Niitit joilla satulan verhoilumateriaalit yleensä kiinnitetään tuskin pysyvät lasikuidussa.. Vai onko joku saanut pysymään?
Onko tässä ruvettava upottamaan esim vaneria lasikuidun sisään johon saisi niitit pysymään?
Valvoja: Moderaattorit
Tenen penkin nahka on väkivalloin/väsyttämällä ja lämmöllä venytetty yhdestä palasta, lopputulos on muuten hyvä mutta väkivalloin venytetty vinyyli alkaa vetämään penkin muovista runkoa uuteen muotoon ja penkki ei enään istu kunnolla paikalleen. Pojan mopoon tein uuden verhoilun samalla tavalla ja suorassa penkissä homma toimi paljon paremmin.ScorpioDr kirjoitti:Ainakin kaveri sai kyykkypyöränsä penkin hirrrrveellä väkivallalla ja huolellisella tekemisellä rypyttömäksi yhestä palastaJa on siinä isompaa monttua ja monimuotoisuutta kun mun penkissä.
Itse meinasin kokeilla keinonahan lämmittämistä samalla kun sitä asettelee paikalleen.
Oikeasta nahkasta saa hyvän näköisen penkin, mutta kurapyöräkäytössä keinonahka on kuitenkin parempi sen kosteudenpitävyyden ja puhdistettavuuden vuoksi.ScorpioDr kirjoitti:Kenelläkään kokemusta minkään muun kun keinonahan kättämisestä satulassa? Aito nahka,kumiseokset tai mistä vaan?
Kelkkaan tein päällisen keinonahkasta jonka kiinnitin lasikuituiseen penkin pohjaan upotettuihin vaneri suikaleisiin nitojalla. Vanerisuikaleet on yhden lasikuitukaakaan verran pinnan sisällä ja ainakin tuon läpi niitit nasahteli kohtuu hyvin. Muutaman jouduin vasaralla viimeistelemään lopuksi.ScorpioDr kirjoitti:.... olen tässä ruvennut miettimään että mitenköhän meinasin kiinnittää keinonahan lasikuituun kun satula on valmis?...
Niitit joilla satulan verhoilumateriaalit yleensä kiinnitetään tuskin pysyvät lasikuidussa.. Vai onko joku saanut pysymään?
Onko tässä ruvettava upottamaan esim vaneria lasikuidun sisään johon saisi niitit pysymään?