Sirac?
Valvoja: Moderaattorit
-
Kimmo
- Pyörä: Transalp XL 650V
Sirac?
Tänään pistin tenereen alle Michelin Sirac renkaan taakse. Metriäkään en vielä oo ehtiny testaamaan. Onko kokemuksia kyseisestä renkaasta? Hinta ei musta ollu paha, 89e. Tai töineen vanteelle 100e.
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Re: Sirac?
Itelle on kans Siracit matkalla, kuhan kerkeevät tänne etelään... etusen heti alle ku vaan saan sen kätösiini. Paketti EMC:ltä alle puolentoista sadan kuluineen. Ja se asia, eli onx jo kertyny kokemuksia gummeista?Kimmo kirjoitti:Tänään pistin tenereen alle Michelin Sirac renkaan taakse. Metriäkään en vielä oo ehtiny testaamaan.
-
AriK
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Viesti:
Aikaisempina vuosina ajelin pari sarjaa Sirac:eja, ja ainakin Mez. enduro 3. renkaaseen verrattuna Sirac on parempi.Agitheosis kirjoitti:Itelle on kans Siracit matkalla, kuhan kerkeevät tänne etelään... etusen heti alle ku vaan saan sen kätösiini. Paketti EMC:ltä alle puolentoista sadan kuluineen. Ja se asia, eli onx jo kertyny kokemuksia gummeista?Kimmo kirjoitti:Tänään pistin tenereen alle Michelin Sirac renkaan taakse. Metriäkään en vielä oo ehtiny testaamaan.
Enduro 3:sen ja Sirac:in lisäksi en muita Allroad kumeja ole kokeillut, joten niistä en tiedä
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
Takasena Sirac on ok 'matkarengas' kestonsa puolesta, ja sillä uskaltaa päästellä mukavasti myös sorateillä. Oikein pehmeissä paikoissa ei pito tietty mitään huippua ole, mutta kyllä sillä pääsee. Itellä taas sellainen alla, ja tykkään kyllä. Kovilla pinnoilla varsin kelpo kumi niin märkänä kuin kuivanakin.
Omat kokemukset pelkästään positiivisia, kun tuntuu jopa mun 'kaahailun' alla kestävän kilsojakin...
Omat kokemukset pelkästään positiivisia, kun tuntuu jopa mun 'kaahailun' alla kestävän kilsojakin...
"En pidä siitä, että siirtyminen vaatii mahtavia tekoja. Sateen jälkeen hiekkatiellä, kauneus hehkuu ja kumartaa syvään." -kiitos Dave & Otto
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Vaikka nyt on ollu aika kuiva kesä, niin yritän löytää kummin joka olis märällä, ehkä hieman liejuisella hiekkatiellä hyvä.Kimmo kirjoitti:Tänään pistin tenereen alle Michelin Sirac renkaan taakse. Metriäkään en vielä oo ehtiny testaamaan. Onko kokemuksia kyseisestä renkaasta? Hinta ei musta ollu paha, 89e. Tai töineen vanteelle 100e.
Mun miälestä Sirac on uutena hyvä. Mutta niin kai kaikki tai ainakin moni kummi uutena on hyvä. Puolikuntoisena Siracki on muuttunu meleko lipooseksi.
Onhan se piellä hyvä ja hiljainen ja kestääkin jotain.
-
Kimmo
- Pyörä: Transalp XL 650V
Nyt on omakohtaistakin kokemusta n.2500km verran ja hyvin tuntuu pelaavan sekalaisessa ajossa. Ja ei tuo älyttömän nopeasti näytä kuluvankaan et voin suositella rengasta muillekin. Sorallakin pitää ihan riittävasti, oikeen pehmeälle en oo sitä kokeillu, luultavasti loppuu pito siinä vaiheessa. Etuseksi laitan kyl karkeamman kunhan toi entinen eka loppuu (Bridgestone tw-41) aika lopussa jo kyl onkin. Jos laittais vaik kokeeksi tkc-80. Varmaan parempi soralla ja varsinki hiekalla. 
Sirac on kyllä vastannu ainakin omiin odotuksiin todella hyvin.
Kuviostakin jo näkee ettei kurassa ole parhaimmillaan, mutta kalliolla ja soralla on yllättävänkin luotettava rengas kuin myös asfaltillakin.
Todella hyvä rengas ainakin itselleni kun ajoistani on noin 10% maastoa ja 90% maantieajoa.
Kuviostakin jo näkee ettei kurassa ole parhaimmillaan, mutta kalliolla ja soralla on yllättävänkin luotettava rengas kuin myös asfaltillakin.
Todella hyvä rengas ainakin itselleni kun ajoistani on noin 10% maastoa ja 90% maantieajoa.
Ei riemulla rajaa kun maastossa ajaa.
Siracilla olen ajellut pari kesää. Kokemuksia on kaikenlaiselta pohjalta, Huonoimmat liejusta, liukkaasta nurmesta ja lumen sohjosta, sekä pehmeestä hiekasta. Tämmösille pinnoille tai pohjille EI kannata ko. renkaalla mennä. Tukkeuttuu ja sen jälkeen rengas muuttuu "sliksiksi".
Ei sovi myöskää karkealle soralle.
Asfalttiajossa uraherkkä.
Ei mielestäni mainneensa väärti. Jonkinlainen city-maasturi rengas.
Ei sovi myöskää karkealle soralle.
Asfalttiajossa uraherkkä.
Ei mielestäni mainneensa väärti. Jonkinlainen city-maasturi rengas.
-
kuramopotin
- Pyörä: cube
Laitoin superiin siracit alle. 300km takana soraa ja asfalttia, ja toimii mielestäni loistavasti. Soratiellä pito on yhtä hyvä kuin karoo t:llä. Asfaltilla toimii huomattavasti paremmin! Taakse ei vaan löytyny 140 leveänä, vaan piti laittaa 120mm. Eipä tunnu menoa haittaavan...
- Liitteet
-
- sirac.jpg
- (75.93 KiB) Tiedosto ladattu 154 kertaa
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Millä lailla Karoo T toimii huonosti asfaltilla? Ainakin kuivalla kelillä sillä saa kallistaa jalkarampit tantereeseen. Itse olen huomannut, että vasta kun kuvio alkaa olla huomattavan korkea (vaikka joku Metz Unicross), niin rengas on uutena hieman "huterampi" asfaltilla. Toisaalta tällaisilla renkailla on helpompi leikkiä supermopoilua.kuramopotin kirjoitti:Asfaltilla toimii huomattavasti paremmin!
Sirac on uutena ihan kohtuullinen kummi, mutta mikäpä ei olisi jos puhutaa saman tyyppisistä renkaista
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
-
kuramopotin
- Pyörä: cube
Karoo on liukas asfaltilla. Erityisesti mutkista kiihdyttäessä. Todella hauskaa hetken aikaa, mutta siihen kyllästyy kuski ja takarengas. Nappulat alkaa repeytymään irti... Kestoikä on myös huono. Minun ajoilla n.2200km, täysin sileäksi. Ajettavuus on asfaltilla nappulakumiksi hyvä, mutta eipä ole sitten maasto-ominaisuudet kummoiset.mopopoitsu kirjoitti:Millä lailla Karoo T toimii huonosti asfaltilla? Ainakin kuivalla kelillä sillä saa kallistaa jalkarampit tantereeseen. Itse olen huomannut, että vasta kun kuvio alkaa olla huomattavan korkea (vaikka joku Metz Unicross), niin rengas on uutena hieman "huterampi" asfaltilla. Toisaalta tällaisilla renkailla on helpompi leikkiä supermopoilua.kuramopotin kirjoitti:Asfaltilla toimii huomattavasti paremmin!
Sirac on uutena ihan kohtuullinen kummi, mutta mikäpä ei olisi jos puhutaa saman tyyppisistä renkaista
- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Itse kans luulin et toi karoo olis kestänyt kauemmin
Nytt ollut mopottimen kaa jottain 5-7 kertaa ulkona leikkimäs siitä kun heitin uudet karoot alle ja alle puolet jäljellä kumista,kilometrejä ei ole ku jottain 600-700
Joss edes sitäkään,tarkkaan en tiedä ku mittari on ollut käytös nytt pikkasen päälle 400 kilsaa ja karoot tuli alle just ennen sitä.
OK,mun ajotyyli on kyll on/off mutt kendan krossikumitkin kestävät paremmin asvaltilla ku noi mun karoot.
Etunen kyllä aikas iskussa vielä mutt takanen on kulunut ihan sairaan nopeesti
Eikä mull ole SE,n tehot mun mopottimessa edes
Nytt ollut mopottimen kaa jottain 5-7 kertaa ulkona leikkimäs siitä kun heitin uudet karoot alle ja alle puolet jäljellä kumista,kilometrejä ei ole ku jottain 600-700
OK,mun ajotyyli on kyll on/off mutt kendan krossikumitkin kestävät paremmin asvaltilla ku noi mun karoot.
Etunen kyllä aikas iskussa vielä mutt takanen on kulunut ihan sairaan nopeesti
Eikä mull ole SE,n tehot mun mopottimessa edes
Viimeksi muokannut jonkko, Pe Kesä 20, 2008 11:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Mun kokemuksella Sirac on takana ihan ok jos ei poistu kova pintaisilta teiltä, mut etunen lipsuu helposti märällä pikitielläkin. Maasto-ominaisuuksia ei ole ollenkaan(niin kuin aika harvassa matkarenkaassa), joten en enään laita alle missään tapauksessa, kun kuitenkin tekee mieli oikaista jonkun polun kautta.kuramopotin kirjoitti:Karoo on liukas asfaltilla. Erityisesti mutkista kiihdyttäessä. Todella hauskaa hetken aikaa, mutta siihen kyllästyy kuski ja takarengas. Nappulat alkaa repeytymään irti... Kestoikä on myös huono. Minun ajoilla n.2200km, täysin sileäksi. Ajettavuus on asfaltilla nappulakumiksi hyvä, mutta eipä ole sitten maasto-ominaisuudet kummoiset.mopopoitsu kirjoitti:Millä lailla Karoo T toimii huonosti asfaltilla? Ainakin kuivalla kelillä sillä saa kallistaa jalkarampit tantereeseen. Itse olen huomannut, että vasta kun kuvio alkaa olla huomattavan korkea (vaikka joku Metz Unicross), niin rengas on uutena hieman "huterampi" asfaltilla. Toisaalta tällaisilla renkailla on helpompi leikkiä supermopoilua.kuramopotin kirjoitti:Asfaltilla toimii huomattavasti paremmin!
Kestäviä ne kyllä on, en jaksanu ajaa edes puoleenväliin
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Ite oon kans saman parivaljakon kans tekemisis, Sirac vaihtu enska kolmoseen. Sirac kesti takana hyvin,AriK kirjoitti:Aikaisempina vuosina ajelin pari sarjaa Sirac:eja, ja ainakin Mez. enduro 3. renkaaseen verrattuna Sirac on parempi.
Enduro 3:sen ja Sirac:in lisäksi en muita Allroad kumeja ole kokeillut, joten niistä en tiedä
12 tkm.