KTM sammuu jarruttaessa
Valvoja: Moderaattorit
KTM sammuu jarruttaessa
Ktm lc4 -02 sammuu kun jarruttaa tai painaa keulaa voimakkaasti alas.
Välillä sammumisen voi estää antamalla kaasua samalla kun jarruttaa, ilman sitä on kuin tappokytkimestä painaisi.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Välillä sammumisen voi estää antamalla kaasua samalla kun jarruttaa, ilman sitä on kuin tappokytkimestä painaisi.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
- Pyöveli
- Pyörä: KTM Adventure R -00, K750 -59
Re: KTM sammuu jarruttaessa
Ennenkuin asiantuntijat vastaa niin sanon että sähköistä. Olisko joku kaapelin kuori hankautunut puhki ja ottaisi runkoon tms..HH kirjoitti: Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Ei se luotettavuus, vaan helppo huollettavuus..
Itsekin veikkaisin sähköjä, mutta tuo kaasun antaminen ehkäisykeinona panee miettimään myös polttoaineen syöttöä. Kun en tunne tuota -02 lc4:sta tarkemmin, niin onko siinä vastaava polttoainepumppu käytössä kuin adventureissa vai olleeko pumppua lainkaan? ja toinen kyssäri: lähteekö sammumisen jälkeen heti napista / jalasta käyntiin vai pyörittääkö aikansa?
Juu, tai kipinä ei katkea mutta heikkenee?
Onko väliä sillä kuinka nopeasti pumput painaa kasaan jos paikallaan tekee ko. liikeen ja jos jonkin ojan reunalla tms. alamäessä ilman että jousitus on kasassa niin sammuuko sitten? Noilla voi kokeilla onko sähköissä vai bensan saannissa vika?
Kovin monia jousitusliikkeen takia "liikkuvia johtoja" ei kuitenkaan ole joten niitä käsin liikuttelmalla pitäisi saada sama efekti aikaan jolloin vian paikallistaminen on helpompaa. Jos se ei vielä ole tullut selväksi niin tulet oppimaan että näissä älsee nelosissa on sähköt tehty vähän kuin joku olisi itse ne vääntänyt eli välillä saattaa ongelmia olla. Kuitenkin erinomainen pyörä mielestäni ja omastani en ainakaan luovu vaikka johtoja joskus joutuisikin uusimaan.
Oma ei sammu tai stumppaa koskaan jollei ole suoraan kuskista kiinni eli huolimatonta kytkimen käyttöä tms...
Onko väliä sillä kuinka nopeasti pumput painaa kasaan jos paikallaan tekee ko. liikeen ja jos jonkin ojan reunalla tms. alamäessä ilman että jousitus on kasassa niin sammuuko sitten? Noilla voi kokeilla onko sähköissä vai bensan saannissa vika?
Kovin monia jousitusliikkeen takia "liikkuvia johtoja" ei kuitenkaan ole joten niitä käsin liikuttelmalla pitäisi saada sama efekti aikaan jolloin vian paikallistaminen on helpompaa. Jos se ei vielä ole tullut selväksi niin tulet oppimaan että näissä älsee nelosissa on sähköt tehty vähän kuin joku olisi itse ne vääntänyt eli välillä saattaa ongelmia olla. Kuitenkin erinomainen pyörä mielestäni ja omastani en ainakaan luovu vaikka johtoja joskus joutuisikin uusimaan.
Oma ei sammu tai stumppaa koskaan jollei ole suoraan kuskista kiinni eli huolimatonta kytkimen käyttöä tms...
Viimeksi muokannut AnttiL, Pe Heinä 11, 2008 10:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
antti
-
holy smoke
Valitettavasti en suoraan osaa sanoa mistä johtuu, mutta olen useasti törmännyt samaan. Vieläpä usealla eri LC4:llä.
Sammumisen on saanut estettyä juurikin kaasua avaamalla. Kerran oireili pitkään kunnes huomasin, että ryyppy oli vähän päällä.
Eli eli... Etsi myös kaasutin puolelta. Kokeile ensin, että ryyppyvaijeri ei kanna ja että ryypyn luisti liikkuu pesässään kunnolla.
Olisi kiva tietää mistä vika lopulta löytyy. Anna siis kuulua jos keksit ratkaisun.
Se, että sammuu juuri keulan niiatessa viittaisi myös poltoaineen kulkuun (polttoainepinta jne) mutta en löisi peliä heti ihan atomeiksi vaan sellaista perus sipistelyä "ruohon korsi suussa".
Good luck!
Sammumisen on saanut estettyä juurikin kaasua avaamalla. Kerran oireili pitkään kunnes huomasin, että ryyppy oli vähän päällä.
Eli eli... Etsi myös kaasutin puolelta. Kokeile ensin, että ryyppyvaijeri ei kanna ja että ryypyn luisti liikkuu pesässään kunnolla.
Olisi kiva tietää mistä vika lopulta löytyy. Anna siis kuulua jos keksit ratkaisun.
Se, että sammuu juuri keulan niiatessa viittaisi myös poltoaineen kulkuun (polttoainepinta jne) mutta en löisi peliä heti ihan atomeiksi vaan sellaista perus sipistelyä "ruohon korsi suussa".
Good luck!
-
holy smoke
Varsinainen bensapula tuskin ehtii jarrutettaessa tulla, kyllä kaasarissa sitä sen verran riittää ettei heti sammu. Ryyppyvaijeri sen sijaan saattaisi olla syyllinen, sillä ainakin oma LC4 sammuu lämpimänä helposti jos ryyppy unohtuu päälle. Jos kaasun avaaminen lisäksi estää tapahtuman, niin sekin viitaisi ryyppyyn päin.
Oma LC4 tuppasi sammumaan kun ohjaustangon käänsi (paikallaan) ääriasentoon oikealle. Syynä oli nimenomaan ryyppyvaijeri joka kiristyi tankoa käännettäessä (ohjaustankoa nostettu 5 cm).
Oma LC4 tuppasi sammumaan kun ohjaustangon käänsi (paikallaan) ääriasentoon oikealle. Syynä oli nimenomaan ryyppyvaijeri joka kiristyi tankoa käännettäessä (ohjaustankoa nostettu 5 cm).
Huono tie, parempi mieli.
Mulla olisi KTM:n alkuperäinen kauko-ohjainlaite vaijereineen rikastimelle Keihinin kaasuttimeen. Itse vaihdoin pelkän nupin tuon vaijerivipstaakin tilalle. Sen saa 5€:lla(saa tinkiä).AnttiL kirjoitti:Jaa, teillä on noita luxus varusteita kuten ohjaustangosta toimiva ryyppy, mulla on vain kaasarin kyljessä ja syvällä pyörän uumenissa hankalasti ainakin tälläisillä lapiokäsillä käytettävä ulosvedettävä "nappi"
Kuulostaa kyllä luontevalta ja mahdolliselta tuo ryypytys ongelma.
Kiitos mutta ei kiitos, ryypyn kanssa ei tarvii kikkailla joten olen tyytyväinen nykytilaan. Käynnistäessä päälle ja 10-15 sek jälkeen pois ja ei kun ajoa. Mitä vähemmän oksiin tai mihinkään tarttuvaa "ylimääräistä" rikkoutuvaa osaa niin sen parempi minulle. On tuo vain uskomattoman toimiva laite tuo FCR kaasari. Kesä tai talvi, aina toimii niin ettei paremmasta väliä.
antti
- JSL
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
No haluatko vaihtaa sen sun FCR:n mun Mikuniin? Saisit hienon luxusvivun tankoon!AnttiL kirjoitti:Jaa, teillä on noita luxus varusteita kuten ohjaustangosta toimiva ryyppy, mulla on vain kaasarin kyljessä ja syvällä pyörän uumenissa hankalasti ainakin tälläisillä lapiokäsillä käytettävä ulosvedettävä "nappi"
Itse aiheeseen.. jos kaasari on Mikuni BT40 niin kannattaa tarkistaa koho. Kuulostaa hieman kuuluisalle "bogging" -ilmiölle joka itselläni ilmeni viime syksynä Hangon suunnalla pöristelessä kun polulla oli isompaa töyssyä perä perään. Samaten ongelma ilmeni joskus myös kun jarrutti etujarrulla voimakkaasti niin, että keula painui reilusti kasaan. Ei tosin koskaan sammunut, mutta alkoi yskimään.
KTM:n manuaalissa selitetty kohon korkeuden säätömetodi ei mennyt itselläni jakeluun lainkaan vaikka kuinka yritin kallistella opastetulla tavalla niin aina se koho moksahti jotenkin laakista alas. Pistin kaasarin takaisin paikoilleen ja säädin sen siinä. Onnistui, mutta hieman sorminäppäryyttä ja tarkkaa tähtäämistä se vaati. Ei ole nyt tullut kokeiltua noita patteja ajella, mutta ainakaan jarruttaessa ei mitään ongelmaa ole enää ollut.