Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 23, 2019 1:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uutta mopotinta... V-Strom?
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 1:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Vähän on tuossa käynyt mielessä että tekisi mieleni hankkia uusi mopotin alle. Tuo TA tuntuu vähän laiskalta :D Mutta tonnistakaan en halua. Eli teho/paino/hinta suhteen puolesta tuo pikku strommi puolustaisi paikkaansa. Eihän tuo "oikea" kurapyörä ole mutta ei ole tuo TA:kaan. Ja saahan sitä varusteltua :D

Pitäisi tuosta vanhasta vaan päästä eroon. Liikkeissä tarjoavat vaihdossa liian vähän (kun vertaa esim. motopalstaan) vaikkei tuo kallis olekaan kuntoon ja varusteluun nähden. Motofocus tuon ottaisi myyntilille ilman erillis korvausta mutta uusi pitäsi sitten ostaa heiltä. Ei siinäkään muuta kuin tuo huolto matka. Porvoosta-Forssaan.

JOS ja KUN tuo TA tekisi kauppaansa niin uusi menisi tilaukseen. Väri vaan on hakusessa. Ensivuodelle on sininen, musta, hopea ja punainen. Punainen ja sininen on pois suljettu.
Musta vai hopea. Hopea on siisti mattaväri mutta mitens tuon huollon kannalta. Väistämättömät naarmut ei tuosta näkyisi. Mutta pirut laittoivat rungon mustaksi ensivuodelle... Eli tuo musta olisi entistäkin mustempi. Eli aikasta tyylikäs sekin. Katsokaas vaikka http://www.suzuki.de/code/td.php?id=11

Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia/mielipiteitä/ajatuksia teiltä, arvon veljet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 2:13 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Viestit: 629
Paikkakunta: Jakarta
Pyörä: Kaik' o mänt
Pikku-Strom ollut juhannuksesta lähtien kaksipyöräkulkineena ja eipä suuremmin valittamista. Se on totta, ettei siitä ole oikeaksi kurapyöräksi; valuvanteet, pieni maavara, pakokäyrä, öljyfilsu ja öljynjäähdytin ottavalla paikalla ja turhan paljon muovia (Toisaalta katteen suojaavuus Ilmojen Herran metkuja vastaan reissun päällä todella hyvä), mutta jokatien matkapyöräksi vaikea keksiä sopivampaa.

Kone kokoisekseen todella mukava tuttavuus; SV650:n koneesta jalostetun twinin seitsemisenkymmentä hepoa jaksavat kiskoa kuskia ja kyytiläistä pakaaseineen ihan kiitettävää tahtia ja mukavuus on melkein wingitasoa. Konetta siis ei voi pieni insinööri kuin ihailla; kunhan kierroksia on yli 3k, on veto tasaista ja vankkaa, eikä käytännössä monestikaan enemmälle teholle ole tarvis. Tonnisestahan löytyisi lisää lähes kolmekymmentä lisähepoa, mutta painoakin on kolmattakymmentä kiloa enemmän, joka jo tuntuu arkiajossa. Samoin tonnisessa ollut ongelmia kytkinasetelman kanssa - liekkö jo liikaa raakaa voimaa?..

Huonoja puolia löytynyt tähän mennessä oikeastaan kaksi (Tuo maastokelvottomuus nyt ei passaa miinukseksi, kun sen tiesi jo motoa hankkiessa): turhan pieni / kaukana edessä oleva pleksi (Apu löytyi LaminaLip Touring lisä-ätylästä) ja turhan jyrkkä polvikulma (Kai sitä vanhemmiten jo nivelet jäykistyy? Tonnisen Stromin satula sopii suoraan tilalle ja siinä fyllinkiä tuuman verran enemmän. Itse tilasin ensi suveksi uuden tuhdon TopSaddleryltä, kun oli niin mojova -35% syysale.). Alkuperäisrengastuksena olevat Siltakivet ovat omiaan asfaltille (paitsi vanhemmiten alkavat sielläkin lipsua), isolla soratiellä auttavat ja savikkopohjalla onnettomat. Rengaskoko sama, kuin vaikkapa isossa GS-Bemussa eli kumeja kyllä löytyy vaikka Karoosta ja TKC80:stä aina katurenkaisiin.

Lisäinfoa
http://www.heikkil.com/strom/heikki.htm
http://www.stromtrooper.com
http://autos.groups.yahoo.com/group/VStrom2
http://11109.rapidforum.com

Niin ja musta on se nopein väri... :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 2:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
:D Vähän arvasinkin että sinä tartut tähän... Linkit on tutut ja paljon apua saatu.
Kiitos siitä. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 2:41 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Viestit: 629
Paikkakunta: Jakarta
Pyörä: Kaik' o mänt
Lake kirjoitti:
:D Vähän arvasinkin että sinä tartut tähän... Linkit on tutut ja paljon apua saatu. Kiitos siitä. :D

Eihän sitä näin surkeimpaan talvisaikaan tarvita kummoista täkyä, niin jo nappaa... :D

Ostapois-ostapois-ostapois... (siis kaupasta, oma ei myynnissä)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 2:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Ostakaa multa TA pois niin heti ostan...

Tuossa katselin että tuollaiset 96 TA:t ajettuna 50-60tkm pyynti on 5900€. Mun on 97 ja ajettu 21tkm ja kaikki mahdollinen löytyy (MRA pleksi, kahvalämppärit, sivulaukut, keskijalka, kaatumaraudat ym ym. uudet kulutusosat ja läpikäyty)
Eli kyllä tuostakin tuo sama pitäisi vähintääkin saada. Joo tiedän että noi on pyyntejä mutta niin on TA myös uuden veroinen.

Liikkeessä tarjoavat noin 5000-6000 välirahalla strommia. Kyllä se sinne lähemmäs 4000 on pakko saada.

Mutta katellaan, voipi olla että motofocus saa ottaa myyntitililleen ja sitten jos tekee kauppansa niin uusi tilaukseen muuten ajellaan ensikesä vanhalla (tai sitten myydään vaikka väkisin :D )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 3:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Viestit: 1237
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Varmaan kannattaa tutustua myöskin "uuteen" TA:han, ensivuoden mallissa muuten erittäin hienot mustat vanteet ja ehkä vähemmän hienot typistetyt pakoputkenpäät, voi olla muutakin, mutta kun en tuota italiaa ymmärrä ( http://www.motociclismo.it/edisport/moto/Notizie.nsf/AllDocID/IECBFDCA4C9082822C1256F5B00501642?OpenDocument ja selaa alaspäin").

Lisäksi kannattaa ehkä tutustua myöskin ainakin seuraaviin pyöriin: Aprilia Pegaso Starada 650 (enduro), täysin uusi malli ensikaudelle, saatavana joko katupainotteisena tai enduro versiona. BMW F650GS Dakariin. Noilla pääsee sitten hieman syvemmälle suohon kuin Strom:lla Hieman alle tonniluokassa on sitten mielenkiintoisena vaihtoehtona Triumph Tiger.

Tosin jos vain rahaa olisi, niin itse hankkisin ehdottamasti uuden GS1200:sen .

Ja jos sitten matkatavaroiden / kyytiläisen osalta ei ole niin väliä, niin vaihtoehdot laajenevat huomattavasti.

Terveisin

_________________
Mika TA-91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 3:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Joo toi rahapolitiikka on se mikä määrää. Isoa GS bemua haaveilisin kanssa itse mutta mutta...

Uusi TA on kalliimpi ja tehottomampi. Käyttötarkoitus on kuitenkin sama.

Ainakin vanha pegaso maksaa vähemmän ja uudesta en tiedä. On kuitenkin yksipyttyinen. En tiedä, vissiin vikaa päässä mutta tykkään kaksi mukisista.

Eli kun ottaa huomioon ehdot eli halpa, kaksimukinen, tehokkaampi sekä tietenkin enska :) niin vaihtoehdot on aika vähissä.
Olisivat tehneet tuon 750cc TA:n ajoissa ja kohtuuhinnalla. Nyt vain tuntuu että kumpikaan ei toteudu.

Kattoo nyt, onhan tässä kevääseen aikaa vielä muuttaa mieltään tai sitten ajelee vaan vanhalla, onhan tuo velaton ja järjen mukaan paras vaihtoehto. Järjellä vaan ei tunnu aina olevan näiden hommien kanssa mitään tekemistä, valitettavasti. :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 09, 2004 3:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Pikainen käännös tuosta uudesta TA:sta italian kielestä

Sold street L'enduro more, Transalp 650, receives one refreshed to aesthetic and ergonomic level. The saddleback is of new design and more lowland than 30 milimeter. From the photo graphical new for the auto body are noticed, glasses white men for the direction pointers, finish them of drainage redesigned but always faithful to the look with double escape. The circles black wheel are hour and the instrumentation has been review in the diagrams. Invariate the technical characteristics, therefore twin-cylinder engine from 647 cc and 55 CV with feeding to carburetors.

Ei ihan selkeää mutta ehkä idean saa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 10, 2004 11:11 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:09 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Entä onko kellään kokemusta noista matta väreistä? Ihan äkkiseltää tuntuu että olisivat paljon vähemmän naarmuuntumis herkkiä kuin kiiltävät värit. Entä muun hoidon kannalta? Likaantuminen vahaus jne.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com