Vanha satula irvistelee aika pahasti. Ei se kestänyt talven pakkasia vaan repeili.
Ajattelin verhoiluttaa sen kokonaan uusiksi.
Ja laittaa 3 cm lisää korkeutta.
Nyt tarvitaan neuvoja designeen. Miltä satulavalmistajalta löytyy tyylikkäimmät mallit, ja mielellään linkkejä sinne. Voisin vaikka laittaa Kalahari keltaista satulan sivuihin.
Kun saan hyvät kuvat tarvikesatuloista niin menen verhoilijan luo ja kerron, että tommoinen ja 3 cm korkeampana kuin alkuperäinen.
Sieltä nykyiseltä kotipaikkakunnaltasihan löytyy myös Irati Oy / Baehr (http://baehr.fi), jonka kautta saa alkuperäispohjaan teetettyä uuden pehmusteen + päällisen Baehrin tehtaalla Saksassa (katso tuo baehr.net-kuvalinkki). Hintataso n. puolet kokonaan uuden tarvikesatulan hinnasta ja optiona myös sähkölämmitys. Gertrudeen pitäisi huomenissa hakea uudelleenverhoillut tuhdot juurikin tuolta...
EDIT: paikkakunta meni epähuomiossa naapuriin eli Irati löytyy Espoon puolelta...
turhatekiltä löytyy tämmöinen karun asiallinen versio istuimesta monella eri korkeudella,oma on extra extra high (940) hintaan 346€.valmistajana sillä on kahedo.penkki on jämäkkä ja selvästi parempi omaan penkkiin verrattuna...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Mun pitäisi puolestani löytää matalampi penkki tuohon 1150 Gessuuni,olen kyllä harkinnut mennä verhoilijalle ja madalluttaa oman penkin.Ratkaisuna se kait olisi halvin
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Pekkavee kirjoitti:
Kun saan hyvät kuvat tarvikesatuloista niin menen verhoilijan luo ja kerron, että tommoinen ja 3 cm korkeampana kuin alkuperäinen.
:
¨
Joko sulla on verhoilija valittuna? Jos ei, niin rohkenen suositella Riihiluoman Maurin Kymenlaakson Elimäeltä. Materiaaleissa löytyy samoin ammattitaidossa.
Ande749 kirjoitti:
Joko sulla on verhoilija valittuna? Jos ei, niin rohkenen suositella Riihiluoman Maurin Kymenlaakson Elimäeltä. Materiaaleissa löytyy samoin ammattitaidossa.
Helsingin seudulla ( johon olen juuri muuttanut ) on muutama, joka kertoo tekevänsä MP ja autoverhoiluita.
Niillä on vaan niin paljon töitä, että en ole saanut hommaa vielä sovittua.
Ei ole kivaa pitää pyörää seisomassa vaikka kaksi viikkoa ilman satulaa.
gixxerman kirjoitti:tossa on paikallinen verhoilija,kivenheiton päässä,tekee hyvää jälkeä,ei tosin kyllä ihan halpa.Hänelle vien
Jos Keski-Suomen alueella pysytellään, niin voin suositella Vaajakoskella verhoomo Tarvecaa. Korottivat aikanaan Stromin penkkiä halutunmalliseksi ja hinta kohtuullinen.
Samaten suositella voi Jyväskylässä Työvalmennussäätiö Tekevää (löytyy Seppälästä Hakkutieltä), joka harsi kokoon Suupperiin alcantaratuhdon.