DR 800:n öljyt kateissa
Valvoja: Moderaattorit
Pyörä seissyt talven pihalla, pari kioskireissua ajettu ja käytetty silloin tällöin... Nyt öljyjä tarkistaessa öljyä ei tikussa yhtään. Suodattimen kun aukaisi niin öljyä alkoi valumaan ulos. Maassa ei jälkiä öljyvuodoista.
Voisiko öljy olla lauhduttimessa (pyörä vm -91)?? Tukos jossain/suodattimessa? Onko kenelläkään sattunut vastaavaa?
--
Toni
Voisiko öljy olla lauhduttimessa (pyörä vm -91)?? Tukos jossain/suodattimessa? Onko kenelläkään sattunut vastaavaa?
--
Toni
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Re: DR 800:n öljyt kateissa
Mä en hirmuisesti panikoisi vaan lisäisin öljyä ja seuraisin kuinka nopeasti se öljy katoaa. Jos öljyä kuluu litra tuhannella kilsalla niin se on aivan normaalia, jos se litra menee sadalla kilometrillä niin sitten kannattaa käydä selvittämään mahdollista vikaa.Don kirjoitti:Pyörä seissyt talven pihalla, pari kioskireissua ajettu ja käytetty silloin tällöin... Nyt öljyjä tarkistaessa öljyä ei tikussa yhtään. Suodattimen kun aukaisi niin öljyä alkoi valumaan ulos. Maassa ei jälkiä öljyvuodoista.
--
Toni
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Minun vähäisellä ymmärrykselläni tuon kokoisessa yksipyttyisessä voi olla talviaikaan aika reilut välykset? Meinaan vaan, että muutamalla lyhyellä käytöllä on saattanut palaa öljyä aika paljon?
Litra tuhannella kuulostaa maallikolle hurjalta, mutta näin lukee myös tuon oman GS:n manuaalissa, että litra tuhannella on vielä normaalia...vkoivu kirjoitti: Mä en hirmuisesti panikoisi vaan lisäisin öljyä ja seuraisin kuinka nopeasti se öljy katoaa. Jos öljyä kuluu litra tuhannella kilsalla niin se on aivan normaalia, jos se litra menee sadalla kilometrillä niin sitten kannattaa käydä selvittämään mahdollista vikaa.
Taas menossa jonnekin...
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Tiedän useamman ison tohtorin joiden öljnykulutus on ollut pahimmillaan tuota luokkaa.Ylimatti kirjoitti:
Litra tuhannella kuulostaa maallikolle hurjalta, mutta näin lukee myös tuon oman GS:n manuaalissa, että litra tuhannella on vielä normaalia...
Kyllä tuo Tohtori800 omansa kuluttaa. Itse olen mittaillut kulutuksia
hiukan käskyttämisestä riippuen 0,5-1,0 litraa tuhannella. Mitenkäs
ajokilometrit? Isoilla mittarilukemilla alkaa saada komeammat
kulutuslukemat. Annapa koneen putputaa itsensä lämpimäksi paikoillaan ja pyöräytä konetta päälle 4000-5000 krs. Pilvestä voi päätellä
seuraako öljyt sinua savupallukoina.
Pitää vaan antaa konelle ryyppy, vaikkei itse olisikaan saanut
mitään ryyppyjä.
hiukan käskyttämisestä riippuen 0,5-1,0 litraa tuhannella. Mitenkäs
ajokilometrit? Isoilla mittarilukemilla alkaa saada komeammat
kulutuslukemat. Annapa koneen putputaa itsensä lämpimäksi paikoillaan ja pyöräytä konetta päälle 4000-5000 krs. Pilvestä voi päätellä
seuraako öljyt sinua savupallukoina.
Pitää vaan antaa konelle ryyppy, vaikkei itse olisikaan saanut
mitään ryyppyjä.
-
Ylimatti
Niin että anna vaan, Don, Tohtorin heittää kiveä ja soraa niinkuin viime syyskuussa Valkealassa!EsaaM kirjoitti:Kyllä tuo Tohtori800 omansa kuluttaa.
Taas menossa jonnekin...
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Litra tuhannella öljyä ja palttiaralla 5 litraa sadalla bensaa => käy jatkuvasti 2 prosenttisella seosbensalla
Kakstahtisetko muka käryttää 
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Kiitoksia vastauksista... Mittarissa on jo yli 60000km, joten väljyyttä löytyy. Pääsin vain syksyllä tilanteeseen ettei öljyä juurikaan kulunut, vaihtamalla hienoista mopo öljyistä (15w-50 semisynthetic) halvimpaan mineraali-öljyyn 10w-40... Lyhyt oli ilo. Täytyypä vaihtaa öljyt ja suodatin niin tietää kuinka paljon siellä sisällä oikeasti sitä tavaraa on.
Ja Ylimatille tiedoksi; nyt on Karoot alla joten sora kyllä siirtyy ja pakoputki paukkuu kuten viime kesänä jos vaan pyörä kestää...
--
Toni
Ja Ylimatille tiedoksi; nyt on Karoot alla joten sora kyllä siirtyy ja pakoputki paukkuu kuten viime kesänä jos vaan pyörä kestää...
--
Toni
Aika hyvä logiikka + päätelmä: vaihtamalla huonompaan öljyyn vanhassa koneessa ei saatukaan aikaan merkittävää parannusta...Don kirjoitti:. Pääsin vain syksyllä tilanteeseen ettei öljyä juurikaan kulunut, vaihtamalla hienoista mopo öljyistä (15w-50 semisynthetic) halvimpaan mineraali-öljyyn 10w-40... Lyhyt oli ilo. ...
-
Ylimatti
Looginen kokeilu. Vanhassa ranskalaisessa a***ssani oli venttiilinvarren ohjurit niin kuluneet, että valoristeyksessä seisoessa ei tarvinnut vetää pipoa korville vaikka hävetti niin hiivatisti: savutus kun peitti koko risteysalueen näkyvistä!
Köyhällä opiskelijalla ei ollut varaa korjauttaa konetta kuin vasta muutaman kuukauden päästä, mutta ajaa kun silti piti, niin kaatelin koneeseen halvinta öljyä mitä kaupasta sai ja silloin se oli simpukkavirman 10W-30 "jäteöljyä". Eikä tarvinnut huolehtia öljynvaihdosta.
Rempan jälkeen meni koneeseen aina Mobilin Rally Formulaa, jota joutui seuraavat melkein parisataa tuhatta kilsaa vaihtamaan säännöllisin välein aina täyden määrän. Myin piilin vuonna -98 ja viime kesänä näin sen liikenteessä - savuttomana...
Mopokokemukset on minulla sen verran vähäisemmät etten tiedä oikeista tai vääristä öljyistä, mutta a****ni en nyt laita muuta kuin tuota mopiilia. Ennen kuin joku todistaa jonkun muun paremmaksi!
Rempan jälkeen meni koneeseen aina Mobilin Rally Formulaa, jota joutui seuraavat melkein parisataa tuhatta kilsaa vaihtamaan säännöllisin välein aina täyden määrän. Myin piilin vuonna -98 ja viime kesänä näin sen liikenteessä - savuttomana...
Mopokokemukset on minulla sen verran vähäisemmät etten tiedä oikeista tai vääristä öljyistä, mutta a****ni en nyt laita muuta kuin tuota mopiilia. Ennen kuin joku todistaa jonkun muun paremmaksi!
Taas menossa jonnekin...