XR650R rekisteröity Suomessa (?)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
XR650R rekisteröity Suomessa (?)
Foorumilla on ollut vihjeitä, että Suomessa olisi ko. pyöriä katulailliseksi rekisteröitynä. AKE:n tyyppitiedostosta niitä ei kuitenkaan löydy.
Onko kellään varmaa tietoa siitä, että XR650R malli on saatu rekisteriin Suomessa ?
Onko kellään varmaa tietoa siitä, että XR650R malli on saatu rekisteriin Suomessa ?
Re: XR650R rekisteröity Suomessa (?)
Miten etsit niitä sieltä? Ainakin toinen kuulemma laitettiin jonkun yleisen "joku Honda vaan"-tyypin alle, koska järjestelmässä ei sen tarkempaa vaihtoehtoa tuolle löytynyt.mirosen kirjoitti:Foorumilla on ollut vihjeitä, että Suomessa olisi ko. pyöriä katulailliseksi rekisteröitynä. AKE:n tyyppitiedostosta niitä ei kuitenkaan löydy.
On niitä ainakin kaksi kappaletta, olen jutellut kummankin (ensi)omistajan kanssa ja nähnyt pyörät ihan "livenä". En minä tietenkään mitään takuuta tästä tiedosta voi antaa, mistäs minä tiedän jos omistajat valehtelivat minulle ja paperit olivat väärennettyjä ja kilvet jostain toisesta pyörästä tai ehkä ufo kaappasi minut ja tilanne oli mieleeni syötetty lavastus...Onko kellään varmaa tietoa siitä, että XR650R malli on saatu rekisteriin Suomessa ?
Hannu
-
finnsxc
- Pyörä: KTM 950 superenduro R
Koitin tuottaa itselleni uutta -04/05 mallia viimevuoden puolella ja yritykseksi jäi. Ansiokkaat yrittäjät olivat vmAro porista ja EE-speed ,kumpikin lupasi että saadaan kilpiin mutta peruivat lupauksensa ,
ee-speed kaksi tuntia pyörän kaupan sopimisesta ja vmaro kaksi päivää,koitin pyörää ensin vmaron kautta ja sitten ee-speedistä.
Hondan mukana ei tule rekisteröintiin oikeuttavia papereita tehtaalta vaan saksan jälleenmyyjät saavat sen rekisteröityä vilkut ,jarruvalokatkaisijan ja peilit asennettuaan. Saatta olla että saksassa jo rekisteröity pyörä saadaan kilpiin ,olen nähnyt myös sen motoXR:n myynti-ilmoituksen.
vaatii jotain temppuja jota minä en ainakaan saanut selvitettyä.
KTM 625 SXC oli tyytyminen ,ehkä hyvä, Hondassa nimittäin myös 1000 km huoltovälit ja vaatii kaasarin vaihdon alipaine mikunista ,Keihin FCR 41 että potkii kunnolla.
http://xr650r.us/ korjaamokäsikirjan saa ladattua täältä.
http://www.blank-motorrad.de/ honda spesialisti Saksassa,palikoita XR:n, uusia rek,saksassa.
Blankin hondat:/
http://home.mobile.de/SIDMQQU-fLX6voWoX ... ereich=all&
ee-speed kaksi tuntia pyörän kaupan sopimisesta ja vmaro kaksi päivää,koitin pyörää ensin vmaron kautta ja sitten ee-speedistä.
Hondan mukana ei tule rekisteröintiin oikeuttavia papereita tehtaalta vaan saksan jälleenmyyjät saavat sen rekisteröityä vilkut ,jarruvalokatkaisijan ja peilit asennettuaan. Saatta olla että saksassa jo rekisteröity pyörä saadaan kilpiin ,olen nähnyt myös sen motoXR:n myynti-ilmoituksen.
vaatii jotain temppuja jota minä en ainakaan saanut selvitettyä.
KTM 625 SXC oli tyytyminen ,ehkä hyvä, Hondassa nimittäin myös 1000 km huoltovälit ja vaatii kaasarin vaihdon alipaine mikunista ,Keihin FCR 41 että potkii kunnolla.
http://xr650r.us/ korjaamokäsikirjan saa ladattua täältä.
http://www.blank-motorrad.de/ honda spesialisti Saksassa,palikoita XR:n, uusia rek,saksassa.
Blankin hondat:/
http://home.mobile.de/SIDMQQU-fLX6voWoX ... ereich=all&
" Hannu : Miten etsit niitä sieltä? "
Soitin AKE:n tietopalveluun ja kysyin: löytyykö yhtään rekisterissä olevaa Honda XR650R:ää ? Vastasivat, ettei löydy tällä malli-nimikkeellä.
Joko virkailija ei osanut hakea tai sitten nämä on rekisteröity eri mallisena.
Itse rekisteröin joku vuosi sitten Yamaha SZR660:n, jolloin katsastuksessa minulta kysyttiin mitä haluan, että kohtaan "malli" kirjoitetaan. No halusin SZR660, mutta kai olisin voinut siihen muutakin laittaa.
Hyvä kuulla, että näitä on saatu Suomessa kilpiin.
Aion seuraavaksi pyytää kopion käytetyn XR:n saksalaiseta Fahrzeugbriefistä ja mennä sen kanssa katsastukonttorille. Haluan varmuuden ko. laitteen rekisteröinnistä ennekuin hankin.
Soitin AKE:n tietopalveluun ja kysyin: löytyykö yhtään rekisterissä olevaa Honda XR650R:ää ? Vastasivat, ettei löydy tällä malli-nimikkeellä.
Joko virkailija ei osanut hakea tai sitten nämä on rekisteröity eri mallisena.
Itse rekisteröin joku vuosi sitten Yamaha SZR660:n, jolloin katsastuksessa minulta kysyttiin mitä haluan, että kohtaan "malli" kirjoitetaan. No halusin SZR660, mutta kai olisin voinut siihen muutakin laittaa.
Hyvä kuulla, että näitä on saatu Suomessa kilpiin.
Aion seuraavaksi pyytää kopion käytetyn XR:n saksalaiseta Fahrzeugbriefistä ja mennä sen kanssa katsastukonttorille. Haluan varmuuden ko. laitteen rekisteröinnistä ennekuin hankin.
Saat tietysti yrittää vaikka kuuta taivaalta, mutta olisi aika ihme jos saisit varmuuden siitä kun kerran AKE:n teknisestä palvelusta (katsastuskonttoreilla nyt sanotaan mitä sattuu tai ei uskalleta sanoa mitään pitävää vaan ohjataan juurikin AKEen) on sanottu, ettei tuota pyörää saisi saada kilpiin. Ja saman kannan on ottanut maahantuoja. Eli lähinnä voit saada päinvastaisen varmuuden jos haluat asiaa sieltä toistamiseen kysyä. Tosin kuten tiedämme, se päinvastainen "varmuuskaan" ei todellisuudessa kuitenkaan tarkoita, etteikö pyörää välttämättä saisi kilpiin... Tällaista tämä on, unohda ko. pyörämalli jos edellytät tuollaista.mirosen kirjoitti:Aion seuraavaksi pyytää kopion käytetyn XR:n saksalaiseta Fahrzeugbriefistä ja mennä sen kanssa katsastukonttorille. Haluan varmuuden ko. laitteen rekisteröinnistä ennekuin hankin.
Ja vaikkei tällä olekaan merkitystä, niin minä kyllä kiikuttaisin AKEen COC:n enkä Fahrzeugbriefiä. En näe mitä apua jälkimmäisestä olisi.
Hannu
Saksassa rekisterissä ollut pyörä pitää saada suomessa rekisteriin, jos pyörän tyyppivastaavuustodistus vastaa suomen asetuksia. Eli kannattaa tilata myös tyyppivastaavuustodistus, siitä se voi jäädä kiinni.mirosen kirjoitti:" Aion seuraavaksi pyytää kopion käytetyn XR:n saksalaiseta Fahrzeugbriefistä ja mennä sen kanssa katsastukonttorille. Haluan varmuuden ko. laitteen rekisteröinnistä ennekuin hankin.
Hanski ja enska
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
-
finnsxc
- Pyörä: KTM 950 superenduro R
Tuli viestiä kaukaisuudesta ,jos jotakuta kiinnostaa kantsii pitää kiirettä ,ei vissiin Saksassakaan monta.
Onkohan valmistus lopetettu.
Teresmus.
Ilo pitkästä itkusta. Honda XR 650 R ja SM sitten tästedes kelvollisena kadulle.
T:
Esko Raisvuo www.ee-speed.com +358-(0)400-742472
Onkohan valmistus lopetettu.
Teresmus.
Ilo pitkästä itkusta. Honda XR 650 R ja SM sitten tästedes kelvollisena kadulle.
T:
Esko Raisvuo www.ee-speed.com +358-(0)400-742472
ei ole tuotanto lopetettu, taitaa olla syynä se ettei enää saa saksassa kilpiin uusia. Näin kuulin yhdeltä pyörän tuojalta ( tiukentuneet päästöarvot ? www.pekkap.fi/ täällä liikeessä oli yksi myytävänä.
-
niffestone
...ja sitten, kun pyörä pikakatsastetaan tuolla tien päällä ammattitaitoisen poliisin toimesta, niin miten sitten käy? No jos on onnea pelissä lähtee vain kilvet ja tulee pari tonnia sakkoa, kun pyörän tiedot eivät vastaakaan rekisteriotteen tietoja. Jos on huono tuuri - niin pääseekö peräti tyyppihyväksymään (varmaan 50 000 euroa?) samalla logiikalla, kuin mopokuskit maksavat kevariveroja...? Mikä ihme siinä XR 650:ssä on NIIN vastustamatonta, jota ei olisi jokaisessa samanlaisessa tämän päivän pyörässä
?
Mikä siinä Hondassa sinua rassaa kun alennut levittämään tällaista FUD:ia? Miksi ihmeessä pyörän tiedot eivät vastaisi rekisteriotteen tietoja? Rekisteröintikatsastuksessahan ne laitetaan vastaamaan. Pari tonnia sakkoa jos rekisteriotteen tiedot eivät vastaa pyörää? No, myönnettäköön etten ole kokeillut, mutta että tyyppihyväksyntäkin liittyisi jotenkin tuohon tilanteeseen? Jos katsot lakia niin luultavasti huomaat että tyyppihyväksynnän voi tehdä vain valmistaja tai valmistajan edustaja.niffestone kirjoitti:...ja sitten, kun pyörä pikakatsastetaan tuolla tien päällä ammattitaitoisen poliisin toimesta, niin miten sitten käy? No jos on onnea pelissä lähtee vain kilvet ja tulee pari tonnia sakkoa, kun pyörän tiedot eivät vastaakaan rekisteriotteen tietoja.
Jos haluat tietää mitä käytännössä voisi tapahtua tilanteessa, jossa rekiteröintikatsastuksessa pääsestään kilpiin laite jota ei olisi pitänyt päästää ja tämä huomataan jälkeenpäin, soita AKE:n tekniseen neuvontaan. Eräät meistä ovat jo niin tehneet sen sijaan että pelottelevat ihmisiä perättömillä kymmenien tuhansien eurojen kuluilla.
Sitäpaitsi jos EE-Speed on selvittänyt että miten saa uusiakin yksilöitä kilpiin niin tuskinpa tässä sitten on mitään todellista ongelmaa.
Hondan moottori? Tällä hetkellä tosin huomattavasti vastustamattomampi syy tuollaisen hankkimiseen olisi se että se ilmeisestikin ottaisi sinua päähän.Mikä ihme siinä XR 650:ssä on NIIN vastustamatonta, jota ei olisi jokaisessa samanlaisessa tämän päivän pyörässä?
Hannu
Hondalla ja kotarilla on tullut kokeiltua, niin moottori oli plussaa hondassa.mutta nämä on makuasioita. http://www.motorcycle-usa.com/videos.aspx täältä löytyy videon pätkää (offroad bike test ) on xr ja 525 ym.....
-
niffestone
No tehkää ihan mitä huvittaa, mutta onnistuin itse aikoinaan joutumaan yhden pakettiauton kanssa tilanteeseen, jossa aiempi muutoskatsastus ei ollutkaan enää pätevä, vaikka siinä välissäkin auto oli mennyt muutaman katsastuksen läpi. Ei auttanut itku markkinoilla, että on jo katsastettu jne..., vaan sitten tehtiin aivan helvetisti muutoksia ja muutoskatsastettiin uudelleen. Muuten laite olisi poistettu rekisteristä. Ajattelin vaan tapausta, jossa joku neropatti onnistuu katsastamaan laitteen väärillä esim. rinnakkaismallin tiedoilla, niin vastuuta ei sitten ainakaan muutama vuosi sitten ottanut AKE saati katsastuslaitos, vaan vastuun otti laitteen omistaja. Kun laite narahtaa katsastuksessa, niin sitten ne vaan klikkaa bitin päälle rekisteritietokantaan, että katsastettava ensin. Jos laitteelle ei löydy tyypitystä, niin jonkun pitää se ensin tyypittää ennen kuin sitä on edes teoreettisesti mahdollista katsastaa täkäläisiin rekkareihin.
Sitä paitsi miksi väität, että minulla olisi jotain erityisiä antipatioita Hondaa kohtaan. Päinvastoin - perheen hupikäytössä oleva Hondan XR 300-moottorilla varustettu mönkkäri on mitä hauskin talviurheiluväline. Mosu on luokkaa "erittäin luotettava ellei ikuinen" ja vieläpä niin hiljainen, että sillä voi pyöriä ympyrää naapuruston rannoissa kenenkään suuttumatta. Lisäksi olen aikoinaan ollut 650 XR:stä kiinnostunut itsekin. Niitä kuin ei vaan saanut rekkareihin täällä juuri tuon tyypityksen puutteen vuoksi.
Se mikä näissä Honda 650-threadeissa ihmetyttää, on se sitkeys, jolla eurooppaan tyyppihyväksymätöntä pyörää yritetään saada Suomessa rekisteriin. Varsinkin, kun tiedossa on, että yhteen EU-maahan tehty tyypitys olisi voimassa muissakin EU-maissa
. Ei muuta kuin onnea valitsemallenne tielle, joka ei välttämättä ole se pienimmän riesan tie.
Sitä paitsi miksi väität, että minulla olisi jotain erityisiä antipatioita Hondaa kohtaan. Päinvastoin - perheen hupikäytössä oleva Hondan XR 300-moottorilla varustettu mönkkäri on mitä hauskin talviurheiluväline. Mosu on luokkaa "erittäin luotettava ellei ikuinen" ja vieläpä niin hiljainen, että sillä voi pyöriä ympyrää naapuruston rannoissa kenenkään suuttumatta. Lisäksi olen aikoinaan ollut 650 XR:stä kiinnostunut itsekin. Niitä kuin ei vaan saanut rekkareihin täällä juuri tuon tyypityksen puutteen vuoksi.
Se mikä näissä Honda 650-threadeissa ihmetyttää, on se sitkeys, jolla eurooppaan tyyppihyväksymätöntä pyörää yritetään saada Suomessa rekisteriin. Varsinkin, kun tiedossa on, että yhteen EU-maahan tehty tyypitys olisi voimassa muissakin EU-maissa