Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 23, 2019 1:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 9:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Viestit: 2661
Paikkakunta: Uleåborg
Pyörä: AT RD07a IBA
Onkos kukaan asentanut Pro- tai Scott-Oilerin suutinta eturattaaseen? Fiksailin tuossa suuttimen kiinnitystä takarattaaseen, ja minusta se paikka on kyllä kohtuullisen tavattoman surkea vehkeessä, jonka aikoo upottaa suohon tms. ainekseen pyörän napoja myöten. Kiveniskuista nyt puhumattakaan.

Meinaan vaan, että onko se ATssa kohtuudella näperreltävissä, vai onko tuloksena jumalattoman kallis letkunpätkä joka huolehtii pyörän takaosan ruostesuojauksista roiskimalla öljyä minne sattuu?

_________________
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 10:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Viestit: 387
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Africa Twin
Terve

Just männäviikonloppuna tein.

Motonetistä varaosatiskiltä jarruputkea +sopivaa bensaletkua.
Jarruputkea voi taivuttaa haluamaansa muotoon ihan hyvin, kun tekee maltilla.
Jarruputken vein heti takahaarukan "akselipultin" etupuolelta ja vedin runkoon kiinni.

Pihassa kokeilu OK. Saa nähdä, miten toimii pitemmän päälle ajossa.


Liitteet:
IMG_1692.jpg
IMG_1692.jpg [ 560 KiB | Katsottu 3150 kertaa ]
IMG_1689.jpg
IMG_1689.jpg [ 738.46 KiB | Katsottu 3164 kertaa ]

_________________
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 10:21 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2627
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Minulla on sama projekti edessä. Takarattaassa ei varsinkinkaan kaksoisinjektori pitkään säily toimintakunnossa.

Löytyykö keneltäkään kuvia LC8-koneen eturattaan voitelusysteemistä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 11:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Viestit: 679
Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä: Austria Twin
Tässä on eturattaalle viritettynä 690:seen. Suutin on paskarreltu T*y*tan pissapojan suuttimesta. Tuntuisi toimivan tuossakin kohdassa.

Öljyä lykkii putkeen tämä TÄMÄ
Lisää tietoa http://www.pdoiler.co.uk
Suosittelen, hinta-laatu-ominaisuudet-suhteet kohdallaan.

Kuva

Kuva


Viimeksi muokannut ankara päivämäärä Ke Elo 08, 2012 7:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 12:02 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Viestit: 2661
Paikkakunta: Uleåborg
Pyörä: AT RD07a IBA
Tase kirjoitti:
Minulla on sama projekti edessä. Takarattaassa ei varsinkinkaan kaksoisinjektori pitkään säily toimintakunnossa.


Bingo! Juuripa siksi olin minäkin sitä korjaamassa. Ei ihme, että ketju vaikutti kuivalta, kun ejektori sojotti minne sattui ja välistä puuttui pala letkua... No. Oli se öljypullokin tyhjä. :oops: Oli siellä öljyä, kun viimeeksi katsoin!

Hyvä että asia kiinnostaa muitakin. Eikö kannattaisi yrittää saada se öljy eturattaalle, reunalle, niinkuin takarattaassa? Sieltä se jakautuisi ketjulle tasaisesti keskipakoisvoimalla.

Oulussa kävin paikallisessa muoviliikkeessä, ETRAssa, entisessä Pohjolan Kumissa. Siellä oli sopivia muoviletkuja rakenteluun bensaletkuista alkaen ihan ohkaseen läpinäkyvän saakka. Täytyy vissiin aloittaa projekti kunhan joskus tulee tietoon milloin mahdollisesti olisi ns. kesälomia.

_________________
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 12:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Viestit: 387
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Africa Twin
Lainaa:
Hyvä että asia kiinnostaa muitakin. Eikö kannattaisi yrittää saada se öljy eturattaalle, reunalle, niinkuin takarattaassa? Sieltä se jakautuisi ketjulle tasaisesti keskipakoisvoimalla.


Varmaan olisi paras tapa, mutta AT:n eturattaan "posken levennys" aiheuttaa hankaluutta. Orggis-rattaan poskikumit taitaa olla jo mahdotonta?

Jos päädyt tekemään eturattaan poskelle annostelevan voitelijan, niin laitatko kuvia?

_________________
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 12:43 pm 

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm
Viestit: 1586
Rasvari on ja ruikkii eturattaalle. Alunperin oli kaksi jarruputkesta tehtyä suutinta molemmin puolin ratasta mut sisempi lens taivaan tuuliin jossain vaiheessa. Asennusta helpottaa kun on teräksestä tehty suoja eturattaan päällä/edessä (jonka tarkotus on säästää magneetonkoppa ehjäksi kun ketjut mene vauhdissa poikki). Käytännössä muta työntää tuota suutinta kauemmas rattaan pinnasta mutta koska se on L:n muotonen niin ei mene rikki vaan kääntyy vain ulommas. Toinen suutin on tällä hetkellä ketjun päällä. Joskus jos teen uuden suuttimen niin luultavasti suuntaan sen takaapäin eturattaaseen josta ratas saa ruiskia öljyt ketjulle haluamaansa paikkaan. Kyllä se rasva lentää ;)
Ekat letkut oli normaalia pvc:tä mut kellastui puolessa vuodessa. Nyt on uretaaniletkua jonka pitäis kestää bensaa ja öljyjä. Bilteman pissapojan ns. takaiskuventtiili eli paineventtiili on näköjään antautunut kun säiliö tyhjenee lappoilmiön vuoksi yön aikana. Pieni magneettiventtiili tulee seuraavaksi. Samalla poistuu mopon bensahana joka on ollut apuna ilmauksessa kun tyhjä letku pitää saada täyteen koska tuo pissapojan takaiskuventtiili vaatii melko kovan paineen avautuakseen.

Harkinnassa myös isompi (nykyinen jotain 250ml) öljypullo kun viikonlopuksi ei meinaa riittää pullollinen koska tulee ketjuja hölvättyä öljyllä melko ahkeraan. Nyt kun toissa reissun joutu ajamaan ilman öljyä (kun se takaiskuventtiili hajos) niin ketjut meni finaaliin heti. Näyttää tuosta rasvasta tuntuu olevan muutakin kuin kosmeettista hyötyä/haittaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 10:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 988
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Lainaa:
Meikäläisen versio tosta öljy lingosta..
Kuva
"Säiliönä" tomii 1-2dl monitoimivoitelu purkki jolle löyty paikka penkin alta. Hinta 1.20€
Kuva
Kuva
Hana on ruohonleikkureihin tarkotettu bensahana. hinta 5.60€
Kuva
5mm läpinäkyvää letkua ja muutama musta nippuside.
Kuva
Porasin ketjunohjaimeen pari reikää ja kiinnitin letkun "surri"rautalangalla.


Laitoin vielä omasta kyhäilemästä kuvia, vaikka onkin rakenneltu takarattaalle...

Ollu kohta vuoden verran toiminnassa eikä oo rikkooontunu vaikka on kierrelty mettiä/rossi rataa yms..

Mielestäni toi letku on aika hyvässä suojassa kun sen patentoi tonne ketjunohjurin sisälmyksiin kiinni..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 03, 2010 10:15 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 10:35 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Kannus
Pyörä: Transalp XL 650V
Värkkäsin tommosen väliaikais rasvarin reissua varten... kylläki takahampille, etunenki kävi mielessä mut tuntu yksinkertaselta pistää noin ja toimii hienosti! Uskoisin että pysyykin aika hyvin tuossa. Edullinen ratkaisu ainakin (n.2,50e) 0sat. Kirkasta muovi letkua ja siihen päähän vain jarruputkesta taivutin suuttimen, nippusiteillä kiinni koko hässäkkä... ei kaunis mutta hyvä! Ajossa helppo painaista välillä napista rasvaa tarpeen mukaan. :roll:


Liitteet:
Kuva0071.jpg
Kuva0071.jpg [ 93.46 KiB | Katsottu 3159 kertaa ]
Kuva0070.jpg
Kuva0070.jpg [ 77.31 KiB | Katsottu 3270 kertaa ]
Kuva0069.jpg
Kuva0069.jpg [ 89.67 KiB | Katsottu 3263 kertaa ]

_________________
KKK
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 27, 2010 11:29 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
Viestit: 271
Paikkakunta: Ylitornio
Pyörä: BMW 1200 GSA ja XR 600 R
Paljolti samanlainen kuin JUHHisi malli.

Tein eturattaalle ja hinnaksi tuli reilu 10 euroa.
On kokeilu astella vielä.


http://ctoonari.110mb.com/XR_600_97/Ketjun_voitelija/index.htm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 28, 2010 11:31 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1986
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
ankara kirjoitti:
Tässä on eturattaalle viritettynä 690:seen. Suutin on paskarreltu T*y*tan pissapojan suuttimesta. Tuntuisi toimivan tuossakin kohdassa.



Mulla on muuten samoin, mutta tuo putkenpää menee eturattaan kylkeen. Putken päälle muoviletkun pätkä ja siihen 45 asteen viiste. Öljy kulkeutuu kyllä toisellekin puolelle. Kumivaimennuksen rattaasta joutuu leikkaamaan pois.

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 28, 2010 4:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1450
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
Tällainen on toiminut moitteetta tuhansia kilometrejä


Liitteet:
DSCN2430.JPG
DSCN2430.JPG [ 298.2 KiB | Katsottu 3508 kertaa ]

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 29, 2010 3:10 pm 

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Viestit: 335
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: DL 650 V-Strom
hatussa vika kirjoitti:
Tällainen on toiminut moitteetta tuhansia kilometrejä


-Jaa, näyttää kyllä siltä että tolla kamppeella ei ole koskaan ajettu metriäkään... :lol: :lol: :lol:

_________________
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 8:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1450
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
No perkala. Silloin,kun toi kuva on otettu niin ei muuten tosiaan paljon oltu ajettu.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com