Nokia 6110 Navigator ja kurapyöräily
Valvoja: Moderaattorit
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör
Nokia 6110 Navigator ja kurapyöräily
Työnantaja päätti antaa uuden kännykän ja malli tulee kuulemma olemaan Nuukkian 6110 Navigator. Onko kellään kokemusta ko. kapulasta? Kannattaako ruveta virittelemään Dominaattoriin telinettä?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Joo, pitäisi alkaa miettimään, miten tuo kiinnitetään pyörän sarveen. Itsellä löytyy 6110 (tottakait, onhan se "Charlie & Evan`s Approved"). Samoin parilla kaverilla, joilta löytyy LC4:sta ja R1100GSää.
Olisiko joku PELIn pikkurasia ratkaisu tälle? Ainakin maantiekäytössä 6110 on oikein oiva. Lähinnä sellaiseksi varmistukseksi, missä mennään. Ja ennekaikkea se on aina mukana, kun on puhelin.
Ajatuksia peliin arvon herrat.
Olisiko joku PELIn pikkurasia ratkaisu tälle? Ainakin maantiekäytössä 6110 on oikein oiva. Lähinnä sellaiseksi varmistukseksi, missä mennään. Ja ennekaikkea se on aina mukana, kun on puhelin.
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Minä tein omaan pyörään 6680-mallille telineen, siten että purin vanhan peltisen neliskulmaisen taskulampun kotelon ja suurensin kanteen aukon, joka mahdollisti myös näppäinten käytön ja solumuovia sisälle pehmusteeksi sekä sikaliimalla pari L:n muotoista alumiinipalaa kiinni takapuolelle ja letkuklemmareilla kiinni tankoon ja paukkumaalilla tyylikkään mustaksi. Teline pysyy tangossa ja puhelimen saa mukaan/paikalleen kuin paristoa vaihtaisi.
Todellista pennitekniikkaa osien puolesta, mutta käytetty aika . . . kannattiko??
Kuvia voin laittaa pyynnöstä.
Todellista pennitekniikkaa osien puolesta, mutta käytetty aika . . . kannattiko??
Kuvia voin laittaa pyynnöstä.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Ite olen miettinyt melkein samaa, kapulana N82, eli gps siinäkin. Smartcomin kanssa olen leikkinyt ja todennut sen päteväksi. Siihen saa kartaksi ihan mitä tahansa kuvaa, kun vain kertoo, että missä mikin piste on... Tohon 6110:aan on turhatekillä tarjolla ihan mallikohtainen ja halpaTape kirjoitti:Joo, pitäisi alkaa miettimään, miten tuo kiinnitetään pyörän sarveen. Itsellä löytyy 6110 (tottakait, onhan se "Charlie & Evan`s Approved"). Samoin parilla kaverilla, joilta löytyy LC4:sta ja R1100GSää.
Oikeasti ainoa syy hommata tellinki kapulalle olis se, että silloin kapulan sais helpommin laturin nokkaan, akku ei kauaa gps käytössä toimi. Ajon aikana näytöstä saa tuskin mitään selvää, mutta toki seisahduksissa hyvässä tellingissä puhelin olis heti esillä. Ainakin autokäytössä näyttö on liian pieni, ja mopolla se taitaa tullu vielä kauemmas. Navigonin laukkua ite jo kokeilin ja huonoksi totesin, seuraava vaihtoehto lienee sw-motechin versio, josta on toisaalla jo kehujakin. Tai pelkästään kapula taskuun ja menoksi, sitten kun on eksytty niin voi tarkistaa, mihin on päätynyt
Liike on tärkeää, ei päämäärä...
Nokian 6110:aan on tarjolla olemassa BRP-lämpökotelo. Teline on suunniteltu kelkka- ja mönkijä käyttöön, mutta sopii tietenkin myös enska ajeluihin. Koteloa on kahden kokoista ja hinnat heittäytyy 119 ja 150 euron välille.
Kotelo lämpiää virran ulosotosta saatavalla sähköllä termostaattiohjauksen avulla ja tämähän on nimenomaan talvikäyttöä varten ajateltu juttu, eli ei gps hyydy niin nopeasti pakkasella. Soitin BRP finlandille ja kysyin kotelosta tarkemmin ja sanoivat kiinnityksen soveltuvan myös moottoripyörien tankoon. Olivat kuulemma testanneet sitä kovissa olosuhteissa kunnon mönkijäreiteillä ja kotelo pysyy tukevasti paikallaan ja kestää koviakin tärskyjä. Veden pitävyys on roiskesuojauksen tasoa, eli jotakin vesisateen ja järveen upotuksen väliltä.
Itse koteloa en ole vielä livenä nähnyt, mutta täytyy tässä lähiviikkoina käydä ihmettelemässä löytyisikö tätä jo paikallisilta jälleenmyyjiltä.
Kotelo lämpiää virran ulosotosta saatavalla sähköllä termostaattiohjauksen avulla ja tämähän on nimenomaan talvikäyttöä varten ajateltu juttu, eli ei gps hyydy niin nopeasti pakkasella. Soitin BRP finlandille ja kysyin kotelosta tarkemmin ja sanoivat kiinnityksen soveltuvan myös moottoripyörien tankoon. Olivat kuulemma testanneet sitä kovissa olosuhteissa kunnon mönkijäreiteillä ja kotelo pysyy tukevasti paikallaan ja kestää koviakin tärskyjä. Veden pitävyys on roiskesuojauksen tasoa, eli jotakin vesisateen ja järveen upotuksen väliltä.
Itse koteloa en ole vielä livenä nähnyt, mutta täytyy tässä lähiviikkoina käydä ihmettelemässä löytyisikö tätä jo paikallisilta jälleenmyyjiltä.
- api
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Viesti:
Prätkäkäytössä navigaattorilta edellytetään melkoista tärinänsietoa (mm. muistikorttien kontaktit ovat kovilla) sekä vähintään roiskevedenpitävyyttä. Tippa ei yleensä tapa. Pari tippaa saattaa kuitenkin aiheuttaa melkoisen harmin. Omakohtaisesti koin tämän, kun unohdin Nokia n770 Linux-navigaattoritabletin moottoripyörään viime lauantai-iltana. Pyörä oli ulkona ja vettä sateli muutaman pisaran. Pahaksi onneksi laitteen kosketusnäyttö imaisi nuo pari pisaraa päälikalvon ja kosketuspinnan väliin, sillä seurauksella, että kosketusnäyttö ei enää toiminut. Ehdein jo lukea vakuutuskirjani pienellä painetut teksit. Päätin kuitenkin purkaa laitteen ja pitkän pähkäilyn jälkeen sain teipinpaloja apuna käyttäen kosketusnäytön sisälle menneen kosteuden imettyä pois - jee. Garmin Zumo tai Tom Tom Rider toisivat tietenkin ratkaisun kosteusongelmiin. Hintaa niillä vaan on vielä liikaa. Joulupukkia odotellessa turvaudun keittiökelmuun 
Toimiiko tuo laite vaikka kaupunkiajossa sillai, että puhelin on povitaskussa ja nappi korvassa kuuntelee neuvoja mihin kääntyä?
Kuulostaa aika unelmavehkeeltä eikä hintakaan ole paha. Itse olen karttamiehiä, mutta gps on kiva kaivaa taskusta sitten kun ollaan eksyksissä. Sellaiseen käyttöön tuntuisi juuri oikealta laitteelta, ja puhelin on mukava bonus.
Kuulostaa aika unelmavehkeeltä eikä hintakaan ole paha. Itse olen karttamiehiä, mutta gps on kiva kaivaa taskusta sitten kun ollaan eksyksissä. Sellaiseen käyttöön tuntuisi juuri oikealta laitteelta, ja puhelin on mukava bonus.
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Itse olen kohtuu paljon ajellut ihan noin ja toimiihan se.Lassi kirjoitti:Toimiiko tuo laite vaikka kaupunkiajossa sillai, että puhelin on povitaskussa ja nappi korvassa kuuntelee neuvoja mihin kääntyä?
ruuhka-ajossa kaupunkissa tosin ilmoitukset tulee käännöistä hieman myöhään mutta tietty pyörällä kaistanvaihto onnistuu luontevammin kuin autolla.
Pidemmällä matkalla maantiellä rupee harmittamaan kun ei voi korvatulppaa käyttää ja soratiesuhautteluissa ei neuvo jos esim. risteyksestä lähtee kaksi samankokoista tietä mutta toinen onkin vain pihatie.
Yleensä olenkin ajellu itsekseni korpeen ja sitten ruvennu kuunteleen ohjeita kotiin päin ja aiempien keskustelujen mukaan muutama muukin on tehny samaa.
Ihan passeli puhelin, mutta kyllä siltä tuntuu ettei oikein pärrän tärinää kestä. Itse olen ajatellut josko vetäisi remillä kiinni käsivarteen niin olisi paremmin tärinäeristetty. Koska näyttö on pieni, olisi sitä helpompi tiirata ajaessa. Jatkuvan virransyötön kyllä tarvitsee. Akku ei kestä kuin 3 tuntia. Hankin vermeen koirapaikannukseen ja paikannuslaitteen valmistajan yhteensopivuuskehumisista huolimatta täytyy sanoa ettei palaa. Kerran päivässä saa webistä ladata softan jne. Hermo meinaa mennä. Mutta tiekäytössä navi toimii oikein mainiosti.
Kyllä olis myyjillä tekemistä, paitti siis jos ovat kehittäneet kamppeen omaksi huviksi. Ihan lyhyellä googlauksella, enkä BRP:n nettisivujen surffailulla en tuosta mielenkiintoisesta kamppeesta löytänyt enempää tietoa. Mistä noita saa, missä näkis edes kuvan tuommoisesta?Vop kirjoitti:Nokian 6110:aan on tarjolla olemassa BRP-lämpökotelo. Teline on suunniteltu kelkka- ja mönkijä käyttöön, mutta sopii tietenkin myös enska ajeluihin. Koteloa on kahden kokoista ja hinnat heittäytyy 119 ja 150 euron välille.
Juu, en itekkään ole netistä löytänyt kuvaa kyseisestä tuotteesta, mutta bongasin tän lämpökotelon sanomalehti keskisuomalaisen sivuilta. Siinä oli lyhyt juttu (muutama kappale) ja yksi kuva. Kuvassa juurikin nokian 6110 sijoitettuna lämpökoteloon. Puhelin oli kotelossa niin sanotusti luukku auki (näppäimet näkyvissä) ja mahtui silti helposti koteloon. Kiinnityksistä en osaa sanoa mitään, koska kuva oli niin läheltä, että siinä näkyi ainoastaan se kotelo.malu kirjoitti:Kyllä olis myyjillä tekemistä, paitti siis jos ovat kehittäneet kamppeen omaksi huviksi. Ihan lyhyellä googlauksella, enkä BRP:n nettisivujen surffailulla en tuosta mielenkiintoisesta kamppeesta löytänyt enempää tietoa. Mistä noita saa, missä näkis edes kuvan tuommoisesta?Vop kirjoitti:Nokian 6110:aan on tarjolla olemassa BRP-lämpökotelo. Teline on suunniteltu kelkka- ja mönkijä käyttöön, mutta sopii tietenkin myös enska ajeluihin. Koteloa on kahden kokoista ja hinnat heittäytyy 119 ja 150 euron välille.
Itse soitin joulukuussa BRB Finlandille ja kysyin sieltä suoraan tuosta kotelosta, kun ei siitä tietoa ole missään. Yhdistivät mut muistaakseni sinne huoltopuolelle suoraan ja ainakin siellä sälli vakuutti, että tämän vuoden puolella olisi kotelo tulossa myyntiin ja jälleenmyyjiltä tuota voisi tiedustella. Tiedä sitten onko näin tapahtunut.
Mulla on pieni tankkilaukku, jossa on päällimäisenä läpinäkyvä karttatasku, siellä on BT GPS kikkula ja N73 hyvin kulkeneet mukana. Puhelimessa mulla on tomtom. Ääniopasteita en ole tarvinnut riittää kun näytöstä lukee tiedon seuraavaan käännökseen. Pussissa on myös autolaturi jolla puhelimen saa pidettyä hengissä pidemmilläkin matkoilla, GPS mokkulassa kyllä akku on riittänyt hyvin tähän mennessä. Jos haluaa räplätä puhelinta niin pitää pysähtyä, mutta noita pysähdyksiä ei kovin usein tarvi tehdä. Reitit olen tehnyt Google earthilla ja Tyrellä. Kohtuu tyytyväinen oon ollut kun ei ole paremmasta tietoa.Tape kirjoitti:Joo, pitäisi alkaa miettimään, miten tuo kiinnitetään pyörän sarveen. Itsellä löytyy 6110 (tottakait, onhan se "Charlie & Evan`s Approved"). Samoin parilla kaverilla, joilta löytyy LC4:sta ja R1100GSää.
Vielä sen verran tosta BRP-lämpökotelosta, että kyllä sitä BRP:n jälleenmyyjiltä on saatavissa. Kävin kyseistä kampetta tiedustelemassa paikallisessa liikkeessä ja sieltä löytyi jopa kuvasto jossa oli kuvat molemmista koteloista (isommasta ja pienemmästä). Tosin kuvat olisi voinut olla isommatkin, mutta näytti ainakin minun silmään asialliselta varusteelta. Kuvan perusteella kotelon kansi oli pehmytmuovia, eli puhelimen käyttö on mahdollista ottamatta sitä pois kotelosta.
Taitaa mennä meikäläisellä kyllä tilaukseen, tosin vasta kuukauden päästä.
Taitaa mennä meikäläisellä kyllä tilaukseen, tosin vasta kuukauden päästä.
Nyt löyty jotain kuvia ja lisätietoa BRP-lämpökotelosta. Kotelo on ilmeisesti RAM Mounting systemsin kamppeita siellä näytti nopealla vilkaisulla olevan kaikenlaista gps telinettä ja kiinnitys systeemiä
http://www.ram-mount-uk.com/index.htm
BRP:n sivuilla on Can amin varuste esitteessä kuva lämpökotelossa, siinä samalla mainitsevat tuon olevan RAM-kotelo. Kuvat ja tietoa löytyy sivulta nro 26.
http://www.brpscandinavia.com/web/files/can_am08_fi.pdf
RAM-koteloista oli jollain tietoa Moottoripyörä.org sivuilla ja kertoi löytäneensä niistä tietoa joltain kurapyörä forumilta, tuolla muutenkin keskustelua samasta ongelmasta kuin täällä.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 34&t=78473
http://www.ram-mount-uk.com/index.htm
BRP:n sivuilla on Can amin varuste esitteessä kuva lämpökotelossa, siinä samalla mainitsevat tuon olevan RAM-kotelo. Kuvat ja tietoa löytyy sivulta nro 26.
http://www.brpscandinavia.com/web/files/can_am08_fi.pdf
RAM-koteloista oli jollain tietoa Moottoripyörä.org sivuilla ja kertoi löytäneensä niistä tietoa joltain kurapyörä forumilta, tuolla muutenkin keskustelua samasta ongelmasta kuin täällä.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 34&t=78473