Edit: luin tuon edellisen muutamaan kertaan ja tuli sellainen käsitys että postitie olis nyt hiukan huonossa hapessa? Miten tän nyt oikein ottais, sinne on ihan pakko päästä just nyt, vai kiertää jälleen kerran?
Altan Wanha postitie
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Altan Wanha postitie
No voi PRC:een suti. Ens viikolla olis tarkoitus tuonne mennä.. No, jos on vielä lumet niin käydään sitten ottamassa kuva siitä kun ei muuten kukaan usko 
Edit: luin tuon edellisen muutamaan kertaan ja tuli sellainen käsitys että postitie olis nyt hiukan huonossa hapessa? Miten tän nyt oikein ottais, sinne on ihan pakko päästä just nyt, vai kiertää jälleen kerran?
Edit: luin tuon edellisen muutamaan kertaan ja tuli sellainen käsitys että postitie olis nyt hiukan huonossa hapessa? Miten tän nyt oikein ottais, sinne on ihan pakko päästä just nyt, vai kiertää jälleen kerran?
- krs6
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
- Viesti:
Re: Altan Wanha postitie
Laita ihmeessä kuvia jos olet mestoilla. Meinasin itsekin koukata postitien läpi parin-kolmen viikon päästä. Eiköhän siellä ole kuin märkää siinä vaiheessa 
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
joo, tyvärr, tämä juttu on faktaa, nyt tie on raskaan ajon tie, surkeakuntoinen. tai en tiedä koko pätkästä, mutta nuo kaksi alkua ei muuta lupaa. jos ja koska se kunnostetaan, herra tietää.
kuvattua tuli paljon, mutta se lumikasan kuvaus ei tullu sitten mieleen siinä mahdollisuuksia miettiessä, kun noita lumilaikkuja oli joka puolella ylängöillä tullut jo tarpeeksi kuvattua ja katteltua;
olin jo tovin rymynnyt takasinpäin kun kuvaoton unohdus tuli mieleen, enkä tosiaan palannut...
sinänsä tuuria, että se laatta oli siinä suht alkupäässä, ettei tarvinnut rymytä esim. 15 km samaa rupulia takas.
lähinnä tuossa harmitti toi tien surkea yleiskunto ja hidas ryömintäläpiajo, ja sitä rynkytystä siis kymmeniä aikaa vieviä kilometrejä, enkä pyörääkään halua renkuttaa hajalle.
maisemaa ei tule nautittua jos koko matkan joutuu kattoon ja tähtään sopivaa uraa tiessä, tykkään enempi huristaa vauhdilla...
mm. ylänköteillä båtsfjordiin, berlevågiin ja mehamniin oli kylmä (5-8 'C) ja lunta kaikkialla, sekä umpee että laikkuja, monen metrin paksuista, ja raikkaan navakka puuskatuuli milloin mistäkin suunnasta, joten ei tämä sillain ollut yllätys;
mutta muualla ei ollut lunta tiellä, ja täälläkin tien talvisulkuportti oli auki, jotta sen kun ajaa vaan.
L
kuvattua tuli paljon, mutta se lumikasan kuvaus ei tullu sitten mieleen siinä mahdollisuuksia miettiessä, kun noita lumilaikkuja oli joka puolella ylängöillä tullut jo tarpeeksi kuvattua ja katteltua;
olin jo tovin rymynnyt takasinpäin kun kuvaoton unohdus tuli mieleen, enkä tosiaan palannut...
sinänsä tuuria, että se laatta oli siinä suht alkupäässä, ettei tarvinnut rymytä esim. 15 km samaa rupulia takas.
lähinnä tuossa harmitti toi tien surkea yleiskunto ja hidas ryömintäläpiajo, ja sitä rynkytystä siis kymmeniä aikaa vieviä kilometrejä, enkä pyörääkään halua renkuttaa hajalle.
maisemaa ei tule nautittua jos koko matkan joutuu kattoon ja tähtään sopivaa uraa tiessä, tykkään enempi huristaa vauhdilla...
mm. ylänköteillä båtsfjordiin, berlevågiin ja mehamniin oli kylmä (5-8 'C) ja lunta kaikkialla, sekä umpee että laikkuja, monen metrin paksuista, ja raikkaan navakka puuskatuuli milloin mistäkin suunnasta, joten ei tämä sillain ollut yllätys;
mutta muualla ei ollut lunta tiellä, ja täälläkin tien talvisulkuportti oli auki, jotta sen kun ajaa vaan.
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Altan Wanha postitie
Moro,
Perjantaina me sieltä tultiin läpi... Saatto vielä näkyä jäljet lumessa
Itsestään en tuonne suosittele lähtemään, koska jos vahinko sattuu, on hyvä olla nostomies mukana. Muutenhan se oli just matkaendurokunnossa
Perjantaina me sieltä tultiin läpi... Saatto vielä näkyä jäljet lumessa
Itsestään en tuonne suosittele lähtemään, koska jos vahinko sattuu, on hyvä olla nostomies mukana. Muutenhan se oli just matkaendurokunnossa
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Altan Wanha postitie
Ja tässä kuva lumesta...

- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Altan Wanha postitie
Eli sinne siis.
Jos tuo oli pahin niin ei tee heikkoa ja yksinhän en ole lähdössä. Hyvin palvelee foorumi taas.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
hyvä.
nyt on aiheesta infottu.
hyviä reissuja kaikille!
L
nyt on aiheesta infottu.
hyviä reissuja kaikille!
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Altan Wanha postitie
Juu kiitos Ludwig tuorein tieto on aina paras tieto.Vrt tuossa aikaisemmin vuodelta 2012 "paremassa kunnossa kuin viime vuonna", ja nyt sitten vuorostaan sökönä koko hoito. Ja fiksu veto kun et yksin mennyt, en olisi minäkään mennyt.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
jep jep.
matkasta pitää nauttia, ja harkita mikä 'taistelu' kannattaa, kukin tavallaan.
pieni lisäjuttu:
hamningbergin tiellä (edell. keskiviikkoiltana) huristi vuoren sivun alamäkeä vastaan reipas matkaaja (terveisiä!), kohdatessa pysättiin, pari sanaa, 'aja varovasti' toivotus;
berlevågin tiellä puolen yön jälkeen tuli sitten jo se yllätys:
mennessä tie ok, mutta palatessa olin törmätä isoon sortumaan, joka oli tällä välin tielle romahtanut peittäen puoli tietä, jos olis kohdalla tömähtänyt ja osunut, olis mies keilattu kenties allavellovaan mereen.
että varovasti siellä sitten!
L
matkasta pitää nauttia, ja harkita mikä 'taistelu' kannattaa, kukin tavallaan.
pieni lisäjuttu:
hamningbergin tiellä (edell. keskiviikkoiltana) huristi vuoren sivun alamäkeä vastaan reipas matkaaja (terveisiä!), kohdatessa pysättiin, pari sanaa, 'aja varovasti' toivotus;
berlevågin tiellä puolen yön jälkeen tuli sitten jo se yllätys:
mennessä tie ok, mutta palatessa olin törmätä isoon sortumaan, joka oli tällä välin tielle romahtanut peittäen puoli tietä, jos olis kohdalla tömähtänyt ja osunut, olis mies keilattu kenties allavellovaan mereen.
että varovasti siellä sitten!
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Altan Wanha postitie
Joo, eli tie oli tosiaan poikki parista kohtaa, mutta ne pystyi kiertämään, ja tuota kiertämistä uskalsi yrittää, kun oli kaveri matkassa joka tarpeen vaatiessa voi auttaa. Ja se silta sieltä puuttuu edelleenkin.
Missään nimessä tie ei ollut "hyvä kuntoinen" ja aika märkäähän siellä paikka paikoin oli, mutta pienellä porukalla tuossa ei pitäisi olla ongelmaa.
Missään nimessä tie ei ollut "hyvä kuntoinen" ja aika märkäähän siellä paikka paikoin oli, mutta pienellä porukalla tuossa ei pitäisi olla ongelmaa.
Re: Altan Wanha postitie
Ajettiin se läpi viime tiistaina, silloin ei muiden jälkiä vielä näkynyt ja tuo lumikohta kierrettiin suon kautta, kun siinä oli reilusti enemmän kuin tuossa perjantain kuvassa. Eihän tuolla mitään muuta vaativaa ole, kuin ettei aja etupyörää puhki terävään kiveen. Etelästä pohjoiseen päin mennessä alkupään sai päästellä sataaneljääkymppiä parhaillaan, sen jälkeen tie huonontu kivikkoiseksi, joka oli täynnä tien levyisiä rapakoita, puronylitystä, veden syömiä ojia poikki tien jne. hyvä matkaenska tie ja hyvät maisemat.
Eteläpäästä löytyi lumiparkki.

Eteläpään puronylitys.

Pohjoispäässä vesivahinko.

Edit. ajeltiinkin tiistaina eikä keskiviikkona.
Eteläpäästä löytyi lumiparkki.
Eteläpään puronylitys.
Pohjoispäässä vesivahinko.
Edit. ajeltiinkin tiistaina eikä keskiviikkona.
- krs6
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
- Viesti:
Re: Altan Wanha postitie
No johan on hauskan näköistä menoa! Kai tosta silti joku natiivi puskee Hiacella läpi 
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Altan Wanha postitie
Ketään menossa tuonne viikon alkupuolella, siis tuossa 17.-18. 6. tienoilla? Jos yksin ja emmit niin voit liittyä porukkaan tai jos useampi niin sekin käy. Lähdetään Jyväskylästä todnäk su 16.6. kohti pohjoista, eka yö Rovaniemen korkeudella..
- Nixi
- Viestit: 295
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
- Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
- Paikkakunta: Ylitornio
Re: Altan Wanha postitie
Ajettiin ti 18.6 etelästä pohjoiseen. 3 porukka (kaksi R 1200 GS, F 800 GS)
4,5 h otti taukoineen ja yhden haaverin sattuessa.
Siitä varmaan myöhemmin tulee tänne jotain jutun tynkää.
Hyväkuntoinen minusta, ajettava jopa raskaamalla pyörällä.
Tosin alussa niin hyvää että kortti monelta lähtis, paikoin pelkkää kivikkoa tie osuus (jalkapallosta pienempään) Masijoen silta vähän pohjoiseen isoja kiviä. Jotakuinkin 1 km pätkä. Otin videonkin pätkältä, vaan eipä tallentanut kuin 1 sekunnin alkupätkää.
Nyt ainakin oli vähemmän vettä kuin kahtena edellsivuotena ajettuani.
Lunta ei ole enään tie osuudella yhtään.
Tuo pohjoispään syöpymä kohta oli tosin autoilijat korjanneet, ja ottaneet merkit pois.
On paikassa. N69 41.914 E23 34.472. Tie tällä kohtaa muuten hyvä joten himmailkaa vauhtia tässäkohtaa!
http://goo.gl/maps/jBhvc
4,5 h otti taukoineen ja yhden haaverin sattuessa.
Siitä varmaan myöhemmin tulee tänne jotain jutun tynkää.
Hyväkuntoinen minusta, ajettava jopa raskaamalla pyörällä.
Tosin alussa niin hyvää että kortti monelta lähtis, paikoin pelkkää kivikkoa tie osuus (jalkapallosta pienempään) Masijoen silta vähän pohjoiseen isoja kiviä. Jotakuinkin 1 km pätkä. Otin videonkin pätkältä, vaan eipä tallentanut kuin 1 sekunnin alkupätkää.
Nyt ainakin oli vähemmän vettä kuin kahtena edellsivuotena ajettuani.
Lunta ei ole enään tie osuudella yhtään.
Tuo pohjoispään syöpymä kohta oli tosin autoilijat korjanneet, ja ottaneet merkit pois.
On paikassa. N69 41.914 E23 34.472. Tie tällä kohtaa muuten hyvä joten himmailkaa vauhtia tässäkohtaa!
http://goo.gl/maps/jBhvc
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Altan Wanha postitie
Laita vaan Nixi matskua tuosta -peten- hypystä tähän että osaavat muutkin varoa. Ajettiin tuo pohjoispää vielä alas päin kun -pete- halus merkata tuon kohdan ettei kellekään kävis samoin. Me ollaan vielä reissun päällä..