Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 15, 2019 7:51 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 9:16 am 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
En täältä tällaista vielä löytänyt joten päätin sitten aloittaa ketjun isoista smotoista. Eihän nämä mitään virallisia kurapyöriä ole, mutta soratiet ja erinäiset metsäautotiet menevät täysiä. Asfaltillehan nuo ovat pääosin suunnattu, mutta rötylläkin pärjää. Itseä kiinnostaa tällä hetkellä ottaa kaikki ilo irti omasta 990 sm:stä. Tarkoittaa lähinnä kurapyörämäisyyden lisäämistä kilkkein.

Tällä hetkellä kurapyöräilyyn lisättyä romua:
- Kuraläppä taakse, ettei ryönä lennä iskarille
- jatke etulokariin (fender extender pitäisi tilata vielä ei tarvitse ilmeisesti kuin sm)
- Kaatumaraudat + tatteja akseleissa
- Käsisuojat (vakiona smt ei sm/smr(?))
- Takalaukku rompetta varten
- GPS eli namigaattori polkujen löytämiseen
- G2 progressiivinen kaasukahva. Ainankin näin harjoitteluvaiheessa kovinkin erinomainen tuo pehmein kiekko.
- SAS & O2 poistettu. Tasoittaa rykimistä huomattavasti -> helpottaa elämää.
- bilteman riserit. Parantaa ajoasentoa kivasti

Suunnitelmia tällä hetkellä on paljon, mutta budjetti ei tällä hetkellä salli laajamittaisia toimenpiteitä. Himoitsisin 2-1-1 mallista putkea 2-1-2 tyyppisen tilalle. Pisäisi saada enemmin vääntöä ja vakioputkeen verrattuna virtauksen pitäisi parantua. Painoa pitäisi tuolla pudota paljon.
Keveämpää akkuakin himoitsin, mutta sen suhteen olen vielä hieman epäileväinen. Kahvalämppärit yms romppeet kun ei sellaisen kanssa oikein sovi yhteen. Samoin taitaa olla tuon ajoneston kanssa.
Ja tottakai säätö. Hommasin tuon TuneECU piuhan jolla poistin lambdat,SAS ja EPC härpättimet. Paikallinen liike voisi sen tuolla säätääkkin, mutta edelleen budjetti on tältä kesältä käytetty.

Pitkästä horinasta asiaan. Kiinnostaisi kovasti millaisia kumeja muut ovat käyttäneet? Välimallin kumeja ei oikein ole Scorpion synccien/trailien lisäksi juurikaan sopivia kokoja. Jenkeistä löytyy Dunlop D616 esim joka on ollut Buell Ulysseus mallissa ensiasennusrenkaana. Ei ilmeisesti mikään autuaaksi tekevä tosin. Himoitsisin itseasiassa pinnavanteita, mutta budjetti tuskin sallii muutamaan vuotaan 1500€ sijoitusta :-)

Huhujen mukaan (velimies näki) jollain on ollut oikein rupulikumit SMR alla? pitääkö paikkansa ja jos niin olisi kiva nähdä pari kuvaa ja saada muutenkin lisää tietoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2011 2:08 pm 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
Reiniday kyseli kuvia kaatumaraudoista, niin laitetaan tännekkin kuva pyörästä sitten.


Liitteet:
11062011441.jpg
11062011441.jpg [ 760.3 KiB | Katsottu 12222 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2011 3:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 388
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Itse just tämmösestä alkanu haaveilemaan, kunhan nyt ensin jonku pankkiryöstön saan tehtyä :roll:
Vastaavaa superenduroa kun ei valmisteta, adventure vierastuttaa ulkonäöllään ja oranssikuumetta edelleen pukkaa, niin vaihtoehtoja ei taida jäädä.. Sitten tarttee varmaan hankkia kaveriksi joku exc tai vastaava mettäpyöräksi.

Jotta laitahan vaan omasta projektista kuvia sun muuta tietoa, niin tietää mitä kannattaa tehdä että saa tuosta vieläkin paremman all-around-pyörän rakennettua. Bike-lehden viime- tai toissanumerossa taiskin olla vertailua, jossa BMW 1200GS kyllä nappas voiton, mutta kotaria kehuttiin ehdottomasti hauskimmaksi pyöräksi. Olikos siinä muut verrokit Tiger, VFR800X ja Super Tenere.

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2011 1:04 pm 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
Aiemmin ajelin tuolla ihan vaan pikiteitä ja vasta tämän kesän aikana olen innostunut kurassa lutraamisesta. Paikalliset pikipäällysteiset "ajoharjoitteluradat" alkoivat käymään vähän liian tutuiksi ja iso osa pikkuteistä on kuitenkin sorapäällysteisiä. Jotain uutta piti kehittää -> siispä soralle.
Muistaakseni tuossa Biken artikkelissa juurikin nuo soraominaisuudet saivat osakseen arvostelua, mikä on suoraan tehtaan paketista ihan totta. Artikkelissa mainittiin heikoksi osaksi soralla jousitus mitä en allekirjoita. Ainankaan tuon SM mallin osalta. Jos jotain ongelmaa on johtuu se siitä etten osaa siirrellä painoa oikein pyörän päällä.
Selkeästi pyörä on suunniteltu pikiteille, mutta siihen sitten riittääkin mikä tahansa roudan raiskaama pikkutie. Sellaisilla tuo peli on omimmillaan! Huisia ajella syrjäkylillä huonokuntoisempia syheröitä joissa katupyörällä irtoaisi paikat hampaista. Satunnaiseen sorapärräilyyn sopii ihan sellaisenaan, mutta jos enemmin meinaa ajaa pitää hieman modifioitsea.

Suurin ongelma kurassa lutraamiselle on tuo rengastus. 5.5 tuumaiselle takavanteelle kun tarjonta on hyvinkin rajoitettua. Käytännössä tarkoittaa pirellin scorpion sync/trail. Osaavalle kuskille tuokaan ei käsittääkseni ole mikään ongelma kun vasta kunnon rypemisessä. Itse kun en vaan osaa niin kaipaisi vähän karkeampaa kumia alle. Helpottaisi harjoittelua.

Toinen ongelma on kaasun kulmikkuus ja äkkiväärä luonne. Jälleen tekijämiehelle ei mikään ongelma, mutta soralle kaipasin hieman hillitympää käytöstä. Sitä silmällä pitäen hankin G2 progressiivisen kaasukahvan. Auttaa avaamaan hallitummin ja erilaisilla kiekoilla voi kaasun avausta tussailla omaan mieleen sopivaksi. Tuo tosin ei poista nykimistä tasakaasulla. Sitä varten poistin SAS saastehärpäkkeet ja O2 anturit. Eturattaan vaihdoin myös pykälää pienempään. Näillä muutoksilla peli on jo varsin kiva ajella. Pystyy ajelemaan hyvin umpeen kasvaneita metsäautoteitä ykköselläkin. Ennen muutoksia ykkösen käyttö oli kovinkin tuskallista.

Kovemmassa surauttelussa ja/tai rypemisessä alkukäyrät ja öljypohja ottavat helposti osumaa. Alkukäyrät tulevat alakautta toisin kun adve tai SE. Sen takia tuohon pitäisi saada jonkinlainen pohjapanssari. KTM tarjoaa jonkinlaisen, mutta se ei oikein ole toimivan oloinen. Nätti, muttei toimiva. Tekemällä itse kiinnikkeet tuohon voisi varmaan tuunata SE:n tai Adventuren pohjapanssarin. Tosin en tiedä muodostuuko alkukäyrien lämpö ongelmaksi jos pohjapanssari ei laske ilmavirtaa alkukäyrille?

Pyörää ei myöskään ole suunniteltu likaisiin olosuhteisiin :-) Kyllä tuo on hieman hassusti sanottu, mutta tarkoitan vain että se lappaa paskaa joka keleen koloseen mitä laitteesta löytyy. Vaatii siis esim suojan takaiskarin eteen muutoksia etulokariin jne.

Pohdiskelin kovasti, että tuo olisi liian painava metsäpoluille, mutta tarkemmin mietittyäni totesin että eipä välttämättä olekkaan. Rekisteriotteen 205kg ei loppupeleissä ole kovinkaan paljon jos vertaa joihinkin enskoihin/all-around pyöriin. kuivapaino on jotain 180kg hujakoilla josta saa 7-8kg pois putkilla. Jos laittaisi sen himoitsemani 2-1-1 putken olisi painon pudotus enemmin. Kevyellä akulla saisi vielä n. 3kg pois. Tosin sellaista en ainankaan toistaiseksi ole hankkimassa. Onhan se painava verrattuna pieniin pyöriin, mutta kovinkin kevyt verrattuna isoihin pyöriin. Taitaa olla kovinkin saman painoinen kuin SE? Joustoa löytyy joten miksei tuolla pääsisi sinne kuin SE:llä? Romua rikkoutuu jos ei niitä erikseen suojaa, mutta muuten ainoa este on renkaat.

No miksen siis osta adventurea? Oikeastaan samasta syystä kuin maaralakin. Se ulkonäkö ei oikein innosta. Adventure on muutenkin hieman liikaa soarateille suunnattu omaan makuuni. Toista pyörää ei ole varaa hankkia eikä ole myöskään varaa maksaa vakuutuksia enää penniäkään enempää. Tulee jo näppyjä nykyisellään. Pienempi SMC tai vastaava taas ei toimi pidemmillä reissuilla. Pystyyhnän niillä, mut ei ole pakko jos ei haluu. Siispä kaikki ilo irti tuosta nykyisestä.

Tulipahan näpyteltyä. Anteeks vuodatus :-)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: La Heinä 30, 2011 1:13 am 
Avatar

Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Viestit: 673
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Tuli vaan mieleen että käytä budjetti 17-19 tuumaseen pinnavannesettiin. Ja myy entiset. saat melkoisen allrounderin tuolla rengastuksella. Ihan ääneen ihmettelen ettei kooteeämm tarjoa smteetä tuolla rengastuksella. olis vaihtoehtoja joka lähtöön. ja hyvännäkönen mopo. No, ehkä ne ei menis kaupaksi kuin täällä.

Tossa on vähän paha keula muuntaa jarrut pinnavanteille. Varmaan paljon halvemmalla pääsisit kun vaihat vaan suosiolla adveen tai suupperiin. Ja opettelet tykkäämään adven ulkonäöstä tai SEn kovasta penkistä. Eipä silti, tuolla em rengastuksella smt olis lähes taloudellinen kysymysmerkki.

_________________
-ari


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: La Heinä 30, 2011 9:03 am 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
Tällä hetkellä suoraa pinnavanne settiä ei myy kukaan. Jenkeissä Woodyswheelworks on kehittelemässä suoraa settiä, mutta niiltä puutttu mallipyörä. Maailmalla ovat jotkut tehneet muunnoksen, mutta vähemmin löytyy interwebistä muuta tietoa kun huhuja naapurikylältä. Että kyllä noita pinnavanteita kysellään muualtakin käsin kuin täältä :-) Ilmeisesti navaksi kelpaisi SE tai adven napa holkeilla sovitettuna, mutta jarrulevyt taitavat olla se ongelma.

Se hassuin asia mielestäni on se, että jo perusluonteeltaan supermotolla pitäisi päästä minne vain. Tuollakin pääsisi kyllä jos vain rengastus olisi ollut järkevämpi. Pelkästään pienemmällä takavanteen leveydellä olisi jo tarjolla jos jonkinlaista rupulia ja dual purpose kumia. Mutta tuolle 5.5 leveälle vanteelle kun ei oikein saa mitään. Toki pikiteille tuo 180 leveä takarengas tarjoaa pitoa kivasti availla, mutta vastaavasti se eliminoi mahdollisuudet laittaa rupulikumeja.

Juu kieltämättä tuo SE näyttää oivalta peliltä. Sellaista voisi vakavasti jo harkitakkin. Kaksi ongelmaa. Ensinnäkin sen valmistus on jo lopetettu ja niitä ei oikein ole enää missään myynnissä. Myöskin hinnat niissä ovat aikalailla kovat mielestäni. Toiseksi siihen olisi tarjolla motovanteita, joten sellaisetkin pitäisi sitten hommata. Olisi toki helpompaa hankkia SE ja hommata siihen motovanteet, mutta kun tallissa seisoo SM :-)

Olen tuon päristimen suhteen pohdiskellut kaikenlaista. Vaihtoa SMC:hen ja ties vaikka mihin. Se oli jo myynnissäkin tovin aikaa, mutta en sitä tohtinut myydä. Pyörä on aivan loistava. Varsinkin tykkään tuosta SM mallista verrattuna SMR/SMT. Pyörässä on potentiaalia olla aivan verraton all-round pyörä. Se mikä kaihertaa mieltä on se, että sitä potentiaalia ei ole käytetty mielestäni. Esimerkiksi todella monella 690 omistajalla on enskat, jääkumit ja motot. Miksi ei 990 omistajilla ole moisia tarjolla? Muutamalla pienellä (mutta potentiaalisesti kovin kalliilla :-( ) muutoksella pyörän potentiaalin saisi käytettyä.


Mielen virkistämiseksi http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=696823
Tosin tuossa on iso osa advea.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 5:53 pm 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
No ei näitä taida kukaan edes lukea, mutta piinaampa innokkaita pläräilijöitä muutamalla rivillä siltikkin :-)

Tällä hetkellä ei budjetti oikein anna periksi tehdä mitään suurensuuria hankintoja, mutta ehkä talven aikana saan jotain syntymään aiheen ympäriltä.
Unelmapyörään tämänhetkisten suunnitelmien mukaan pitäisi pusailla seuraavaa kilkettä:

1. Tussata pyörään adventuren alkukäyrät ja 2-1 putki. (lisää alla)
2. poistaa originaaleista änkkäreistä katit
3. rengastus -> eteen pirelli mt60 corsa ja taakse scorpion sync
4. pohjapanssari tee se itse mallisena.
5. säätöihin adven 2-1 putkella & TuneECU:lla.
6. SE "takalokari" eli undertrayn alle tuleva kuraläppä. Pitäisi käydä suht kivuttomasti
(7. pinnavanteet 19/17 onnistuu, mutta turhan kallista)

Noilla muutoksilla pitäisi pyörästä saada todellinen allrounderi.
Vanteita en aio hankkia, koska ensinnäkin ne maksavat mansikoita ja toiseksi pyörä ei olisi silloin varsinainen allrounderi. Soralle mentäessä pitäisi aina vaihtaa renkulat. Toki jos rahaa olisi pankkiholvin laarit pullollaan niin niitäkin voisi harkita. Mut kun ei.
Tuo adven putki olli varsin mielenkiintoinen löydös. Herra fangfactor ktmtalk forumilta on moisen muunnoksen tehnyt. Muutoksella saa lisää maavaraa ja se myös mahdollistaa järkevän pohjapanssarin pusaamisen. 2-1 putkella muutenkin pitäisi painoa pudota kivasti. Kyseinen herra tykkäsi että vakioänkkärillä (ilman kattia) 2-1 putkella vääntöä löytyy kivasti lisää. Tarvikeputkella ei kuulemma ole vastapainetta riittävästi. Mene ja tiedä. Mutta kuulostaa kivan hintaluokan projektilta.
Nyt vain pitäisi jostain saada adven putket asevelihintaan (lue puoli-ilmaiseksi :-) ) niin niitä pääsisi mallailemaan.

Tässä vielä pari kuvaa hra fangfactorin pyörästä.


Liitteet:
950_putket3.jpg
950_putket3.jpg [ 154.37 KiB | Katsottu 11997 kertaa ]
950_putket2.jpg
950_putket2.jpg [ 218.28 KiB | Katsottu 11997 kertaa ]
950_putket.jpg
950_putket.jpg [ 225.38 KiB | Katsottu 11997 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 1:46 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Käyrät käy sekä SE:stä että Advesta. Jos sinulla kerran ruiskupeli on, joudut hitsaamaan lambdan paikat jos otat kaasarimallista.
Pohjapanssarin osalta suosittelen 8mm Polyeteenilevyä ja sen ja koneen väliin 6mm kumimattoa. Alakehtoputkia kun ei ole, iskut on otettava lohkoon, muovi vaimentaa ja jakaa voimaa samoin kumi. Öljysäiliöön tein panssarin kiinnikkeet hitsaamalla 8mm pultit 2.5x5cm lappuun kiinni ja lapun liimasin kemiallisella metallilla sumppuun. Kiinnikkeen reiät soikeiksi jolloin panssariin tulevat osumat eivät kohdistu pultteihin. Panssari ainoastaan roikkuu niiden varassa. Tuota panssarimallia olen testannut tuossa SM:ssä, SE:ssä ja Elefantissa. Se suojaa ja luistaa hyvin kivissä. Levyä saa Etrasta, muotoiluun kuumailmapuhallin ja kärsivällisyyttä.
Jos meinaat tehdä 2-1 putket, miksi poistat katit vanhoista kannuista?
Tehon muutoksia en mitannut, mutta vakiopilleillä en saanut SM:ää keulimaan kolmosella, tuolla kuvissa näkyvällä härdellillä keuli.
Se on pakko sanoa, ettei nelari vastapainetta tarvitse, hyvin mitoitettu 2-1 pistää sylinterit auttamaan toisiaan pakotahdin toteutuksessa.
Laitoin oheen muutamia motivointi kuvia. Sinuna, jos haluat pitää tuon runkokokoonpanon ruiskumosalla, etsisin ebaystä SE:n/Adven vanteet, keulan, jarrut, swingin ja muun tilpehöörin ja tekisin niistä vaihtosarjan. Luultavimmin malliin: pitkä swingi SE iskari, Pitkä keula, kahdet jarrut omilla letkuillaan, sopivilla adapterilla SM kolmioissa. Nyt olisi käytössä tehoa, kallistusvaraa (SM:n tapit on radalla inhoittavan alhaalla) ja pyörä josta vanteet ja jarrut vaihtamalla saa ratapyssyn tai enskan. Kaikenlaista sovitetta joutuu värkkäämään, mutta sehän ei ota kuin aikaa. Kallista? No jos viitsii etsiä, saatat saada edellämainitut pariin tonniin, SE:hen ostin joskus vanteet 500€. Kun vertaa noihin mittatilaus 19/17 kiekkoihin, lienee ominaisuuksia/€ suhde aika selkeä.
Järkevä ihminen ostaisi SE:n
Jos olisin minä, heittäisin tuohon josolisisinsinä-listaan vielä RC8-padan :)
Nappulat noille valukiekoille kyllä menee, joku TKC/Karoo 150 leveänä nousee sisurin kanssa vanteelle, eteen joku taakse tarkoitettu 120 leveä. Takasen reuna on kyllä kivikossa vähän vaaravyöhykkeessä kapealla renkaalla.


Liitteet:
04102008.jpg
04102008.jpg [ 312.67 KiB | Katsottu 11941 kertaa ]
04022008.jpg
04022008.jpg [ 238.98 KiB | Katsottu 11941 kertaa ]
03032008(004).jpg
03032008(004).jpg [ 408.65 KiB | Katsottu 11941 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 1:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
skuikka kirjoitti:
Järkevä ihminen ostaisi SE:n


Skuikka puhuu näppiksellä paljon, SEassa on myös asiaa. :lol:

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 2:00 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Kipa osaa katsoa oikeiden rivien välistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 2:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Tuo "Järkevä ihminen ostaisi SE:n" on lähes yhtä hyvä slogan kuin Rässin "Tangon yli suohon lentäessä ei oo työasiat mielessä" :mrgreen:

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 4:31 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Viestit: 386
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Minä olen sitten taas järkevä ihminen, parin "hairahduksen" jälkeen :mrgreen:

_________________
Tohtorillako=)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 9:52 pm 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
Hyvinkin harvakseltaan kutsuttu järkeväksi ihmiseksi :-) Ja silloinkin harhakuva on korjaantunut kovinkin pian. Järkevillekkään ihmisille noita SE:tä ei tosin olisi myynnissä. Nettimotoa vuoden verran kun on seuraillut niin nitä on tainnut yksi korkeintaan kaksi olla myynnissä.

Tuo pohjapanssari idea kuulostaa hyvältä. Kestääkö öljysäiliö kantaa painoa? Iskuja siihen ei viitsisi paukutella, mutta esim nosturilla jos vaikka pohjapanssarin alta nostaa?

Noissa putkissa oli vähän mielessä sellainen "tein itse ja säästin" version tuunaus. Eli oli mielessä käyttää noita originaaleja änkkäreitä, muta poistaa niistä vaan ne katit. Lambdoja ei tarvitsisi kun ne on poistettu käytöstä. Laihentavat seosta tasakaasulla ja aiheuttavat ikävää nykimistä. Jahka saa tuon pakopuolen kuntoon niin pitää käyttää säädettävänä penkissä. Nuo SE:n putket voisivat olla paremmat jopa kun adven putket. Saattaisi olla, että nuo kaatumaraudat mahtuisivat paremmin eikä putken kiinnikkeitäkään tarvitsisi välttämättä niin paljoa muokata. Advessa putket ovat käsittääkseni hieman eri kulmassa.

Kovinkin hienoja kuvia! Polte on kova päästä ropuamaan, mutta vajaa budjetti mahdollistaa jopa suunnittelun :-)
Tuo suunnitelmakin kuulostaa hyvältä. Tuossa aiemmassa linkissä oli se SMT johon oli vaihdettu adven keula ja swingi. Tosin siinäkin se budjetti antaa odottaa suunnittelua. Selvisi sellainenkin asia, että tuohon olisi sitten kumminkin saatavissa pinnavanne setti niinkin huokealla kuin 2500$ + verot :-) Eli näillä näkymin on tyytyminen noihin vanteisiin.
Kuinka tuon sisäkumin laittaminen toimii tubeless vanteelle? Venttiiliä lähinä rupesin miettimään. Voisi olla kiva hankkia syksyksi rupulikumit.

Kiitokset vinkeistä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 10:28 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Normaalilla krossipukilla sitä nostelin, kyllä se nostaa kestää. Siitä saadaankin aasinsilta noihin kaatumarautoihin, se pukki ei nimittäin pidemmän päälle kestänyt. Ison äänen pitää kotka kun hallin lattialle laskeutuu. Tulos: naarmuja. Samoin lukuisat muut pannut, polkimet sentään kannokossa antautuivat. Makuasiahan se toki on, mutta jos naarmut eivät haittaa, niin ei Kotari rautoja tarvitse.
Öljysäiliöstä poikivat ekana kiinnityspultit, jos sopivasti kiveen tällää. Testattu panssarin kanssa toki, paljaalla voi hajota muutakin.
Sisukan venttiili menee tubeless venan reiästä nätisti. Saattaisi starttipilotilla tuommoinen tubeless-Karoo tai TKC nousta vanteelle ilman sisäkumia, mutta pelkällä kompuralla ei noussut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 990 sm/smr/smt
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 10:51 pm 

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Viestit: 180
Pyörä: SE
Jos naarmut kovasti haittaavat ei kannata varmaan ostaa kottaraista :-) Nuo raudat hankin sen tankin takia. 950:ssä taitaa olla hieman kapeampi se tankki, mutta tuossa on sen verran ulkoneva, että tiehen raahaustestissä vähäsen jo naarmuttui. Suurimman osan otti se sivumuovi, mutta kyllä siihen tankkiinkin pieni jälki tuli.
Tallista löytyy hydraulinen crossipukki jota ajattelin käytellä. Vanhaan suitsaan tein siihen telineen, että sain rungon "keskireiästä" nostettua. Tuohon en ole vielä keksinyt järkevää viritystä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com