Nokia 6110 Navigator ja kurapyöräily

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Hilppa
Pyörä: CRF1000 DCT

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

Lassi kirjoitti:Kuulostaa aika unelmavehkeeltä eikä hintakaan ole paha. Itse olen karttamiehiä, mutta gps on kiva kaivaa taskusta sitten kun ollaan eksyksissä. Sellaiseen käyttöön tuntuisi juuri oikealta laitteelta, ja puhelin on mukava bonus. :)
Pari kuukautta olen miettinyt mikä olisi paras tapa löytää kotiin sen jälkeen kun on eksynyt, "oikea" GPS tuntuu turhan pro.lta tällaiselle uudelleen pyöräilyä aloittavalle, ja nyt olisin kallistumassa myös juuri kyseiseen puhelimeen. Löydänkö siis sillä kotiin noilta pienimmiltä metsäautoteiltä. Ilmeisesti ei kovin yleinen laite tällä foorumilla verrattuna noihin GPS keskusteluihin.
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Onko kukaan ruuvannut vielä Evan`s 6110 pyörän sarveen? Näyttää siltä, että teolliset vaihtoehdot ovat joko:

http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 4b544d97f9

tai

http://www.ram-mount-uk.com/ram-hol-aq2.htm

Kumma kyllä, taitaa olla niin, että Touratech olis pikkusen halvempi. Ainoa huono tuossa on se, että on sään armoilla. Ja itsellä siis tämä 6110 ei ole tarkoitettu mihinkään mongolian matkalle, vaan lähinnä siksi, että tietää sinnepäin, missä mennään. Tiellä. Kartta otetaan kaveriksi metsäautoteille ja poluille.
malu

Viesti Kirjoittaja malu »

Tape kirjoitti:Onko kukaan ruuvannut vielä Evan`s 6110 pyörän sarveen? Näyttää siltä, että teolliset vaihtoehdot ovat joko:
Tässä ketjussa on kehuttu Sw-Motechin ratkaisua.

viewtopic.php?p=81865#81865

Vähän fylliä pussukkaan, ja pitäis vastata kokolailla turhatekin ratkaisua.

:oops:
Eikäku, justiinsa sitä toista, eli RAM mount sydeemiä. Tellingillä laukku/kotelo kiinni tankoon. Sitten on kampe kuralta suojassa laukun sisällä.

RM heino kauppaa tuota Suomessa.
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Kestääkö teillä kuin kauan että Nokian navigaattori löytää sijainnin?
Mulla tuo on ehtiny jo 5 minuuttia eikä mitään tapahdu...
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Harri Hemmilä kirjoitti:Kestääkö teillä kuin kauan että Nokian navigaattori löytää sijainnin?
Onko kyseessä eka yritys tällöin on melko normaalia että kestää pidempään, seuraavalla startilla etsii taas samoista satelliista missä on sammutettuna ollut niin hakee nopeammin.
Entä onko A-GPS päällä, jolloin käyttää kännyverkon tietoja ettiäkseen oikeita satelliitteja joilla sitten tarkennetaan sijainti?

EDIT: Käyttöohjeen sivulta 29 tai navigointiotsakkeen alta löytyy toi miten tuon A-gps:n saa päälle(vaatii siis simmin ja verkkoyhteyden).
ps.kannattaa ehkä myös mitä oman kännyliittymän datamaksu on ja kuinka paljon tuo kartta sitä käyttää.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Hilppa kirjoitti:
Lassi kirjoitti:Kuulostaa aika unelmavehkeeltä eikä hintakaan ole paha. Itse olen karttamiehiä, mutta gps on kiva kaivaa taskusta sitten kun ollaan eksyksissä. Sellaiseen käyttöön tuntuisi juuri oikealta laitteelta, ja puhelin on mukava bonus. :)
Pari kuukautta olen miettinyt mikä olisi paras tapa löytää kotiin sen jälkeen kun on eksynyt, "oikea" GPS tuntuu turhan pro.lta tällaiselle uudelleen pyöräilyä aloittavalle, ja nyt olisin kallistumassa myös juuri kyseiseen puhelimeen. Löydänkö siis sillä kotiin noilta pienimmiltä metsäautoteiltä. Ilmeisesti ei kovin yleinen laite tällä foorumilla verrattuna noihin GPS keskusteluihin.
Olen tainnu johonkin aikasempiin keskusteluihin kommentoida mutta juuri tuollaisessa käytössä kännynavi ajaa paikkaansa, tosin silloin taisi olla vielä tomtom asennutta kännyyn ja nyt mennään nokia mapsin avulla. Eniten tuota on tullu käytettyä tosin autossa mutta pari kertaa on tullu mietittyy että kurapyörä olis ehkä ollu parempi ts. vähän kriittisesti joutuu joskus noita reitityksiä kattoon ilmeisesti pikku pikiteitä ja hiekkateitä ei juuri erotella, toivottavasti karttapohja tuon osalta päivittyy.
Harri Hemmilä

Harri Hemmilä kirjoitti:Kestääkö teillä kuin kauan että Nokian navigaattori löytää sijainnin?
Tajusin mennä ulos kokeileen , niin rupeshan se toimiin...
Harri Hemmilä

Saako maastokarttoja asennettua tuohon?
niemikko

Viesti Kirjoittaja niemikko »

ite hommasin tämän n95 (5megapixel kamera)puhelimen ja siinä tämä kans sisäänrakennettu gps. navigointiohjelman lataus oli jotain 50e paikkeeilla muistaakseni/vuosi.
dr:ään ny kahta eri tankkilaukkua sovitellu mut aina tuntus olevan tiellä niin laukunpohja pelkkäkarttatasku ny käytös puhelin siellä kalvon alla virta tankoon kytketystä pistokkeesta. tänään 100km testiä tärinää ja pieniä ja isompiakin teitä. no eihän se mikään maastokartta olekaan mutta tiet näky hyvin oli kohtuullisesti seurattavissa kerran hukkas signaalin satelliittiin mutta sekin vaan alta 200m.

lähtiessä voi tosiaan mennä minuutti että yhteyden saa mutta sen pitää kyllä hyvin. ja mentäessä eri suuntaan kun se neuvoo tai uparit heitettyä n.5sek ja uus reitti on kartalla.

ps. ite latasin suomi,ruotsi,norja,tanska,saksa,itävalta,puola,latvia,liettua,viro(tais olla muitakin n:1gmuistikortilta vei.) ens kesän 14vrk reissua aatellen.
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva
Hilppa
Pyörä: CRF1000 DCT

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

[/quote] Löydänkö siis sillä kotiin noilta pienimmiltä metsäautoteiltä. Ilmeisesti ei kovin yleinen laite tällä foorumilla verrattuna noihin GPS keskusteluihin.[/quote]
Itse itselleni vastaen: Joo kyllä sillä kotiin löytää mutta ei välttämättä kannata sen ohjeita noudattaa, voi tulla pitkä matka kotiin. Mistä sitten johtukaan mutta tuntuu ettei sen "tieluokitukset" ole ihan kohdillaan. Välillä se haluaa ajattaa vain asvalttia pitkin vaikka lyhin reitti on n.20km lyhyempi, ja välillä melko pienille metsäteille vaikka vieressä menee asvalttitie. Molemmissa tavoitteena "nopein reitti", no pitänee säätää teiden nopeuksia jos se siitä järkiintyisi. Minäkin heitän kysymyksen, saako siihen ladattua omia karttoja?
malu

Harri Hemmilä kirjoitti:Saako maastokarttoja asennettua tuohon?
Siihen saa asennettua smartcomqps nimisen ohjelman, ostettuna noin 30 e, joka syö sisäänsä monenlaisia karttoja.
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Tuossa illalla kotkalla hiekkatietä ajellessa tuli mieleen, että kyllä siinä Nokialainen saa aikamoista kyytiä, kun sen tankoon pulttaa. Että näinköhän se sitten kuitenkaan kannattaa, vaikka ois miten hienoa pultata se Touratechin tellinki siihen. Sitähän tuolla aiemminkin joku jo taisi miettiä.
malu

Tape kirjoitti:Tuossa illalla kotkalla hiekkatietä ajellessa tuli mieleen, että kyllä siinä Nokialainen saa aikamoista kyytiä, kun sen tankoon pulttaa. Että näinköhän se sitten kuitenkaan kannattaa, vaikka ois miten hienoa pultata se Touratechin tellinki siihen. Sitähän tuolla aiemminkin joku jo taisi miettiä.
Samaa mieltä, jonninmoiseen pussukkaan kapula pitää laittaa. Josaain täällä on kehuttu BRP:n lämpökoteloa, varmaan hyvä jos talvisurauttelua harrastaa.

Muutenhan tuo menis taskussa, mutta GPS käytössä akku ei kestä kuin pari tuntia. Johto pitäisi vetää taskuun... Minun mielestä tuota on aika turha yrittää vauhdissa tihrustaa, parhaimmillaan tuosta voi taukopaikoilla tarkistaa mihin on päätynyt, ja mihin haluaisi jatkaa.

Tuon latauksen tarpeen takia olen ite ajatellut kapulan suojalaukkuun laittaa. Vielä pitäisi löytää autolaturi, jossa on mutka pistokkeessa.
Omakinen
Pyörä: KTM 950 SE

Viesti Kirjoittaja Omakinen »

malu kirjoitti:Vielä pitäisi löytää autolaturi, jossa on mutka pistokkeessa.
Jos tarkoitat laturia jonka pistoke on 90 asteen kulmassa, niin huoltoasemilla näkee usein tarvikelatureita ~7€ itsekin ostin sellaisen. Jostain syystä tuntuu nuo huoltsikan tarvikkeet on hyvin usein juuri tuota "mutkamallia"
Lassi
Pyörä: Transalp750

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Hommasin sitten minäkin kyseisen kapulan, kun Elisalla oli mukavan hintainen kytkysopimus tuosta. Karttaohjelma yllätti positiivisesti ja navigointi tuntuu pelaavan tosi hyvin. Puhelimesta löytyy pohjoismaiden kartasto joka on kyllä vakuuttava, näyttää tosi pienetkin tiet... Osoite- ja palveluhakukin tuntuu pelaavan hienosti.

Ainoa miinus on, että pikkutiet maastossa tulevat näkyviin vasta siinä vaiheessa, kun puhelimen näytöllä on noin kilometri karttaa, eli siinä mittapalkissa on 200m. Voiko tuota jotenkin säätää? Täällä Rovaniemellä kun nuo pienetkin hiekkatiet tuppaa olemaan semmosia 10km siivuja niin hirveä skrollaaminen kun tutkii että mihin se tie vie.
Vastaa Viestiin