Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Syys 22, 2019 8:42 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2005 5:43 pm 

Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 4:55 pm
Viestit: 22
Terve,

Renkaiden uusinta olisi ajankohtainen pyörään, mietiskelinkin tässä että voisiko vakiokoon 120 tilalle laittaa 130 - renkaan, muuttaako ajokäyttäytymistä mihinkä suuntaan vai muuttaako ollenkaan, renkaat tulisi olemaan TKC-80. Niin ja tietääkö kukaan siitä pienestä pyöreästä ilmansuodattimesta siellä ilmanputsarikotelon päällä josta lähtee letku kaasariin että mikäs huoltoväli sillä mahtais olla, ja paljonkos on tuon normaalisuodattimen vaihto/putsausväli seka-ajossa, laitatteko siihen öljyä ja millä pesette. Sen verran aikaa on viime endurosta että olo on korjaushommissa kuin mummolla vappuna espalla. Kiitos vastauksista.
(ps. mistä mahtaisi johtua kun kaksi päällä ajettaessa tulee ketjuista todella kova räpätysääni melkein kaikilla kierrosalueilla, yksin ajettaessa ei ongelmaa ole, ketjut eivät ole liian kireällä eikä löysällä mielestäni ?!
PRKL kun ei allrightin huoltopukki mahdu pyörän alle niin ketjujen rasvaus on edelleen siis taitolaji.

Viikonlopputerveisin !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2005 10:53 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Räpätys kuuluu mullakin samalla tavalla, arvelen että se on se ketjun alapuolella oleva pyörivä vekotin, liekö se ohjari nimeltään. Se nimittäin kolisee kun sormella heiluttelee.

Toisaalta, ketjun sisäpinta näyttää kulumisen merkkiä, eli voisi kuvitella että se rapaa johonkin ketjulenkin sisällä... Vissiin siihen pitkulaiseen muoviohjariin.

Rasittavaa se joka tapauksessa on...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2005 10:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 9:21 pm
Viestit: 87
Paikkakunta: Forssa
Kakspäällä räpättää varmaankin se ylempi ketjunohjainrulla.
yksin ajaessa alempi... räpätykset loppui mulla kun sorvasin nailonista rullat,jotka kuulalaakereilla varustin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 14, 2005 9:51 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
En usko että seuraisi mitään harmia jos 120sen tilalle murjasee 130sen.

Ilmanputsari kaipaa huoltoa lähinnä tarpeen mukaan eikä sen suhteen ole tarpeen miettiä varsinaista huoltoväliä. Enskassahan on tavallisesti pestävä vaahtomuovisuodatin joka pestään ilmanputsarinpesuaineella ja öljytään ilmanputsariöljyllä. Minä pruukaan katsastaa ilmanputsarin melko usein ja pestä&öljytä sen silloin tällöin = monta kertaa kesässä.

Sen lisäputsarin tarkoituksesta mulla ei ole hajuakaan, ei mulla vain sellaista ole :roll: :roll:

Piikkaa autotallinlattiaan kuoppa johon pukki laitetaan niin saat vähennettyä korkeutta :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 14, 2005 10:47 am 

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Viestit: 783
Paikkakunta: turku
Pyörä: canam
Käytän kumpaa sattuu sopivasti saavan 120 tai 130.
Pyörä pattinkien päälle ja pukki alle.
Canam


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2005 11:41 am 

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Viestit: 665
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
120:lla en ole vielä ajanut, joten en osaa sanoa eroa. Siinä pienessä huohotinletkun päässä olevassa suodattimessa on vain ohut vaahtomuovi; pesen sen samalla kun ilmanputsarinkin, eli "tarpeen mukaan". Riippuu ajosta niinkuin "kaikki" sanoo.

Liian usein ei varmaan voi pestä, mutta Reparaturanleitung DR 650 1990 bis 96 eli korjauskäsikirja ehdottaa että 3000 km välein olisi putsattava. Kuvittelisin, että kuivalla hiekalla ajettaessa 1000 km ei varmaan ole yhtään liian lyhyt väli?

Sen pikkufiltterin huljuttelin viimeksi suksirasvan poistoaineella kun sattui olemaan käsilllä. Vaahtomuovifiltterin olen pessyt samalla, millä lähtee kaikki muukin lika joka paikasta, eli vesiohenteisella mäntyöljypohjaisella Pineline-pesuaineella. On muuten Ympäristömerkkikin sillä tuotteella, by the way, eli osta tie ;).

Millä muuten öljyätte sen suodattimen? Olen käyttänyt moottoriöljyä ja aseöljyä; mitä on ollut helposti käsillä. Kevyellä kädellä laitettuna...

_________________
Taas menossa jonnekin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2005 1:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Kyllä mie käytän vaahtomuovisen ilmanputsarin öljyämiseen ihan tarkotusta silmälläpitäen valmistettua/myytyä öljyä, merkki on Motorex.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2005 2:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 2:14 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: ex-Suzuki DR650R -93
130/80-17 Michelin Siracilla viime kesän ajelin, nyt alla 140/80-17 Pirelli MT90. Vaihdoin mallia, kun iso osa ajeluista asfaltilla, ja kokoa, kun ajattelin kokeilla. Enpä ole eroja huomannut, samanlailla voi kantata, ei tunnu kumi mitenkään kulmikkaalta tai soikealta. Kulumisesta en vielä näillä kilometreillä voi sanoa mitään, mutta vielä ei ainakaan pahalta näytä. Ja rek.otteessa kooksi merkattu tuo 130.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2005 2:37 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Kyllä siinä eroa on. 130 näyttää selkeästi miehekkäämmältä! 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com