crossi vai normi ajokengät

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

KUOPION lähellä asuvat,tai siellä käyvät :!:

Mikäli käytte täällä(Moposoppi),niin olis mielenkiintoista tietää kommenttinne tuosta liikkeestä,ja erityisesti halvoista crossikengistä:http://www.moposoppi.fi/

-Tekeekohän noil mitään?hinta vaan 58 eur.
-Oliskohan muitakin värejä?
-Miten koot täsmää suomalasiin verraten?

Satunnaiseen surautteluun ajattelin,eikä vaatimukset ole kovat,kunhan kengät on sitä :roll:
Foorumin "sekakäyttäjä"
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

No ei ne ainakaan mun kriteerit täytä et pistäisin nimeksi krossikenkä.

Voi olla ihan ok kenkä,etenkin hinta nähden mutt en osaa sanoa,näyttää silt et ne ovat löysät ekan kastumisen jälkeen?
x-mean

jonkko kirjoitti:No ei ne ainakaan mun kriteerit täytä et pistäisin nimeksi krossikenkä.

Voi olla ihan ok kenkä,etenkin hinta nähden mutt en osaa sanoa,näyttää silt et ne ovat löysät ekan kastumisen jälkeen?
Huomionarvoisa seikka,jos pitää paikkansa tuo löystyminen :roll:
Nyt mulla on mp-asun kohtuu hyvin suojaavat nahkikset,mutta haaveilen ostavani "oikeet" mettäjalkineet (muut kuin kumpparit).
Foorumin "sekakäyttäjä"
Arska Koivisto

Viesti Kirjoittaja Arska Koivisto »

Kyllä mä oon pojaat sitä mieltä, että jalkine käytön mukaan. Krossisaapas on aikas jäykkä pykältää vaihteita, ihan katuräppäilys meinaan.
Liitteet
kengät.jpg
(194.73 KiB) Tiedosto ladattu 222 kertaa
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Mä olen ajellut noin 100tkm daytonan trans open gtx:llä http://www.daytona.de/english/boots_e/g ... engtx.html ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Vieläkin ne pitää vettä ja suojaavat paremmin kuin 'normaalit' ajokengät, joskin nilkan noitten kanssa saanee helpommin vääntymän kuin oikeilla krossikengillä. Kuitenkin noissa daytoneissa on sentäs teräskärjet ja kovaa muovia oleva 'säärisuoja' edessä, eli siinä mielessä ne soveltuvat soratieajeluun paremmin kuin perus saappaat.

Kenkien valinta on aina kompromissi, krossikengät suojaavat paremmin kun ovat tukevia ja jäykkiä rakenteeltaan. Juurikin edellämainituista syistä niillä käveleminen ei ole mukavaa hommaa (jos ajokengillä tarvitsee kävellä). Mulle noi daytonat ovat olleet hyvä kompromissi, joskaan ei sovellu kaikkeen käyttöön. Esimerkiksi kesäkelillä sandaalit ovat monesti mukavammat viileytensä ansiosta.

Eli arskan kanssa samoilla linjoilla, kengät käytön mukaan.
MT

ajokengät

Viesti Kirjoittaja MT »

Kävin Kuopion moposopissa, ei noista kengistä oo ajosaappaiks, pohja pirun ohut ja eipä juuri minkäänmoista tukevuutta. Sijottasin ennen vähä kallimpiin, säästäähän siinä noitten halpojen hinnan, ne paremmat joutuu ostamaan kuiteski.
x-mean

Re: ajokengät

MT kirjoitti:Kävin Kuopion moposopissa, ei noista kengistä oo ajosaappaiks, pohja pirun ohut ja eipä juuri minkäänmoista tukevuutta. Sijottasin ennen vähä kallimpiin, säästäähän siinä noitten halpojen hinnan, ne paremmat joutuu ostamaan kuiteski.
Hyvä juttu,tulihan tuokin asia selväks :D
Moposoppi nimestäkin jo kyllä hieman sai osviittaa,mutta pitihän kuitenkin kysästä asiaa,kun kerran "halvalla saa"
:roll: (..ja Tankki täyteen -sarjakin tulee taas..)
Foorumin "sekakäyttäjä"
Hinku.
Pyörä: Honda nx650

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

jonkko kirjoitti:...et ne ovat löysät ekan kastumisen jälkeen?
Kjäh. :D
Pojat höpöttää.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Hinku. kirjoitti:
jonkko kirjoitti:...et ne ovat löysät ekan kastumisen jälkeen?
Kjäh. :D
Pojat höpöttää.
Siks siin olikin semmoinen?=kysymysmerkki :wink:

Ja miten niin pojat?on täsä nytt ihan pikkasen jo ikä kertynytkin :?
Hinku.
Pyörä: Honda nx650

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

Älä nyt, minä oon ainakin ihan hohteessa, jos joku erehtyy tytöttelemään, jo kaks muksuakin pyöräytetty! :)

Vaikka jotkut naiset siitä taitaa vetää paarman suuttimeen, ja oon ymmärtäny et varsinki työelämässä se voi olla valla törkeetäkin kuulemma, jos tytöttelemään erehtyy. No, kuka mitenki.
Tais mennä vähä ohi topikin. :)
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Mulla on Sidin Flex Forcet ainoina kenkinä enkä kyllä tajua miten jonkun mielestä krossikengät voi olla jäykät? Tosin mistään muista krossikengistä ei oo kokemusta. Hyvin taipuu mut en mihinkään kävelylenkille noilla lähtis.
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Mites nuo Sidit pitää vettä? Eihän niissä oo tietenkään kalvoa, mutta imaiseeko ensimmäisestä lätäköstä sukat märäksi? Viimekesänä olin viittävaille ostamassa Sidejä, jotka tuntui heti jalkaan todella hyviltä (Crossfire tai Flexforce). Säästin kuitenkin ja hankin "halvalla" (200€) vettä"pitävät" atv / discoverykengät (WIND). Lopputulos. Ei pidä vettä, vaikka on kalvo (tunnen vettäpitävät jalkineet muuten varsin hyvin), muttei myöskään suojaa tippaakaan.

Johtopäätös: Ostan nyt sitten ne Sidit ja Gore tai noepreenisukan. Tai ostan ne kengät heti, kunhan saan ensiksi SEn :)
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tape kirjoitti:Mites nuo Sidit pitää vettä? Eihän niissä oo tietenkään kalvoa, mutta imaiseeko ensimmäisestä lätäköstä sukat märäksi? Viimekesänä olin viittävaille ostamassa Sidejä, jotka tuntui heti jalkaan todella hyviltä (Crossfire tai Flexforce). Säästin kuitenkin ja hankin "halvalla" (200€) vettä"pitävät" atv / discoverykengät (WIND). Lopputulos. Ei pidä vettä, vaikka on kalvo (tunnen vettäpitävät jalkineet muuten varsin hyvin), muttei myöskään suojaa tippaakaan.

Johtopäätös: Ostan nyt sitten ne Sidit ja Gore tai noepreenisukan. Tai ostan ne kengät heti, kunhan saan ensiksi SEn :)
Ei ne pidä, tai ei niiden ainakaan ole tarkoitus. Tosin viime kesänä URAA!:lla sateessa lähes koko päivä ajeltiin eikä sukat muistaakseni mitenkään läpimärät olleet. Että ei niistä ihan helposti vesi läpi kuitenkaan tule. Mulla tosin oli "urheilusukat" (ei Lenita Airisto -mallit vaan ihan oikeat) jalassa jotka kuivuu tosi äkkiä, ja vaikka märät olisivatkin niin eivät tunnu epämukavilta.
malu

Viesti Kirjoittaja malu »

Tape kirjoitti:Mites nuo Sidit pitää vettä? Eihän niissä oo tietenkään kalvoa, mutta imaiseeko ensimmäisestä lätäköstä sukat märäksi? Viimekesänä olin viittävaille ostamassa Sidejä, jotka tuntui heti jalkaan todella hyviltä (Crossfire tai Flexforce). Säästin kuitenkin ja hankin "halvalla" (200€) vettä"pitävät" atv / discoverykengät (WIND). Lopputulos. Ei pidä vettä, vaikka on kalvo (tunnen vettäpitävät jalkineet muuten varsin hyvin), muttei myöskään suojaa tippaakaan.

Stone 2 kengissä on "sisäkenkä", joka pitää vettä, vakiona mukana. Sisäkengän voi ostaa erikseenkin. Sitähän voi kokeilla noihinkin, vaihtoehtona vedenpitäville, hiostaville sukille.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Diadoran Stone 2:lla on menty jo useampi vuosi ja olen ollut tyytyväinen. Vettäpitävän sisäkengän ansiosta jalat pysyy kuivana kovallakin sateella.
Kura lentää...
Vastaa Viestiin