Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Roiske
Viestit: 1414
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Roof kirjoitti:
Roiske kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tuosta alkuperäisestä comfort takasatulasta, onko korkeampi kuin normaali? Mulla pitäisi joko etusatulaa korottaa tai ostaa rallysatula tilalle.
Mulla tuo orkkis rallysatula ja korottaa n. 5cm istumakorkeutta.
Rallysatula ois varmaan helpoin ratkaisu. Ehkä parempi säilyttää nuo alkuperäiset satulat muokkaamattomina.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pturu kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta erilaisiin valmistustekniikoihin kyselen tälleen offtopickina, että onko noissa kaasurullissa tuossa profiilin kohdallakin ura vaijerille vai toimiiko ne ilman uraa? Jos on ura, niin millä menetelmällä olet sen uran tehnyt?
Ura lähtee vaijerinipan kohdalta ja loppuu tuohon matalimpaan kohtaan. Ura tehty jyrsimellä 2mm terällä jakolaitteessa, kuten myös muoto ajettu jakolaitteella. Profiilin kohdalla ja isolla kehällä vaijeri ei tarvitse uraa ollenkaan.
slip kirjoitti:No vähän hämmästyisin jos tuolla 85 jousella tulis ongelmia.
En juurikaan aja kuorman kanssa niin en tarvitse jouselle reserviä joten tuo 85nm saattaa olla hyvinkin riittävän jäykkä.

Vakiojousen ja vaimennuksen osalta oma päätelmä on että shimmityksiin ei kosketa ennen kun jousi on vaihdettu jäykempään. Nyt joutuu pitää puristusvaimennusta hieman plussalla löysän jousen takia että saa perän rauhoittumaan, kun puristus on plussalla niin saman joutuu tekemään reboundille että vaimennus on suht balanssissa. Nämä näkyy jouston hitaana liikkeenä isoissa heitoissa ja loikissa. Jos taas mennään vaimennuksissa löysemmälle niin takapää alkaa vatkaamaan soralla sladitellessa. Ihan sama tilanne oli aikoinaan 400EXC:n kanssa kunnes vaihdoin siihen jäykemmän jousen.

En kuitenkaan koe jousitusta ja iskunvaimenusta sellaisena että pitäisi heti alkaa tekemään päivityksiä, valtaosa ajaa täysin vakio alustalla hymyssä suin. Eikä tuo ihan huono ole vakionakaan, mutta kun pandoran lipas on youtubesta avattu niin helposti alkaa kiinnittämään huomiota niihin epäkohtiin mitä siellä mainitaan. Sylsyllä tuli sen verran kilsoja alle että hirveesti ei videossa ollut uusia asioita, hyvin kyllä tehty ja kerrottu mitä on tehtävissä ja miksi.
Viimeksi muokannut Koheltaja, Su Huhti 19, 2020 6:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

slip kirjoitti:Jos itse haluaa vaihdella jousen niin multa voi vaikka hakea tuon vaihtotyökalun lainaan. Vaihdossa on alle puolen tunnin työ jos pyörässä on keskiseisontatuki.
https://photos.app.goo.gl/aaqym2RxpebescV57
Mikä on tuon puristimen yläreiän halkaisija? Iskarin yläsilmukan reikä on ilmeisesti 12mm tai 14mm?

Ei ole sopivaa jousipuristinta joten tekemiseksi menee ja tulee vähän erilainen toteutus. 85nm jousi tilattu ja saisin tehtyä puristimen jousta odotellessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
slip
Viestit: 119
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:26 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Österbotten

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja slip »

En nyt pääse mittaamaan kuinka ison reiän tuohon yläpäähän lopulta tein mutta tämmösen kuvan löysin
https://photos.app.goo.gl/vJKz1tecPhLXRQK6A
Reikä mahtoi olla 0,5-1mm isompi kun tuo jousen lukitusrengas.
Iskarin pultit muistaakseni 12mm.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tänks, noi oli ne oleelliset tiedot että pääsee tekemään puristimen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Andestone
Viestit: 100
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 5:19 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Lahti

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Andestone »

Avatar
Totti
Viestit: 1123
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

Näyttää olevan vain tilaajille.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Roiske
Viestit: 1414
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Roiske kirjoitti:Mitenkäs muilla tuo jarrupolkimen liike on? Meinaan että tuntui painuvan aika syvään. Mittasin, niin 7cm painoin käsin ennenkuin jäykistyi.
Ilmaahan siellä vaan oli, nyt on kunnossa.
Avatar
Roiske
Viestit: 1414
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Totti kirjoitti:Näyttää olevan vain tilaajille.
Tämä oli pari sivua sitten, näyttää samalle jutulle.

https://vanha.tekniikanmaailma.fi/share ... j6t4#share
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Sinällään vähän hölmöä, että kestotestipyörään hankitaan päivitetty takavaimennin. Suurin osa ei tuota takavaimenninta pyöräänsä kuitenkaan hanki ja koko homman ideahan on nähdä kuinka hyvin laite kestää kilometrejä. Nyt testistä puuttuu yksi kalleimmista yksittäisistä ei helposti huollettavista osista. Mahtaakohan teneren takaiskaria ylipäätään pystyä huoltamaan järkevästi, vai onko ns. kertakäyttöiskari?
slip
Viestit: 119
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:26 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Österbotten

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja slip »

Hobes kirjoitti:Sinällään vähän hölmöä, että kestotestipyörään hankitaan päivitetty takavaimennin. Suurin osa ei tuota takavaimenninta pyöräänsä kuitenkaan hanki ja koko homman ideahan on nähdä kuinka hyvin laite kestää kilometrejä. Nyt testistä puuttuu yksi kalleimmista yksittäisistä ei helposti huollettavista osista. Mahtaakohan teneren takaiskaria ylipäätään pystyä huoltamaan järkevästi, vai onko ns. kertakäyttöiskari?
Jotkut iskaripajat tarjoaa tuohon takaiskariin ainakin päivitettyjä sisuskaluja sekä huoltosettejä, joten tällä perusteella ainakin pitäis olla huollettavissa.

https://store.ktechsuspension.com/
Timsa
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2016 1:48 pm
Pyörä: KTM 890 R

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Timsa »

Moi
Kuka myy noita Giwin tuotteita täällä Suomessa, vai pitääkö rekisteröityä Giwin sivulla. Ajattelin tuota Windscreeniä hankkia. Kuka muu sitä myy, ja minkä hintainen pitäiskö katsoa kuitenkin muualta. Aikaisemmin Koheltaja laittoi hyviä linkkejä. Giwi nyt eniten kiinnostaa ja onko jollakin kokemusta Giwiltä ostamisesta suoraan.
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Duell tuo maahan ja niinkö muillaki niiden kamoja niin jålleemyyjiä on suunnilleen kaikki alan liikkeet Suomesa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pudotin tänään jalkatappeja -20mm alas ja 10mm taakse alumiinipalojen kanssa, ajoasennosta tuli entistä väljempi ja polvikulma loivemmaksi. Vaihdepolkimessa on stoppari eikä sitä saa säädettyä riittävän alas, onko jollain madaltavat jalkatapit ja miten on tämä ongelma ratkaistu?

RR 85nm jousi tuli ja huomenna vaihtoon. Jos into riittää niin keulaan teen samalla spacerit että saa sagit sieltäkin kohdalleen, mittausten perusteella tarve on 15mm spacerille.
Kylätason kurapyöräilijä.
Cuppel
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 2:52 pm
Pyörä: T7 <-990SMT <690E <- 640E
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Cuppel »

Minulla on Bosleyt -30 ja 20mm taakse. Pirralla otin sen kulman pois johon polin stoppasi, vielä jos pienen loven tekisi polkimimen kuulalle niin saisi lisää liikettä. Toisaalta en koe tällä hetkellä tarvitsevani lisää laskua, kun olen tottunut polkemalla pienentämään vaihdetta ja 46 Sidi tarvitsee tilaa tapin ja polkimen väliin ylös nostossa.
Vakiotapeilla tuntui että ei kenkä sovi kunnolla polkimen ja tapin väliin ja jotenkin oli vaihdepoljin muutenkin koko ajan "haitolla". Nyt on mittasuhteet minulle huomattavasti luonnollisemmat.
Vastaa Viestiin