Polttoaineen kuljetusta.
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 10:19 pm
- Pyörä: Honda nx650
- Paikkakunta: Kontiolahti/Konnevesi
Polttoaineen kuljetusta.
Muistelen joskus lukeneeni topikkia, jossa mopoilijat esittelivät rakentamiaan polttoaineenkuljetustelineitä yms. muita systeemejä.
Eipä löytynyt keskustelua enää, oisko jollain muistissa? Kiitos etukäteen..
Eipä löytynyt keskustelua enää, oisko jollain muistissa? Kiitos etukäteen..
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
- Paikkakunta: Muhos
Re: Polttoaineen kuljetusta.
Tuolla on juttuaHinku. kirjoitti:Muistelen joskus lukeneeni topikkia, jossa mopoilijat esittelivät rakentamiaan polttoaineenkuljetustelineitä yms. muita systeemejä.
Eipä löytynyt keskustelua enää, oisko jollain muistissa? Kiitos etukäteen..
- korpipolku
- Viestit: 419
- Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
- Pyörä: Gelände/Straße
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Polttoaineen kuljetusta.
Tässä muutama versio mualimalta:Hinku. kirjoitti:Muistelen joskus lukeneeni topikkia, jossa mopoilijat esittelivät rakentamiaan polttoaineenkuljetustelineitä yms. muita systeemejä.
Eipä löytynyt keskustelua enää, oisko jollain muistissa? Kiitos etukäteen..
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=328030
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=283263
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=322014
samasta paikasta haulla lisää.
Siellä näytti olevan mm.(vaikkei se tähän siis mitenkään liity erinomainen kottaraistietopankki.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=86958
sami
-
- Viestit: 1076
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 7:31 pm
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
- Paikkakunta: aura
entiseen mopoon tuli rakennettua tollai bensankuljetus,10 litraa yhteensä mahtu mukaan.oli ihan hyvä pohjosen reissul.
- Liitteet
-
- IMG_0057.JPG
- (402.07 KiB) Tiedosto ladattu 265 kertaa
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 10:19 pm
- Pyörä: Honda nx650
- Paikkakunta: Kontiolahti/Konnevesi
Kiitos kuvista.
Oon vähä miettiny (tässä vaiheessa isännältä nousee aina tukka pystyyn ) sitäkin, että voiskohan ton boxin uhrata kanisteri(e)n kuljetukseen? On aika vähän sille käyttöä muuten. Jos etsis matalampia kanistereita, ja lokerois boxin, kanisterit sitte siihen. Painoahan siihen tulee, ja aika ylöskin, joskaan eihän niiden pönttöjen tartte boxin "kattoon" asti yltää. Siihen päälle sitte mahtus vielä muutakin roinaa, suojattuna tietty..
Ei tartteis tehhä erillisiä telineitä. Pidemmälle matkalle kun meitä lähtee aina yleensä kaksi, ja toisella sitte on boxi myös, jota vois käyttää muuhun kuljetukseen.
Onko tää nyt tyypillinen naisen idea? Muuten hyvä, mut toteuttamiskelvoton?
Oon vähä miettiny (tässä vaiheessa isännältä nousee aina tukka pystyyn ) sitäkin, että voiskohan ton boxin uhrata kanisteri(e)n kuljetukseen? On aika vähän sille käyttöä muuten. Jos etsis matalampia kanistereita, ja lokerois boxin, kanisterit sitte siihen. Painoahan siihen tulee, ja aika ylöskin, joskaan eihän niiden pönttöjen tartte boxin "kattoon" asti yltää. Siihen päälle sitte mahtus vielä muutakin roinaa, suojattuna tietty..
Ei tartteis tehhä erillisiä telineitä. Pidemmälle matkalle kun meitä lähtee aina yleensä kaksi, ja toisella sitte on boxi myös, jota vois käyttää muuhun kuljetukseen.
Onko tää nyt tyypillinen naisen idea? Muuten hyvä, mut toteuttamiskelvoton?
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Jos boxilla tarkoitat jotain kiwi/kappa tyylistä takalaukkua niin en suosittele sinne mitää kanistereita varsinkaan jos meinaat sillä sorateille kaahailla. Ne laukun kiinnitykset kun ei ole mitään maailman kestävimpiä.Hinku. kirjoitti:Kiitos kuvista.
Oon vähä miettiny (tässä vaiheessa isännältä nousee aina tukka pystyyn ) sitäkin, että voiskohan ton boxin uhrata kanisteri(e)n kuljetukseen? On aika vähän sille käyttöä muuten. Jos etsis matalampia kanistereita, ja lokerois boxin, kanisterit sitte siihen. Painoahan siihen tulee, ja aika ylöskin, joskaan eihän niiden pönttöjen tartte boxin "kattoon" asti yltää. Siihen päälle sitte mahtus vielä muutakin roinaa, suojattuna tietty..
Ei tartteis tehhä erillisiä telineitä. Pidemmälle matkalle kun meitä lähtee aina yleensä kaksi, ja toisella sitte on boxi myös, jota vois käyttää muuhun kuljetukseen.
Onko tää nyt tyypillinen naisen idea? Muuten hyvä, mut toteuttamiskelvoton?
Itse ole kehitellyt mielessä kanistereita joka laitetaan takamatkustajan jalkatappien päälle. Kanisterin pohjaan lenkki tai putki, jonka läpi jalkatappi menee mahdollisimman tiukasti. Ylös kylkeen yksi tai kaksi haarukkaa, josta kanisteri tukeutuu johonkin runkoputkiin ja koko rakennelma kiristetään remmillä kiinni runkoon. Ajatus on, että paino on jalkatapilla ja muut kiinnikkeet pitävät sitä pystyssä.
Edit: Löytyi joskus näkemäni kuvakin. Muovikanisteri ja teippiviritystä en kuitenkaan suosittele, mutta idea selviää.
Edit: Löytyi joskus näkemäni kuvakin. Muovikanisteri ja teippiviritystä en kuitenkaan suosittele, mutta idea selviää.
- Kuraattori
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 7:13 pm
- Pyörä: LC 4 ja 8
- Paikkakunta: Liperi
Terve hinku!maailmanmatkaaja markulla näkyy olevan myytävänä nettivaraosassa vaikkapa tarakalle tuleva Bensagallona. Siihen mahtuu noin 6 litraa ja on siitähyvä malli että siinä on oma hana. voit kytkeä sen y kappaleella vaikka mopon omaan pensaletkuun.ja näitähän saa uutenakin nakkilan pyörästä ja moposta.tässä kuitenkin linkki markulle http://www.nettivaraosa.com/628936
Karjalassa kajahtaa..Lc 4 ja 8
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Aina vain pelottavampia viritelmiä.Kratti kirjoitti:Itse ole kehitellyt mielessä kanistereita joka laitetaan takamatkustajan jalkatappien päälle. Kanisterin pohjaan lenkki tai putki, jonka läpi jalkatappi menee mahdollisimman tiukasti. Ylös kylkeen yksi tai kaksi haarukkaa, josta kanisteri tukeutuu johonkin runkoputkiin ja koko rakennelma kiristetään remmillä kiinni runkoon. Ajatus on, että paino on jalkatapilla ja muut kiinnikkeet pitävät sitä pystyssä.
Edit: Löytyi joskus näkemäni kuvakin. Muovikanisteri ja teippiviritystä en kuitenkaan suosittele, mutta idea selviää.
Kannattaa muistaa, että se bensa on palava ja erittäin helposti syttyvä neste. Ei tarvitse kovin kumoisia lipoja vetää (ehkä jopa varovainen mopon kyljelleen laskeminen riittää), jotta tuo bensakannu on rikki. Asfaltilla jos ne lipat vielä onnistuu vetämään niin moposta sinkoaa helposti muutama kipinä, jotka riittää sytyttämään mopon ja kuskin. Tainnut tuokin kuski olla reissussa keskellä ei mitään kun epäilee, ettei 300-400km toimintasäde riitä.
Ennenkuin alkaa edes kannuviritelmiä tekemään niin kannattaa miettiä tarvitseeko edes sitä lisäkannua. Jos sellaisen kokee tarvitsevansa niin kannattaa ihan oikeasti panostaa siihen kannun kiinnitykseen.
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 10:19 pm
- Pyörä: Honda nx650
- Paikkakunta: Kontiolahti/Konnevesi
Kyllä vaan, oikeassa olet. Kratin liittämä kuva on pelottava, mutta tuskin Kratti sen kummemmin kuin minäkään aletaan kuvaa kopioimaan jeesusteippeineen ja liinoineen. Kuten sanoin, systeemi menee kehittelyyn. Minusta muuten ilman käyttöä olevan jalkatapin ottaminen ko. asiassa käyttöön on ihan hyvä idea. Paino pysyy alhaalla, Enska600 kuvassa myös aika takana. Itselläni yksi kriteeri telineelle on, että sen saa suht näppärästi irti pyörästä silloin kun sitä ei matkassa tarvitse.vkoivu kirjoitti: Aina vain pelottavampia viritelmiä.
Kannattaa muistaa, että se bensa on palava ja erittäin helposti syttyvä neste.
Ennenkuin alkaa edes kannuviritelmiä tekemään niin kannattaa miettiä tarvitseeko edes sitä lisäkannua. Jos sellaisen kokee tarvitsevansa niin kannattaa ihan oikeasti panostaa siihen kannun kiinnitykseen.
Täällä Pohjois-Karjalassa makoisimmat tiet tahtoo olla polttoainepisteiden lähettyviltä jo ajettu. Itärajan pinta Ilomantsista ylöspäin on mielenkiintoista seutua tieverkostoineen, ja joskus lisäpolttoaine helpottaisi kummasti reittisuunnitelua.
Maalikylien ympäristössä en turhanpäiten polttoainetta mukanani (tietenkään) kuljeta.
Kiinnitysidean vuoksi tuon kuvan laitoin enkä suosittele tuollaista muovikanisteria. Kevyiden jerrykannujenkin kanssa olisi varovainen. Oma ajatus on, että tukevaan alumiiniputkeen hitsattaisiin päät, kiinnikkeet ja muut tarpeelliset nippelit. Kokoluokka jotain tuon äänenvaimentimen luokkaa. Jos sellainen olisi molemmilla puolilla, niin tilavuutta olisi jo melkoisesti, ja se toimisi sivulaukkujen kanssa.
F800GS:n Afrikan matkakuvissa laukkujen etupuolelle laitettu jerrykannut. Googlella löytyy kuvia. Veikkaisin, että nekin on tuettu jotenkin runkoon tai takamatkustajan jalkatappeihin.
F800GS:n Afrikan matkakuvissa laukkujen etupuolelle laitettu jerrykannut. Googlella löytyy kuvia. Veikkaisin, että nekin on tuettu jotenkin runkoon tai takamatkustajan jalkatappeihin.
- jonkko
- Viestit: 3693
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
Isompi tankki vaan
Ite vaihdoin pois sen vakio 18L tankin 25L niin ettei tarvii kannujen kaa läträtä,sitäpaitsi niin pidemmil matkoil käytän jalat kans takatapeil välil ettei tylsää tulis
Ite vaihdoin pois sen vakio 18L tankin 25L niin ettei tarvii kannujen kaa läträtä,sitäpaitsi niin pidemmil matkoil käytän jalat kans takatapeil välil ettei tylsää tulis
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/