Tosi hyvä vaihtoehto "normaaleille" ajolaseille..

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

peter

Tosi hyvä vaihtoehto "normaaleille" ajolaseille..

Viesti Kirjoittaja peter »

On esim. Peltorin suojalasit.., ne ei kaikki ole mallia päänpeittävät, ja hinnatkin kohtuulliset..

Mulla on nämä:
http://www.peltor.se/fi/Product.asp?Pag ... uct_Id=115

makso 20e, työvaatekaupassa.

Kestänevät isompienkin koppakuoriaisten kamikazet..(työsuojalasella tietyt speksit..)

Eivät ole mielestäni pahemman näkösetkään..

Mopoliikkeiden havimmatkin prillit maksanevat väh. tuplasti.

Ajokautta ootellessa.
Å
Pyörä: Liian monta

Re: Tosi hyvä vaihtoehto "normaaleille" ajolaseill

Viesti Kirjoittaja Å »

peter kirjoitti:Kestänevät isompienkin koppakuoriaisten kamikazet..(työsuojalasella tietyt speksit..)
Koppiaiset eivät liene suuri ongelma vaan ne sataa lasiin tulevat terävät kivet (tai nastat). Kaipa nuo sitten kestää, en oo verrannu speksejä. Oishan nuo kyllä vähän kevyemmät sellaiseen "kruisailukäyttöön". Kuinka pelaa tuuletus? Eli huurtuuko, kun alkaa vähän hikeä puskea? Vai kiertääkö ilma linsseille? Eihän vaan niin paljon että silmistä vesi valuu kun vauhtia tulee?

Mulla on pyöräilylaseina ton tyyliset (löytyy anti-fog) ja kyllä huurtuu, kun alkaa ukko hiota. Jos hieman "avaa" laseja, niin vesi lentää silmistä :cry:
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
peter

kyllä ne on ollu mun

Viesti Kirjoittaja peter »

einiin extremevaatimuksiin tosi toimivat.

työlasit kuitenkin, joten jotenkin testatut.
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Itse tykkään myös kesähelteillä käyttää pelkkiä aurinkolaseja, mutta ongelmaksi muodostuu pöly joka tunkee jokapuolelta suoraan silmiin...
Eli jos edelläsi menee joku muu ajoneuvo niin, silmät on täynnä pölyä ja näkyvyys nolla. Itellä lensi myös kivensiru silmään ja se ei ole n.100km/h vauhdeissa mitenkään miellyttävä tapahtuma :shock:
Mulla tää on jotain harrikka ajoista jäänyttä typeryyttä nakata vain arskat päähän oikeiden ajolasien sijaan..
Pallokala
Pyörä: Dominatör, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Juuri viime viikolla korjauttelin tilakopperon tuulilasia kiven/nastan iskemän jäljiltä ja tuli vaan mieleen, että mitähän tuhoa tapahtuisi reibaneille vastaavan täysosuman sattuessa...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Vastaa Viestiin