Hä®ski kirjoitti:Tilattiin tuossa just 2 Zumo 550'stä englannista ja hintaa tuli 510€ per kipale posteineen... Tosin jouduttiin säätämään kun eivät suostu toimittamaan maan ulkopuolelle (vaikka monet putkat väittävät toimittavan euroopan alueelle... jonkun pajan määritys euroopasta oli Man-saaret ) eli tilattiin kaverille englantiin ja tuuppas sit tavan postilla tänne... tuostakin vois vielä tinkiä kun laittais oman konttoorin pojat lähettämään sisäisellä postilla...
Ebayssa näyttäisi joku brittifirma kauppaavan 550:sta aika tasan 510e:n hintaan rahteineen. Karttaversioksi ilmoittavat upouuden 10:n. Halvin 400:n näyttäisi maksavan hieman alle 400e rahteineen.
Siinä ei jää enää ihan hirmuisesti hintaa 550:n verkkojohdolle, autotelineelle ja muutamalle lisäominaisuudelle. Ehkä mä vielä hetken emmin ennenkuin jonkun tilaan...
Tilasin Garmin Zumo 550 Englannista sellaisesta yrityksestä kuin Global Gizmos (www.globalgizmos.co.uk). Zumo tuli 1 1/2 viikossa ja hinta oli alle 500 Euroa kuljetuksineen. Piti tulla muutamassa päivässä mutta oli kuulemma lopussa ja piti odottaa seuraavaa lähetystä. Tästähän ei tullut mitään ilmoitusta eikä vastattu sähköpostiin mutta soittamalla asia selvisi. VISA tiliä kyllä laskutettiin heti. Saa nähdä miten takuu pelaa jos tulee ongelmia. Tähän asti olen tyytyväinen kauppaan (ja Zumoon).
Sen vähä mitä olen tuota käyttänyt niin muutoin vaikuttaa ihan loistolaitteelta kunhan sitä karttaa pääsisi selaamaan jonkinlaisella joystickilla sen kosketusnäytön nykimisen sijaan. Muutoin se kosketusnäyttö tuntuu varsin toimivalta ratkaisulta.
Viking kirjoitti:Tilasin Garmin Zumo 550 Englannista sellaisesta yrityksestä kuin Global Gizmos (www.globalgizmos.co.uk). Zumo tuli 1 1/2 viikossa ja hinta oli alle 500 Euroa kuljetuksineen. Piti tulla muutamassa päivässä mutta oli kuulemma lopussa ja piti odottaa seuraavaa lähetystä. Tästähän ei tullut mitään ilmoitusta eikä vastattu sähköpostiin mutta soittamalla asia selvisi. VISA tiliä kyllä laskutettiin heti. Saa nähdä miten takuu pelaa jos tulee ongelmia. Tähän asti olen tyytyväinen kauppaan (ja Zumoon).
Kiitos vihjeestä.
Samasta paikasta tilasin ja samalla kaavalla meni, mutta en alkanut soitella heti perään (kokemuksiesi pohjalta), vaan odottelin tovin ja sieltä se sitten tulikin.
Tuttu totesi koneen laskeutuessa Heathrow:lle "Pitää kääntää kelloa 2...kymmentä vuotta taakse päin.." Siltähän se monesti tuntuu.
Vaikka UK:ssa vaikuttaakin siltä että siellä asustellaan tuo 20 vuotta Suomea jäljessä niin ainakin omakohtaiset kokemukset heidän postin toiminnasta on todella positiivisia.
Tilasin kypäräkameran Irlannista, toimituksessa kesti lähemmäs pari viikkoa. Jäljitysnumeron kautta lähetystä seuratessa huomasin että paketti oli lähtenyt Lontoosta tilauksesta seuraavana päivänä. Loppuaika kuluikin sitten siinä kun Kusti polki pakettia Helsingistä Ouluun... Paketti tuli vielä DHL:llä, mutta ainakaan Oulun päässä DHL ei kuskannut paketteja (olikos nyt) 16:00 tai 17:00 jälkeen... Päivätyössä käyvä ihminen ei siis ole kotosalla kun käyvät ovikelloa soittamassa...
Jos ei jostain syystä halua tilata ulkomailta niin www.lohenette.fi myy 550:stä nyt "tarjoushintaan" 684 euroa.
Sanottakoon vielä, että laitoin tilaukseen.
Onko kellään tietoo maastokarttojen lataamisesta Zumoon. Mahtuuko omaan muistiin vai pitääkö ostaa muistikortti? Voipiko samaa maastokarttaa "kierrättää" eli kaverin ostamalta ja lataamalta CD:ltä voiko ladata itselle. Vai kysyykö myyjä laitteen valmistenumeroa tms.
Ei tietoa että mahtuuko, mutta eihän nuo muistikortit enää maksa kuin muutaman kympin.
EDIT: plussa vielä muistikortille siitä että jos kaverilla on myös Zumo niin sitten saa reitin siirrettyä kaverillekkin todella kätevästi muistikortin kautta.
Kysymykseni koski enemmänkin sitä, että jos ostan omaan laitteeseeni maastokartan, voiko kaverini tallettaa kartan myös. Esim. muistikortilta muistikortille.
Vai kysyykö tallettaessa laitteen numeroa tms.
hondanx kirjoitti:Kysymykseni koski enemmänkin sitä, että jos ostan omaan laitteeseeni maastokartan, voiko kaverini tallettaa kartan myös. Esim. muistikortilta muistikortille.
Vai kysyykö tallettaessa laitteen numeroa tms.
Ei kysy ainakaan vapaa-ajan kartoilla...elikkäs onnistuu....vaikka ei niin saakkaan tehdä
Hapantui se Zumon telineen liitinpinnan suojakumi ja viimeisimmällä surauksella lensi Suomen kesään. Otin yhteyttä maahantuojaan spostilla kuvan kera ja lupasivat uuden takuuseen. Hyvä niin. Toivottavasti kestää pidempään kuin tämä ensimmäinen, jonka kestoikä oli n. 10 kk. Parina viimeisenä kuukautena mureni käsiin. Pyörä on ollu parkkiajasta valtaosan tallissa, joten melkoisen herkkää tavaraa oli - lieneekö ollu valmistusvika, kun ei aurinkoa kestäny tuotakaan vähää.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Joo, meikäläisellä tuo on poikki myös. Pari kertaa huomannut sen pudonneen johonkin, mutta ihmeen kaupalla löytänyt jostain tankin tms. pultista kiinnittyneenä (magneetti nääs). Lupasivat kanssa takuuseen uuden, mutta pitäisi lähettää vanha postilla kuitin kera heille tai käydä paikan päällä. On nimittäin melko lähellä kotia noiden konttori.
Ola kirjoitti:Joo, meikäläisellä tuo on poikki myös. Pari kertaa huomannut sen pudonneen johonkin, mutta ihmeen kaupalla löytänyt jostain tankin tms. pultista kiinnittyneenä (magneetti nääs). Lupasivat kanssa takuuseen uuden, mutta pitäisi lähettää vanha postilla kuitin kera heille tai käydä paikan päällä. On nimittäin melko lähellä kotia noiden konttori.
samma här! Johnaa kuhnaa vituhnaa on hävinny! Paljonko tuolla sitten lie hintaa? takuu on jo loppu.