Kawasaki KLE 500

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

xx851z
Viestit: 259
Liittynyt: La Joulu 30, 2006 1:18 pm
Pyörä: XL1000V
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja xx851z »

www.louis.de ja sieltä bike-datenbank. Näyttää samoja arvoja molemmille malleille, eli nuo 0.13-0.18 ja 0.18-0.23.
Avatar
antti-a
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Tuollahan ne näkyy mukavasti.
Kiitos!

Muokkausta:
Kaasarin suuttimien koko vielä kiinnostaisi tuossa gpz:n kaksi pyttysessä versiossa.
xx851z
Viestit: 259
Liittynyt: La Joulu 30, 2006 1:18 pm
Pyörä: XL1000V
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja xx851z »

Vilkaisin äkkiä jenkkilästä jotain Kawan osia myyvän liikkeen räjäytyskuvia, sikäläisessä 2000 mallin Ninja 500ex, joka on lienee sama kuin GPZ500 oli kaasuttimen pääsuuttimia lajitelma 125-135 välillä, kahden tai kolmen hyppäyksillä. Luultavasti siihen väliin ne eurooppaversiossakin asettuvat.

http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 00/o/m4039
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Minkälaisia kilometrimääriä nuo KLE:n koneet kestävät ilman suurempia pajoituksia?
Ruoste
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Onhan noita yli 100 000tkm ajettuja liikenteessä...
Mahtaa tuo kawan kone kaikkine sivuäänineen olla koko pyörän paras osa..
Sama mottihan on tosi monessa kawassa customista matkaenskaan,
ja on ollut tuotannossa muuttumattomana ~18vuotta.
(korjatkaa jos ja kun olen väärässä) Eli ei se ihan susi voi olla.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Laitellaampas vähän omia ajatuksia kun moisella on nyt tullut tuhannen kilometriä rullailtua. Mukava vekotin on ja omiin ajeluihin tuntuu melkoisen hyvältä kompromissilta. Tokihan tuo voisi isoille teille olla vähän isompi, tukevampi ja alavääntöisempi, toisaalta pienemmille teille tuo saisi olla pienempi ja kevyempi :lol:

Takajousitus tuossa kaipaisi parannusta ja ehkä muutaman sentin korotuskin voisi olla paikallaan. Olen reilu 180 pitkä ja myös jalkatappien laskeminen on käynyt mielessä, kuten myös "oikean" malliset tapitkin.

Pakoputkiasia on tullut ilmi jo useaan otteeseen ja kyllähän tuo vakioputki on melkoisen kauhea esitys. Satuin muuten löytämään ihan mielenkiintoisen sivunkin jossa asiasta ollaan yhtä mieltä. Laserin putkella näyttäisi olevan vain minimoitu haitat, eli muutettu alkuperäisen lähes T:n muotoinen kollektori yhdellä 90 mutkalla siedettäväksi. Lopputulos taitaa olla vain vähemmän huono kun orkkis. Arrowin putki taas näyttää jo fiksummalta, mutta putkien reitityksestä en saa selvää. Onko jollain moista kiinni ja laittaisi muutaman kuvan? Hitusen vain kun tutkin, niin kovin on ahdasta tuolla pohjapanssarin ja koneen välissä. Ennästään nihkeää maavaraa kun ei kannata enää lisää hukata.

Vähän laskeskelin ja totesin, että 38mm huonekaluputki sopisi mainiosti tähänkin sovellukseen ja puolen metrin mittaisena virittyisi noin 8 krpm ja maltillisempana 570 mm mitassa tuhannen kierrosta alemmas. Laskuissa käytin pakoventtiilin avautumisennakkona 38 astetta ja oletusta että kannessa kanavaa on noin 75 mm. Ei puuttuisi enää kun hyvä reititysidea. Ideana oli ehkäpä vetää vasemman puoleisen pytyn putki nykyistä oikean reittiä ja oikea tuoda panssarin ulkopuolella koneen vierestä. Noin voisi pituudet saada kivasti samoiksi. Onko hieman leventyneestä mahasta haittaa pahasti? Kun ei tuo ny ihan spooripyörä ole muutenkaan :roll:

Tai sitten jättää kollektorin koneen etupuolelle jolloin putkille saa vielä mittaa sen verta, että resonanssi nousisi jonnekkin 9,5 krpm hujakoille :twisted: Ehkei luonne sopisi oikein endurolle enää tuon jälkeen :roll:

Miksi näitä mietin? Mulla kun on tuo gpz:n kone ja se potee selvää ahdistusta 9 krpm huitteilla kun sen pitäisi iloisesti kiertää 11 asti. Ja kun noiden pakosarjojen kanssa olen vähän pelaillut, niin luontevan oloinen toimintatapa...

Jos tosiaan jollain olisi parempia kuvia arrowin sarjasta ja näkemystä haittaako 40 mm leveämpi mahan alus kauheasti ja missä tilanteissa?
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Mulla on vain Laserin putkista kokemuksia. Aika tiukalle tuo mitoitus menee, jos putken osaset eivät ole aivan 100 % pohjassa(esim. saippuvedellä asennettu) niin ottaa kyllä pohjapanssariin kiinni. Ensimmäisellä KLE:lläni ajelin paljon ilman panssaria, mikä on maantiekäytössä ihan ok.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
jp10
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja jp10 »

miten se laser vaikuttaa koneeseen tehoalue?onko minkälaisia kokemuksia.vaihdoin omaani viimekesänä bitubon takaiskarin paras ostos vähään aikaan .
kypärä päähän ja menoks
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stobe »

jp10 kirjoitti:miten se laser vaikuttaa koneeseen tehoalue?onko minkälaisia kokemuksia.vaihdoin omaani viimekesänä bitubon takaiskarin paras ostos vähään aikaan .
Keskialueella vääntö paranee ja kuollut kohta poistuu 4-5 tonnin välistä. Persydyno väittää tehokkaamaksi läpi rekisterin. Riippuu myös kaasarin säädöistä paljon. Dynojetin suutinsarja tai ainakin isommat pääsuuttimet kannattaa laittaa. Vakiosäädöilläkin voi ajaa, mutta jää vähän laihalle.

Tässä ketjussa lisää aiheesta, mulla on edelleen samat säädöt eli 120 suuttimet(Hondan orggis), pyörä vain on vaihtunut:

viewtopic.php?t=2664
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Ruoste
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Pitäisikö tuossa laserin putkessa olla villat sisällä? oma kuulostaa ihan ontolta ja käyntiääni metallisen papattava. Ei viittis turhaan purkaa jos sinne ei villoja saakkaan :?
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Onko jollakin ollut TKC80:t alla? Katselin tuota etulokasuojaa ja näytti kovin ahtaalta nappularenkaalle.
Avatar
antti-a
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Minulla oli ja mahtuu hyvin, ei ongelmaa!
jp10
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja jp10 »

mulla on kummassakin päässä tkc.eet sopii se sinne eteen vaikka ahtaalta näyttää
kypärä päähän ja menoks
jinx
Viestit: 67
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 10:31 am
Pyörä: 530 EXC Six Days
Paikkakunta: Sjk

Viesti Kirjoittaja jinx »

Mä kans vahvistan edelliset.
Mulla molemmissa päissä tkc:t ja just kävin sellaisen reilun 120 km lenkin heittääs sekalaisessa mutavellissä ja irtosoralla. :D
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Mistäköhän tuon 38 -asteen pakoennakon oikein olin katsovinani :? KLE:lle löysin 52 -astetta ja gpz:lle 70. Noh, eipä tuo paljoa vaikuta kun fyysiset mitat määrää aika tarkkaan tuon putkien pituuden. Taitaa olla ainoa järkevä reitti toinen panssarin ulkopuolelta ja toinen sisältä. Eli jonnekkin 7 krpm huitteille mennee. Panssarista en tahdo luopua kun sitä on jo nytkin saanut oikoa välillä ja rutussa se on taas :lol:

Tosin jonkin aikaa kestää ennenkuin ehtii alkaa värkkäillä. Putkipokkarin ääreen pääsee vasta kuun loppupuolella :(
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin