Yamaha YZF-250 varastettu Oulussa

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

it

Yamaha YZF-250 varastettu Oulussa

Viesti Kirjoittaja it »

Pieni varoittava esimerkki tämän päivän kokemuksista..

Yo. mopedi oli myynnissä nettimotossa parin viikon ajan. Keskiviikkona minuun otti yhteyttä mieshenkilö, joka ilmoitti olevansa kiinnostunut ostamaan pelin.

Parin päivän ajan yritettiin sopia koeajoa/kaupantekoa, ostajalla vaan tuntui olevan kaikenlaisia esteitä. Tänään sitten sopiva hetki koitti. Kaveri saapui paikalle (meille pihaan), kuulemma jonkun kyydissä (omasta autosta oli hänen kertomuksen mukaan rengas rikki).

Sanottiin käsipäivää, kaveri kertoi nimekseen Mikko Kurkela, juteltiin vartti niitä näitä, pyörästä, varaosista, historiasta etc..

Koe-ajon aika koitti, Mikko kertoi ottavansa pyörän - ja tekikin niin.

Sovittiin pieni koe-ajolenkki, pätkä tontillamme olevaa polkua edestakaisin. Annoin Mikolle vielä kypäränikin lainaan, kun ei kuulemma ollut omaa matkassa. Mikko lähti, polulle, siitä asfaltille ja mutkaista tietä näkymättömiin. Saman tien mieleen pälkähti; Ei v***u!

Odottelin vartin, kun mitään ei kuulunut, soitin Mikon 046 alkuiseen numeroon. Ei vastausta. Laitoin perään tekstiviestin. "oletko tulossa takaisin vai laitanko kuvasi suoraan poliisille?" (olin jostakin oudosta syystä ottanut puhelimen kameralla Mikosta kuvan kun hän asetteli kypärää päähän). Soitin Poliisille tiedot tapauksesta. Kun lopetin puhelin soi; se oli Mikko. "Mikko Kurkela tässä terve, oliko sulla se KTM vielä myynnissä?" Pienen hiljaisuuden jälkeen sain suuni auki ja kysyin _ei niin ystävälliseen sävyyn_ Josko Mikko palauttaisi ensin minun jammun. -vastaus oli mitä hel.. ja luuri kiinni.

Matkalla poliisilaitokselle, tapauksen tutkija soitti ja kysyi tarkemmat tuntomerkit. Ne kerrottuani, tutkija totesi tietävänsä aika tarkkaan kenestä on kyse. Prätkäpoliisi oli jo matkalla Mikon pyöräpiilon luo.

No nyt on tutkintailmoitus tehty, kaverin nimi, sotu jne. tiedossa. Poliisi oli vaan sitä mieltä, että pyörä ei ole enää Oulussa. Mikko on hoidellut useita samanlaisia ja muutaman muunkin tempauksen, kuulemma Kotari on hänen "ykkösmerkki".

Mainittakoon vielä, että minulla on vakuutus, mukaanlukien hirvi, palo ja varkausvakuutus. Toivotaan vaan, että tämä menee varkausvakuutuksen piikkiin.

Tarinan opetus: Katsokaa aina ajokortti ja ottakaa joku pantti koe-ajon ajaksi. Niin hölmöltä kuin se tuntuukin. Mulle jäi vaan Mikon pipo.

ps. Mikko ei tietenkään ollut se oikea nimi.
pps. Olisin tietty kiinnostunut jos pyörästä tai osista on havaintoja. p. 0405430605
http://koti.mbnet.fi/bitt/jammu/IMG_1949_small.jpg
Runkonumero oli JYACG21C000007197.
Viimeksi muokannut it, Su Syys 28, 2008 3:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

No voi jumaleissönship! Jopa on häikäälemätöntä toimintaa! :shock:
Toivottavasti kaikki menöö ok! :?
Ruoste

Re: Yamaha YZF-250 varastettu Oulussa

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

it kirjoitti:
Mulle jäi vaan Mikon pipo.
Näin törkeän tapauksen ei pitäisi naurattaa, mutta.. :? :roll: :lol:
Piedro
Pyörä: Ei ole

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Luin kesällä jostain jutun että Hesassa oli käynyt aivan samalla tavalla paitsi että:
Ostajalla ei ollut mahdollisuutta kuljettaa krossipyörää vielä koska oli vasta etsimässä itselleen kuljetukseen sopivaa paketti autoa joten myyjä vei pyörän ostajan antamaan osoitteeseen kerrostalon pihaan ja sieltähän ostaja jo lompsikin vastaan heti kun myyjä oli pihasta soittanut että missä asunnossa ostaja asuu. Ostaja sanoi ostavansa pyörän kunhan on käynyt koe-ajolla, niin voidaan siirryä sisälle juomaan kahvia ja tekemään papereita, myyjä odotteli yli 20min ostajaa takaisin ennenkuin soitti poliisille, lähitienoilla ei asunut missään talossa ostajan nimistä henkilöä vaan poliisi epäili että varas oli odotellut rappukäytävässä myyjän soittoa ja sännänyt heti pihalle... tässäkin tapauksessa varas oli vienyt myös myyjän Arain kypärän.

Huom: juttu ei ole sanatarkasti sama minkä luin kesällä mutta jokainen varmaan tajuaa pointin.
it

Viesti Kirjoittaja it »

Muistaisitko mistä tuo juttu löytyy? Olisin aika kiinnostunut ns. ennakkotapauksesta, kun maanantaina marssin vakuutusyhtiöön..
Piedro
Pyörä: Ei ole

Viesti Kirjoittaja Piedro »

it kirjoitti:Muistaisitko mistä tuo juttu löytyy? Olisin aika kiinnostunut ns. ennakkotapauksesta, kun maanantaina marssin vakuutusyhtiöön..
Ei tule muuta mieleen kuin Offroadpro:n foorumi mistä oisin sen voinut lukea, voin vielä etsiä linkkiä sulle suoraan jos löytäisin.

EDIT:
Tämäkään ei ole sama juttu mutta jo näköjään kolmas laatuaan:
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... liikkeellä

Näyttää tämän jutun mukaan siltä että kaveri ei saanut korvauksia.
Mulla on käyttäjätunnukset kyseiselle foorumille, voin kysästä kaverin s-posti osotetta jos haluat kysellä jutusta tarkemmin häneltä?
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Tuossa toinen:
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... a=kävellen

Eipä taida sellaista vakuutusta olla, joka tuon sinun tapauksen korvaisi. Toivottavasti saat moposi ehjänä takaisin.

Kipa
it

Viesti Kirjoittaja it »

Kiitos linkeistä/vinkeistä.

Tuolla oli vielä samaa tarinaa:
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=55&t=71972

Täytyy soitella tuolle kaverille.
JPT
Pyörä: DR 500/600/800

Viesti Kirjoittaja JPT »

Pistäppä kuva ja se vissiin oikea nimi näkyville tästä kaverista, jos sattuu kohalle, niin kysellään viittomakielellä mihin on mopo joutunut ja sitten sotketaan suosilmään.

Tämähän toimii näin, että jossain lähellä on kaverit oottamassa pakettiauton kans ja mopo autoon ja seuraavaa iskua tekemään.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mitähän mieltä polliisisedät ois siihen että sen kuvan julkaisis tälläi puolijulkisesti.

Oon muuten samaa mieltä että kuva vaan esille. Ja jos se kerran on poliisin tuttu niin sitäki suuremmalla syyllä.
it

Viesti Kirjoittaja it »

Juu kuvaa ja nimeä en viitsi laittaa näytille (taitaa olla monta ennakkotapausta jo moisesta). Kuva ei edes ole niin hyvä, että se kovin paljoa hyödyttäisi.

Tuntomerkit tietty voi julkaista: Ikä 20v, hiukan yli 180 pitkä, 90kg, jotain japanitatuointeja vasemmalla puolella kaulaa, pieni vanha arpi vas puolella nenän alla, silmälasit. Eilen päällä tummat farkut, tennarit, kirkkaan punainen / oranssi collegehuppari, musta pipo jossa teksti "tiukkapipo".

Vakuutuksen osalta ei näytä välttämättä kovin hyvältä.. Sain pari samantyylisessä tilanteessa ollutta heppua kiinni. Vakuutusyhtiön pari ekaa lausuntoa ollut, että ei makseta mitään kun pyörä ei ole ollut lukitussa tilassa varkauden tapahtuessa. Tilanne ja yhtiö ovat olleet tietysti hiukan eri.

Minä olen vakuutuksen ottanut varkautta vastaan, ja minusta tämä oli aika selvästi varastamista.. maanantaina tästä lisää.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

it kirjoitti:Minä olen vakuutuksen ottanut varkautta vastaan, ja minusta tämä oli aika selvästi varastamista.. maanantaina tästä lisää.
Taitaa olla luvaton käyttöönotto, vaikka oikeasti varastettiinkin.
Vähän sama kun eräs herra ajoi umpikännissä vanhan Volvonsa työväentalon seinään: "ei haittaa, mulla on kaikenvaravakuutus".
On tuolla Islamabadialandiassa jotain hyvääkin, esim. crossipyörän koeajaminen yhdellä kädellä on hieman vaikeampaa.

Kipa
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Katsokaa myös mihin viette pyöränne talvisäilöön!!!!Varaton "säilyttäjä"voi myydä moponne,ja ette saa ikinä centtiäkään takaisin,vaikka voittaisitte jutun oikeudessa!!!

itselleni sattui tämä tapaus hameenkyrössä.:
Olin muuttamassa pois paikkakunnalta,ja oli kiire saada tilapäiseen säilöön armeijan vanha maastokuorma-auto .Ystävällinen pontikankeittäjä-naapurini tarjoutui ystävällisesti majoittamaan projektini hänen pihaansa,valvovan silmän alle.
Olin tuohon aikaan (-93 ) aktiivinen keltaisen pörssin lukija, ja pari viikkoa "sijoituksen" jälkeen meinas mennä kahvit väärään kurkkuun,kun luin ilmoitusta: GAZ 66 maastokuorma auto cumminssin v-8 dieselmoottorilla, hyvä kone vaikka veneeseen,halvalla.

kaverini soitti numeroon ja ex-naapurini vastas sieltä.Oli kuulemma vielä myymättä.Kaveri sanoi vielä miettivänsä ja sulki puhelimen.

Minä äkkiä ajamaan paikasta ohi,ja eipä ollut enää vekotin pihassa.
Prkk..le,ajattelin ja soitin poliisille.Menin sitten rikos ilmoituksen tekemään,Ja sanoin naapurini myyneen minun autoni.Varastaneen,siis.
:evil:
Poliisi rupesi tutkimaan asiaa.Autoa ei löytynyt ,ja lähdettiin käräjille asiasta.

Käräjillä esitettiin todisteet miehen syyllisyydestä varkauteen:

- Myynti -ilmoitus autostani hänen omalla numerolla varustettuna keltaisessa pörssistä

- Vastaus puhelimeen ja myynnin yritys(kaverin todistus)
- 4 tonnia painavaa projektia (ei ajokunnossa) ei viedä huomaamatta ikkunan alta

miehen vastine oikeudelle:
-Ei ole hänen laittama ilmoitus
- Hän ei ole myynyt mitään,joku on pöllinyt sen siitä ikkunan alta.

Käräjä oikeuden päätös:Ei varkaus,näyttöä,että naapuri olisi myynyt tai piilottanut auton ei ole... :shock: :shock: :shock:

Vi**u,hoviin sitte! :evil:

Hovin päätös:
Henkilön huomaan uskotun omaisuuden kavaltaminen.
Tuomio: sakko 500mk ja tuomitaan korvaamaan "hukattu"omaisuus ja vastapuolen kulut. :)

Soitto paikkakunnan ulos-otto miehelle:"
tällä henkilöllä on täällä 4 sivua pitkä printti,elatus avut etuoikeutettuina,joten tuskin saat koskaan mitään..."
:evil: :evil: :evil:

Oikeus siis toteutui,vai toteutuiko?

Ainakin se hampaankolo on yhä tallella,ja syvä kolo onkin...(en silti aio mennä ammuskelemaan,tiedoksi poliiseille!)

Olisi pitänyt vaan mennä "ostamaan" se takaisin, vielä kun oli mahdollisuus.Todellisille konnille on virkavalta voimaton.

Opetus:Älä puhu poliisille mitään,vaan maksa sopivalle tyypille hieman lisää,saat paremman tyydytyksen,kuin tyhjän nieleskelystä!:twisted:

Omaisuuttasi tuskin saat ikinä takaisin,korvauksista puhumattakaan :!:
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

it kirjoitti: Tuntomerkit tietty voi julkaista: Ikä 20v, hiukan yli 180 pitkä, 90kg, jotain japanitatuointeja vasemmalla puolella kaulaa, pieni vanha arpi vas puolella nenän alla, silmälasit.
Kaulatatskoja on onneksi hankala peitellä.. Tämän näköinen herrasmies jos tulee minun verstaaseen "kaupoille", niin saattaapi lähteä nilkki kokemusta rikkaampana kotimatkalle...
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Näyttää sille rosvolle mönkkärikin kelpaavan.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu754079_page0.htm
Vastaa Viestiin