Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 26, 2019 3:12 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2012 1:39 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tulihan tullikuviot selväksi :lol: käy muuten tullaus näppärästi täällä https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html

Päivän Ebay hankintoja:

Jalkatapit (leveät) Californiasta 8)
http://www.ebay.com/itm/Honda-CR80-XR25 ... 0033025147

Korjauskäsikirja briteistä
http://www.ebay.co.uk/itm/Haynes-Manual ... 3cc77f28c6

Öljynlämpömittari saksasta
http://www.ebay.de/itm/OLTHERMOMETER-Ho ... 3364c7c8f2

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2012 10:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
jostain pitäs kanssa hommata toi lämpömittari

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2012 10:40 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Projekti etenee.. Eilen ohjelmassa oli kahden kone ja metalli puolen insinöörismiehen asiantuntija avulla suoritettu XR:n koneen vaurioiden tarkistus sekä Dominaattorin syksyllä -11 hajonneen "elinten luovuttaja koneen" purku sekä XR kaupassa mukana tullee XL 600 moottorin osien tutkinta.

XR:n kone on leikannut kiinni ja nokka-akselin nokat ovat pahoin kuluneet, jopa 1mm kuluma yhdessä nokassa :shock: Myös kannessa keskellä oleva nokka-akselin liukupinta on kulunut niin pahasti että myös kansi on pilalla. Sääli sinänsä koska kanteen oli tehty imu ja pakokanavien avarrukset jossain vaiheessa. Mäntä oli leikkausjälkiä lukuunottamatta hyvässä kunnossa joten todennäköisesti sillä ei ole paljon ajettu, tosin leikanneena käyttökelvoton sekin. Nokka-akselin seuraajat ovat myös niin pahoin kuluneet että niilläkään ei tee mitään. Koneen kampiakselin ja kiertokangen tutkimuksissa tultiin siihen tulokseen että alakerta on käyttökelpoinen kunhan vielä avaan kytkinposken ja puhdistan lohkossa olevan öljysihdin ja tarkistan öljypumpun.

Dominaattorin elintenluovuttaja kone auki seuraavaksi.. Venttilikoppa pois ja hyvältä näyttää! Nokka ja venttiilikoneisto on kauttaaltaan öljyssä vaikka kone on seissyt tallin lattialla yli puoli vuotta. Nokka näyttää virheettömältä ja seuraajat myös. Sitten kantta pois ja pytyn kimppuun. Konehan hajosi viime syksynä ja nilkutin sillä metsästä kymmenisen kilometriä lähimmälle huolto-asemalle mahtavan kolinan säestyksellä. Kädet hikisenä innostuksesta nostan kannen ylös ja ihmetyksekseni sylinterin seinämät näyttävät hyvältä. Kolinan syy paljastuu kuitenkin lopulta kun saan pytyn pois paikoiltaan, mäntä on täysin päreinä! Toinen helma on revennyt irti lähes mänänrenkaita myöden, ei siis ihme että "hiukan" kolisi :lol: Alakerta tuntuu kaikesta huolimatta välyksettömältä joten vahvaa tekoa tuntuu olevan Hondan kampi. Metalli purua männästä on kuitenkin lohkossa niin paljon että ilman halkaisua ja osien huolellista puhdistusta sillä ei ole käyttöä.

XL 600 kone oli jo valmiiksi purettu joten sen tutkinta oli helppoa. Kansi on koneessa erilainen koska XL:ssä on tuplakaasarit sekä mekaaaninen puolipuristin ja kierroslukumittari, ei siis voi hyödyntää. Nokka-akseli näytti hyvältä ja se voi olla yhteensopiva vaikka siinä onkin kierteet mekaaniselle kierroslukumittarille? Myös pytty on hyväkuntoinen ja vakio mitoissa sekä yhteensopiva. Alakerta onkin sitten tuhannen palasina laatikossa ja varmuutta siitä onko kaikki osat tallella ei ole. Kickstartti koneessa on kuitenkin ollut joten sen osien sovittamista voisi tulevaisuudessa yrittää. Ei siis heitetä vielä menemään.

Kiitoksia asiantuntijoille analyysien teosta :!:

Kuvamateriaalia..

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Tästä kulunut pahasti
XR kansi1.jpg
XR kansi1.jpg [ 839.4 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Venttiilit ok
XR kansi2.jpg
XR kansi2.jpg [ 1.22 MiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Seuraajat kuluneet kuopille
XR seuraajat1.jpg
XR seuraajat1.jpg [ 878.29 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
XR seuraajat 2.jpg
XR seuraajat 2.jpg [ 1.03 MiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Romunokka
XR nokka1.jpg
XR nokka1.jpg [ 1.18 MiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Tämä nokka pahoin kulunut!?
XR nokka2.jpg
XR nokka2.jpg [ 1.35 MiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Leikkausjälkiä pytyssä
XR pytty1.jpg
XR pytty1.jpg [ 855.43 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Leikkausjälkiä lisää
XR pytty2.jpg
XR pytty2.jpg [ 850.06 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Hyväkuntoinen mutta leikanneena pilalla :(
XR mäntä.jpg
XR mäntä.jpg [ 761.89 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Hyvässä kunnossa
Domin kansi.jpg
Domin kansi.jpg [ 838.67 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Vähän rikki.. Kävi kuitenkin tällä!
Domin mäntä1.jpg
Domin mäntä1.jpg [ 595.73 KiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Leveä hymy
Domin mäntä2.jpg
Domin mäntä2.jpg [ 582.97 KiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Toiselta puolen ehjä
Domin mäntä3.jpg
Domin mäntä3.jpg [ 586.51 KiB | Katsottu 4437 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Raiskattu
Domin elimen luovuttaja kone.jpg
Domin elimen luovuttaja kone.jpg [ 753.56 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Muutama aihio :)
pytyt+kannet.jpg
pytyt+kannet.jpg [ 896.74 KiB | Katsottu 4428 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Ke Kesä 27, 2012 3:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2012 11:54 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Eipä taida olla tuon nukkavikasen koneen öljypumput ihan kunnossa tai sit kanava kanteen tukossa. Mut mitä nyt tajusin reportaasista niin sulla on siis kilkkeet nyt ainakin yhteen ehjään koneeseen?
Ei olis 2T enää käyny parilla prosentillakaan noista naarmuista :D

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2012 2:11 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1710
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
No mulla oli vielä pahemmat ja rassi kävi 2 päivää työ ajoo, männänrenkaat oli sulautunut yhteen männän kanssa pako puolelta :lol:

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2012 3:45 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kyselin tuossa juuri XR:n liikennevakuutuksen hintaa vuodeksi Ifistä, vuosimaksu 276,91 euroa, Dominaattoriin liikennevakuutuksen vuosimaksu samassa yhtiössä oli 438,48 :!:

:shock: :lol: WTF..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2012 5:52 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
havinaisen mallin etuja,toisaalta jos tulee yksikin korvaustapahtuma,nostopaineet on järkyttävän suuret huonosta korvauskehityksestä johtuen...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 12:41 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 640 adventure
Muistelisin, että kaveri teetti aikanaa dominaattorin kanteen nokka-akselille uuden liukupinnan/pukin. Siihen istutettiin muistaakseni joku isohko messinki palikka. Saattaa olla, että muistan mitä sattuu :oops: Voin toki kysäistä jos kiinostaa. Tuo homma tehtiin oulunmoottorikoneistamossa.

_________________
Sinne missä kuralentää!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 8:36 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kysäise Jani ihmeessä jos viitsit kuinka kannen kunnostus tehtiin. Voisin sitten käydä näyttään kantta täällä koneistamolla ja kysäistä onnistuisiko samanlainen homma..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 4:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
ei tarvitse tehdä mitään holkkia ... tuon saa linjahoonattua

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 9:28 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kerro kimmokekki lisää linjahoonauksesta :!:

Ei kannata näköjään ilmanputsareitakaan ostaa suomesta XR:ään. Stormilla tarjouksessa vaahtomuoviputsari 19 euroo kappale ja jenkeistä kaksi 25 eurolla postikuluineen :shock:

http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... l-93-96-t/

http://www.ebay.com/itm/140781738244?ss ... 1423.l2649

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 9:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 640 adventure
Dominator kirjoitti:
Kysäise Jani ihmeessä jos viitsit kuinka kannen kunnostus tehtiin. Voisin sitten käydä näyttään kantta täällä koneistamolla ja kysäistä onnistuisiko samanlainen homma..


Elikkä siihen oli istutettu pronssi palikka pukiksi. Sille palikalle oli jyrsitty potero kanteen mihin se oli sovitteella laitettu paikalleen. Sitten oli ollu toinen kansi mukana mistä olivat mitaillu jotain ja nokka-akseli kans. Noin se pääpiirteittäin meni.

Kaverilla oli kuulemma vielä jotain dominaattorin koneen osia tallessa. Muunmuassa viaperilla viritetty kansi. Siitä dominaattorista mikä siellä viaperilla on ollut viritettävänä on ollut täälläkin juttua joskus. Kaveri muistaakseni osti sen koko mopon, kun siitä oli vetoakselin laakeri hajonnut. Kaveri ei enään ilmeisesti lue foorumia, kun on muut mielenkiinnon kohteet. Jos kiinostaa soitella sille noista osista niin laita yv:tä niin annan numeron.

_________________
Sinne missä kuralentää!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2012 1:04 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
nokka pukkien pohjista koneistetaan xx määrä tarpeen mukaan tavaraa pois jonka jälkeen nokka akselin linja koneistetaan oikeaan välykseen ja uutta vastaavaan kuntoon

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2012 10:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kiitoksia Jani ja Kimmokekki vinkeistä! Taidampa ensiviikolla marssia koneistamolle kannet kainalossa ja kysäistä kuinka tuollaiset operaatiot onnistuisivat ja millä rahalla. Samalla voisi tietenkin isontaa venttiileitä ja... :twisted:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 11:33 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tänään oli sit kannet kainalossa mutta suunta ei ollut vielä koneistamolle vaan Rässin soodapuhalluspajalle. On se vaan eri kätevää tuo osien puhdistus soodalla. Lika ja karsta lähtee nätisti mutta mitään tuhoa ei sooda aiheuta. Rässille vaan yyveetä jos tulee tarvetta :!:
XR:n vanhasta palotilasta paljastui puhalluksessa kuoppia joten jotain irtonaista siellä on joskus pyörinyt. Domin kansi mäntävauriosta huolimatta on hyvässä kunnossa.
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Siistiä jälkeä soodalla
XR ja DOMI.jpg
XR ja DOMI.jpg [ 1.29 MiB | Katsottu 3895 kertaa ]

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Osumia tässä
XR kansi.jpg
XR kansi.jpg [ 759.66 KiB | Katsottu 3891 kertaa ]

Liitteet:
Domin kansi.jpg
Domin kansi.jpg [ 772.55 KiB | Katsottu 3891 kertaa ]

Liitteet:
XR pako.jpg
XR pako.jpg [ 868.15 KiB | Katsottu 3891 kertaa ]

Liitteet:
Domi pako.jpg
Domi pako.jpg [ 866.74 KiB | Katsottu 3891 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com