Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 428
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: Honda CRF1100L
- Paikkakunta: Riihimäki
Kokemuksia F800GS:stä
Sori, ei vielä mitään, mutta ehkä viikon päästä.
Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.
Timo
Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.
Timo
- Per Saukko
- Viestit: 279
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Timo Kalkkila kirjoitti:Sori, ei vielä mitään, mutta ehkä viikon päästä.
Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.
Timo
Ajeltu 350 km.vain pikitietä . 183 senttiselle ajoasento tilava . Ehkä sais olla matalmpi satula(jaloille tukevampi ote maahan). Visiiristä ei pyörteitä kypärään .Moottori kierrosherkkä ja vetää hienosti koko kierrosalueen ,lievää tärinä tuntuu yli 130 km/h nopeuksissa 6.vaihteella . Taipuu mutkiin helposti,ketterä .
Loppukesästä karkeenpaa alle ja soratietä rullalle myös 3.vaihteella !
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kuulostaa hyvältä En millään enää jaksais odotella edes tätä 2 viikoahajo kirjoitti:Timo Kalkkila kirjoitti:Sori, ei vielä mitään, mutta ehkä viikon päästä.
Avasinpa vain tän threadin valmiiksi.
Timo
Ajeltu 350 km.vain pikitietä . 183 senttiselle ajoasento tilava . Ehkä sais olla matalmpi satula(jaloille tukevampi ote maahan). Visiiristä ei pyörteitä kypärään .Moottori kierrosherkkä ja vetää hienosti koko kierrosalueen ,lievää tärinä tuntuu yli 130 km/h nopeuksissa 6.vaihteella . Taipuu mutkiin helposti,ketterä .
Loppukesästä karkeenpaa alle ja soratietä rullalle myös 3.vaihteella !
Tota tärinää mietiskelin kanssa, kun sitä on arvosteltu. Mutta ei taida ainakaan pienemmillä nopeuksilla häiritä. Toisaalta tärinään oli jo tottunut, kun aikasemmin oli DR800.
Hyvä että visiiristä ei pyörteitä tullut. Olin jo alustavasti suunnitellut korkeamman hankkimista turhatekiltä.
-
- Viestit: 428
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: Honda CRF1100L
- Paikkakunta: Riihimäki
No niin, kasisatanen tuli kotiutettua eilen. Noin 250 km takana, lähinnä valta- ja nelinumeroisia teitä. Jonkun matkaa myös hyväkuntoisia sorateitä. Havainnot tähän mennessä:
- 650GS:n jälkeen tuntui kotoisalta heti lyhyen matkan jälkeen
- matalalla satulalla saa kantapäät maahan ja tukevan asennon, keskituelta ei yllä jalat maahan, vaan pyörä pitää nytkäyttää alas.
- ei satula mitenkään erityisen epämukavalta tuntunut, mutta ajovarustus oli tällä kertaa sellainen, etten voi antaa lopullista mielipidettä.
- ajoasento tuntui suunnilleen samalta kuin vanhassa. Tapeilta ajaessa ei asento tuntunut oikein hyvältä. Jalkatappien kumien poisto voi auttaa asiaa.
- pleksi hoitaa sen ettei ilmavirta osu rintaa, mutta osuu kylläkin kypärään. Turbulensseista en osaa sanoa, koska eilen oli hyvin tuulinen päivä.
- ketterä mutkateillä, melkein tekisi mieli sanoa, että ketterämpi ja tarkemmin ohjautuva kuin vanha
- vaihtamistarve selvästi vähäisempää kuin vanhassa
- ilmeisesti jonkin aikaa menee vielä ennenkuin jousitus asettuu. Nyt tuntui aika pintakovalta.
- stongassa tuntee erot moottorin "toimintatiloista" eli vedättäessä, moottorijarrutuksessa ja tasaisella vedolla. Ehkä nurinat tärinästä johtuvat osaksi tästä selkeästi havaittavasta vaihtelusta. En päässyt vielä moottoritienopeuksilla kokeilemaan.
Timo
- 650GS:n jälkeen tuntui kotoisalta heti lyhyen matkan jälkeen
- matalalla satulalla saa kantapäät maahan ja tukevan asennon, keskituelta ei yllä jalat maahan, vaan pyörä pitää nytkäyttää alas.
- ei satula mitenkään erityisen epämukavalta tuntunut, mutta ajovarustus oli tällä kertaa sellainen, etten voi antaa lopullista mielipidettä.
- ajoasento tuntui suunnilleen samalta kuin vanhassa. Tapeilta ajaessa ei asento tuntunut oikein hyvältä. Jalkatappien kumien poisto voi auttaa asiaa.
- pleksi hoitaa sen ettei ilmavirta osu rintaa, mutta osuu kylläkin kypärään. Turbulensseista en osaa sanoa, koska eilen oli hyvin tuulinen päivä.
- ketterä mutkateillä, melkein tekisi mieli sanoa, että ketterämpi ja tarkemmin ohjautuva kuin vanha
- vaihtamistarve selvästi vähäisempää kuin vanhassa
- ilmeisesti jonkin aikaa menee vielä ennenkuin jousitus asettuu. Nyt tuntui aika pintakovalta.
- stongassa tuntee erot moottorin "toimintatiloista" eli vedättäessä, moottorijarrutuksessa ja tasaisella vedolla. Ehkä nurinat tärinästä johtuvat osaksi tästä selkeästi havaittavasta vaihtelusta. En päässyt vielä moottoritienopeuksilla kokeilemaan.
Timo
- Liitteet
-
- P4120005-1.jpg
- (147.32 KiB) Tiedosto ladattu 1833 kertaa
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:03 pm
- Pyörä: F800GS
- Paikkakunta: Omenakylä
Eilen se sitten parkkerautui pihaan kauan odotettu 800GS. Ja naama naantalina makoiset 100km takana. Loistava ajettava maantieolosuhteissa niin yksin kuin kakspäälläkin. Voimaa löytyy ihan meikäläisen tarpeisiin. Laitoin samalla Karoot tilaukseen kesäkuun Lapin reissua ajatellen.
Seuraavaksi tilataan SW-Motechin alu-laukut Heinolta ja Turhatekistä kahvasuojat sekä kaatumaraudat.
Nyt alkoi ajokausi ja elämä hymyilee
Seuraavaksi tilataan SW-Motechin alu-laukut Heinolta ja Turhatekistä kahvasuojat sekä kaatumaraudat.
Nyt alkoi ajokausi ja elämä hymyilee
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:03 pm
- Pyörä: F800GS
- Paikkakunta: Omenakylä
Minäkin sain jo omani, laukut ja kahvasuojat eivät ehtineet vielä pyörän mukaan. Renkaina oli Michelinin Anakeet. Ajotuntumasta parinsadan kilometrin kokemuksella pienillä asfalttiteillä (en ole mikään aiantuntija), että aika lailla samanlainen kuin pikkugessu: yllättävän näppärä ja hieman vakaampi, pienempi kypärämelu eli ilmavirta osuu jo hartioihin, penkki mukavampi ajaessa kuin messukokeilulla luulin, pyörä selvästi korkeammnan oloinen kuin pikkugessu, moottori vetää tasaisemmin, ei mitenkään yybertehokaan tuntuinen (kierrätetty tosin vain 5000:een) eli ihan käypänen peli
Joo, mopo tuli. Kaatumaraudat jäi vielä pois, joten pitää koe-/sisäänajella varovasti. 100 km tylsää maantietä takana alle 4000 rpm kierroksilla. Tasaista ja hiljaista oli kyyti ja noilla kierroksilla ei tärinöistä/värinöistä tietoakaan. Kiva pörisijä. Metka toi vasemman vilkun käyttäminen - tuli aluksi painettua sitä tööttiä, kun otti pois päältä . Meni hetki, ennen kuin oppi sen logiikan. Kuulema saatuu kaikille uusille omistajille...
Tuli myös ensimmäinen negaatio . Kun aurinko paistaa puolen päivän aikoihin takaa, niin peilailee aika ikävästi nopeus- ja kiekkamittareista, kun niitä katsoo. Muuten ei peilautuminen häiritse.
Mutta nyt kohti kotia ja
Tuli myös ensimmäinen negaatio . Kun aurinko paistaa puolen päivän aikoihin takaa, niin peilailee aika ikävästi nopeus- ja kiekkamittareista, kun niitä katsoo. Muuten ei peilautuminen häiritse.
Mutta nyt kohti kotia ja
Viimeksi muokannut Å, La Touko 14, 2011 10:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Mitäpä ovat muut kasisatasen omistajat mieltä välityksistä? Voihan tämä tietysti olla vielä tottumisesta kiinni, mutta ykkönen tuntuu vähän liian pitkältä. Tuntuu, että joutuu melkoisesti pelaamaan kytkimellä hitaassa ajossa, kun vauhti nousee varsin vähällä. Valoista lähdettäessä edessä ajavat tuntuvat väkisin jäävän jalkoihin, vaikka kuinka varovasti yrittää. Ja sitten kun alkaa miettiä huonommassa paikassa mönkimistä, niin 40-50 km/h matalilla kierroksilla tuntuu huimalta. Ja kun toi kaasukin on melko herkkä... Mutta voihan se olla, että kun tottuu, niin ykkösellä voi pelata laajan skaalan erilaista huonoa ajoalustaa.
Taitaa välitykset olla "autobahn".
Taitaa välitykset olla "autobahn".
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:03 pm
- Pyörä: F800GS
- Paikkakunta: Omenakylä
Joo aika pitkähän se ykkönen on maastoon eli ihan maantievälitykset vakiona. Ken enempi maastossa ajelee, niin helppohan ketjuvetoiseen on välityksiä vaihtaa. Maastoajoahan en hallitse, mutta pyörä tuntuu alustaltaan pystyvältä huonommallakin pinnalla. Mun ajelut on pääasiassa mutkaisia asfalttiteitä joiden mutkiin Bemu tuntuu hyvin taittuvan ja välityksetkin sopivilta