Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Joulu 16, 2019 6:24 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Heinä 12, 2012 5:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 20, 2012 7:25 am
Viestit: 30
Pyörä: gilera rc600/bmw R1100GS
etuvalon suojaksiko naapurin nahkiaisrysä joutuikin? :)

_________________
Kaikki missä ei ole moottoria on turhaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 12, 2012 9:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1989
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Dominator kirjoitti:
Arvakkaas muuten mistä tuo on tehty?


Toi on Jutin rillin ritilä. Ny ei rillata!

Ja sisäpaisti kyllä se ameriikan herkkukin kiviä nakkelee, kuten jo reisun päällä mainitsin. Ja ehdin poistua tulilinjalta. :mrgreen:

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 12, 2012 11:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1131
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Kipa kirjoitti:
kyllä se ameriikan herkkukin kiviä nakkelee

Ja hytti pystyssä etenee. Kuva

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2012 9:07 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
:lol: erittäin hyviä arvauksia tuli etuvalon suojuksesta :lol:

Tässä edullinen niksivinkki muillekkin etuvalon säästelijöille :!: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... ten-27953/
Liitteet:
Pyöränkori.jpg
Pyöränkori.jpg [ 634.1 KiB | Katsottu 4259 kertaa ]

Liitteet:
Ritilä.jpg
Ritilä.jpg [ 1.54 MiB | Katsottu 4259 kertaa ]

Liitteet:
Heavy Duty valosuojus.jpg
Heavy Duty valosuojus.jpg [ 553.69 KiB | Katsottu 4255 kertaa ]


Sattu oleen just eikä melkeen sopiva Biltsun pyöränkorin pohja tohon lyhtyyn. Leikkasin sivareilla jättäen reunaa niin että ritilä ei makaa lyhdyssä kiinni vaan väliin jää noin 1cm varaa. Pikku reijät maskin nurkkiin ja popniiteillä kiinni verkon reunoista. Nyt saa porkkanamopot heitää soraa päälle.. jos pysyvät keulilla :mrgreen:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 8:01 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Jaaha...

Tuli sitten käytyä Amerikanherkulla pohjankankaalla maastoajokoulutuksessa. Ensinnäkin kiitoksia järjestäjille sekä Artsille (Rintakoski) hyvistä reeneistä ja tekniikkavinkeistä. Pikkasen tuntui yläpainoiselta norsulta XR pohjankankaaan pehmeässä hiekassa. Suorilla menee lujaa ja alusta pelaa mutta ei tahdo oiken taittua tiukkoihin mutkiin upottavassa hiekassa. Välillä alkoi harmittamaan :evil: että jätin CR:n talliin vaikka kärryssä olisi ollut tilaa toisellekkin pyörälle..

Joo, mutta ei tässä ollut koko tarina.. Onneks ehdin ajaa aamu kahdeksasta iltapäivä viiteen kunnes ilman pienintäkään varoitusta rauhallisessa ajossa metsässä kakkosella takapyörä lukittui :?: Ajattelin ensi että ketjun ja rattaan väliin meni joku keppi joka lukitsi takapyörän mutta lähemmässä tarkastelussa ei mitään keppiä tms. löytynyt. Kone kävi kuitenkin nätisti kytkin pohjassa. Vika on siis todennäköisesti vaihdelaatikossa :shock: Kytkinposken avaamalla pääsee näkemään vaihtajan haarukan joka on yksi mahdollinen vika: http://www.finnbike.com/matkaendurot/nx650/rebuilt.htm
Tässä kohtaa otetaan hyviä vinkkejä vastaan :!: :?:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 20, 2012 7:25 am
Viestit: 30
Pyörä: gilera rc600/bmw R1100GS
Mulla meni siellä gilerasta takaiskari kusas öljt pihalle. Joutui lauantaina lopettaa keskenkaiken. Nyt pitää pistää rojekti käyntiin ja tehdä evo1 versio :P

_________________
Kaikki missä ei ole moottoria on turhaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 8:38 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Viikko vierähti lomaillessa 8) Osia oli saapunut sillä aikaa ja koneremppamotivaatio on löytymässä. Tallin nurkassa kököttää yksi kokonainen alakerta ja ajattelinkin vaihtaa sen jumittuneen tilalle. Eikun hommiin..

Jenkkilästä tulleet ilmanputsarit, tiivistesarja tällä kertaa briteistä sekä saksasta väärän öljynlämpömittarin tilalle tullut uusi ja oikea
Liitteet:
osia.jpg
osia.jpg [ 823.89 KiB | Katsottu 3863 kertaa ]


Aika ruipelo on Amerikanherkku ilman moottoria :lol:
Liitteet:
kone irti.jpg
kone irti.jpg [ 914.96 KiB | Katsottu 3863 kertaa ]


Tämä alakerta laitetaan tilalle ja jumittunut otetaan tarkempaan syyniin..
Liitteet:
vaihtoalakerta.jpg
vaihtoalakerta.jpg [ 388.04 KiB | Katsottu 3865 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2012 7:32 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
No niin pari pitkää päivää on painettu taas...

JE-piston siirretty vara-lohkoon. (huom: rätti sijoitettu oikeaoppisesti estämään lohkoon putoavia sokkia yms. :lol: )
Liitteet:
mäntä .jpg
mäntä .jpg [ 967.93 KiB | Katsottu 3761 kertaa ]


Aivan jökissä on tämä irroitettu lohko. Vaihdelaatikon hampaat näyttää päälleppäin ehjiltä, sen mitä lohkon reijästä pystyy näkemään. Myöskin vaihtajan haarukka näyttää ehjältä..
Liitteet:
yhtä puuta.jpg
yhtä puuta.jpg [ 539.78 KiB | Katsottu 3763 kertaa ]


Voimanlähde nipussa taas. Sopii vain tältä puolelta kokonaisena paikoilleen. Hetki täytyi kerätä paineita ennen nostoa (50kg)
Liitteet:
motti.jpg
motti.jpg [ 849.44 KiB | Katsottu 3761 kertaa ]


Maastanosto ja sovitus. Luiskahtaa korvakkeiden väliin perä edellä kallistaen.
Liitteet:
siellä lepää.jpg
siellä lepää.jpg [ 963.21 KiB | Katsottu 3761 kertaa ]


Apulaitteiden asennukseen, venttiilien säätöön ym. meni reippaasti aikaa kun asensin samalla Sigman, Zumon telineen ja kiinteän laturin sekä kriminaalihälärin paikoilleen.
Liitteet:
instrumentit.jpg
instrumentit.jpg [ 688.99 KiB | Katsottu 3763 kertaa ]


Amerikanherkku on taas nipussa ja mukavasti höpöttää. Pikkuisen tihrustaa öljyä kytkinkopan tiivisteeestä joten tiivistesilikonia joutuu hiukan huomenna laittaan ennenkuin uskaltaa lähteä pitemmälle surautukselle. Vedot on kuitenkin tallella ja hymy karkasi väkisin huulille koelenkillä :twisted:

Makustelupala: http://youtu.be/1x32BffwaiY

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2012 9:32 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
No huomennahan vois sit täräyttää, mäkin kun jouduin nöyrtyyn ja hommaan Airoh'n - S4. En viittiny enää ajella Kiteellä puuhun rutisevaks muuttuneella vanhalla ja ne on maahantuojalta edelleen loppu. Katotaan nyt miltä toi visiiri-enduro-sekasikiö sit tuntuu, hyvin on ristiriitasia ihmisten kommentit siitä. Toivottavasti helpottaa helteessä ajoa kun saa koko naaman täydeltä ajoviimaa.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2012 10:18 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kytkinkopan tiivistesilikoonit ovat olleet yön yli kuivumassa, toivottavasti pitää kun tänään laitan öljyt sisään. Tiivisteiden saanti on omanlaatuisensa operaatio Hondaan. Taas on pakko "kehua" Hondan maahantuojan virallista edustajaa Tampereella. Hyllyssä en odottanutkaan tiivistettä olevan mutta se että ei ole edes maassa ja tilaus päävarastolta Belgiasta n. 1.5 viikkoa :shock: Ebayn kautta itse tilaamani tiivisteet ovat tulleet EU:n alueelta yleensä 3-4 päivässä :!: Naapurista Stormilta sentään lupasivat tiivisteen 2 päivässä. Taitaa olla niin että virallisten Honda kauppiaden intressit on tätä nykyä enemmän uusien pyörien kuin varaosien myynnissä :roll:

Ostetaan: Nyt olis tarvetta XR 250/400/600 ilmanputsarin kehykselle. Amerikanherkussa on joku tarvike ilmanputsarinkehys ja tilaamani putsarit ei sovi sen kanssa paikoilleen. Jos kehystä joltakulta löytyy niin yyveetä tulemaan!

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 1:28 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Hyvin pelaa A-herkku joten ei isompia päivityksiä.. Ilmanputsari hässäkkä selvisi kun sain XR 400 kehyksen jonka kanssa uusi putsari sopi kuin nakutettu. Tulipahan sekin nyt selvitettyä että 400, 600 ja 650L käy samat putsarit. Keulaöljyt vaihtelin tänään parkkiksella kun oli niin kaunis ilma 8) aika mömmöä oli vanhat öljyt. Takavanteen pinnasarjan laitoin myös tilaukseen koska pari pinnaa on poikki ja lopuista suurimmassa osassa nipat jumissa. Vaihdellaan sit seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä. Ensimmäinen 1000km on nyt ajettu ja Innova alkaa oleen jo lopussa :shock:
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Hyvin istuu
Putsari.jpg
Putsari.jpg [ 128.22 KiB | Katsottu 3355 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Piharemonttia kesällä
Parkkiksella.jpg
Parkkiksella.jpg [ 165.29 KiB | Katsottu 3355 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Makkaralenkki
Nuotiolla.jpg
Nuotiolla.jpg [ 277.1 KiB | Katsottu 3354 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2012 11:06 am 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Viestit: 175
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: XR650L, Guzzi Jackal
Myöhäset onnittelut ameriikanherkun hankinnasta!

Itelläni on samanmoinen muuttopyöränä tullut, vuosimallia 2002. Yksinkertainen on kaunista, sopii sekä pyörään että kuskiin. Pyörään olen niin tykästynyt, että ei lähde ihan heti talosta.

Osat kannattaa tosiaan hankkia pitkin maailmaan ja/tai tutkailla yhteensopivuutta muiden Hondan maamoottorimallien kanssa. Paikalliselle merkkivaraosatiskille kun menee, niin joka kertaa saa tarkentaa, että turhaan sieltä koneelta haeskelet koodeja, ei löydy.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2012 4:15 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tervehdys kuraveli Panttiroikolle! Marmoritiskillä muutamaan kertaan vierailleena ilokseni olen todennut että XR 600 R (-93 ja nuoremmat) osat ovat hyvinkin pitkälle yhteensopivia XR 650 L kanssa, mm. takavanteen pinnasarja jonka tilasin on juurikin tuo XR 600 satsi ja sen pitäisi käydä muihinkin XR malleihin. Oliko Panttiroiko pyöräsi kilvityksessä ongelmia tänne EU-pykälien pilkuntarkan noudattamisen luvattuun maahan kun on noinkin nuori yksilö kysymyksessä?

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 11:21 pm 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Viestit: 175
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: XR650L, Guzzi Jackal
Paha mennä sanoon kilvityksen ongelmista, kun joku toinen toi pyörän muassaan ja minä vaan nautin tuonnin hedelmistä... Eli ostin valmiiksi kilpipelinä reilut 3k mailia mittarissa kolmisen vuotta sitten. Se mihin vakuutusyhtiöt on yrittäneet pyörää verrata onkin sitte eri juttu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2012 9:46 am 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1130
Paikkakunta: Tampere
Lainaa:
muuttopyöränä tullut, vuosimallia 2002


:P

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com