Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Huhti 09, 2020 1:49 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2013 6:38 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Viimeisiä fiksauksia ennen tosi koitosta Viron ajopoluilla..

Talvella heräteostoksena Polon tarjouksesta hankittu OSCO one second chain oiler löysi paikkansa XR:n rungosta takaiskarin säiliön vierestä. Helpohko asennus ja ohjeetkin tuli luettua ennen asennusta eikä asennuksen jälkeen niinkuin yleensä.. Niin ja toi bensaletku ei enää ole tuolla sylinterin ripojen välissä :shock:
Liitteet:
OSCO.jpg
OSCO.jpg [ 135.09 KiB | Katsottu 7348 kertaa ]

Letkun lyhentäminen kun ei ohjeiden mukaan käy niin pikku lenkki letkuun ja takahaarukkaa pitkin ketjun suojaan josta läpivienti suuttimelle ketjun päälle.
Liitteet:
letku.jpg
letku.jpg [ 115.2 KiB | Katsottu 7348 kertaa ]

Mielenkiintoista nähdä kuinka Osco pelittää kun mennään oikein kunnolla rymyämään ja upottamaan pyörää. Yksinkertaisen toimivaa tekniikkaahan tuo on mutta silti arveluttaa kuinka tuo letkuviritys kestää suoupotuksia :roll:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 9:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 972
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Dominator kirjoitti:
XR650L mallissa on sama akku vakiona kuin Dominaattorissa eli YTX9-BS. Tuossa akussa on 8Ah ja CCA (kylmäkäynnistysvirta) 120 Amppeeria. Amerikan kuraveljet ovat kuitenkin keksineet että YTZ14-S tai YTZ14-BS akku on lähes saman kokoinen fyysisesti kuin YTX9-BS mutta siinä on 11.2 Ah ja Kylmkäynnistysvirta on 230 Amppeeria. YTZ14-BS akun hintakaan ei päätä huimaa sillä sitä löytyy esim. Motonetistä 49,90. http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/900028/0
Tuolla akulla lähtee sitten käymään aivan eri malliin kuin vakio akulla. Virtaa riittää ja startti pyörittää iloisesti. Erittäin hyvä vinkki mm. Dominaattori kuskeille joilla akun vaihto on ajankohtainen :!:

Dominaattorin akku on ruvennut olemaan vähän huonossa hapessa. Ei oikein jaksa kylmänä käynnistyä ilman, että akku on edellisen yön latingissa. Pyörittää jotenkin, muttei tarpeeksi kovasti ja kauan. Tuli akkukauppaan asiaa. Sen verran paremmat speksit oli tuossa Dominatorin suosittelemassa patterissa, että piti töistä tullessa käydä hakemassa Motonetista yksi sellainen. Jospa sen saisi viikonlopuksi paikoilleen ja testiin.

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 9:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Viestit: 1166
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Lainaa:
Letkun lyhentäminen kun ei ohjeiden mukaan käy niin pikku lenkki letkuun ja takahaarukkaa pitkin ketjun suojaan josta läpivienti suuttimelle ketjun päälle.

Ei tolla letkun pituudella ole mitään väliä, se männän tuottama määrä sieltä aina tulee oli letku kuin pitkä tahansa.
Kotariin olen letkun uusinut jo kolmasti... mutta hyvin toimii.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 23, 2013 8:28 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Pallokala kirjoitti:
Dominaattorin akku on ruvennut olemaan vähän huonossa hapessa. Ei oikein jaksa kylmänä käynnistyä ilman, että akku on edellisen yön latingissa. Pyörittää jotenkin, muttei tarpeeksi kovasti ja kauan. Tuli akkukauppaan asiaa. Sen verran paremmat speksit oli tuossa Dominatorin suosittelemassa patterissa, että piti töistä tullessa käydä hakemassa Motonetista yksi sellainen. Jospa sen saisi viikonlopuksi paikoilleen ja testiin.

Toivottavasti sopii yhtä helposti Domin akkukoteloon tuo YTZ14-BS tehoversio kuin XR:n. Pikkasen kuminuijaa kun näytti niin hyvin uppos..

mico kirjoitti:
Ei tolla letkun pituudella ole mitään väliä, se männän tuottama määrä sieltä aina tulee oli letku kuin pitkä tahansa.
Kotariin olen letkun uusinut jo kolmasti... mutta hyvin toimii.

Ok, no tuo kuulostaa järkeenkäyvältä. Hyvin kesti OSCO:n asennus 3 päivän koeponnistuksen Viron maastoissa. Ketjukin rasvaantui kuten luvattiin mutta yhdellä nykäisyllä ei mielestäni tarpeeksi vaan kahdella jolloin vasta ketju alkoi näyttää omaan silmään öljytyltä.
Liitteet:
upotus.JPG
upotus.JPG [ 120.48 KiB | Katsottu 7126 kertaa ]
Liitteet:
OSCO.jpg
OSCO.jpg [ 202.33 KiB | Katsottu 6964 kertaa ]

E: OSCO kuva isonnettu..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Pe Touko 24, 2013 8:52 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 23, 2013 10:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 972
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Dominator kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:
Dominaattorin akku on ruvennut olemaan vähän huonossa hapessa. Ei oikein jaksa kylmänä käynnistyä ilman, että akku on edellisen yön latingissa. Pyörittää jotenkin, muttei tarpeeksi kovasti ja kauan. Tuli akkukauppaan asiaa. Sen verran paremmat speksit oli tuossa Dominatorin suosittelemassa patterissa, että piti töistä tullessa käydä hakemassa Motonetista yksi sellainen. Jospa sen saisi viikonlopuksi paikoilleen ja testiin.

Toivottavasti sopii yhtä helposti Domin akkukoteloon tuo YTZ14-BS tehoversio kuin XR:n. Pikkasen kuminuijaa kun näytti niin hyvin uppos..


Minä varmasti kerron miten asennus onnistui... :lol:

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 23, 2013 1:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1529
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
14:tanen akku ei taida sopia domiin !...
Näkyypäs sopivan ehkä ...
Mä just mittailin akkukotelon kokoa ja minusta 105mm
korkea vois just sopia ja katsoin yuasan
ytz12s akun mittoja ja siinä korkeus ilmoitettu 106mm :shock:
Alkkunetistä vaan äsken kun kattelin niin näyttää
ytz12ja14s korkeudeksi 110mm

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 23, 2013 6:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 972
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
No niin, akku on paikoillaan. Eurogloben YTZ14S-BS mahtuu RD02 Dominaattorin akkukoteloon ilman väkivaltaa tai muutoksia akkukoteloon. Sovite on "välisovite", eli korkeussuunta on aika napakka, mutta akku menee paikoilleen käsivoimin. Ilmeisesti sen saa myös ulos ilman työkaluja. Poistin kotelossa pehmusteena olleet vaahtomuovin palaset, ne eivät enää mahtuneet siellä olemaan. Kunhan saan patterin latinkiin, testaillaan...

Myth confirmed!

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 24, 2013 8:47 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Hienoa :!: Nyt on XR650L ja Domi miehille varteenotettava kohtuuhintainen akkumodaus käytännössä kokeiltu ja toimivaksi todettu 8)

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 26, 2013 4:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 972
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Pyöräyttää vähän eri malliin kuin vanhalla akulla. Kiitoksia vinkistä!

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 26, 2013 6:09 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ei kestä kiittää, isoilta foorumeilta netin syövereistä löytyi kyseinen niksivinkki. Tämän jälkeen taitaa Domi-kuskit laittaa tuon YTZ14S-BS akun alkuperäisen tilalle. Hyvin jaksaa pyörittää tuolla akulla ilman puolipuristinta ja korkeammalla puristuksella olevaa XR:n konetta joten eiköhän se vakio konetta pyöritä melko villisti ja talvella varmasti hyöty on entistä suurempi..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 9:04 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Syyspäivitystä: Koson lämpökahvat oli Stormin tarjouksessa niin ostin pois kun kylmää kyytiä on taas syksyllä luvassa..
Liitteet:
Koso.jpg
Koso.jpg [ 199.67 KiB | Katsottu 6284 kertaa ]
Kätevä plug and play setti
Liitteet:
Koso2.jpg
Koso2.jpg [ 205.58 KiB | Katsottu 6284 kertaa ]
5-portainen säädin ja hienot ledit :)
Liitteet:
Koso3.jpg
Koso3.jpg [ 111.74 KiB | Katsottu 6284 kertaa ]
Satulan alla ilmanputsarikotelon päällä oli alunperin hyvin tilaa :roll:
Liitteet:
piuhat.jpg
piuhat.jpg [ 147.8 KiB | Katsottu 6284 kertaa ]
Tuntimittarin siirsin samalla satulan alta akkukotelon päälle taakse, josta lukeman näkee ilman satulan irroitusta
Liitteet:
tuntimittari.jpg
tuntimittari.jpg [ 116.88 KiB | Katsottu 6284 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 06, 2013 8:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Näitä on kytätty :!: Lopulta natsas ja sain huudettua Saksan Ebaystä huippukuntoiset vanteet rattaineen ja jarrulevyineen Amerikanherkkuun. Hiekkapuhalletut ja maalatut vanteet/navat uusilla rosteripinnoilla ja pyöränlaakereilla. Koko satsi pelkkien pinnojen hinnalla. Näistä tulee paremmat reissuajovanteet jollain sopivalla katuenskarenkaalla..


Liitteet:
vanteet.jpg
vanteet.jpg [ 134.99 KiB | Katsottu 4876 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 06, 2013 11:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 972
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Dominator kirjoitti:
Näitä on kytätty :!: Lopulta natsas...


Onnittelut kaupoista!

:roll: ...mitäs meinasit vanhalla etuvanteella.. :roll: :?:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 07, 2013 12:11 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Vanha vannesatsi jää rupuli- ja nastakumeille. Tämä uusi satsi tulee vain "pyhäajeluita" varten :mrgreen: Katselin tänään että olis taas yks XR650L etuvanne huutokaupassa, huuda pois jos on tarvetta.. http://www.ebay.de/itm/fur-Honda-XR-650 ... 23317d4e1f

E: näyttää olevan postitus vain saksaan mut saattaa silti lähettää jos nätisti kysyy, Bitte!

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 07, 2013 12:41 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1529
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Mulla olis domin vanne ...
Saa mustana tai kiiltävänä kera jarrulevyn ja palojen ....

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com