Metzeler

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Mistäs päin maailmaa näitä kumeksia pitää tilailla että pääsis ees vähä järkeviin hintoihin? Nopeesti vilkasin et Karoo setistä sais maksaa kottaraiseen yli 300e :shock:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Don
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Don »

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... nkaat.html

Tuolta tilasin itse Karoot. Hinta reilu satku, toimitus tuli viikossa.

--
Toni
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Vaihtelu virkistää joten tilasin juuri mynetmotosta Enduro 3:t ristiriitaisista nettikommenteista huolimatta. Kohta on ensikäden tietoa kuinka ne kestää ja pitää. Toivottavasti tulevat ennen juhannusta jolloin pitäisi ajella ~400km/suunta..

TKC80 on takana taas jo keskeltä melkein sileä, kilometrejä ajettu ainakin 10k.
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

JSL kirjoitti: TKC80 on takana taas jo keskeltä melkein sileä, kilometrejä ajettu ainakin 10k.
Onkohan mulla kaasun asennossa jotain vikaa vai sainko jonkun "susi"
TKC:n, kun ei tule kestämään lähellekkään 4tkm..? :D
Dassault
Pyörä: CRF250L

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Otin Toukokuun alussa Teneren alle Enduro 3.t ja on ollut mukava ajella sorateitä.
Ainoa minkä olen huomannut miinuksena on nopea kuluminen.
Nyt on 5000km takana ja takakumissa on n~4mm pintaa keskellä.
No, Touranset on jo hyllyssä odottamassa heinäkuuta jolloin olisi Norjan reissu edessä. 8)
Kyllä se siitä...
malu

Viesti Kirjoittaja malu »

Dassault kirjoitti:Otin Toukokuun alussa Teneren alle Enduro 3.t ja on ollut mukava ajella sorateitä.
Ainoa minkä olen huomannut miinuksena on nopea kuluminen.
Nyt on 5000km takana ja takakumissa on n~4mm pintaa keskellä.
No, Touranset on jo hyllyssä odottamassa heinäkuuta jolloin olisi Norjan reissu edessä. 8)
:shock: :shock: Kyllä amatööriä ihmetyttää... Ei ole minulla RSE:ssä mitään ihme tehoja, enkä kaikkia oleviakaan saa hyödynnettyä. Ja silti näyttää, että nykyinen TKC 80:n häipyy silmissä, kestäneeköhän edes sitä 3 tkm, jonka kohdalla hylkäsin Enduro 3:n.

Ajot on minulla työmatkailua pääosin asvaltilla ja huvittelua mettäteillä. Kilometreistä valtaosa tulee työmatkasta, ajallisesti menee menee jo paremmin tasan.

Parin kiloin paineita olen pitänyt, ei vian pitäis olla siinäkään. No halvalta ja hauskalta harrastukselta tämä silti tuntuu ratapyöräilyyn verrattuna. 8)
hexi

Viesti Kirjoittaja hexi »

Toi sahara tuntuu hyvältä takarenkaalta jarrutettaessa, ei lähde perä vaeltelemaan, toisin kuin vedätettäessä (mikä taas ei haittaa), eikä sitä voi moittia pikitielläkään. Märällä kestopäällysteellä siihen luotan enemmän kuin tkc 80:seen.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Oiskohan nyt alun toista tuhatta ajettu Enduro 3:lla, pääosin asfaltilla, mutta sorallakin on käyty. Huonosta kulutuskestävyydestä on toki huono sanoa vielä mitään, mutta takarengas näyttää edelleen lähes uudelle, eturenkaasta nyt puhumattakaan. TKC80 kului ensimmäisen 1000km aikana merkittävästi jonka jälkeen kuluminen hidastui. Yhdet asfalttilipathan noilla muutaman sadan kilometrin jälkeen vedin, johtuen ilmeisestikin reilusta kallistuksesta yhdistettynä muottirasvoihin joita reunoilla vielä oli. Eturengas kääntyy jotenkin herkän tuntuisesti ja ujeltaa sähköhöylämäisesti verrattuna TKC80:een. Soralla kiihdyttäessä takapää lähtee aika herkästi veivaamaan kuten joku jo mainitsikin, mutta eipä tuo ole juuri haitannut.

Toistaiseksi ihan tyytyväinen valintaan etenkin kun on sora-ajot jääneet nyt entistäkin vähemmälle. Suurin ongelma tähän mennessä oli vanteille vääntö. Täytyy toivoa ettei kumit puhkeile.
Dassault
Pyörä: CRF250L

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Nyt on sitten enduro 3.lla 10 000km rikki :shock:
Pintaa on vielä sellaiset ~3mm, mutta täryyttää kuin piru kerjäläistä
:arrow: Tourance alle, että pystyy lenkkiä ajelemaan. :roll:
Kyllä se siitä...
Pikkumatti

Viesti Kirjoittaja Pikkumatti »

Oletteko veljet kokeillut ostaa Suomesta renkaita, Reliatec Oy:sta? Se on Moottoripyora.org:n verkkokauppa. Jäsenet saapi hyvin alhaisten hintojen lisäksi 5% alen...

(http://www.reliatec.fi/v2/)

CONTINENTAL: 110/80B19 59Q TL TKC 80 160KM/H 119.66 €
CONTINENTAL: 110/80B19 59M TL TKC 80 130KM/H 96.87 €

CONTINENTAL: 150/70B17 69Q TL TKC 80 160KM/H 168.28 €

Mä en tiedä, onko nämä kilpailukykyiset hinnat, muuta ao. firmaa on yleisesti pidetty niin edullisena, ettei aidan taakse kannata kurkkia...

-M
After ten days of hard work... I'm ready to head out into the Sunshine...

Kuva
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Vuoden verran ja 10 tkm oli Karoo 2 edessä ennen vaihtoa. Nappulat olivat kuluneet aika lailla loppuun jo toisesta reunasta. Olisi tuo vielä maantieajossa mennyt jokusen tovin kun ei pahemmin täristänyt kuluneenakaan.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pikkumatti kirjoitti:Oletteko veljet kokeillut ostaa Suomesta renkaita, Reliatec Oy:sta?
Olen ostanut ko. puljusta moniaita renkaita, lähinnä TKC80siä ja MT21siä.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Re: Metzeler

Viesti Kirjoittaja Tase »

Kertokaas kokeneet "turistienduro" -kuskit mielipiteenne rengasvalinnasta.

Tarkoitus on käväistä muutaman päivän reissu Pohjois-Norjassa tuolla minun KTM 690 Endurolla. Matkaa kertyy vajaa 2000 km, ajoalustana 99 % pikitie. Nyt hieman mietityttää mitkä renkaat laitan alle. Vaihtoehtoina ovat:

- Metzeler Enduro 3 Sahara, hyväkuntoiset, ajettu noin 2500 km
- Continental TKC 80, hyväkuntoiset, ajettu noin 2000 km

Itse kallistuisin noiden Saharoiden kannalle, ovathan ne kuvioltaan sileämmät ja siten paremmat asfaltilla. Märkäpidosta en tosin ole ihan varma, kuivalla niillä kyllä pärjää erinomaisesti. Onko TKC 80 kannattajia?

Toinen juttu on paksut sisärenkaat. Minulla on Michelin UHD:t, onko niistä haittaa maantieajossa vai olisiko parempi laittaa normaalit sisäkumit matkan ajaksi?
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Paksut sisäkummit aiheuttaa pienoista ajomukavuuden haittaa normiajossa mun mopollain, mutta ehdottomat kovaan röykytykseen. Mutta tkc80 renkaista haittaa ei ole ollut kokemuksieni mukaan. Jos haluaa käydä välillä tutkimusmatkoilla niin siihen tkc80 renkaat on kumpanemmasta kokemuksella paljon parempi yleisrengas.
XRV-97
Kampi
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Kokemuksia Karoosta: ennen AT:ssä oli takana Anakee, nyt Karoo. Täytyy sanoa että Karoo on ihana rengas soralle verrattuna Anakeehen! Anakee piti kuin tauti... kunnes pito irtosi--ja kokonaan, oikein hirvitti ajaa soralla. Karoolla pidon loppuminen tapahtuu lievemmin -> "varottaa kurvissa". Näin ekan kauden kurapyöräilijänä sain aivan uusia ulottuvuuksia ajamiseen :mrgreen: . Sladittaminen sujuu nyt minultakin 8) Anakee on hyvä rengas, mutta rupulikumin juohea pidon "irtoaminen" tuo luottamusta pyörään.

Sitten vielä rengaspaineista: AT:n normipaineet taakse 2bar. On muuten hirveää ajaa sellaisilla :oops: Nyt 1,5bar, vähän parempi. Kuinka alas uskallan laskea paineet? Täytyy vähän udella ennenkuin rengas lupsahtaa vanteelta :roll:
treriksrøysare
Vastaa Viestiin