Laser produroon db-killeri
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
saku
- Pyörä: Suzuki DL 1000
Laser produroon db-killeri
Eli onko tietoa saako super teneren putken päähän minkäänlaista db-killeriä
Orkkis putkeen verrattuna vääntö parani, mutta niin parani äänetkin 
Katselin tuossa juuri omaa ProDuroani ja huomasin ulostulossa hitsiknöölin. Siitä päättelin, että tuossa olisi alunperin ollut tuollainen metalliverkosta valmistettu "spark arrestor", jos vaikka edellinen omistaja on nypännyt sen pois. Onko sinun putkessasi verkko ulostuloaukossa? Se varmaankin vaimentaisi jonkin verran ääniä, ei kylläkään varmaan paljoa.
Itse olen ollut ProDuron ääniin ihan tyytyväinen eikä ole ottanut siitä päänvaivaa
Itse olen ollut ProDuron ääniin ihan tyytyväinen eikä ole ottanut siitä päänvaivaa
joihinkin malleihin myydään db-killereitä erikseenkin. Tosin sellaisen teko itse ei ole paha homma, tein just omaan pyörään yksinkertaisen 5mm reiällä olevasta reikäpellistä n. 15cm pitkän holkin jossa on "läppä" sisään menevässä päässä. Tämä läppä on samasta reikäpellistä ja peittää sen holkin suun mutta on sivuilta avoin. Tässä on alennuksen avain, jos ei ole "sysäriä" putkessa niin ääni jää aina voimakkaaksi, vaikka ulostulo reikää pienentäis. Mulle riitti kovat äänet, kun ei kehtaa ajaa kaupungissa kun pintakaasulla...
Toi holkki on kopsattu virallisista db-killereistä, mutta tuon läpän kehittelin itse, ilman sitä ei ollut suora holkki tarpeeksi hiljainen. Nyt ei juuri eroa ajossa vakio putkesta, mutta on hieman matalampi ääni.
Toi holkki on kopsattu virallisista db-killereistä, mutta tuon läpän kehittelin itse, ilman sitä ei ollut suora holkki tarpeeksi hiljainen. Nyt ei juuri eroa ajossa vakio putkesta, mutta on hieman matalampi ääni.
-
saku
maqe kirjoitti:joihinkin malleihin myydään db-killereitä erikseenkin. Tosin sellaisen teko itse ei ole paha homma, tein just omaan pyörään yksinkertaisen 5mm reiällä olevasta reikäpellistä n. 15cm pitkän holkin jossa on "läppä" sisään menevässä päässä. Tämä läppä on samasta reikäpellistä ja peittää sen holkin suun mutta on sivuilta avoin. Tässä on alennuksen avain, jos ei ole "sysäriä" putkessa niin ääni jää aina voimakkaaksi, vaikka ulostulo reikää pienentäis. Mulle riitti kovat äänet, kun ei kehtaa ajaa kaupungissa kun pintakaasulla...![]()
Eli teit tehdastekoisen näköisen killerin reikäpellistä ja "putken päähän" samasta reikäpellistä läppä
joo mallia otin netistä löytämistä kuvista, mitä tehdastekoiset ovat..
|________ pöntön huilu
----------- \
O O OO L \ db_killeri sivusta
---------
|-----------
Haa, onnistui jotenkin "piirtää" tähän jonkunlaista periaatekuvaa. Koko homma on siis pyöreä, reikäpellistä taivutettu "huilu", jonka päässä on toiseen reunaan hitsattu parilla pisteellä tuo läppä kiinni, tein siitä kuin U:n puolikkaan.
|________ pöntön huilu
----------- \
O O OO L \ db_killeri sivusta
---------
|-----------
Haa, onnistui jotenkin "piirtää" tähän jonkunlaista periaatekuvaa. Koko homma on siis pyöreä, reikäpellistä taivutettu "huilu", jonka päässä on toiseen reunaan hitsattu parilla pisteellä tuo läppä kiinni, tein siitä kuin U:n puolikkaan.
-
ankara
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Istutin Produron yberin ahteriin illansuussa. Racingversio jossa on vielä se siivilä olemassa päässä. Kone alkoi puhua japania oudosti murtaen, sanoisinko hiukan lordimaisen möreästi. Paikallaan kierrätellessä ilman kypärää kipuraja korvassa ylittyy. Siihen minä vedän rajan eli pieni dB-leikkuri pitää väsätä. Jos jollakin on kuvia valmiista toteutuksesta Produroon niin minullekin saa lähettää. Ainakin kiinnostaa jos joku on jo perehtynyt Produron sisuksiin niin paljon että tietäisi minkä kokoiselle tötsälle siellä in tilaa.
-
saku
Taittelin millisestä reikäverkosta (reikien koko 1 mm) noin 15 cm pitkän "sukan", jonka tungin putkeen, niin että putken sisälle menevä sukan pää on kasassa ja putken suulle tulevan sukan suun levitin niin että se myötäilee putken ulkoreunoja ja pienellä peltiruuvilla alta kiinni. Äänet vaimeni siedettäviksi, eikä ollut vaikea tehdä