R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Juro
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:13 pm
Pyörä: Honda NX
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Juro »

Kiitos juvander.

Epäilen että vika ei ole sivujalan kytkimessä koska vaihde vapaalla pitäisi kuitenkin käynnistyä. Mutta kokeilen sen ohittamista silti.


Jukka
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Olisko kierrostunnistin ongelma.
Osa 14 tuossa kuvassa.
Kansi

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Jos löydät läheltä jonkun GS-911 laitteen, sillä saa nopeasti tarkistettua nuo kytkin/sivujalka/tappokytkin toiminnat. Se kun näyttää niiden tilat.

Siellä voi kuitenkin jokin näistä asentotunnistimista olla pielessä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
kjhh
Viestit: 229
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 10:43 am
Pyörä: 1200 gs adv
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Antaako bensapumppu elonmerkkejä virtaa kytkettäessä?
Juro
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:13 pm
Pyörä: Honda NX
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Juro »

kjhh, ei antanut elonmerkkejä. Vedin virran ohituspiuhalla suoraan pumpulle jolloin pumppu käynnistyi ja myös gessu. Eli vika on pumpun ohjainyksikössä tai mikä lieneekään. Toisaalta hyvä että meni nyt kun ei ole pitempää reissua ja tulee uusittua. Samalla saan vanhasta yksiköstä liittimen varapiuhaan reissuja varten. Tarttee alkaa etsimään tuota diagnostiikkalukijaa myös.

Kiitokset kaikille vinkeistä!

Jukka
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Tuosta ohjainyksiköstä on takaisinkutsu olemassa, soitappa paikalliselle diilerille rungonnumero lähettyvillä ja kysy lisää.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Kannattaa myös pitää pitemmällä matkalla tuota pumpun elektroniikkaa mukana.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Marko Hemmilä kirjoitti:Kannattaa myös pitää pitemmällä matkalla tuota pumpun elektroniikkaa mukana.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
Ai pitää noissa uusissa CAN väyläisissä näköjään pitää repullinen CAN-väylä ja muuta elektroniikkaa mukana, jotta pääsee perille. EWS anturit ja vaikka mitä.
On se hyvä, että mulla on toi vanha R1100GS. :lol:

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, To Tammi 19, 2012 1:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Tiedä mitä tuokin yksikkö oikeasti tekee, sen kun voi suoralla 12V piuhalla ohittaa. Tuo piuha vain pistää pumpun pyörimään kokoajan. Menee pienempään tilaan kuin tuo ohjainyksikkö...

Mutta joo, kyllä se tekniikka tekee omia temppujaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

juvander kirjoitti:Tiedä mitä tuokin yksikkö oikeasti tekee, sen kun voi suoralla 12V piuhalla ohittaa. Tuo piuha vain pistää pumpun pyörimään kokoajan. Menee pienempään tilaan kuin tuo ohjainyksikkö...

Mutta joo, kyllä se tekniikka tekee omia temppujaan.
Joo, kyllä sen voi suoralla piuhalla ohittaa, mutta tuota kannattaa pitää vain hätävarana. Lukenut juttuja että tuo voi pitemmällä ajalla polttaa pumpun (tiedä sitten että pitääkö paikkaansa).
kjhh
Viestit: 229
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 10:43 am
Pyörä: 1200 gs adv
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Pekkavee kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti:Kannattaa myös pitää pitemmällä matkalla tuota pumpun elektroniikkaa mukana.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
Ai pitää noissa uusissa CAN väyläisissä näköjään pitää repullinen CAN-väylä ja muuta elektroniikkaa mukana, jotta pääsee perille. EWS anturit ja vaikka mitä.
On se hyvä, että mulla on toi vanha R1100GS. :lol:

Pekka
:shock: :shock: :shock:
No mutta Pekka, eipäs nyt hierota suolaa haavoihin. :)

Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

kjhh kirjoitti:
No mutta Pekka, eipäs nyt hierota suolaa haavoihin. :)

Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.
No, kunhan vähän kateellisuuksinnani hattuilin teille uusien hienojen pyörien omistajille. :twisted:
Saadaan jotain keskustelua aikaiseksi.
Onhan ne hienoja pelejä ja toimivat yleensä ihan moitteetta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti:
kjhh kirjoitti:
No mutta Pekka, eipäs nyt hierota suolaa haavoihin. :)

Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.
No, kunhan vähän kateellisuuksinnani hattuilin teille uusien hienojen pyörien omistajille. :twisted:
Saadaan jotain keskustelua aikaiseksi.
Onhan ne hienoja pelejä ja toimivat yleensä ihan moitteetta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
180tkm mittarissa, tänään tiputin pyörän kytkimen vaihtoon (vaihtavat uuden keraamisen kytkimen).
Vanha kytkin vielä ok kunnossa, mutta tuolle pitkälle reissulle valmistaja suositti vaihtamaan uuden.
Pitää pyytää liikettä mittaamaan vanha ja uusi kytkin jotta tietää että minkä verran tuo vanha on kulunut 80tkm:n matkalla (alkuperäisen kytkimen vaihdoin 100tkm:n kohdalla).
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Marko Hemmilä kirjoitti: Vanha kytkin vielä ok kunnossa, mutta tuolle pitkälle reissulle valmistaja suositti vaihtamaan uuden.
Pitkällä reissulla? Aiotko ajaa sillä pyörällä ensi kesänä Suomeen asti, vai mitä? :shock:
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Et sitten harkinnut tuota Siebenrockin kytkinlevyä? Kestäisi myös nuo mahdolliset nesteet mitä sinne pääsee valumaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Vastaa Viestiin