Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 24, 2019 4:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2012 10:30 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
JES :!: Onneks notkuin laiskana lomalaisena kotona 8) Ovikello soi ja lähetillä oli mieluinen paketti! Eilen postista hakemieni nokka-akselin, tiivistesarjan ja takavalon lisäksi tänään saapui pytty ja mäntä, sekä jalkatapit ja korjauskäsikirja. Kaikki näyttäisi olevan sitä mitä tilasinkin ja nopeasti tuli tavarat, jenkeistäkin noin viikossa. Se alkaa sitten koneen niputus tänään :shock:

Liitteet:
Palikoita.jpg
Palikoita.jpg [ 665.84 KiB | Katsottu 5125 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2012 11:58 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Taas on yks työntäyteinen lomapäivä takana. Osien ja työkalujen hakua/tekoa, kasaamista, purkamista jne. Amerikanherkun remontti kuitenkin nytkähti hyvän matkaa eteenpäin. Aamupostin mukana Saksasta purkaamolta tulleet pytty ja mäntä olivat sitä mitä myyjä lupasikin. Mäntä lähes virheetön ja pytty hoonattu. Mäntä on JE-pistons, 102mm ylikoko(657cc), 10.5:1 puristuksella http://www.jepistons.com/Catalogs/Power ... _650l.aspx. Ylikokoon (2mm) porattu pytty on -98 vuoden Domista. Nokka-akseli on Hot Cams, stage 1, 8.80 mm nostolla ja 258 astetta. http://www.hotcamsinc.com/ProductInfo.aspx?item_id=7

Homma alkoi kannen istukkapintojen hionnalla. Hiki tuli :lol:

Liitteet:
Hionta hommia.jpg
Hionta hommia.jpg [ 769.39 KiB | Katsottu 5043 kertaa ]

Liitteet:
istukat kiiltää.jpg
istukat kiiltää.jpg [ 748.71 KiB | Katsottu 5043 kertaa ]


Osien puhdistuksen jälkeen pytty luiskahti paikoilleen kohtuu kivuttomasti

Liitteet:
Pytty paikallaan.jpg
Pytty paikallaan.jpg [ 905.84 KiB | Katsottu 5043 kertaa ]


Pytyn pultit momenttiin 50Nm ja sitten kansi paikoilleen ja pultit momenttiin 36Nm. Nokka-akselin asennus olikin sitten hankalampi homma. Nokkaketjun kiristin on XR/Domin koneessa varsin epämukava. Useamman turhan yrityksen jälkeen keksin työntää 3mm tuurnan kiristimessä olevaan koloon ja sillä sekä erilaisilla nippuside virityksillä sain kiristintä löystytettyä ja nokan ujutettua paikoilleen. Ajoituksen tarkistus kolmeen kertaan ja nokan pulttien kiristys.

Liitteet:
nokkan asennus.jpg
nokkan asennus.jpg [ 960.81 KiB | Katsottu 5043 kertaa ]

Liitteet:
Kiristin työkalu.jpg
Kiristin työkalu.jpg [ 777.8 KiB | Katsottu 5043 kertaa ]


Eikä tässä vielä kaikki..
Nokkien ja ketjujen kanssa painiessa selvisi yllättäen sekin miksi Amerikanherkun vanha nokka-akseli ja kansi olivat vauriotuneet niin pahasti. Kannessa oli ollut Hot Cams viritysnokka. Tämän nokan hammaspyörän puoleinen pää on 18mm Akseli oli asennettu paikoilleen 20mm laakerilla :shock: joten nokka on vipattanut laakerin sisällä aiheuttaen hammaspyörän puoleisen nokan pahan kulumisen sekä kannen keskipukin vaurioitumisen :!:

Liitteet:
nokan laakerit.jpg
nokan laakerit.jpg [ 496.78 KiB | Katsottu 5047 kertaa ]

Liitteet:
Erikokoiset päät.jpg
Erikokoiset päät.jpg [ 505.07 KiB | Katsottu 5047 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä La Elo 17, 2013 11:14 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 04, 2012 6:36 pm 
Avatar

Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Viestit: 271
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: XR600R
http://www.xrv.org.uk/forums/xr/39982-tutorial-fitting-xr600-cam-chain-tensioner.html

Tuossa hyvä kikka kiristimen asennukseen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 05, 2012 7:32 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Täytyypä ensikerralla koittaa tuota Miikan linkkaamaa kikkaa, toivottavasti ei kuitenkaan enää tänä kesänä..

Eilen 12 tuntia tallilla. Eipä oo pitkään aikaan mopon laitto tuntunut näin kivalle :mrgreen:

Vuorossa oli venttiilikopan asennus. Kaikki osat oli tallella ja pultit oikeassa järjestyksesä pahvisapluunassa johonka tuuppasin pultit purkaesssani. Venttiilikopan mahtuu asentamaan paikalleen koneen ollessa kiinni rungossa, kunhan muistaa laittaa kaksi keskimmäistä pulttia koppaan valmiiksi kun asettaa sen paikalleen.
Liitteet:
kaksi pulttia.jpg
kaksi pulttia.jpg [ 869.83 KiB | Katsottu 4900 kertaa ]


Sitten venttiilien säätö joka käy Hondassa kätevästi. Hot Cams-nokan asennuksen takia täytyi venttiilien välyksiä suurentaa imu 0.10 -> 0.15 ja pako 0.15 -> 0.20
Liitteet:
Venttiilien säätö.jpg
Venttiilien säätö.jpg [ 899.95 KiB | Katsottu 4900 kertaa ]


Mikunin TM40 suorastaan hyppäsi paikalleen koska niin paljon enemmän on tilaa XR:ssä kuin Dominaattorissa kaasarille :shock: Ongelma asennuksessa on kuitenkin kaasuvaijereiden kiinnitys kaasarin toiselle puolelle verrattuna org. Keihiniin. Vaijerit ovat noin 5 cm liian lyhyet ja tähän ongelmaan tarvitsee kehittää joku ratkaisu. Nyt vaijerit on reititetty etupumppujen ulkopuolelta koska muuten ne eivät olisi millään ylttäneet.
Liitteet:
Mikuni.jpg
Mikuni.jpg [ 835.16 KiB | Katsottu 4900 kertaa ]


Seuraavaksi olikin vuorossa mukava homma. Italian pojan lähettämä GPR-slipari oli saapunut ja hain sen aamupäivällä postista. Mukana oli oiken todistus putken E-hyväksynnästä.
Liitteet:
G.P.R.jpg
G.P.R.jpg [ 691.79 KiB | Katsottu 4904 kertaa ]


Putki meni alku ihmettelyn jälkeen kivuttomasti paikoilleen. Takakiinnitystä joutui hieman askartelemaan.
Liitteet:
kiinnitys.jpg
kiinnitys.jpg [ 685.74 KiB | Katsottu 4904 kertaa ]

Liitteet:
tiukka on hyvä.jpg
tiukka on hyvä.jpg [ 666.32 KiB | Katsottu 4904 kertaa ]

Liitteet:
hyvin sopii.jpg
hyvin sopii.jpg [ 796.16 KiB | Katsottu 4900 kertaa ]


Enään akku paikalleen, öljyt koneeseen ja sitten..
Liitteet:
Amerikanherkku ulkoilee.jpg
Amerikanherkku ulkoilee.jpg [ 1.08 MiB | Katsottu 4904 kertaa ]

Liitteet:
Amerikanherkku .jpg
Amerikanherkku .jpg [ 1.01 MiB | Katsottu 4904 kertaa ]


Pitkittääkseni näutintoa siivosin työkalut ja järjestelin tavarat tallissa ennekuin lähestyin start-nappia. Perhosia vatsanpohjassa väänsin virrat päälle ja kokeilin käynnistää.. Pyörittää vaikeammin kuin Dominaattori, onhan XR:ssä nyt selvästi enemmän puristuksia ja puolipuristin puuttuu koska Hot Cams-nokaan ei sitä saa asennettua. Muutamien yritysten jälkeen Amerikanherkku pärähtää tulille ja helpotus on suuri kun kone käy nätisti eikä mitään ylimääräisiä kilkatuksia tai kalkatuksia kuulu. Myöskin nesteet pysyvät sisällä joten pikku koe-ajo on pakko suorittaa. Kierrän rasvaisissa haalareissa ja kypärässä muutaman kilometrin lenkin ja vaikka en uskallakkaan vielä antaa kunnolla runtua koneelle niin selvästi huomaa että potkua löytyy reippaasti enemmän kuin mitä Dominaattorissa oli. Dominaattorin säädöissä oleva Mikunikin tuntuisi toimivan kohtalaisesti ja veto on tasaista. Tuntuu siis siltä että ei ainakaan pahasti mennyt koneremontti mönkään, mutta ei parane vielä hehkuttaa. Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä :lol:

Ensisavu video: http://youtu.be/GVevKI9WkYQ

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 05, 2012 7:43 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1131
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Jipii! Hienompata hommaa tämä!

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 05, 2012 8:26 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Viestit: 817
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: joku mopo hakusessa
komia!!


tollase määki voisin makkara surautteluihi hommata ( ja sen uuden seriffin sit radalle)


tämmönen tul jostai miälee

_________________
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 05, 2012 8:34 pm 

Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Viestit: 1227
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: XR400, XRV750
Pakko kommentoida mutta on hieno peli!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 05, 2012 9:27 pm 

Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Viestit: 94
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Lainaa:
Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä
Mytistele joku ton tapainen http://i1.aijaa.com/b/00202/10480095.jpg CR Hondan loksu,Ufon e-hyväksytty takavalo,Motonet-mallia oleva joustava tarrakiinnitteinen led-rekkarivalo lokarin alla,myös e-merkattu. Itte nakkasin orggis takavaloulokkeen myös melko pikaisesti hyllylle,toki talteen!! -Timppa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2012 2:18 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Godzilla takavalo poistettu ja varastoitu org.osa laatikkoon. Tilalle desing-valo Italiasta :lol:

http://www.ebay.com/itm/fanalino-poster ... 3f193d4181

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Tää on niin ruma että on jo kaunis..
Järkyttävä möykky.jpg
Järkyttävä möykky.jpg [ 590.65 KiB | Katsottu 4759 kertaa ]

Liitteet:
uusi valo.jpg
uusi valo.jpg [ 847.9 KiB | Katsottu 4755 kertaa ]

Liitteet:
Takavalo.jpg
Takavalo.jpg [ 782.12 KiB | Katsottu 4755 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2012 8:45 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Pikku askaretta eilenkin..

EBC:n Dirt Racer kytkin vaihdettu koska vanha luisti ihan törkeesti varsinkin suuremmilla vaihteilla vedätettäessä :shock:
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... sarja-131/
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Uus ja vanha vertailussa
kytkin1.jpg
kytkin1.jpg [ 951.6 KiB | Katsottu 4655 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Vanhoissa levyissä kulumaa ja naarmuja, välilevyt sinertää
kytkin2.jpg
kytkin2.jpg [ 1008.23 KiB | Katsottu 4659 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Dirt Racer on selvästi jämäkämpää tekoa
kytkin3.jpg
kytkin3.jpg [ 786.45 KiB | Katsottu 4655 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Tiiviste pysyi onneks ehjänä
kytkin4.jpg
kytkin4.jpg [ 1007.5 KiB | Katsottu 4659 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2012 8:52 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kytkinremppa onnistui hyvin! Eilisellä testilenkillä (175km) ei lipsunut tippaakaan. Vaihdoin myös 15 piikkisen eturattaan tilalle 14 piikkisen. Pitävän kytkimen ja tihentyneiden välitysten ansiosta Amerikanherkku nyppii nyt keulaa niin että tuli pari OHO! elämystä lenkillä.
Muistan hyvin keväältä paikallisen Honda-kauppiaan antaman läksytyksen tarvikekytkimien surkeasta sopivuudesta/toimivuudesta kysyessäni vahvempaa kytkinsarjaa Dominaattoriin jota heillä ei ollut tarjota. Vakiokytkin on nyt kuitenkin pettänyt minulla sekä Dominaattorista että XR:stä. Katsotaan nyt sitten kuinka tämä parjattu tarvikekytkin pelaa..

Uusia päivityksiä:

Liitteet:
Tiedoston kommentti: ABP Racingin alkukärät, 7mm isompaa rööriä sylinteristä (ulkohalkaisija 35mm/putki)
käyrä1.jpg
käyrä1.jpg [ 862.49 KiB | Katsottu 4614 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Sopi heittämällä GPR slipariin! Asennus n. 10 min.
käyrä2.jpg
käyrä2.jpg [ 689.62 KiB | Katsottu 4617 kertaa ]

http://supermoto-umbauten.de/109/Kr%C3%BCmmer.html

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Uusissa jalkatapeissa melkein tuplaleveys orkkis tappeihin verrattuna
jalkatapit.jpg
jalkatapit.jpg [ 1.03 MiB | Katsottu 4617 kertaa ]


Kaikki tilatut tavarat ovat olleet tähän asti sitä mitä on pitänytkin.. paitsi öljytikun tilalle tuleva öljynlämpömittari. Olin yhteydessä sähköpostitse väärän mittarin lähettäneeseen firmaan saksassa ja he lupasivat toimittaa minulle kuluitta uuden mittarin tilalle.
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Ei mahdu
öljynlämpömittari1.jpg
öljynlämpömittari1.jpg [ 519.06 KiB | Katsottu 4617 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: mittari ja orkkis öljytikku
öljynlämpömittari2.jpg
öljynlämpömittari2.jpg [ 720.17 KiB | Katsottu 4614 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2012 10:08 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Kyseinen hankkimasi kytkin on parasta mitä voit pyörääsi kytkimeksi hankkia - kuka noista kytkimistä moista pajunköyttä koitti syöttää?
Ja hienosti kävi ja näytti pelaavan sun herkkus tänään - eiku joo, se varmaan rupes leviään tielle niin keksit sen IKEAN selitykseks poistuu porukasta ennen kun alkaa öljyä tulla ulos vanaksi asti :lol:

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 12, 2012 8:27 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Täytyy jättää valtuutetun Honda-varaosakauppiaan kytkin puheet omaan arvoonsa, ymmärrän kyllä että kun ei ole itsellä parempaa tarjota niin harmittaahan se.. Eilen tosiaan pikku surautuksella "sisäänajamassa" Amerikanherkkua. Kytkin pelaa edelleen loistavasti ja keula tuntuu keveältä. Välitysten lyhentaminen auttoi maastoajoon eikä siirtymällläkään kulkenut enää kuin 135 km/h pintakaasulla vitosella. Entisillä aavikkoväleillä meni 150km/h pintakaasulla :shock: THA->tulin muuten sen 52 km mitä navi näytti kotiin 40 minuutissa eli en päässyt ihan siihen 100km/h keskinopeuteen ja myöhästyin kotiintuloajasta 10min..sanomista tuli :lol:

Väkästelin etuvalolle suojuksen. Ajokavereilla kun on noita 990,950,690,640 soralinkoja niin täytyy suojautua kivisateelta.. jostain syystä Honta kun roikkuu aina liian lähellä :mrgreen:

Liitteet:
suojus1.jpg
suojus1.jpg [ 991.67 KiB | Katsottu 4483 kertaa ]


Arvakkaas muuten mistä tuo on tehty?

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 12, 2012 11:30 am 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1379
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Aina liian lähellä, mutta takapuolella kummiskin. :mrgreen: :mrgreen: Hyvä väkästely voi säästää seteleitä.

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 12, 2012 11:33 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1131
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Ööh, tuohan on tehty erotiikkapaarin entisen subwoofferin suojaritilästä.
Tuoksuu jänskältä vieläkin.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com