosien mukana ja ne koristaa nyt osumia saanutta etuloksua :lol:
Liitteet:
Pari tarraa.jpg
Pari tarraa.jpg [ 99.49 KiB | Katsottu 4608 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 9:46 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Ihanko ilman sait - meinaan noi tarrat :D .... niitä kun avataan liimailla saatua sponssia vastaan, mut toiset maksaa siitäkin et saa energiajuomia mainostaa :shock:

Mut asiaan, hämmästyttävää että vielä noinkin paskottuihin läpiin sait oikean työkalun uppoamaan, propsit semmosen hankinnasta! Jos piät rospuuttotaukoo niin ota tuo osa kyytiin ja päästetään tappijyrsimellä kolot muotoonsa. Just jouduin saman probleeman eteen kun ostin käytetyn iskarin jonka oli NS. AMMATTILAINEN huoltanu paskoen tappiavaimen kolot... niiin ärsyttävää, niin ärsyttävää tuommonen osien pilaaminen!

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Joo, ei niitä ilman noin hienoja ponsori tarroja saa.. artisti maksaa :lol: Jaksaakohan tuota takapäätä nyt hetkeen purkaa, kun alkaa oleen laitettu kuntoon. Yllättävän hyvin puraisi tuo tappiholkki lukkomutteriin vaikka kolot onkin hakattu pilalle. Taidan katsella seuraavaksi tuota etupäätä kun uus vähänkäytetty mittarinpyörittäjäkin olis tossa valmiina :roll:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2012 5:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Piäntä laittoo taas välillä.. Startti on jumitellut eikä aina jaksa pyörittää kunnolla. Akku on kunnossa ja liitokset tarkistettu joten vika paikallistettu starttiin. Palasiks vaan :)

Hiilet noin 50% jäljellä, laakerit tuntui ehjiltä, muovinpalasia tuli muutama vastaan ja ne olivat peräisin startin johdon läpiviennistä joka oli aikojen kuluessa murtunut mutta oikosulkua ei silti kumieristeen ansioista ole päässyt syntymään. Ehkäpä muovinpalaset aiheuttivat satunnaista jumittamista.. toisaalta startissa on niin paljon jerkkua ettei luulis pikku palasten juurikaan haittaavan :roll:
Liitteet:
Startti osina.jpg
Startti osina.jpg [ 147.64 KiB | Katsottu 4471 kertaa ]

Ebayn selailu tuotti tuloksen ja tilasin jo reilu viikko takaperin startin korjaussarjan edullisesti Californiasta 8) http://www.ebay.com/itm/270515606987?ss ... 1497.l2649 Sarja sisälsi vaihto-osat kuluvien tilalle, laakerit, hiilet, tiivisteet jne.
Liitteet:
Startin korjaussarja.jpg
Startin korjaussarja.jpg [ 111.28 KiB | Katsottu 4471 kertaa ]

Kätevä tuollainen korjaussarja, pikku vaivalla startista tuli taas kuin uusi, nukkavieruista kuorista huolimatta :D Startti on takaisin paikallaan ja muutman kokeilun jälkeen tuntuu siltä että hiukan olisi pirteämmän oloinen eikä ainakaan testatessa jumittanut enää..


Liitteet:
Saneerattu startti.jpg
Saneerattu startti.jpg [ 83.62 KiB | Katsottu 4471 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2012 6:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Pikkusen tuli tänäänkin askarreltua kun kesästä asti hankintalistalla ollut pohjapanssari löytyi sopivasti Parts Europen http://partseurope.eu/cms/ kautta. Mukavasti löytyy ja saa XR650L osia tuolta http://partseurope.eu/cms/catalogs/offr ... lang=en_GB nyt kun jälleenmyyjiä on useita tässäkin kylässä. Jenkkilästähän noita olisi löytynyt aikaisemminkin mutta en raaskinut tilata kun hinnat veroineen/kuluineen kipusivat reilusti toiselle sataa.. Nyt Moose panssarin hinta kotimaisen jälleenmyyjän kautta jäi selvästi alle satasen :)
Liitteet:
Moose panssari.jpg
Moose panssari.jpg [ 162.46 KiB | Katsottu 4345 kertaa ]

Aika köykäisen oloinen on tämä Hondan alkuperäinen lohkon suoja. Suoraan allapäin ei ole mitään suojaa ja luultavaasti sinne se terävä kiven reuna sitten jonain päivänä olisi osunut :shock: Toisaalta ilmajäähdytteisen koneen öljy pysyy tälläisellä ratkaisulla viileämpänä..
Liitteet:
Org. lohkon suoja.jpg
Org. lohkon suoja.jpg [ 296.12 KiB | Katsottu 4345 kertaa ]

Mielestäni varsin tyylikäs on Moosen panssari ja on lohkokin huomatavasti paremmassa turvassa kivikossa rymytessä
Liitteet:
Panssari asennettuna.jpg
Panssari asennettuna.jpg [ 129.83 KiB | Katsottu 4345 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2012 9:08 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Noi Moosen kamat on HYVIÄ, esim. just noi panssarit todella lujia, ei oo oikeestaan mitään huonoo tullu ikinä vastaan. Lisäks Moosella on kaikkee jännää erikoisosaa, mitä ei välttämättä tuu edes ajatelleeks että olis kaupallisesti saatavana.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2012 7:34 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 928
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Eroaako tuo XR:n runko Dominaattorin rungosta tuon pohjapanssarin kiinnityksen osalta? Eli sattuiskos tuo orggispanssarin tilalle bolt on. Äkkiseltään näyttäisi aika samanlaisilta kiinnityspisteet, mutta onkohan nuo pulttivälit samat. Sama kyssäri jalkatappien osalta, eli sattuukohan nuo XR:ään suunnitellut jalkatapit domiin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2012 10:41 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Molempiin: ei käy. Jalkatapit on Domissa epäsymmetriset, ne toki vois käydä mut jalat menee etäisyyssuunnassa sit ihan eri kohtiin.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 18, 2012 9:10 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kyllä se näin on että eipä noista osista sovi kumpikaan suoraan Domiin :( Jalkatappien kiinnitys on täysin erilainen. Pohjapanssari on hiukan lähempänä mutta ei sekään heittämällä mene vaan vaatii vähintään kiinnityspisteiden uudelleen sijoittelua ja ehkä enemmänkin askartelua koska runkoputket ovat eri mitoissa vaikka samalta näyttävätkin.. Dominaattorin ja XR650L:n osista yhteensopivia ei siis ole muutakuin moottorin osat.

Dominaattoriin uutena saatavien rakenteluosien ja varusteiden määrä alkaa oleen nykyään aika vaatimatonta, mutta ei mikään ihme kun pyörän valmistus on lopetettu yli 10 vuotta sitten. XR650L:n selkeä etu rakentelu kohteena Domiin verrattuna onkin se että pyörä on edelleenkin myynnissä Jenkeissä ja siihen saa näin ollen myös erilaisia palikoita varsin kiitettävästi. Aikoinaan Dominaattoria rakennellessani täytyi kaikki modaukset vääntää itse jostain "pellinpalasta". XR:n kanssa pääsee huomattavasti helpommalla.. siitä vaan valitsee kataloogista sopivat kilkkeet ja laittaa visan vinkumaan :lol:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 18, 2012 9:27 am 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 928
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Juu ..taitaa vaan olla fiksumpi pitää Dominaattori tuollaisena aika vakiona budjetti harrastelaitteena ja jos sitten suurempi "spoorikipinä" iskee, niin hommaa sitten jonkun valmiiksi keveämmän ja ketterämmän harrasteluvälineen. Pidemmille reissuille onkin jo sopivampi pyörä löytynyt, vaikka moneenhan tuolla Dominaattorillakin tuli jo ehdittyä. Tuollainen XR on kyllä jokasuhteessa askeleen pätevämpi budjettipyörä.
Pohjapanssari on hieman ohkainen lerpukka ja saa aina puiden ylityksissä kipeää tuohon työkalulaatikon kohdille. Jalkatappejahan nyt on aika helppo modifoida, jos sille päälle innostuu.
Aina joskus iskee houkutus päästä jostain helpolla :roll:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com