Onko kellään tietoa mikä on ko. värkin alemman öljynsuodattimen o-renkaan koko eli se mikä on moottorin oikealla puolella ihan siellä alhaalla
Pikkasen mehii sieltä ja huolto on vasta 4000 kilometrin päästä
Sais tilattua työpaikan kautta ja maksas varmaan parikyt senttiä mutku sais materiaalin paksuuden ja sisä halkaisijan tietoon niin rupeis lyydia kirjoittamaan
Koosta en tiedä, mutta ei kannata varmaan alkaa tilailemaan. Uskoisin että löytyy melkein liikkeestä kuin liikkeestä tuohon sopivan kokoinen O-rengas, eikä varmaan maksa paljoa.
Ei siellä ole ole o-rengasta vaan ihan paperitiiviste, koitappa kiristellä ne kolme pulttia tasakireyteen niin vois auttaa. Toinen mahdollinen vuotopaikka voi olla siinä suodattimen edessä olevat päälekkäiset banjoliittimet, niiiden välissä kuuluu olla sellaiset ohuet kupariprikat, koita myös tämän banjon kireys.
Ei minullakaan mitään kumista O-rengasta siellä ole, vain paperitiiviste. RacingBikelta saa varmaan muutamalla sentillä ihan kotarin alkuperäisen. Se tiiviste ei kylläkään mikään paras mahdollinen ole, helposti se alkaa vuotamaan. Jos suodatin alkaa olemaan kohtuullisen tukossa, tulee tiivisteelle mukava paine, kun öljypumppu on juuri ennen suodatinta. Minä olen nyt muutaman kerran laittanut tiivisteen tilalle silikoonia ja kiertänyt pultit vain n. 10 nm momenttiin. Ei ole vuotanut tippaakaan.
IceFire kirjoitti:Ei minullakaan mitään kumista O-rengasta siellä ole, vain paperitiiviste. RacingBikelta saa varmaan muutamalla sentillä ihan kotarin alkuperäisen. Se tiiviste ei kylläkään mikään paras mahdollinen ole, helposti se alkaa vuotamaan. Jos suodatin alkaa olemaan kohtuullisen tukossa, tulee tiivisteelle mukava paine, kun öljypumppu on juuri ennen suodatinta. Minä olen nyt muutaman kerran laittanut tiivisteen tilalle silikoonia ja kiertänyt pultit vain n. 10 nm momenttiin. Ei ole vuotanut tippaakaan.
Eikö suodattimessa ole venttiiliä, ettei paine nouse?
canam.
Ei mulla siellä ainakaan ole mitään paperitiivistettä. Se on ohut metalliplätkä jonka molemmilla puolilla on kumimaista ainetta joka painuu lyttyyn kun sen laittaa paikoilleen ja pulttaa kannen kiinni. Olen sen joka öljynvaihdon yhteydessä vaihtanut eikä ole koskaan vuotanut. Ei maksa montaa euroa. En ole vanhalla tiivisteellä kokeillut koska se kumimainen pinta todellakin painuu läjään ja voipi hyvinkin olla, että se ei enää pidä kun sen kannen kerran avaa.
Pakko kommentoida vielä noista tiivisteistä sen verran, että miksi ihmeessä (kustannussyistä tietenkin) eivät tee öljyproppuja o-rengas tiivisteillä jo tehtaalla. Se kupariprikka on paljon hankalampi ja huonompi ratkaisu (joskin halvempi). Omasta moposta kun meni se pienemmän pohjan öljypropun reiän kierteet niin laitoin siihen helicoilin ja kaveri sorvasi uuden propun jossa on o-rengas tiivisteenä. Toimii todella hyvin, ei vuoda, ei tarvitse juurikaan kiristää (eikä edes voi kun proppu kantaa pohjapinnasta jolloin o-rengas on muistaakseni puristunut 0,25mm), on helppo avata jne. Samanlaiset vois teettää noiden kahden muunkin alkuperäisen tilalle.
2000 mallisessa koneessa on vielä o-rengas tuossa suodattimen kannessa.
Ei ole uutena pyöreä vaan enemmänkin pisaran mallinen.
KTM:n suodatin paketissa muistaakseni tuollainen on, kuten myös paperitiiviste. Ja proppujen kupariprikat.
Taisi olla pyörän tai LC4 koneen manuaalissa maininta että tuosta o-rengas mallisesen kannen voisi koneistaa tasaiseksi ja käyttää paperitiivistettä?