BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

AM
Pyörä: BMW R1100GS

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja AM »

Noniin pemun oikea ruiskurunko on saanut uudet sisuskalut.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630335
Liitteet
Tämmöinen satsi tuli Romaniasta.
Tämmöinen satsi tuli Romaniasta.
Pientä kulumista havaittavissa läppäakselissa.
Pientä kulumista havaittavissa läppäakselissa.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Pekkavee

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mulla oli ongelmia virtalukon kanssa.

Se jumittui joskus aika pahastikin.

Ajattelin, että ongelma on kuluneissa avaimissa.
No ei ollut.

Otin sen virtalukon sylinterin irti. Se lähtee irti, kun laittaa avaimen lukkoon ja ON-asentoon ja painaa siitä lukon rungon etupuolelta olevasta noin 1.5 mm reiästä paperiliittimellä sen lukitusnastan sisään.

Ota se sylinteri sitten varovasti ulos, se lukitusnasta lentää muuten mäkeen. Ja se on pieni, halkaisija jotain 2 mm ja pituus 4 mm. Ja jousien halkaisija on varmaan 2 milliä.

Mulla oli sen lukitusnastan jouset jotenkin sykkyrässä. No homma parani, kun uusin jouset. Mulla oli niitä varastossa aikaisempien lukkosylinterien uudelleen koodauksista.
Ja tietty putsasin ja voitelin sen koko lukkosylinterin kunnolla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Jarski61
Pyörä: k

Viesti Kirjoittaja Jarski61 »

AM kirjoitti:Noniin pemun oikea ruiskurunko on saanut uudet sisuskalut.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630335
Mulla tuo sama homma edessä. Pitää aika naputusta käydessä.Akselissa väljää aika paljon.
Mitä tuo kustansi?Vai istunko sorvin ääreen:)
T Jarski
AM

Viesti Kirjoittaja AM »

Koko satsi 100€ lähetyskuluineen. Paypalilla maksoin ja parin viikon päästä paketti oli postissa.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Onko arvon Bemaristit asentanu virranulosottoa pyöriinsä. Mää kahtelin tänään siittä keulasta paikkaa sille normaalille pistokkeelle, mutta en löytäny oikein hyvää paikkaa mistään.

Joo siinähän on virranulosotto mutta sijainti on perseestä ja eikä ole kaikkein kätevin se pieni pistoke.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Pekkavee

Jarski61 kirjoitti: Nyt muuten pitäis vaihtaa nuo nesteet koko järjestelmään.Täytyy kahlata jutut tuosta vaihto
hommelista esiin.
T Jarski
Ei tästä ketjusta enää mitään löydä, tai ainakin aikaa menee tuhottomasti.

Etkö ole vielä ostanut multa sitä huoltoromppua. Sieltähän noi kaikki ohjeet löytyy ja paljon muuta.
Tai tutki sitä romppua, jos se sulla jo on.

Laittakaahan tilaus tulemaan meilillä, jos haluatte huolto-ohjeet R1100 ja R1150 Bemareihin.
Osoite on
pekka.vuorelma(se ät mökkyrä tähän)gmail.com
Hinta on vielä sen 10.- euroa toimituskuluineen.

Soittaakin voi, puh 050 5768 480, jos on kysyttävää huollosta tai jostain.

Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, Su Maalis 27, 2011 10:28 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pekkavee

Löytyipä muuten hyvä ohje laukkujen lukkojen sarjoitukseen ja lukkojen vaihtoon
BMW laukkujen lukkojen vaihto ja sarjoitus

Tuota hommaa olen tehnyt jo monet kerrat, mutta kaikki eivät sitä vielä osaa.
Ainoa tarvittava työkalu on paperiliitin.
Sama homma pätee siihen virtalukkoonkin vaikka se lukkosylinterin irrotusmekanismi onkin erilainen.

Pekka
mek
Pyörä: V-Strom 800 DE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Pekkavee kirjoitti:Löytyipä muuten hyvä ohje laukkujen lukkojen sarjoitukseen ja lukkojen vaihtoon
BMW laukkujen lukkojen vaihto ja sarjoitus

Tuota hommaa olen tehnyt jo monet kerrat, mutta kaikki eivät sitä vielä osaa.
Ainoa tarvittava työkalu on paperiliitin.
Sama homma pätee siihen virtalukkoonkin vaikka se lukkosylinterin irrotusmekanismi onkin erilainen.

Pekka
.ORG:sta löytyy nimimerkki Nostalgian suomentamana nuo ohjeet.

Noin se menee, harjoittelin viikonloppuna Vario takalaukun kanssa. Ainut huomioitava asia on, että ainakin noissa muovilaukkujen lukoissa pitää muistaa toimia ohjeen mukaan, eli jättää ainakin viimeinen (riitti minulla, ohjeen mukaan kaksi) varsinainen haitta (ei lukkohaitta, joka pitää lukkosylinterin pesässä) pois, muuten avain ei irtoa lukosta. Tuo johtuu siitä, että muovilaukuissa se "helma" lukkopesässä, johon tuo lukkohaitta vastaa, on sen verran leveä, että se painaa pohjaan myös viimeisen (ehkä kaksikin) varsinaisen haitan, siksi avain ei irtoa jos asentaa kaikki haitat paikalleen. Minä kokeilin tuon kantapään kautta, R1200GS:n vario takalaukussa riittää yhden haitan jättäminen pois.
Peltsi

Peltsi kirjoitti:Tarvis saada rengastasapainotukseen sopivia holkkeja tuolle 1150 Gessulle. Olikos näistä jollaki mittoja että minkälaiset ne pitäs olla. Keskiön reikä ja niin poisaan päin. Tasapainotuskoneesa on 14mm akseli. Sais taikinoitua valmiiksi ennen ennenku pitää alkaa rengasta vaihtaan. Nämä siis takarengasta varten. Etunen ei ole ongelma.
Onko näitä kellään mahdollisuus valmistaa? Eikös tuohon kelpais ihan joku nailontanko johon sorvilla työntäs 14mm reijän keskelle ja 41mm näyttäs olevan ulkomitta. Vai onko muita ratkasuja tullu mieleen tai käytössä kellään?
SS
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51

Viesti Kirjoittaja SS »

Tasapainotuskonekauppiaalta ostettiin oikeat sovittimet kerhon koneeseen, ja hyvin pelittää...

SS
Peltsi

Vähä kallis tällaiselle MC-PA (yksin) kerholle. Tietenkään Bemari ja PA ei rimmaa, mutta näillä eväillä.
Peltsi

Eipä tuo meinannukkaan lähtä tulille. Käynnistetty viimeksi reilu kuukausi sitten ja sillon lähti niinku palmusta. Tämä kun on mun eka ruiskumopo niin onkohan nämä pelit miten herkkiä akkujännitteelle. Viimeksi mulla oli se sillon ennen starttia laturisa, mutta sittemmin ei ole ollut. Latauspistokkeesta mitattuna näytti vain 12.2V.

Tuon viimesimmän käynnistyksen jälkeen ei oo tehty remppaa muutako takajarruille perusjuttua. Vois arvella että en ole särkeny mitään sen jälkeen.
Jarski61
Pyörä: k

Viesti Kirjoittaja Jarski61 »

Peltsi kirjoitti:Eipä tuo meinannukkaan lähtä tulille. Käynnistetty viimeksi reilu kuukausi sitten ja sillon lähti niinku palmusta. Tämä kun on mun eka ruiskumopo niin onkohan nämä pelit miten herkkiä akkujännitteelle. Viimeksi mulla oli se sillon ennen starttia laturisa, mutta sittemmin ei ole ollut. Latauspistokkeesta mitattuna näytti vain 12.2V.

Tuon viimesimmän käynnistyksen jälkeen ei oo tehty remppaa muutako takajarruille perusjuttua. Vois arvella että en ole särkeny mitään sen jälkeen.
No jos se yhtään pyörittää niin käyntiinhän sen pitäis hörähtää.Abseja voi jäädä herjaamaan.
Mutta kyllä se käynnistysvirtaa aika runsaasti tarvii:) Ja se (ryyppynappulahan oli vedetty)

T Jarski
Pekkavee

Peltsi kirjoitti:Eipä tuo meinannukkaan lähtä tulille. Käynnistetty viimeksi reilu kuukausi sitten ja sillon lähti niinku palmusta. Tämä kun on mun eka ruiskumopo niin onkohan nämä pelit miten herkkiä akkujännitteelle. Viimeksi mulla oli se sillon ennen starttia laturisa, mutta sittemmin ei ole ollut. Latauspistokkeesta mitattuna näytti vain 12.2V.
Hmmm... Kummallista. :roll:

Ei toi jännite nyt niin pahasti pitäisi käynnistykseen vaikuttaa, jos startti vaan jaksaa pyörittää kunnolla. 12.2 V ei kyllä ole kovin paljon, olisiko akun hankinnan paikka.
Jos jännite putoaa kuukaudessa 12.8 voltista 12. 2 volttiin, niin akku on kyllä aika väsynyt.
Olettaen, että siinä ei ole mitään varashälyttimiä tai muita virtaa syöviä vehkeitä.

ABS putoaa kyllä päältä, jos akku on finaalissa.

t.
Pekka
Peltsi

Onhan siinä hälyt ja ajonestot ja muut kuluttamasa virtaa. Pitää huomena koittaa mitä se sanoo kun on ollu laturissa. Joka vuosi siihen on kuulemma akku uusittu ja joku Biltsun geeliakku sielä reijällä on nytte. Outoa tosiaan että se ei ollu kyllä yhtään sen kuulonen että ois meinannukkaan lähtä.

Mää oon siinä luulosa että ei tuosa mitään ryyppyä ole. Sehän vaan nostaa tyhjäkäyntiä?
Vastaa Viestiin