Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 17, 2019 7:54 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2013 1:49 pm 

Liittynyt: La Huhti 09, 2011 8:40 pm
Viestit: 4
Pyörä: Beta 450 rr
Tollanen pyörä olis ehkä tarkotus hommata, mutta haluisin kuulla kokemuksia jos jollakin vain on?
Itselläni ei ole pyörästä juurikaan tietoa. Eroaako paljon 450/525 EXC koneisiin?

Ja samalla kysästä, että millanen homma on jälkeenpäin asentaa sähköstartti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2013 4:38 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Jos valottaisit vähän mihin käyttöön se on tulossa? Tielailliseksi sitä ei saa. Haetaanko kenties supermotoa/jääratapyörää isolla konella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2013 7:37 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Sähköstartti on mahdollista asentaa, mutta vaatii kaikki tarvittavat hilut. Staattorista ja vauhtipyörästä en mene takuuseen tarvitaanko exc-mallinen, jotain muistelen että 560 staattori olisi erilainen kuin sx-malleissa ja siitä saattaa saada virtaa pihallekin? Joka tapauksessa näkisin helpommaksi enduro/tiekäyttöön hankkia 450 tai 525 pyörän ja vaihtaa pytyn, kaasarin ja nokan jolloin olisi vastaava kuin 560. Itse tein näin.

Erot 450/525 vs 560

560 41mm kaasari (sama kuin sx malleissa, exc 39mm)
Nokka-akseli 8/06 (exc 5521)
Lyhyempi kiertokanki ja matalampi sylinteri (isku kuitenkin sama), lyhyttä kiertokankea ei saa mistään, joten useimmiten sylinteriä on korotettu välipalalla ja laitetty exc:n kierokanki.
Tiuhemmat välitykset, samat 1-4 kuin sx-malleissa (pitkä ykkönen), 5-6 lyhyemmät kuin exc-pyörissä.
Kannessa taitaa olla jotain titaania, toisin kuin exc-malleissa. Käsittääkseni ei kuitenkaan sama kuin sx-kansi. Joka tapauksessa vaihtokelpoisia keskenään.
Poraus tietenkin 100mm (450 89mm ja 525 95mm), isku sama.
Sylinterin reikä isompi ja lohkot aavistuksen järeämmät. Exc-lohkoihin sopii teräsputkinen 100mm pytty suurentamatta, mutta aluputkinen 560 ei sovi koska isompi.
Kampuran laakeri sytyn puolella kuulalaakeri (miksi sitä ei käsitä kun toisella puolella kuitenkin rulla joka hajoaa)
Sylinterin vesitilavuus suurempi (koska 100mm aluputki vie niin paljon tilaa)
Muuten kaikki osat vaihtokelpoisia kuitenkin.

Asfaltilla ja jääradalla kampura elää liikaa ison sylinterin alla ja laakerit hajoilevat. Toisaalta itselläni nyt kestänyt exc:n kampura kuulalaakereilla, 100mm pytyllä, 12,5:1 puristuksilla. Toisaalta pyörässä on nyt exc:n nokka-akseli jolla kierrokset pysyy kurissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2013 11:11 pm 

Liittynyt: La Huhti 09, 2011 8:40 pm
Viestit: 4
Pyörä: Beta 450 rr
Tieliikenne käyttöön olis tarkotus ottaa.

En tiedä onko normaalisti, mutta toi oli 450 EXC rungolla.
Virosta tuotu pyörä ja myyjä ainaki väitti, että sais kilpiin ja verot olis 300euron luokkaa.

Ja mitä maksaa tällänen pytyn, kaasarin ja nokan vaihto? (siis osat)

Itelläni oli 450EXC, mutta tuntu että loppuu paukut kesken.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2013 11:12 pm 

Liittynyt: La Huhti 09, 2011 8:40 pm
Viestit: 4
Pyörä: Beta 450 rr
http://www.nettimoto.com/ktm/560/1435574

Tästä pyörästä puhe

Ja nyt sain sen verran selville, että tämä on mahdollista saada kilpiin. Koska ainoastaan paperillisella rungolla on mahdollista kilvittää;. SMR:n omalla rungolla ei saa kilpiin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2013 11:25 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
450 pytyn putkitus 100mm putkella maksaa reilut kaksisataa (k-s koneistamo muutama kesä sitten). Mäntä suunnilleen saman verran (wössner, kotarin oma parempi koska paksumpi männänrengas mutta kalliimpi). Kaasarista en tiedä, 41mm on harvemmin tarjolla kuin pienempiä, alkuperäisen voi porata mutta siitä ei ole tietoa (sama kaasari se on muilta osin). Nokka riippuen halutusta esim HotCamseja saa satasella, 8/06 kotarilta jotain parisataa, mutta kannattaa ottaa 8/07 (tai vastaava) kun tuo 8/06 on aika laimea. Sytystä en osaa sanoa kannattaako sitä vaihtaa, mutta exc:n asentoanturi on kyllä kiva ja sitä ei muissa ole.

Itse unohtaisin kokonaan nuo rfs-koneet koska ne eivät kestä korkeilla puristuksilla tai isolla porauksella. Osta uudempi (530 tai 500) ja laita siihen 104mm sylinteri ja nokka jos oikeasti tehoa haluaa.

Olisi kyllä hieno peli kilvissä tuollainen, mutta katso että siinä on exc:n valot ja muut oikeasti olemassa. Sähköstarttia ei oikeastaan kaipaa, itse olen pärjännyt hyvin ilman kun muuten on pyörä säädöissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 560 SMR
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 6:20 pm 

Liittynyt: La Tammi 18, 2014 6:16 pm
Viestit: 14
Pyörä: 525exc
Tallissa on 525exc smr:n keulalla ja etujarrulla. Mitä kaikkea modausta etujarru vaatii että saa endurovanteet alle. Jarrusatula ottaa pinnoihin kiinni ja kun vie satulaa ulos päin niin palat ottaa enää 25prosenttisesti levyyn kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com