Sigman monitoimimittarit
Valvoja: Moderaattorit
Sigman monitoimimittarit
Moro.Onko kukaan virittänyt langattoman Sigma mittarin pyöräänsä? On kuulema aika tarkka että näköyhteys lähettimen ja mittariston välissä on esteetön vai miten on? Entä magneetin kiinnittäminen vanteeseen... liimaa, nippusiteitä, rautalankaa, sinitarraa... Jenkki-purukumia... onx kokemuksia.....
45€:ssa on puolet liikaa. Kesällä maksoi parinkympin molemmin puolin vähän versiosta riippuen. Ota sellanen missä on keskinopeuskin. esim.Laska kirjoitti:Ok, kiitos vinkistä. Pitää siis unohtaa langattomat ja käydä ostamassa langallisen. Onko 45 egee kohtuuhinta langallisesta Sigmasta... miten Bilteman mittarit onko niistä kokemusta vai onko se niin että köyhän ei kannata ostaa halpaa.... joutuu aina uusimaan...
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=5112
Antti
Jep
Ja se malli josta näkee myös huiput!
Ei vaan, tärkeintä itselleni oli se että siinä on tarpeeksi trippimittareita.
Riku
Ja se malli josta näkee myös huiput!
Ei vaan, tärkeintä itselleni oli se että siinä on tarpeeksi trippimittareita.
Riku
Viimeksi muokannut RTJ, Pe Joulu 02, 2005 8:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Itse olen testannut Sigma BC600:sta tositoimissa, tosin magneettina oli jarrulevyn reikään sopiva nappi, ei alkuperäinen. Toimi kyllä hienosti, ja nopeusnäytönkin pitäisi riittää kurapyörään (300km/h). Sittemmin on pyörä vaihtunut ja ostin GPS:n, niin en ole enää kokenut Sigmaa tarvitsemani, vaikka hyvä värkki onkin.
No asentelen tässä juuri Sigma 906 mittaria mun pyörään.
Magneetin kiinnittäminen on pieni ongelma, mutta se taitaa hoitua retkilusikan varresta otetulla palalla, jonka pulttaan jarrulevyn pultilla kiinni.
Magneetin otin jääkaapin ovimagneetista.
Mittailin tossa pyörän kehää. Summittainen halkaisijamittaus antoi 67 senttiä 110/80 R19, eli ympärys 2105 mm. Kun sitten pyörittelin rengasta kolme kierrosta niin tulos oli 2020 milliä eturenkaan ympärysmitaksi.
Kolme kierrosta sen takia, että saisi tarkemman lukeman.
Eroa tosta tulee 4 %. Toi 2020 tarkoittais, että halkaisija on 64.5 cm.
Ilmeisesti se vaikuttaa jotain, kun istuu päällä ja työntää pyörää, eli rengas on vähän lytyssä.
No laitan nyt siihen mittariiin renkaan ympärysmitaksi ton 2020.
Täytyypä vielä käydä jossain tuolla teiden mittaradalla (1000 m) kalibroimassa näyttö, kun mulla ei ole tommosta GPS:ssää, jolla homman voisi kanssa kalibroida.
Sitten selviää paljonko toi oma mittari liioittelee, todennäköisesti noin 10 km/h.
Se on vähän tylsää, kun noi maanteiden nopeusnäytöt ei näe moottoripyöriä. Joskus joku mulle näytti jotain, mutta en tiedä miten niihin pitäisi ajaa, jotta saisi homman näkymään.
Pekka

PS. Se Sigman anturijohto oli muuten liian lyhyt, mutta juotin siihen vaan lisäpätkän väliin ja hyvin toimii.
PS2. Piti asentaa toi Sigma tänään, kun huomenna olen menossa Kemoraan. Jää sitten maksiminopeudet muistiin.

Magneetin kiinnittäminen on pieni ongelma, mutta se taitaa hoitua retkilusikan varresta otetulla palalla, jonka pulttaan jarrulevyn pultilla kiinni.
Magneetin otin jääkaapin ovimagneetista.
Mittailin tossa pyörän kehää. Summittainen halkaisijamittaus antoi 67 senttiä 110/80 R19, eli ympärys 2105 mm. Kun sitten pyörittelin rengasta kolme kierrosta niin tulos oli 2020 milliä eturenkaan ympärysmitaksi.
Kolme kierrosta sen takia, että saisi tarkemman lukeman.
Eroa tosta tulee 4 %. Toi 2020 tarkoittais, että halkaisija on 64.5 cm.
Ilmeisesti se vaikuttaa jotain, kun istuu päällä ja työntää pyörää, eli rengas on vähän lytyssä.
No laitan nyt siihen mittariiin renkaan ympärysmitaksi ton 2020.
Täytyypä vielä käydä jossain tuolla teiden mittaradalla (1000 m) kalibroimassa näyttö, kun mulla ei ole tommosta GPS:ssää, jolla homman voisi kanssa kalibroida.
Sitten selviää paljonko toi oma mittari liioittelee, todennäköisesti noin 10 km/h.
Se on vähän tylsää, kun noi maanteiden nopeusnäytöt ei näe moottoripyöriä. Joskus joku mulle näytti jotain, mutta en tiedä miten niihin pitäisi ajaa, jotta saisi homman näkymään.
Pekka
PS. Se Sigman anturijohto oli muuten liian lyhyt, mutta juotin siihen vaan lisäpätkän väliin ja hyvin toimii.
PS2. Piti asentaa toi Sigma tänään, kun huomenna olen menossa Kemoraan. Jää sitten maksiminopeudet muistiin.
Tossa on kuva siitä anturivirityksestä.
Ja hyvin toimii.
Pekka

Ja hyvin toimii.
Pekka
- Liitteet
-
- Anturi.jpg
- (217.52 KiB) Tiedosto ladattu 2120 kertaa