polvisuojat/tuet

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja VAK »

huomasin illalla, että oli polvisuoja haljennut eilisessä pikku mukelluksessa. Ei ole turhat kapistukset nuo polvisuojat!

Kannattaako laittaa rahojansa polvitukiin? Minulla ei ole yliojentuvat polvet, mutta muutaman kerran olen polven muljauttanut aika kipeästi. Onko kokemuksia polvituista? Millaiset kannattaisi hankkia, vai onko tavallisissa polvisuojissa tarpeeksi suojaa?

-ville
Avatar
FinMoto
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 11:56 am
Paikkakunta: Kello

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

moro,
joissain polvituissa ei ole sitten sitä iskusuojaa vaan enemmän sitä tukea.
Polvitukien tehtävä on estää polvien vääntöjä yli asentoihin.
Polvethan on tehty siten että ne saa pikkasen vääntyillä ja jos menee liikaa ne siteet ym. venyy ja paukkuukin tarvittaessa.
Polvituki voi (siis voi) jossain tapauksissa siirtää vääntymisen aihettuvan enegian joko sääreen (ja se luuhun) tai reiteen ja lantioon, ja niiden luihin.

Eli eipä multa juuri apua tullut, en oo lekuri enkä fysioterapeutti.

Hyvät polvisuojat jotka istuu hyvin, suojaa kuten ne sun vanhat, on ainakin se perusjuttu.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ite olen kanssa arponut tukien tarpeellisuutta ja niin näyttää tehneen moni muukin:

http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=51698
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=48084
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=42309
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=4656.0

Yksi ihan hyvä kommentti mitä noista on tullut vastaan, on että luut kyllä paranee mutta hajonneesta polvesta ei tule koskaan ehjän veroista. Eli sen puoleen ei olis ollenkaan paha juttu, vaikka sen tuen takia sitten katkeaisi sääri- tai reisiluu. No, itsellä ei tosiaan ole mitään kokemusta polvituista eikä polvivammoista.

Olen kallistumassa nivelletyn polkkarin hankintaan lähinnä siitä syystä, että mun vauhdit tai hyppyjen pituus ei päätä huimaa, enkä raaskisi pistää satoja euroja kiinni tukiin. Nivellettyä mallia olisin katsomassa siksi, että olen jo niin monta kertaa onnistunut kolhimaan polven just lumpion yläpuolelta sarviin, jolloin yksiosaisesta normipolkkarista ei ole mitään hyötyä.

Mutta noilla VAK:in vauhdeilla crossihallissa pistäisi miettimän toisenkin kerran :? En tainnu paljoa auttaa :roll:

Niin ja niskatuen hommaaminen on mulla ehkä vielä korkeammalla prioriteeteissa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
askoj
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 9:16 pm
Pyörä: DL 650A
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja askoj »

Eipä niihin tarvitse edes kauaa totutella ja pysyvät siinä mihin ne on laitettukin. Irtosuojat " polvipusseissa " on ihan hanurista.
Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Jani M kirjoitti: Yksi ihan hyvä kommentti mitä noista on tullut vastaan, on että luut kyllä paranee mutta hajonneesta polvesta ei tule koskaan ehjän veroista. Eli sen puoleen ei olis ollenkaan paha juttu, vaikka sen tuen takia sitten katkeaisi sääri- tai reisiluu.
Juurikin tästä syystä päätin hommata itelle polvituet ja tilaukseen kaverin kautta mene Asteriskin Cell:t. Messuilla ku nuita pääs käpistelemään nii kyllähä net oli vakuuttavan oloiset.

Nii se piti sanoa että ittellä on ylitaituvat polvet ja aina saapi vähä jänskättää polvien puolesta ku käypi rällään...
Jani M kirjoitti:Niin ja niskatuen hommaaminen on mulla ehkä vielä korkeammalla prioriteeteissa.
Itte oon hankkinu kokeilu mielessä semmosen niskamakkaran itele. Jos se kerran auttaa ja ajoissa ei oo tielä ni samahan sitä o roikottaa kaulan ympärillä... En oo vielä päässy testaamaan ku kesän jäljiltä o vieläki ranne remontissa... :cry:
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Avatar
FinMoto
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 11:56 am
Paikkakunta: Kello

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

jos polvissa on löysää tai ne taipuu yli niin iliman muuta tuet on paikallaan.

Pelekät polovisuojat nivellettynä tietenkin.

Sitä niskanakkia IXS:n köllykkää on kohta vuojen käyttäny, ei oo haitannu ja ei ossaa ennää ilimankaan ajaa.
Onhan noita nyt tyylikkäämpiäkin mustia ja paremmin muotoiltuja ja vielä niin kovia joita kisakuskit käyttää.
Suosittelen.
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Jani M kirjoitti:Ite olen kanssa arponut tukien tarpeellisuutta ja niin näyttää tehneen moni muukin:

http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=51698
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=48084
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=42309
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=4656.0

Yksi ihan hyvä kommentti mitä noista on tullut vastaan, on että luut kyllä paranee mutta hajonneesta polvesta ei tule koskaan ehjän veroista. Eli sen puoleen ei olis ollenkaan paha juttu, vaikka sen tuen takia sitten katkeaisi sääri- tai reisiluu. No, itsellä ei tosiaan ole mitään kokemusta polvituista eikä polvivammoista.

Olen kallistumassa nivelletyn polkkarin hankintaan lähinnä siitä syystä, että mun vauhdit tai hyppyjen pituus ei päätä huimaa, enkä raaskisi pistää satoja euroja kiinni tukiin. Nivellettyä mallia olisin katsomassa siksi, että olen jo niin monta kertaa onnistunut kolhimaan polven just lumpion yläpuolelta sarviin, jolloin yksiosaisesta normipolkkarista ei ole mitään hyötyä.

Mutta noilla VAK:in vauhdeilla crossihallissa pistäisi miettimän toisenkin kerran :? En tainnu paljoa auttaa :roll:

Niin ja niskatuen hommaaminen on mulla ehkä vielä korkeammalla prioriteeteissa.
Oikeastaan mä olen pari kertaa jo rikkonutkin polveni. Aikamoisen rytinän ja paukkeen pitävät jos nousen kyykystä. Ekan kerran satutin polveni, kun hyppäsin A-tikkailta alas(siis sillain, että käännyin samalla, kun hyppäsin). Kyllä vihlaisi ilkeästi, eikä muutamaan minuuttiin kävelty.

Tuosta niskatuesta saisi varmaan oman aiheenkin, mutta tähänkin on hyvä jatkaa. Ostin itselleni sellaisen UFO:n rinkulan. Maksoi muutaman kympin. Tuo ei haittaa juurikaan ajamista. Jos unohtaa laittaa lähtiessään niskatuen paikalleen, niin on aika alaston olo. Sellaiset kunnolliset niskatuet onkin sitten ihan eri hintaluokkaa ja varmaan suojaavuudeltaankin erilaiset.

No joo. Siinä vaiheessa, kun minä saan pyörään vauhtia(suoran loppuun mennessä), niin hidastusvaiheessa ollaankin kumipuoli ylöspäin ja suojat alkaa olla aika tarpeellisia... ;-)

Hösö: paljonko piti Asteriskin Celleistä maksaa?

-ville
Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

http://www.special-bike.com/index.php?PrintItems=162

Tuolta omani tulee, ovh on sen 730€. Halvat ne ei ole, mutta hyvä ne on!

Oon kokeillu EVS:n Webbejä, siis niitä hiilikuituhipomalleja ja ne ei istu omaan koipeen yhtään. Ku reisi on läski ja sääri on laiha ni hankala saaha tommosia tukia toimimaan mitä ei voi säätää. Sekä tuosa webissä oleva polvikuppi, joka suojaa polvea iskulta, oli toteutettu todellä käsittämättömän huonosti, sen hintaiseksi tueksi. Kuppi oli jollain "lycralla" kiinni tuessa ja kun polve liikutti, heilu kuppi sivuun polven edestä miten sattuu.

Ja oon myös EVS:n RS7 testannu, sama ongelma ku webin kanssa, ei saa istumaan jalkaan mitenkään.

Mutta testatkaa niitä tukia jalassa! Sitte vasta tietää sopiiko ne teille.

Nii ja itsehän en ole Asteriskia sovittanut, VIELÄ, mutta toiveet on korkialla! Kaveri joka omistaa moiset, sanoi että kannattaa panostaa siihen säätämiseen heti kättelyssä pari kolome tuntia. Sit ku ne o säädöissä, ei tarvi ku nykässä jalkaan ja mennä ajamaan...
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Hannu
Viestit: 808
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: polvisuojat/tuet

Viesti Kirjoittaja Hannu »

VAK kirjoitti:Onko kokemuksia polvituista?
Mulla on ollut nyt pari kesää Innovation Sportsin Edget motocross-kitillä (hankittu täältä). En osaa sanoa kannattaako vaiko eikö, en oo viitsinyt vertailla polven rikkoutumisherkkyyttä tavallisten suojien ja noiden kanssa :wink: Lähinnä mulle tulee noiden pitämisestä turvallisempi olo, joten pidän niitä, oli todellinen hyöty sitten mikä hyvänsä. Kuten sanoit niskatuesta, jos unohtaa laittaa noi jalkaan niin on vähän alaston olo, ainoastaan lyhyet työmatkat ajan ilman.

Pitääkin sellainen niskatuki hommata tälle vuodelle.

Kuva
Liitteet
img_0130-middle.jpg
(172.06 KiB) Tiedosto ladattu 119 kertaa
Hannu
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jani M »

VAK kirjoitti: No joo. Siinä vaiheessa, kun minä saan pyörään vauhtia(suoran loppuun mennessä), niin hidastusvaiheessa ollaankin kumipuoli ylöspäin ja suojat alkaa olla aika tarpeellisia... ;-)
:shock: :shock: Eli oot alkanu reenaan hallissa bäckflippejä niistä suorien päässä olevista pikkupöydistä? :roll: :D
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Jani M kirjoitti:
VAK kirjoitti: No joo. Siinä vaiheessa, kun minä saan pyörään vauhtia(suoran loppuun mennessä), niin hidastusvaiheessa ollaankin kumipuoli ylöspäin ja suojat alkaa olla aika tarpeellisia... ;-)
:shock: :shock: Eli oot alkanu reenaan hallissa bäckflippejä niistä suorien päässä olevista pikkupöydistä? :roll: :D
:-D :-D Eiku mulla on ihan oma frontflippi. Se on sellainen, että jätetään hyppy lyhyeksi ja tömäytetään etupyörä 2. hyppyrin vastapattiin. Siitä sitten etukautta kerien ympäri.

-ville
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onko Hösöllä jo kokemuksia Asteriskista? Tai jollakulla muulla? Onks niillä polvet vahvat niinkuin olisi pienenä pudonnut taikajuomapataan?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Jani M kirjoitti:Onko Hösöllä jo kokemuksia Asteriskista? Tai jollakulla muulla? Onks niillä polvet vahvat niinkuin olisi pienenä pudonnut taikajuomapataan?
On kokemusta, tuli pienet! ;)

Nyt oottelen että saan sopivankokoset kouraan ni voin kertoa enempiki niistä.
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Jani M kirjoitti:Onko Hösöllä jo kokemuksia Asteriskista? Tai jollakulla muulla? Onks niillä polvet vahvat niinkuin olisi pienenä pudonnut taikajuomapataan?
Ei tullut tarpeeksi voimaa asterikseilla, kun ei jaksa polkea tuota CRF:ää käyntiin ;-)

Kokemuksia asteriskeista mulla on noin 10h ajalta. En osaa verrata muihin, kun en ole muita kokeillut. Aika huomaamattomat nuo ovat, kun liikkeelle pääsee. Ojentumisen kulmaa voi muuttaa, joten ei tule tönksäyteltyä mihinkään polvi "lukossa", eli suojaa varmaan silloinkin, kun ei varsinaisesti mihinkään kaadu tai väännä polvea.

En ole vielä kaatunut taikka muuten räpeltänyt noiden kanssa kertaakaan, joten en tarkemmin tiedä suojaavuudesta. Kaikkia liikkuvia/kuluvia osia saa varaosina, joten uusia ei tarvi ostaa jos jotain hajoaa.

-ville
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Saako vieä tiedustella, mistä ostit ja mimmosen hinnan kärsit? Polvi turvoksissa kun selaa nettikauppoja, niin alkaa sikakalliskin tuntuu kohtuulliselta.

Osuuko koko kohdilleen sillä lumipion ympäri jalka suorana mittauksella, niinkuin niiden kotisivuilla oli ohje? Vasen on 24,5 cm ja oikea senttiä isompi, mutta eiköhän sekin palaudu samaan mittaan :mrgreen:. Noilla tulee siis selkeästi S.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin