Mä ajattelin aloittaa uuden ketjun mun vaihdelaatikko-ongelmista, kun tästä tulee varmaan pitkä juttu.
Rysäytin pyörän eilen terävään montuun metsäautotiellä ja takarungon kiinnityskorva vaihdelaatikon perällä murtui. Tämä on tiedossa ollut ongelma BMW:llä ja esim Touratech myy "Hard Parts" osia ongelman välttämiseen. Kyseessä on R1100GS. R1150GS:ssä rakennetta on muutettu, joten tämmöistä riskiä ei enää ole.
Mulla semmoisia osia ei vaan ollut, kun kuvittelin että ei mun ajot ole niin agressiivisia, jotta olisi vaaraa murtumille.
No nyt vain niin kävi.

No nyt olen tutkinut hitsausvaihtoehtoja, soitin Suomen BMW:lle ja lähetin sähköpostilla kuvia ja englanninkielisen kyselyn ( sisältäen valokuvia ja piirroksia ) miten tulisi toimia. Suomen edustaja lupasi ottaa yhteyttä Saksaan, kun ei osannut itse vastata mm. hitsauskysymyksiin. Saa nähdä tuleeko mitään vastausta.
No sitten lueskelin mun omaa Haynesin manuaalia ja totesin, että ei toi laatikon kuoren vaihto nyt niin ihme homma olisi itsekään. Maksaa vaan 1000 euroa, toi osa siis. Pitää vaan purkaa koko takapää, ottaa laatikko irti, vaihtaa sisuskalut uuteen laatikkoon ja sitten homma kasaan.
Ei sitä vaihtoa kuitenkaan saa mistään Euro Motor Centeristä alle kuukauden. Niillä on nyt niin paljon töitä. Ja ajamaan tekisi mieli.
No, perjantaina jatkan selvityksiä, yksi ketju on se josko Kasko vakuutus maksaisi ko. homman ( yllättävä, ennaltaarvaamaton tilanne, joka johtaa vaurioihin ).
Ja ne Hard Partsit tilasin jo, jatkossa ei tule samaa ongelmaa, kunhan saan pyörän kasaan.
Olisiko hyviä vinkkejä mitä pitäisi tehdä?
Pekka

PS. BMW ei tota kuitenkaan takuuna enää korvaa, kysyin sitäkin, huono homma