-J-
Öljynlämpömittari Dominaattoriin?
Valvoja: Moderaattorit
Öljynlämpömittari Dominaattoriin?
Mistäs ja minkälainen öljynlämpömittari olisi hyvä Dominaattorin öljyn lämmönmittaukseen? Ilmeisesti öljykorkin tilalle on ainakin joskus ollut saatavana jonkinlaista mittaria, mutta entäs öljyproppuun? Onko öljyn lämmössä mittauksen kannalta oleellista eroa propusta tai säiliöstä mitattaessa? Mittari pitäisi löytyä Suomenniemeltä, ulkomailta tilaaminen ei ole "minun juttuni"..
-J-
-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
Lämmöt
No samalla kun muita, semmösia mittari antureita on jotka pannaan jollakin letkuklemmarilla kiinni esm. siihen tolppaan missä öl.Eihän mikään viimesen päälle homma , mutta tietää ainakin senhetkisen lämmön (älä ihmettele jos 140c, sillähän on synteetti oljyt keksitty)
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör
Itse olen vähän kahden vaiheilla sen mittatikun tilalle laitettavan "kinkkumittarin" ja jonkun hifimmän digitaalimittarin välillä.
Öljytikkumittaria puoltaisi sen yksinkertaisuus ja se, ettei sitä tarvitse kytkeä mopon sähköihin. Saatavuus näihin vanhempiin Dominaattoreihin on välillä aika huono, nyt näytti taas Louiksella olevan (ilmeisesti) käypäistä mittaria. Eihän se mikään tarkkuusmittari ole, mutta kertoohan se onko se kiuas kuuma vai helvetin kuuma...
Öljytikkumittaria puoltaisi sen yksinkertaisuus ja se, ettei sitä tarvitse kytkeä mopon sähköihin. Saatavuus näihin vanhempiin Dominaattoreihin on välillä aika huono, nyt näytti taas Louiksella olevan (ilmeisesti) käypäistä mittaria. Eihän se mikään tarkkuusmittari ole, mutta kertoohan se onko se kiuas kuuma vai helvetin kuuma...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Niin ja mitä tuosta tiedosta sitten hyötyy?Pallokala kirjoitti:onko se kiuas kuuma vai helvetin kuuma...
Mutta jos halvalla haluaa selvitä niin olikohan reilu 10 euroa biltemassa semmonen 52mm autonmittari. Jos vaan paikka sille löytyy niin olisi varmaan ihan toimiva ratkaisu.
Siis tuo, 12 euroa:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1084761443
Tuosta vaan anturi kannelle menevään öljyyn tai johonkin.
Mulla on tommonen kinkku mittari. Onhan se kiva tietää öljyn lämpö? Ja siitä näkee myös sen että öljyt lämpenee reilusti, jos kikkailee ihan pikku vauhdis pitempään.. Tietää lähtee ajeleen muutaman kilometrin rauhallista maantie ajoa.. lauhduttimen kans jäähtyy ainakin aika nopeesti.. 
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???